A.K. Koonce - Hopeless Sacrifice, Tizenötödik fejezet

 


Tizenötödik fejezet

Egy szörnyű terv

Arra ébredek, hogy csizmák riasztó hangja viharzik a házban. Felpattanok a helyemről a pici kanapén. Éles fájdalom nyilall a nyakamba, és összerezzenek a kellemetlen érzéstől.

Tekintetem végigsiklik a nappalin, és üresen találom.

Itt aludtam el. De a nagynéném már nem ül mellettem.

Ellökdösöm magam a kanapéról, és elkezdem a csizmámba tolni a lábam, miközben követem a végtelen léptek visszhangzó hangját. A combom minden egyes lépésnél megfeszül a fájdalomtól.

Talán a háború előtti fantasztikus szex nem volt a legokosabb ötletem.

De hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem választanám újra ezt a csodálatos hibát.

Darrio haja szorosan hátra van kötve, miközben hallgatja Ryder halk hangon elhangzó beszédét. Az ajkaim szétnyílnak a látványára. A szívem úgy fáj, mintha bármelyik pillanatban elszakítanák tőlem.

Katonák jönnek ki-be, hogy beszéljenek egymással, mielőtt ismét kirohannak a hátsó ajtón. Elkezdem becsatolni az övemet, a pengémet az oldalamon rögzítve.

Daxdyn felém sétál. Mindhárman fekete bőrből készült ruhákat viselnek. Ujjaim kinyúlnak, hogy végigsimítsanak a sima anyagon, amely erős az érintésem alatt. A tintás szín megragadja a napfényt, furcsán csillog a sugarak ellenében.

"Ez sárkánybőr. Erős, de gyönyörű."

A tekintetem találkozik Daxdyn vasszerű szemével, éles vonásaival és az ajkán a tökéletes mosoly csipetnyi árnyalatával.

Erős, de gyönyörű.

"Megkértem a fiúkat, hogy ássanak neked is egyet." Daxdyn a háta mögé nyúl, és felkap egy csillogó bőrből készült ruhát nekem is.

Ez nem páncél. Inkább olyan, mint egy újabb réteg ruha. De mágia csillog minden sötét pikkelyen.

Valahogyan védve van?

Puha a kezemhez simul. Daxdyn továbbra is közel marad hozzám, ujjai lesodródnak, hogy a csípőmön pihenjenek.

"Hallottam, mit mondott Ryder tegnap este." A szavai halkan hangzanak el, és bár hallom, nem nézek fel. Figyelmemet továbbra is a tenyeremben lévő sárkánybőrön tartom. "Minden rendben lesz, Kara." Közelebb hajol, hogy a halántékomhoz nyomja az ajkait, de az utolsó pillanatban felkapom a fejem. A csizmám lábujjaira támaszkodva hajolok hozzá. Az ajkai könnyedén az enyémhez érnek, és én lehunyom a szemem a megnyugtató érzésre.

Daxdyn volt az első. Lehet, hogy Darrio volt az első férfi, akit szerettem, de Daxdyn volt az első igazi barátom. Ő nevettetett meg, amikor azt hittem, a boldogság nem igazi. Arra ösztönzött, hogy több legyek, mint egy egyszerű ember. Megmentett, amikor azt hittem, hogy haldoklom.

A barátságunk erősebbé tesz minket. És innen tudom, hogy ő az egyetlen ember, akinek ezt elmondhatom.

Közel maradunk egymáshoz. A mellkasa az enyémhez nyomódik, ahogy a hajunk enyhén összeér. Az ujjaim az övéibe fonódnak, és tartom a mély és tudó tekintetét.

"Ha ő vagy én döntök - tartok szünetet, gondosan megválogatva a suttogott szavaimat. "Ne habozz, hogy megmentsd őt. Mondd, hogy vigyázol rá."

A szeme csillagszín szűkül rám. Körülöttünk mindenki továbbmegy. De csak ő és én vagyunk ebben a pillanatban.

"Te hordod ki a gyermekünket, Kara. És még ha nem is így lenne, soha nem ígérnék neked ilyesmit."

"Nem kérek tőled ígéretet. Az ígéret jelentéktelen dolog. Igazából egyáltalán nem megbízható. Semmi más, csak szavak és suttogások." A hangom recseg, ahogy próbálom megőrizni a nyugodt hangnemet. "Én tetteket kérek. Arra kérlek, hogy ha kell, válaszd a bátyádat helyettem. Én csak egy tolvaj voltam, amikor először találkoztunk. A világnak nem fog hiányozni egy tolvaj."

A tekintete számítóan siklik végig a vonásaimon.

"Megígérem. Ígérem, hogy őt mentem meg helyetted."

A szavai körbejárják az elmémet.

Kihegyezettek és élesen szólalnak meg, mintha egyáltalán nem állna szándékában ezt tenni.

Megígéri.

Micsoda pöcs.

Egy mosoly húzódik az ajkamra.

Micsoda okos és gúnyos seggfej.

"Szeretlek - remeg meg kissé a hangom. "Soha ne ígérj nekem semmit."

Az ajkai könnyedén végigsimítanak az enyémen.

"Ígérem, nem fogok."

Ezek az egyszerű szavak megdobogtatják a szívemet.

Szinte elfeledtetik velem a világot néhány rövid percre.

Ott megáll, és még egy pillanatra belém kapaszkodik.

Ryder és Darrio is ránk néz. Érzem a tekintetüket, de nem vagyok kész elhagyni a karjainak biztonságos érzését.

Lassan elhúzódom tőle.

Egy másodpercbe telik, mire megtalálom a normalitás érzetét a bennem kavargó nyugalom és a bennem harcoló szorongás között.

"Hol van Streven? Nem jött, hogy figyelmeztessen minket? Tristan tényleg nem kelt még át a tengeren?"

Darrio lassan megrázza a fejét felém.

A nap éppen csak kezd a horizontra kúszni, ködös árnyalatot vetve a meleg reggeli levegőre. Egy asztal választ el minket, fényes felülete visszatükrözi a ragyogó napfényt.

"Tristan tervez valamit." Szünetet tartok, miközben elgondolkodom rajta. "Azt akarja, hogy eljöjjünk hozzá. El akar csalogatni minket ezekből a falvakból."

"Tényleg azt hiszed, hogy ilyen okos?" Dax rám néz, miközben az agyamban pörögnek a lehetőségek.

Elkezdem a fejemre húzni a sárkánybőrt, mint egy pólót. Szoros, de erőltetem lefelé. Amikor hátrahúzom a hajamat, a három férfi mind a mellkasomra nullázza a tekintetét. Az ingemet lehúzták, és a mellényszerű bőr vékonyabb, mint vártam. Szorosan a melleimhez simul, keményen nyomja őket, amíg fel nem erősödnek és - őszintén szólva - fantasztikusak nem lesznek.

"Nagyobbak?" Összehúzom a szemöldököm, ahogy magamra nézek, ahogy a férfiak is engem.

"Határozottan." Ryder hangja tele van csodálattal és elismeréssel. Szinte tapsol a hálától.

"Az ellenség nagyon megzavarodik, amikor meglát téged." Daxdyn még mindig nem találkozik a tekintetemmel, és erősen meg kell löknöm a vállát, hogy rávegyem, hogy megtalálja az összehúzott szememet.

"Bocsánat" - mondja, és gyorsan félrenéz.

"Mindegy" - sóhajtok fel. "Nem mehetünk utána."

A fogaim az alsó ajkamba mélyednek, ahogy végiggondolom a szorult helyzetünket.

"Még mindig kifüstölhetjük." Darrio pimasz tekintete találkozik az enyémmel.

"A város már így is lángokban áll. Ha az elmúlt húsz évben nem füstölték ki, kétlem, hogy most megtörténne."

A látomások, amelyeket az Utazók adtak nekem, átfutnak az agyamon. Trisztánnal csak sötétedéskor találkoztam. Vesztésre álltunk, amikor megismertem. A nixek úgy tomboltak ezen a birodalmon, mintha egy órán belül egészben felfalnák.

És mégis itt várunk.

"Meg kell találnunk őt. Ki kell csalogatnunk."

"A seregünk nélkül odamenni öngyilkosság." Darrio hangja megszakítja a gondolataimat, emlékeztetve arra, amit Ryder mondott nekem néhány órával ezelőtt.

"Igazad van. A katonáinkkal kellene maradnod." Maradj itt. Távol tőlem és a veszélytől. "Ryder és én meg fogjuk találni. Kigúnyoljuk, és a mi feltételeink szerint hozzuk ide."

"Ez szörnyű tervnek hangzik. Daxnak és nekem legalább veletek kellene mennünk." Darrio kemény tekintete az enyémet tartja, arra várva, hogy engedjek.

A fejem kihívóan oldalra billen.

"Kezeket fel, ki gondolja, hogy Darriónak követnie kellene engem, hogy megtámadja Tristant?" Még csak el sem fordítom a tekintetem, miközben várom a kézfeltartást, amiről tudom, hogy nem fog felemelkedni.

Darrio ajkai elvékonyodnak, ahogy Daxdynra, majd Ryderre néz.

"Tökéletes" - ül ki egy mosoly az ajkaimra - "menjünk, Ryder".

Nem tudom rávenni magam, hogy ránézzek, miközben kilépek az ajtón, útközben egy katona mellett tolva el magam.

Ryder csizmája utánam trappol, és nem állok meg, hogy utolérjen.

"Ugye tudod, hogy ez egy szar ötlet?"

Tiltakozik, de ő is tudja az okaimat.

"Van jobb ötleted?"

A hallgatása miatt a szívem dübörögni kezd a szorongástól és az adrenalintól.

"Készen állsz?" Kérdezem.

"Nem nekem kellene ezt kérdeznem?"

"Nem. Most az egyszer megtudod, milyen érzés."

"Tudni, milyen érzés?"

Mosoly húzódik az ajkaimra, miközben megragadom az alkarját. A felismerés átsuhan a vonásain, mielőtt elszakítanám magunkat egymástól.

Jó érzés megkóstoltatni vele a saját gyógyszerét.

Annyira jó, hogy a mosolyom szélesre húzódik az arcomon, amikor leszállunk. Kibotlik a szorításomból, és épphogy helyre tudja hozni magát, mielőtt az arca a sáros partra érne.

"Igen, ez szar érzés." Erősen köhög, mintha nem kapna levegőt, és ettől csak lehetetlenül szélesebb lesz a mosolyom.

Hideg víz koppan a csizmámon, és az ég itt még viharosabbnak tűnik. A füst elborítja az eget, szennyezéssel elhomályosítva azt. Sötétebb van itt, és azon kezdek töprengeni, hogy vajon tényleg alkonyatkor találkoztam-e Trisztánnal, vagy csak a füst sötétsége borította el az eget.

Ryder ujjai végigsiklanak a csuklóm belső oldalán.

"A kastélynál kezdjük?" Kinéz a füstös város szívébe.

Hátborzongató csend honol a levegőben. Sem halandók, sem teremtmények nem látszanak. Minden természetellenesen csendes.

"Nem."

"Nem?"

A szőr feláll a karomon, ahogy egy kúszó érzés kúszik végig a gerincemen.

"Nem, itt vannak."

A tenger szürke habja a csizmámhoz tapad, és a tekintetem követi a hullámokat kifelé, óvatosan követve az óceánt.

Fehér szemek pislognak vissza rám. A tekintetem erőlködik, hogy a sötét tenger között a fehérre fókuszáljon. Csúszós kék koponyák billegnek a mély hullámok között. Ezrével tarkítják az óceánt, baljós lényekkel tarkítva, akik minden mozdulatunkat figyelik.

Rettegés húzódik a mellkasomban, amikor beszélni kezdek.

"Visszavonom, menjünk a kastélyba."

Egy szempillantás alatt Ryder mágiája összekeveredik az enyémmel, és elszakít Juvar veszélyes partjaitól.