A.K. Koonce - Hopeless Sacrifice, Tizenhetedik fejezet

 


Tizenhetedik fejezet

Halálos mágia

A vékony sárkánybőr védi a felsőtestemet, visszatartva a lények éles támadásait. De csak ennyire fed el.

A nix karmainak karmai átszakítják a csupasz vállam húsát, de nem érzem. Nem várom meg Rydert, ahogy Juvar királya után megyek. A Saint's Inn nappalijában landolok, a lény még mindig a hátamra tapad. Nem gondolkodom kétszer, mielőtt megrántanám a szálkás végtagját. A padlóra rántom, és a húsom elszakad a karmai alatt. Vakmerő erővel és nyugtalan mozdulatokkal megragadom a borosüveget. A nix arcához csapódik, ahogy belecsapom a vicsorgó szájába. Izmaim megfeszülnek és megrándulnak, ahogy gyorsan végigvágom az üveg szélét a lény nyakán. A sikolyai némaságba fulladnak. Elviharzok a nixtől anélkül, hogy visszanéznék rá.

"Celeste." Kiáltom a nevét a házon keresztül. A hangom átjárja az egészet. A fényes ablakokon keresztül meglátom Daxdynt és Darriót, amint fegyvereket és sárkánybőröket osztogatnak az embereinknek. Alig gondolok a kinti katonákra.

"Celeste." Sikolyaim sikoltozássá válnak. A szívem minden másodperccel erősebben kalapál.

Gyors léptek kopognak a padlódeszkákon, amikor felrohanok a lépcsőn.

Ha bármi történik, a pincébe megyek.

Megállok, és eszembe jut, amit alig huszonnégy órája mondtam neki.

Egyszerre több lépcsőfokot veszek. Rohanok az egyetlen helyre, ahol megígértem neki, hogy biztonságban lesz.

Amikor kilendítem az ajtót, tudom, hogy itt van. A lépcső alján bíborvörös mágia izzik. A fa nyikorog a lépteim alatt, ahogy közelebb lopakodom hozzá. A mágiájának színe az egyetlen fény. Sötét árnyékokban és hátborzongató vérvörös színekben füstölög az arcvonásai felett.

Tenyere szorosan a nagynéném szája fölé szorul. Gyönyörű arcán nem csordulnak le könnyek. Dühösnek tűnik, ahogy a férfi szorosan a mellkasához szorítja.

Soha nem ijedt meg a férfiaktól.

Még az eminenciás sem, úgy tűnik.

"Jó színben tüntette fel, hogy elmenekül előlem. Nagyon büszke lettél volna rá."

Egy újabb nyikorgó lépéssel már csak néhány méterre vagyok tőle.

"Engedd el, és megkaphatsz engem."

Nevetés rázza meg, és arcának szögleteit ijesztő boldogsággal ívelt arckifejezésbe görbíti.

"Nem tudom, hányszor mondhatom még el: nem akarom magát többé, Miss Storm." A fény a kezében akkora erővel lángol, hogy a tüdőmben elakad a lélegzetem. "Most már csak azt akarom, hogy lássam, ahogy szenvedsz. Elveszek mindent, amit szeretsz, és elpusztítom. És aztán uralkodni fogok a hét birodalom felett. Uralkodni fogok az egész életed felett. És azt akarom, hogy lásd, mi lehetett volna belőlünk együtt."

A bennem lévő tűzmágia átjárja a tenyeremet, ahogy próbálom megtalálni a legjobb módját annak, hogyan árthatnék neki anélkül, hogy a nagynéném és ez az egész kibaszott ház porig égne.

"De egyelőre" - emelkedik fel a keze, és én nekiugrom. A bíborvörös mágia keményen a mellkasába csapódik. "Azt akarom, hogy szenvedj."

Belevágok, de a tekintetem Celeste-en marad, ahogy a földre rogy. A bíborszín végig izzik a testén, a mellkasából indul ki, amíg végig nem füstölög a vállán és a lábán. Teljesen felemészti őt.

A fájdalom halk hangja üres lélegzettel hagyja el az ajkait. A szemei az enyémet tartják, és tudom, hogy az élet abban a pillanatban hagyja el a testét. Fényes tekintet tölti be a tekintetét, és a bíborvörös szín kiszivárog belőle.

Tenyerem a láthatatlan sebére tapad. A bennem lévő mágiát lökdösöm, próbálom megtalálni a gyógyító erőt, amiről tudom, hogy minden tündér birtokában van.

Meleg energia rázkódik át rajtam. Érzem. Tudom, hogy erre van szükségem. Tudom, hogy ez az a mágia, ami megmentheti őt.

De nem sikerül.

A fényes fehér mágia, ami a tenyeremből tolul ki, egyszerűen feloldódik a lány elernyedt testében.

Elengedem, de nem szívódik fel.

A lány eltűnt. Több pillanat telik el így. Mikor elrántom a kezemet, egy elszenesedett, rothadó textúra kezd égni a testén, egy holttestet hagyva maga után.

Megdöbbentő lélegzet szakad ki a tüdőmből. Nedvesség égeti a szememet, ahogy őt bámulom.

Darrio és Dax hangja messziről hallatszik a gondolataimban, ahogy belépnek a fölöttünk lévő házba.

"A nixnek mostanra már a parton kellene tépnie. Tényleg illően kellene üdvözölnöm őket." Tristan szavai üres hangként csengenek az elmémben.

Fájdalom hasít a mellkasomba, végignyomva rajtam a bánatot.

De egy másik érzés erősebb.

A düh átjár, és ahogy elhalad mellettem, megragadom a karcsú lábát. Erősen rángatom, amíg a tenyere a szemcsés padlónak nem ütközik. Füstölgő dühvel és égő mágiával ugrok rá. Térdeim a padlót érik, és nem vesztegetem az időt, hogy a fejét a betonba csapjam. Olyan erő, amilyet még sosem éreztem, tépi át a testemet. Ahogy másodszor is a padlóhoz csapom a fejét, tűz lobog a tenyeremből. Átcsap az állkapcsán és fel az arcán. Az égő hús szaga betölti a kis pincét, és úgy tűnik, nem tudom megállítani, hogy a tűz ne áradjon az ereimből.

A sikolyai visszhangoznak a szobában, amíg hirtelen abba nem hagyják.

Egy szempillantás alatt eltűnik. Újra elborzongott tőlem.

A tűz egy pillanat alatt eláll, én pedig nem vesztegetem az időt, és felrohanok a lépcsőn. Elhúzok Darrio és Daxdyn mellett. A lábam olyan gyorsan toporzékol a kinti földön, ahogy a lábam bírja.

Nefarious boldogan fújja ki a levegőt. Gondolkodás nélkül megsimogatom a pikkelyeit. Mintha néma lelkesítő beszélgetést folytatnék a lénnyel. Ezüst szemei visszatükröződnek rám. A hajam kusza összevissza áll. Hamu és vér foltot hagy az arcomon.

De én nem látok belőle semmit.

Csak az ő üres szemeit látom, ahogy visszabámulnak rám a gondolataimban.

Érzem, hogy Daxdyn mögöttem van. Érzem a feszültségét, az aggodalmát és a dühét, mindez egy fojtogató energiagömbbe gyűlve.

"Azt akarom, hogy ti ketten vigyétek Nefarious-t a partra. Az embereink már ott vannak." Valószínűleg vesztes csatát vívnak. Ezt a szörnyű gondolatot megtartom magamnak. "Azt akarom, hogy ti vezessétek át a tengeren, és füstöljétek el azokat a kibaszott lényeket, mielőtt még a partra érnének."

"Ez egyszemélyes feladat. Dax el tudja intézni. Hadd segítsek." Darrio ésszerű kijelentése még jobban felidegesít.

Meghal, hogy megmentsen téged.

Nem bírom elviselni a gondolatot, hogy még egy ember meghaljon miattam.

Ez nem igazságos.

"Nem." És újabb szó nélkül elborzadok tőlük.

A parton káosz uralkodik. Vér és holttestek hevernek a földön. Nixek vágnak át halandókon. A karmaik egyenesen keresztülszaggatják őket. A tündék sem sokkal jobbak. Mágiájuk megvilágítja a sötétséget, véres erővel csap át rajta. Megpillantom Rydert, amint beleremeg, és meglep egy csapat nixet, közvetlenül azelőtt, hogy a saját kardommal átvágja őket.

Meleg érzés fut át rajtam, ahogy rájövök, hogy nem hagyta, hogy a fegyvert hátrahagyjam Juvarban. Rövid ideig tartó érzés ez a szeretet.

Streven épp időben zökken be mellém, hogy a torkánál fogva elkapjon egy nixet. A lény karmai az arcom felé nyúlnak, és csupán centiméterekkel suhannak el az orrom mellett.

Streven a földhöz csapja a lényt, és a csizmája sarkával elhallgattatja a kiáltásait. Felé fordítom a fejem, és egy pillanatra meggondolom, hogy megköszönjem neki.

Aztán rájövök, hogy soha többé nem fogja mosolyra fakasztani a nénikémet. Szerettem őt, amiért mosolyra fakasztotta. A mosolya eltűnt, és egyikünk sem fogja többé látni.

A szemöldöke zavartan ereszkedik le, ahogy az üres arckifejezésemet bámulja.

Összeszorul a torkom, és kényszerítem magam, hogy elhaladjak mellette.

Kiszorítom a gondolatokat az elmémből, miközben a tekintetem a partot kutatja a férfi után, akinek túl sok ereje van, és nem elég arca.

Remélem, hogy ez sebeket ejt rajta. Remélem, rövid élete hátralévő részében elszenesedik a mágiámtól.

Hőség zúdul le az égből. Felnézek, ahogy a düh üvöltő hangja betölti a levegőt.

Büszke érzés emészt fel, ahogy Darrio és Daxdyn átvezetik Nefarious-t a parton.

A sárkánylovak harci kiáltásának uralkodó hangja visszhangzik a vízen, ami még vadabbá és követelőzőbbé teszi az állatot. A legtöbb nix visszahúzódik előle, és a szárazföldön zajló csata elől visszasettenkedik a víz biztonságába.

A sárkány ló széles szárnyai végigsöpörnek a tenger felett, és lecsapnak rá, miközben lángokat lehel a vízből kimászni próbáló nixek végtagjaira.

Katonáink állva várják, hogy a nix elmeneküljön a longma haragja elől. Miközben én az előttem álló nixre irányítom a lángjaimat, más katonák felszeletelik és széttépik a partra mászó lényeket.

Győztünk.

Gondolom.

Ilyen érzés a győzelem?

Pengeéles karmok mélyednek a vádlimba. Vad lángok égnek a nix karján, és a lény még mindig megpróbál megtámadni.

Belerúgok a csizmámmal a karjába, leválasztva a lényt a lábamról. A partok lángokban állnak, lángok mozognak minden egyes nixszel, amely megpróbál menekülni a tengerből, csak hogy a várakozó tündék elpusztítsák.

Elégedett vagyok a munkánkkal. Jól haladunk.

Talán feleslegesen aggódtam.

És a siker érzése elmúlik, ahogy az ujjai a torkomat markolják.

Ahogy reméltem, fekete hamu kaparászik gúnyos arcának egyik oldalán. A hús nem teljesen van ott. Fekete szén és csúszós égési sérülések alkotják most a vonásai felét.

Ujjaim a karjába vájnak, de ő csak még szorosabban szorít engem.

"Azt akartam, hogy szenvedj. Ez még azelőtt volt, hogy rájöttem volna, milyen bosszantóan ellenálló vagy. Most azt akarom, hogy meghalj."

Szerinted egy megégett arc rossz? Vannak sokkal rosszabb dolgok is.

Levegőért kapkodok. A mosolya egy pillanatra megtorpan, amikor elég erősen megmarkolom a farkát, hogy összerezzenjen.

Tűz ég az ereimben. Reszkető erővel engedem el.

Alig gyulladnak meg a lángjaim, amikor egy magas hangú kiáltás hagyja el, és hátratántorodik tőlem, apró farkát szorongatva, mintha még sok is lenne benne a sülni való.

Közelebb lopakodom hozzá. Állkapcsa megfeszül, ahogy kiegyenesedik.

A tenyere felemelkedik, és ismét érzem, ahogy az égető ereje megremeg a mellkasomban. Az energia fényesen ég a kezében. Óvatosan hátralépek tőle, óvakodva a gyors varázslattól, amiről tudom, hogy biztosan használni fogja rajtam.

Magamban nyúlok az erőért, amit Loki tanított nekem. Nem tehetek róla, de rájövök, hogy az isten valóban adott nekem egy ajándékot.

Ujjaim fájdalmasan meggörbülnek, és erővel próbálom lefelé terelni a kezét.

De ő erősebb.

A mágia a kezében fényesen és rendíthetetlenül ég.

Tűz lobban a tenyeremből, de Tristan kitér előle. Épp időben hátrál el, hogy aztán közvetlenül előttem villanjon vissza. Kemény fejének szöge az enyémhez csapódik. Az ütés ereje fényes fehér foltokat mos a látásomon keresztül. Ujjai szorosan megragadják a csuklómat, elfordítva a lángjaimat a nedves földre, miközben a másik kezében hatalmas varázserejét tartja.

Készen áll, felkészülve arra, hogy egyszer s mindenkorra véget vessen nekem.

Nefarious dübörgő üvöltése jelzi az érkezését, és a gyomrom lesüllyed a hangjától.

"Nem." A hangom sikoltozó hang, tele félelemmel és szívfájdalommal, és annak tudtával, hogy mi fog következni.

Darrio a sárkánylovak szárnyai között áll. Magas, jóképű arcára elszántság van vésve. Ugrásra készen áll, készen arra, hogy megmentsen az ostoba, ostoba döntéseimtől.

Minden olyan gyorsan történik.

Nefarious éppen Tristan fölött van, és a longma üvöltésére megfordul. A Tristan kezében lévő mágia abban a pillanatban szabadul fel, amikor meglátja, hogy Darrio támadásra készen leguggol.

Legyen erőd megérteni, hogy mit tudsz és mit nem tudsz megváltoztatni.

Az Utazó hangja visszhangzik az elmémben, de tudom, hogy ez olyasmi, amin nem tudok változtatni. Nem vagyok elég gyors. Tristan túl gyors. A mágiája túl erős.

És ennek csak egyféleképpen lesz vége.

Az utolsó pillanatban Daxdyn meglöki a bátyját, ellöki Nefariustól, és hagyja, hogy óvatlanul a földre essen. A mágia Tristan kezében felszabadul. Olyan fényesen ég, hogy nem tudom nem megjegyezni a bíborvörös színeket, amelyek Daxdyn gyönyörű és ártatlan arcára ömlenek.

Éppen mielőtt határozottan mellkason találná.