A.K. Koonce - Hopeless Sacrifice, Tizenhatodik fejezet

 


Tizenhatodik fejezet

Az eminenciás

Csizmánk végigszántja a nagy csempéket foltozó kormot. A város csendje a kastélyt is felemészti. Lépteink visszhangoznak az üres termekben.

Átfut az agyamon az emlék, milyen dühös voltam, amikor először érkeztünk ide.

Az a düh már nincs bennem. El sem tudom képzelni, hogy most ennyire dühös lennék bármelyikükre is. Szeretem őket. Bármit megtennék értük.

Még meg is halnék értük...

Az áldozathozatal ajándéka.

Én vagyok az áldozat? Ez az a varázslat, ami bennem van?

A gyomrom összeszorul, emlékeztetve a nagyobb életre, amiért most én vagyok a felelős. Egy tehetetlen csecsemő tudtomon kívül tőlem függ.

Nehéz sóhaj hagyja el az ajkaimat.

Túl nagy a felelősség.

Minél gyorsabban vége lesz ennek az egésznek, annál könnyebb lesz.

Ujjaim megragadják a kardomat, és egy gyors mozdulattal kifordítom a hüvelyéből.

Ryder is kardot húz az övéből. Laza magabiztossággal tartja, emlékeztetve engem arra, hogy milyen ügyesen bánik a fegyverrel.

Túl fogunk jutni ezen. Ha valaki meg tudja nyerni ezt a háborút, az mi négyen leszünk.

És ha mi nem tudjuk megcsinálni... akkor a világnak annyi.

És ez már nem az én problémám lesz.

"Hol keressük egyáltalán?" A suttogásom felkúszik a boltíves mennyezetre.

Ryder csak egy pillanatig tétovázik.

"Én a helyedben a tetőre mennék. Onnan kilátás nyílik a városra. Egészen a tengerpartig el lehetne látni."

Lassan bólintok. Figyelmeztetés nélkül megragadom a kezét, és megborzongok magunkat.

Megtántorodik, amikor földet érünk, de nem esik el.

"Oké, bebizonyítottad az igazadat. Értem én."

Szinte vigyorgok a szavain.

"Jó."

Végigsétálok a nedves betonon. Erős szél tépi hosszú hajamat, és átkozom magam, amiért nem kötöztem hátra.

"Nincs itt." A hangja inkább zokogás, mint bármi más.

A halk hang felé fordulok.

A király felesége görnyedt vállakkal áll, karjait maga köré kulcsolva.

A tekintete úgy veszi szemügyre a megjelenésemet, ahogy én az övét. Zúzódások szegélyezik erősen a szemét, és az egyik be van dagadva. Az ajkán vágott vágás felpuffadt és mély.

Fájdalmas látványt nyújt. Egykor gyönyörű, fényes haja a zord vonások köré csomózott.

Ryder eltolódik mellettem.

Mindez nem történt volna meg, ha Ryder nem akart volna egy kis bosszút állni a mostohatestvérén.

Nem kapták volna el, amikor megpróbált találkozni ezzel a nővel, nem börtönözték volna be, és ... én soha nem találkoztam volna velük.

Mindannyian egyszerű életet éltünk volna. Egyszerű és könnyű, de szörnyű életet.

Egyedül.

Szinte meg akarom köszönni neki, hogy belemélyesztette a karmait Ryderbe.

" Bújkál."

Ezek a szavak felkeltik a figyelmemet.

"Bujkál?" Ryder visszhangozza.

"Hol?" Egyetlen lépéssel közelebb megyek hozzá, mire ő elhúzódik tőlem.

A feje a tenger felé fordul, a szél hátrafújja kusza haját, hogy felfedje a torka körüli sötét vonalakat. A figyelmem ott időzik a bőrén lévő erőszakos jelen. Fájdalom lövell át szorosan összeszorított állkapcsomon, amikor kényszerítem magam, hogy elfordítsam a tekintetem.

Az ég baljós színekben pompázik mögötte.

"Ott." A part mentén sorakozó néhány hajóra mutat. "Várja az érkezésedet. Arra vár, hogy elpusztítson téged, mielőtt még megérkeznél." Három nagy hajó ringatózik a partnak. Innen fentről csak részletek árnyékai.

Óvatos érzés bizsereg végig a nyakamon.

Mi van, ha hazudik?

Mi van, ha ez az egész egy csapda?

De tényleg, mit nyerhetne azzal, ha hazudna nekünk? Úgy tűnik, Trisztán több fájdalmat okozott neki, mint amennyit egy embernek valaha is éreznie kellene az életében.

És mégis marad.

Nem tudom, hogy hazudik-e vagy sem.

"Visszajövök érted." Újabb lépést teszek közelebb hozzá, amíg a csizmám a hosszú ruhájának piszkos végeit súrolja. "Ha igazat mondasz, visszajövök, hogy megmentselek." A feje felém billen, és nagy nehezen megpróbálja látni a vonásaimat a duzzadt szemén keresztül. "De ha hazudsz" - mondom óvatosan és sötét jelentéssel a szavaimat -, "csak tudd, hogy akkor is visszajövök érted. De nem azért, hogy megmentselek."

"Én-én, én nem hazudok."

A tekintetem végigköveti alsó ajkának félelmetes remegését.

Lassan elsétálok tőle. Amikor már elég közel vagyok, Ryder az enyémbe csúsztatja a kezét. Megnyugtató és erős érzés a készenlét.

Tartom a tekintetemet a véreres szeméből potyogó könnyeken. Szomorúsága és félelme egyenesen belém nyomul, még akkor is, amikor Ryder elhúz minket egymástól.

Csendben landolunk a három hajó egyikén. A varázslat véletlen folytán pont Juvar királya előtt szállunk le. Mintha vonzottak volna minket hozzá. Mintha Ryder mágiája valahogy összekapcsolódott volna ennek az embernek a mágiájával.

És itt állunk. Felnézünk arra az emberre, akit kerestünk.

Szerencsések vagyunk.

Az arcának éles szögei mániákus érdeklődéssel néznek le rám. Szemében vad tekintet lángol, miközben mosoly húzódik az ajkaira.

Már el is felejtettem, milyen félelmetes a boldogsága.

 

"Tudod, hogy a bátyám egyszer elvett valamit, ami az enyém volt?" Tristan szavai lassan hangzanak el, és minden másodperc múlásával észreveszem, hogy a vízben lévő nix közelebb gázol hozzánk. Néhány halandó küzd a partvonalat terrorizáló nix ellen. Nem sokan, csak egy tucatnyian, és egyikük sem győz. A nixek karmaikkal átvágják az embereket, és egyre növekvő csordákban táplálkoznak az elesettekből.

Lassan bólintok Trisztánnak, miközben szorosan megmarkolom a kardom markolatát.

"Gondolod, hogy tisztességes lenne, ha cserébe elvennék tőle valamit?" Olyan gyorsasággal, hogy észre sem veszem, a testét az enyémbe csapja.

A levegő kiesik a tüdőmből. Visszapislogom a fájdalomcsillagokat, és keményen a hasába vágom a kardomat. A teste megfeszül az enyém fölött, a súlya fölöttem tart.

Újabb széles mosoly húzódik az arcára, ahogy a mágiája lerázódik róla és rajtam keresztül.

"Te tényleg közel sem vagy olyan okos, mint gondoltam."

Düh füstölög bennem, és elborzadok tőle.

A parton landolok, a csizmám a szürke habban toporog, ahogy visszabotorkálok a hajóról. A hajók keretei nyikorognak minden egyes elhaladó hullámtól, amely nekinyomódik és nekihúzódik.

Villámgyorsan elém áll. Nix karmos végtagokkal mászik ki a vízből. Halk kiáltásaik a rémület egyre erősödő hangjává nőnek. Nem tudom rávenni magam, hogy visszanézzek a mögöttem haldokló halandókra.

Tristan lassan lenéz az oldalába szúrt pengémre. Egy rázós mozdulattal kitépi a húsából. A város tüze villan át a tiszta pengén, ahogy tanulmányozza azt.

Sápadt szemeiben hatalom, bosszú és sötét mágia lángol, ahogy figyelmét ismét rám irányítja.

"Tudtam, hogy elhozza nekünk a megváltást, Storm kisasszony. Csak azt nem tudtam, hogy én leszek az." A pengét a sziklákhoz hajítja, és az csattogó hanggal landol. Mágia, mint egy lángoló parázs, meggyújtja a tenyerét. A fény minden másodperccel egyre fényesebb és fényesebb lesz.

A nyers erő végigremeg a kezén, a szemei ragyognak a dühtől és a megsemmisüléstől, ő maga az az Eminenciás, akire Ryder figyelmeztetett engem annak idején.

És nem azért van itt, hogy visszaállítsa a világunk szépségét, ami egykor volt.

Ryder halkan közeledik a mostohatestvére mögött. Egyre közelebb és közelebb jön.

"Okkal akartam, hogy itt legyen, Miss Storm." Tristan szavai megfontoltak. Mintha már régóta gondolkodott volna ezen a pillanaton. "Nemrég végeztem egy kis kutatást Tomas Storm egyetlen lányáról. Az anyám nem érdemelte meg a halált. Főleg nem egy olyan tündér szemétláda keze által, mint te." A mágia, amit a kezében tart, bosszúszomjasan ég, olyan intenzívvé válik, hogy a saját mellkasomban érzem az erejét. A szemei találkoznak az enyémmel, az ajkai vékony vonallá húzódnak össze. "Azt hiszem, az a tisztességes, ha te is úgy érzed, ahogy én éreztem. Azt akarom, hogy érezd a reménytelenség érzését." A szavai belém fúródnak, és a félelem különös őrületét indítják el bennem. "Tudom, hogy ezt a reménytelenséget fogod érezni, amikor elveszem Celeste életét."

Az ajkaim szétnyílnak, és ahogy a lábaim felé lendülnek, ahogy Ryder keze ökölbe szorítja a bátyja ingét, ahogy a nix kiugrik a tengerből;

Tristan egy szempillantás alatt kibújik a karnyújtásunkból.