A.K. Koonce - Hopeless Sacrifice, Tizennyolcadik fejezet

 


Tizennyolcadik fejezet

Az áldozat

A bíborvörös mágia akkora erővel tör át Daxdyn, hogy leesik a sárkánylováról. Szemei az enyémet tartják, ahogy a parton landol, a víz megcsapja piszkos csizmáját. Rémület jár át, ahogy nézem, ahogy a mágia átjárja őt. A mágia lassan felemészti őt.

Nehéz, zokogó lélegzet rázza át a tüdőmet, és tekintetemet az előttem álló veszélyes férfira fordítom. Tristan tekintete elégedett arckifejezéssel telepszik rám, undorító kis arcán.

Erő sugárzik belőlem az egész testemben. Idegen érzés, és megragadom. Erős. Túl erős. Felemésztő, nyers és halálos. Nem hozzám tartozik, de én ragaszkodom hozzá. Magamban tartom az érzést, memorizálom a mérgező energiát, amíg az enyém nem lesz.

Még akkor is, ha ez az Eminenciás hatalma, és én csak egy közönséges tünde vagyok, akinek nem mindennapi képessége van a mágia utánzására.

A kezem remeg, ahogy az erő simogatja a testemet, azzal fenyegetve, hogy belülről kifelé felemészt. Egy lopakodó lépéssel közelebb lépek Tristanhoz, és a szeme gyanakvóan összeszűkül rám.

Van képe kinyújtani a kezét, és vékony kezével megragadja az állkapcsomat. Előre-hátra billenti a fejemet a tenyerében.

"Soha nem akarom elfelejteni a nőt, aki minden dicsőségemet elhozta." Ajkának égett széle mosolyra húzódik.

Az energia fullasztó hullámokban hömpölyög bennem.

Az ajkai szétnyílnak, és mielőtt még egy kibaszott szót mondhatna, olyan erővel nyomom a tenyeremet a mellkasára, hogy visszatántorodik tőlem.

A bíborszín lángra lobban a magjában. A saját mágiájának utánzó formája élve felfalja. Döbbenten bámul le rá. Kiemeli vonásainak éles szögeit. Egyre közelebb és közelebb lépek hozzá, tekintetemet a benne lángoló mágiára szegezve.

Összeomlik a földön, térdei szolid puffanással csapódnak be.

Végül felnéz rám. Vérvörös szín kúszik fel az arcára.

Lejjebb ereszkedem, amíg holtan a szemébe tudok nézni.

"Soha ne felejtsd el a nőt, aki minden dicsőségedet elhozta neked" - suttogom.

A mágia gyorsabb ütemben emészti fel őt, mint a nagynénémet. Mintha az energiája már eleve sötét lenne, és a mágia riasztó sebességgel szívódik be egyenesen ebbe a sötétségbe.

Amikor a teste a földre ér, nem több, mint egy elszenesedett hulla.

De nem várom meg, hogy lássam a halálát.

Daxdynhoz rohanok.

Ryder a kezében tartja a pengémet. A föld felé szegezi. A háborút már majdnem elfelejtettem. Ajkai szétnyílnak, és nem tesz mást, mint döbbenten bámulja a földön élettelenül fekvő barátját.

A testem Daxdyn teste fölé süllyed, és furcsa módon azt veszem észre, hogy nem bomlik el. A kezem végigsimít a mellkasát borító sima bőrön. Jól van. Még mindig olyan tökéletes, mint mindig.

Kivéve, hogy nem az.

Nem él. Még a sárkánybőr sem tudná megvédeni az Eminenciás hatalmától.

A szeretet minden egyszerű cselekedete, amit valaha is mutatott nekem, átjárja az elmémet és a szívemet. A harag és a fájdalom könnyei csúsznak le az arcomon, miközben némán bámulom békés arcát. Ajkának sima íve most az egyszer nem billen mosolyra.

Nem tudtam megmenteni őt. A legkevésbé agresszív férfi, akivel valaha találkoztam, és a legédesebb férfi, akit valaha szerettem, elhagyott.

Érzések árasztják el a mellkasomat, összeszorítják a torkomat, amíg egy egyszerű lélegzetvételre sem vagyok képes.

A tenyerében még mindig melegség van, és úgy kapaszkodom belé, mintha ez lenne az utolsó dolog, amit valaha is megtarthatok belőle. A hüvelykujjaim előre-hátra aggódnak az ujjbegyein, mintha még akkor is vigasztalni tudnám, amikor már nem él.

Néhányan úgy hiszik, hogy a halálban van vigasz. Vigasztalás, hogy nincs több szenvedés.

Csak a szépség.

Valami önző oknál fogva nem találok vigaszt abban a tudatban, hogy ez a gyönyörű férfi már nem az enyém.

Zokogás rázza meg a mellkasomat, és Darrio nagy keze lassan végigsimít a gerincemen.

Az ujjbegyeim megremegnek, ahogy Daxdyn mellkasára nyomom, és érzem a szívének csendjét a tenyeremhez simulva. Nedves könnyeim megcsókolják az arcát, ahogy közelebb hajolok hozzá. Az első igazi emlékem Daxdynról azzal fenyeget, hogy megtörik az utolsó kis maradék erőm is.

Életet adott nekem, amikor azt hittem, az enyém már elszállt. Amikor azt hittem, haldoklom, ő átölelt. Szelíd ajkait a homlokomra szorította, és úgy tartott, mintha soha nem engedne el.

Egy bizonytalan lélegzetvétel tölti meg a tüdőmet, és hozzá hajolok. Ajkaim lassan megérintik a halántékát. Szemeim szorosan összeszorulnak, és egy pillanatra úgy teszek, mintha még mindig az enyém lenne. Úgy teszek, mintha játékos nevetése még mindig betöltené fájó szívemet. Úgy teszek, mintha az erős karjai még mindig körülvennének. Úgy teszek, mintha velem együtt öregedne meg. Darrióval és Ryderrel. És az összes gyönyörű gyerekkel, akiket sosem láthat.

Egy pillanatra úgy teszek, mintha a szíve még mindig értem dobogna.

Soha nem érzett düh ég az ereimben az igazságtalanság miatt. A düh kezd felülkerekedni a mellkasomat elárasztó bánaton.

Ez volt az én áldozatom?

Ez nem igazságos. Túl sok szörnyűség van a világon ahhoz, hogy anélkül éljek, hogy az ő megnyugtató energiája töltené meg a mellkasomat.

Az istenek engem áldottak meg jobban, mint bárki mást.

De én nem akarom.

Őt akarom.

Vakmerő erő rázza meg a kezem, és az ujjaim ökölbe szorítják az ingét. A sima sárkánybőr gyűrődik az érintésem alatt, mígnem már nem tudom irányítani a mágiát.

Ragyogó, fehér fény csap át a tenyeremen, utat törve magának a fájdalom mélyéről. Reszket belőlem és belé. Megrezegteti alattunk a földet, csak kissé megváltoztatva azt. A vakító szín körülvesz őt és engem, glóriába borítva minket, amíg a világ többi része fel nem oldódik. A nix eltűnik a földünkről. A tüzek eloszlanak. A sötét égbolt elhalványul az arany és a fehér és a ragyogó kék égbolt melegítő színei között.

Nem tudom, mi ez a varázslat, de jó érzés. Tiszta és megnyugtató.

Pont mint Daxdyn Riles.

Így hát hullámokban vezetem ki, addig segítem, amíg el nem gyengülök, és az ő testét használom a sajátom alátámasztására. A szárnyaim maguktól kitárulnak, mintha a mágia azt követelné, hogy engedjék el magukat. Érzem, hogy elkezd tépni rajtam. Először a gyönyörű tollaimnál; rángatja őket. Ébenfekete színek kavarognak körülöttünk, tintát festenek a fehér mágián keresztül, ahogy a tollaim kavarognak a szélben. Egy súly esik le a testemről. Abban a pillanatban, ahogy a szárnyaim leesnek, érzem. Nem csak a vállamban, hanem mélyen magamban.

A mágia addig vetkőztet, amíg nem leszek más, mint egy megtört nő, aki egy megtört férfiba kapaszkodik.

A hatalmas energia majdnem minden porcikája kiárad belőlem, míg végül úgy fekszem fölötte, mint egy értéktelen pajzs. Mindent megadok neki, amim csak van.

Az óceán békés hangjai visszatérnek, belém csobognak, és megpróbálják kimerült érzelmeimet tompa és üres érzésre csábítani.

Meleg ujjhegyek siklanak végig az oldalamon, fenyegetően a zsibbadás ellen.

"Kara, te agyonnyomsz engem."

Dax hangja reszelős suttogással tör elő. Az apró hangja egyenesen a szívembe dübörög, esküszöm.

A karjaim szorosabban kapaszkodnak belé, miközben a szemem felpattan, és a legszebb csillagszürke tekintet találkozik az enyémmel. Humor, élet és szerelem ragyog bennük.

Remegő lélegzet rázkódik át rajtam, mielőtt az ajkaimat az övére csapom.

Erős karjai a kemény testéhez szorítanak, de az ujjbegyeim nem hajlandók elszakadni a szívének egyenletes dobogásától.

Csend tölti meg az ereimet ott, ahol egykor az energia zúgása égett.

Csendes varázslat bizsereg bennem. A mindenható varázslatom eltűnt.

De ő még mindig itt van; pontosan ott, ahol lennie kell.

Daxdyn nem az az áldozat volt, amire az istenek számítottak.

Én voltam.