Hailey Edwards - Black Arts, White Craft, Nyolcadik fejezet

 


8

 

Éjfél jött a pislogások között. Az egyik percben még azt kérdeztem magamtól, hogy jó ötlet-e egy jegesmedve- és egy fókaváltó. A következő pillanatban pipadohány és zöld alma illatával az orromban riadtam fel.

"Öhm" - szólalt meg egy apró hang az ajtóból. "Nem volt bezárva..."

Egy nyögés ömlött ki belőlem, miközben megpróbáltam Colby felé gurulni, de csak azért, hogy egy szolid puffanással leessek az ágyról.

"Aú!"

Ahogy ott feküdtem, az adrenalin az ereimbe ömlött, a csípőm fájt, felfogtam a helyzetet.

Asa tetején aludtam el. Mintha a férfi fölött sztárhalásztam volna. De ő nem mozdult az ágya mellől. Ami azt mondta, hogy az én hibám volt.

"Rue." Asa lecsúszott mellém a padlóra. "Jól vagy?"

Nem.

Nagyon igyekeztem meghalni, hogy elfelejtse, hogy egész nap úgy tapadtam rá, mint a kedvenc boxeralsója. Biztosan az emlékem elterelné a figyelmét arról, hogy milyen furcsa alakkal mászott ma reggel az ágyába.

Hátrahajtottam a fejem, hogy lássam Colbyt, aki elfojtott egy nevetést, és megkérdeztem: "Adsz nekünk egy percet?".

"Persze." Elsuhant, útközben kuncogva. "Hé, Clay, tudod mit?"

Amit ezután mondott, azt inkább figyelmen kívül hagytam a fölém hajoló gyönyörű férfi kedvéért. "Szóval..."

"Szóval" - értett egyet, miközben ujjaival végigsimította az arccsontomat. "Te egy ölelgetős típus vagy."

"Gondolom?" Belehajoltam az érintésébe. "Még sosem feküdtem le férfival." Elpirultam. Erősen. "Mintha aludtam volna."

"Tudom, mire gondolsz." Elmosolyodott. "Én sem aludtam még soha egy nővel."

"Tényleg?" Magam alá szorítottam a könyökömet, hogy felegyenesedjek, és így szemtől szembe kerültem Asával. "Te az a "szeresd és hagyd őket" típus vagy?"

Halkan hümmögött a torkában, ami nem volt válasz, de megfeledkeztem erről, ahogy a meleg lehelete az arcomba csapott.

"Melyik típus vagy te?"

Elmém üres volt, nem láttam a szemében forrongó forróságon túl. "Mit is választottam?"

"Colby azt mondta, hogy te..." Clay megcsúszott mögöttem. "Hát ez kínos."

"Folytatás következik" - mondtam Asa-nak, a homlokomat az övéhez támasztottam, amíg a pulzusom vissza nem állt a normális szintre.

"Én elmehetek - ajánlotta fel Clay -, ha szükségetek van még egy percre".

"Az jó lenne." Nem tudtam leküzdeni a vonzalmat, hogy itt maradjak, Asa mellett. "Amint látod, jól vagyok."

"Úgy mondta, mintha minden csontodat eltörted volna."

"És te elhitted neki", kérdeztem szárazon, "hogy egy matracról való leesés úgy eltörne, mint egy gally?"

A ma esti paróka, a fejbőrét ölelő, feszes fekete fürtökkel, nem mozdult, ahogy megrázta a fejét.

"Ace nem tért vissza a szobájába tegnap este, ezért aggódtam." Összefonta a karját a mellkasán. "Perelj be."

"Én nyernék." Még egyszer utoljára belélegeztem Asát. "A törvény az én oldalamon állna."

"Egy wendigóra kell vadásznunk, ha ti ketten befejeztétek egymás jelentőségteljes bámulását."

"Nem végeztünk." Megdörzsöltem az orromat Asa orrához, csak hogy bosszantsam Clayt. "De azért szünetet tartunk."

Asa felállt, és felajánlotta a kezét, majd újabb szó nélkül távozott, hogy felöltözzön.

A fonalas tálat az éjjeliszekrényen hagyta az ágya oldalán, mintha csak ígéretet tett volna. Nem mintha lett volna oldala az én ágyamon, de az éjszakát ugyanabban a szobában, ugyanazon a matracon töltötte, mint én. És én túl nagy jelentőséget tulajdonítottam egyetlen éjszakának, amikor álmatlanok közös hobbijuk volt. Ez nem volt más, mint a sütés Clayjel.

Csakhogy Clay soha nem készített nekem hajkarperecet a parókáiból.

Viszont süteményeket sütött nekem. Rengeteget, az évek során. És sütiket, tortákat, cukorkákat...

Add fel, Rue. Ezt nem tudod racionalizálni. Beleegyeztél. Nem egyszer, hanem kétszer. Most pedig törődj bele.

Az érzelmek nehezek voltak, a fenébe is, és én nem tudtam, mit kezdjek az enyémmel. Annyi minden volt ezekben a napokban, egy svédasztal volt belőlük. Persze, kialakítottam egy viselkedési mintát, hogy jobb emberré formáljam magam. Igen, büszke voltam, amikor minden hangot eltaláltam. De ez most más volt. Teljesen megíratlan. Csak úgy menet közben kitaláltam.

Veszélyesnek, vakmerőnek, ostobának tűnt. Nem kellett volna másodszor is igent mondanom neki. De jó érzés volt. Nem tudtam, mit kezdjek vele, de ki akartam találni.

A vágyakozás megrémített. Nem voltam az a típus, aki egy másik emberre bízza a reményt. Túl veszélyes volt.

"Nem is nézel ki olyan dögösnek." Clay a homlokomhoz nyomta a csuklója belső felét. "Lázad van?"

"Nem vagyok beteg." Megcsapkodtam a kezét. "Kicsit kiborultam."

"Az éjszakát Ace-szel töltötted." Tanulmányozott engem. "Jól vagy azután?"

"Nem csináltunk semmit" - rohantam ki egyetlen lélegzetvétellel.

"Igen." Vigyor ült ki az arcára. "Tudom."

"Ez meg mit akar jelenteni?" Hunyorogva néztem rá. "Honnan tudod?"

Nem volt idő arra, hogy a srácok a hátam mögött beszélgessenek, nem mintha bármelyikük is ezt tette volna.

"Minél magasabb a démon kasztja, annál furcsábbak a szokásaik." Nevetett a fintoromra. "Gondolj csak bele."

Ahogy Meg figyelmeztetett, Asa kényes volt a hajára, de vajon milyen egyéb sajátosságok vártak még rám?

Sarkon fordulva Clay a folyosó felé vette az irányt, és egy vidám dallamot dúdolt, amitől a mosolya még szélesebbre húzódott.

Eközben el kellett képzelnem azt a történelmi filmekben látható megalázó jelenetet, amikor a király harminc tanácsadója előtt levetkőzteti új feleségét, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a házasságot megkötötték, és hogy a nő szűz volt.

"Mit akar ez jelenteni?" A csípőmre horgonyoztam a kezem. "Clay, vonszold vissza a segged ide."

Clay valójában nem vonszolta vissza a fenekét. Kiment a konyhába, és elindította a kávét.

Halkan morogva a torkomban felöltöztem, elintéztem a higiéniát, amitől összerezzentem, miután eszembe jutott, hogy reggeli leheletemmel teljesen Asa arcába bújtam. Éjszakai lehelet? Bármi is volt, nem volt ideális. De nem lehetett visszacsinálni. Még azelőtt megtanulhatta volna, hogy nem vagyok hercegnő-alapanyag, mielőtt komolyra fordul a dolog.

Nem, nem, nem, nem.

Ez úgy hangzott, mintha már előre eldöntött dolog lenne.

Inkább úgy, mintha komolyra fordulna a dolog.

A kelleténél nagyobb erővel felcsatoltam a felszerelésemet, zsebre vágtam a pálcámat, és a konyhába osontam.

Colby Clay fején ült, ruganyos fürtjein ugrálva, a takaróját a vállára terítve.

Most, hogy belegondoltam, akkor is rajta volt, amikor korábban felébresztett minket.

Nem én voltam az egyetlen, aki észrevette, Asa elégedett ajkai ráncolásából ítélve, ahogy a lány bohóckodását figyelte.

"Mi a terv?" Kiszolgáltam magamnak egy csésze kávét. Fekete. "Nem akarod végigkövetni az utunkat?"

Az első korty megégette a nyelvemet, de lenyeltem, aztán átadtam a bögrét Asa-nak, aki nem hagyott ki semmit.

A környéken határozottan jelen volt egy wendigo, de a hiúztetem bomlott állapota hetekkel korábbra datálta a legutóbbi tevékenységet. A hűvösebb hegyi levegő és a barlang védelme miatt nehéz volt megállapítani.

Úgy gondoltam, hogy a fekete boszorkány, akire vadásztunk, nem sokkal azután ölte meg a wendigót, hogy elpusztította a macskát.

"Köszönöm - motyogta, és utánam kortyolt, a hőmérséklet miatti kellemetlenkedés legkisebb jele nélkül. "Tessék."

Egy muffin ült a tenyerén, az egyik oldaláról hiányzott egy falat, a szemében ragyogott a merészség.

Ahogy kitéptem a kezéből az áldozatot, ostoba borzongás lőtt át rajtam.

"Mit mondtam neked?" Clay közel hajolt hozzám. " Nyálas muffinok."

Még ez a durva leegyszerűsítés sem akadályozott meg abban, hogy nagyobbat harapjak abból, amit Asa hagyott nekem.

Asa peridotszínű szemei elmélyültek, ahogy engem figyelt, amíg Clay az öklébe köhintett.

"Egy gyerek van jelen - emlékeztetett minket, és visszabökte Colbyt a padlásra. "Tartsd meg a "PG" kategóriát."

"PG-13" - kiáltotta le, miközben elhelyezkedett a következő csatára. "Elég idős vagyok a csókolózáshoz."

Mivel egy pillanatig sem bírtam tovább tartani Asa tekintetét, elszakadtam tőle, és odaszóltam neki: "Maradj bent, és tartsd a telefonodat a közelben."

"Úgy lesz." Gonosz kuncogás szállt felénk, ahogy a csapatához szólt. "Látom, a rajtaütés sikeres volt."

"Az a kölyök." Clay megrázta a fejét, miközben kivezetett az ajtón. "Ő nem semmi."

"Vérszomjas és bosszúálló" - értettem egyet. "És neheztel a bővítőcsomagok miatt is."

Egy takaros ránc ráncolta Asa homlokát, de nem szólt hozzá. Bőven értett a számítógépekhez, de nem annyira a gamer oldalról. Nem hibáztathattam érte. Én sem tudtam sokat. Csak azért vettem fel a szaknyelvet, hogy Colbyval kommunikálhassak, és még mindig nem értettem a felét sem annak, amit mondott.

"Ma este nyugatra megyünk - válaszolt Clay a korábbi kérdésemre. "Körülbelül egy mérföldet gyalogolunk a tegnap esti ösvénnyel párhuzamosan."

"Van valami nagyobb táborhely a környéken?" Lépést tartottam mögötte. "Van valami hír a takarításról?"

"A takarítás a nyilvántartásban van, és a csapat készenlétben áll a városban, hátha újra szükségünk lesz rájuk, mielőtt véget érne." Megnézte az iránytűt a telefonja alkalmazásán. "Itt nincsenek kempingek, de van egy festői kilátó, amit az emberek bámulnak, ha erre járnak."

"Egy türelmes vadász ezt is meg tudná csinálni" - mondta Asa, és a lehellete megcsiklandozta a fülemet.

"Nem." Rámosolyogtam a vállam fölött. "Túl rendetlen."

"Egy wendigónak semmi sem túl rendetlen" - mutatott rá. "Láttad azt a tábort."

Görcs ütötte meg a gyomromat az emlékeztetőre, holott a halál, még a traumatikus halál sem szokott zavarni.

"El kellett bújniuk a kilátó alatti bozótosban, aztán elkapták az embereket, akik a korláthoz jöttek. Ez a könnyebbik része." Lesből támadó vadászok voltak. "De mi van az áldozatok autóival? Tudná egy wendigo, hogy mi az az autó? Vagy hogy meg kell szabadulni tőle? A trükk csak néhányszor működne, ha hagynák, hogy üres autók halmozódjanak fel az út szélén. Leguríthatnák őket a hegyről, de az hangos lenne. Ráadásul magára vonná az emberek figyelmét, amit egyetlen wendigo sem akarna a vadászterülete közelében."

"Sokat gondolkodtál azon - mondta Clay -, hogy a wendigók turistákat támadnak meg a festői kilátópontokon".

"Nem igazán." A figyelmemet felé fordítottam. "Csak sok giccses horrorfilmet láttam."

A műfaji standardok lehetővé tették, hogy már jóval a film előtt kitaláld, hogyan fordulhat egy adott cselekmény.

"Mióta nézel te ilyeneket?" Megnézte a koordinátáinkat. "Colby túl fiatal, igaz?"

"Camber és Arden." Kifújtam a levegőt. "A tinédzserek manapság imádják a vérengzést."

Igaz, én is imádtam a véres filmeket, amikor tinédzser voltam, de a vér, amit ontottam, nem kukoricaszirupból és vörös festékből állt.

Magas, zúgó hang suhant el a fülem mellett, és én lecsaptam rá. "Hülye szúnyogok."

Egy széles tenyér a hátam tövébe csapódott, és a földre lökött, miközben újabb kártevők ugráltak felém.

"Nem bogár" - morogta a démon a hátam mögül, miután Asa bőrét követelte. "Golyó."

"Golyó?" Lenyúltam, hogy elővegyem a pálcámat. "Clay, hallod ezt?"

"Igen." Leguggolt, kezét a vállamra tette. "Maradj lent, Rue."

"Nem fogok koszt enni, amíg ti ketten szembeszálltok azzal, aki odakint van."

Olajos érzés áradt szét a bőrömön, zsíros filmréteg, amely beborította a levegőt, amit belélegeztem, és megtapadt a tüdőmben.

"Fekete boszorkány" - mondta a démon, megerősítve azt, amit sötét varázslatok jelenléteként éreztem. "A golyó fájt."

"Mi?" Feléje csavartam a fejem, hogy sötét vér csöpögjön a törzsén. "Meglőttek?"

Egy halk hang zizegett a fölöttünk lévő levelek között, amit varázslat vitt el hozzánk. "Add ide a könyvet."

"Könyvet?" Epe fröccsent a torkomban, ahogy az elmém a grimoire felé fordult. "Az egyetlen könyv, ami nálam van, könyvtári bélyegző van a belső lapján. Megmutatnám, de nincs nálam." Régi profi voltam az igazsággal való hazudozásban. "Továbbá? Nem megyek le a hegyről nélküle. Meg kell küzdened érte."

Ms. Agnes, a könyvtárosunk és a könyvklub szervezője egy életre eltiltana, ha nem adnám vissza időben.

Persze, vehettem volna saját példányt, de hol volt abban a móka? Szükségem volt a közösség kötelékére, mint minden boszorkánynak. Ráadásul olcsó izgalomban volt részem, amikor megelőztem a többi nőt az új kiadványok feliratkozási lapjánál.

A lista élére, bébi.

"Add ide a könyvet - követelte, a hangja hideg és rideg volt -, és életben hagylak.

"Egy kicsivel kevésbé homályosan kell fogalmaznod." Felemelkedtem, de a démon lefogott. "Mi lenne, ha eltennéd a fegyvert, és beszélgetnénk, mint civilizált boszorkányok?"

Miféle szomorú boszorkány mentségére legyen mondva, hogy emberekre lövöldözik? Golyókkal? Egy pisztolyban? Ez annyira... evilági volt.

Milyen kínos lenne így meghalni? Egy önérzetes paraszt sem tenné ezt a sírkövére.

"Mi lenne, ha megölnélek - vágott vissza -, aztán kiszolgálnám magam a könyvvel, miután a gyámolítottjaid veled együtt halnak meg?".

Ez a boszorkány járt a kunyhóban, felderítette azt, felderített minket, túl közel Colbyhoz ahhoz, hogy megnyugodjak.

"Nem" - üvöltötte a démon, teljes magasságába kiegyenesedve, könnyű célponttá téve magát. "Ne bántsd Rue-t."

"Gyere vissza ide." Megragadtam a bokáját, de kicsúszott az ujjaim közül. "Asa."