Hailey Edwards - Black Hat, White Witch - Kilencedik fejezet

 


9

 

Megrendeltem a reggelit, mielőtt felhívtam a srácokat, és meghívtam őket a lakosztályomba a friss hírekért. Ez volt a legkevesebb, amit tehettem, hogy jóvá tegyem a tegnap estét. Még mindig rosszul éreztem magam, amiért Colby megzavarta őket, hogy elérjen engem, de még rosszabbul éreztem magam, amiért elhanyagoltam őt. Ez volt az első alkalom, hogy külön voltunk, és én már az első nap elbuktam a munkában.

Igen, a rajtam kívül álló körülmények voltak a hibásak.

Nem, ez egy cseppet sem számított egy egyedül otthon lévő, rémült gyereknek.

Egy gyereknek, aki egész éjjel a barátaival játszhatott, ha lemaradt a kért hívásról.

Ezúttal üzenetet hagyok neki, hogy tudja, nem felejtettem el.

"Nem veszed fel, tehát feltételezem, hogy eszméletlen vagy. Hívj, ha szükséged van rám. Vagy ha bármire szükséged van. Jól bírja a kaja, ugye? Elég cukros víz, hogy kitartson? És rágcsálnivaló? Szükséged van...?"

A szobát elválasztó ajtón kopogtatás akadályozott meg abban, hogy túlzásba vigyem a helikopteres szülői magatartást.

Vagy mégsem.

A kínosan hosszú hangposta végére érve megnyitottam a telefonom biztonsági alkalmazását, és addig ugráltam a beltéri kamerákat, amíg meg nem pillantottam Colbyt, amint a székében alszik a számítógépe előtt. Biztonságban és épségben.

Egy újabb kopogás után odasietettem, hogy elfordítsam a zárat, és beengedjem a srácokat. "Jó reggelt!"

"Medvekarom szagot érzek?" Clay szipogott, amikor belépett a szobába. "Felborítottál egy pékséget?"

Mosoly rándult az arcomra, amikor észrevettem a fején ülő csillogó fekete pompadúrt.

"Azok bocsánatkérő muffinok és medvekarmok a bűntudatból. Van még a megbocsátás kávéja és a..." Elgondolkodtam rajta. "Oké, nem vagyok benne biztos, hogy a tej mit jelent, de az teljes tej. A kedvenced."

"Mit szólsz a 'nem kellett volna ezt tenned' tejéhez?" Leült, és követelt egy medvekarmot. "Colbyval csomagban vagy. Ezt már akkor tudtuk, amikor elhagytuk a Samfordot."

A gazdag dohányillat, amit Asához szoktam kötni, betöltötte az orromat, amikor belépett a szobába.

A Black Hat öltönyét viselte, de a haját leengedve hagyta, és sima lepedőként omlott a csípője fölé. A szeptumkoszorúja egy vastag ezüst harang volt, a fülbevalója pedig apró pöttyökkel illett hozzá. Röviden elgondolkodtam azon, hogy vajon máshol is van-e piercingje, de nem tudtam a haján túlra koncentrálni, még a mocskos gondolatokra sem.

A lányos lány bennem arra vágyott, hogy befonjam. Mintha az ujjaim valóban görbültek volna a kefére vágyva. A nyomasztó igény, hogy megérintsem, viszketni kezdett a tenyerem. Szerencséje volt, hogy nem volt nálam hajpánt. Máskülönben lehet, hogy csillapíthatatlan vággyal támadtam volna rá, hogy megformázzam.

"Jó reggelt - mondta halkan. "Hogy aludtál?"

"Jobban, mint évek óta." Ez volt az őszinte igazság. "Túl fáradt voltam ahhoz, hogy forgolódjak."

Egy gyors pulykaklub a szálloda konyhájából, ami huszonöt dollárba került, tisztességes ételt adott. Miután lezuhanyoztam magamról az erdőt és a patakot, arra számítottam, hogy hajnalig a plafont bámulom. A korábbi szundikálás pompás volt, és nem számítottam arra, hogy egy éjszaka alatt kétszer is szerencsém lesz. Mármint a Homokemberrel.

A bunkó már örökké kitartott mellettem, úgyhogy nagyon örültem, hogy a változatosság kedvéért kedvet kapott a kitárulkozáshoz.

"Reggelit vettél." Leült az enyémmel szemben lévő székre. "Ez figyelmes volt."

"A hívás" - magyarázta Clay két falat között. "Ez ehető bűntudat."

Miután alaposan mérlegelte a lehetőségeit, Asa követelt egy muffint. Egy feketekávét is töltött magának.

Miközben a vendégeim mindketten ettek, én leültem, és kiválasztottam egy muffint. Hogy jól játsszam a játékot, olyat választottam, amelyben az áfonya és a morzsa aránya hasonló volt. Nem tudtam megállni. Ez már kényszeres viselkedés volt ezen a ponton. Egy részemnek tudnia kellett, hogy Asa mit fog tenni. Persze volt egy jó ötletem, de fogalmam sem volt, hogy miért teszi. Ez a kis titokzatosság elég volt ahhoz, hogy meggyőzzem magam, meg kellene rángatnom a démon farkát.

Nem mintha Asa-nak lett volna farka. Azt már láttam. De volt-e neki?

Hmm.

"Kaptam egy ajándékot a postaládámban." Előhúztam a Kelliék aktáját. "Gondolom, mindketten kaptak egy példányt?"

"A helyszínről készült felvétel." Clay körülbelül olyan izgatottnak tűnt, mint én, hogy megnézheti. "Szinkronizáljátok az órákat."

"Lejátszás..." Az ujjamat a billentyű fölé vittem, "...most."

Az első öt percben megbántam azt az egy falat muffint, amit a jelölés miatt ettem.

"Nem látok semmit." Clay megdörzsölte a gyomrát, mintha az ugrásszerű felvételektől is émelyegne. "Túl homályos."

Az ügynök nem is annyira gyors tempóban haladt, mint inkább lecsúszott a padkán, ami a nézők számára egy Tilt-A-Whirl-futamot jelentett. Nevezetesen nekünk. A karja stabilizálódott, amikor a lába elérte a lapos alját, és én először pillantottam meg az érintetlen tetthelyet.

A kamera lassan körbejárta a környéket, mielőtt az ügynök a patakhoz lépett volna. Ott megállt, megállt a parton, és lefilmezte a három élethű, a sziklaormon pózoló áldozatot. Az egyik a lábait maga alá húzva ült. Egy másik magasan és büszkén állt a csúcson. Az utolsó áldozat három lábon egyensúlyozott, míg a negyedik láb a víz felett lebegett, mintha ugrani készülne.

Egy karcsú varjú a legmagasabb őzike fején ülve károgott a kamerába, mielőtt felugrott az égbe.

Az illúzió annyira meggyőző volt, hogy ha egy kirándulás alkalmával találkoztam volna ezzel az ábrázolással, a lélegzetemet visszafojtva megdermedtem volna, mert féltem volna, hogy megijesztem a szarvasokat.

A videó innen folytatódott. Az ügynök a patakba gázolt, hogy minden szögből filmezze a sziklát, és sok időt töltött minden egyes őzgidával, hogy biztosítsa, hogy egyetlen részlet sem veszett el. Amikor végzett, visszatért a partra, és a vágást egy újabb bekeretezett felvétellel zárta, amelyen a gyilkos teljes kézimunkája látható.

"Ki vette ezt fel?" Sorba állítottam, hogy újra lejátszhassam. "Jó munkát végzett."

"Billy Kidd." Clay leolvasta a képernyőről. "A kreditpontok a legalsó sorban vannak."

A kreditek szó kiváltotta a gyanút, hogy Billy talán filmszakos volt a főiskolán.

"Semmi sem tűnt fel nekem." Asa dobolt az ujjaival. "Mit keresünk?"

"Bármit." Eszembe jutott a Billyvel folytatott beszélgetésem. "Kidd habozott, hogy egyedül hagyjon a helyszínen, miután mindenki más visszaindult. Felhozott egy jó érvet, amit hamarabb is figyelembe kellett volna vennem. Hogy a gyilkos jelen lehetett, amikor az első ügynök megérkezett, hogy kritikát kapjon a munkájáról."

"Kiszálltál a játékból." Clay megvonta a vállát. "Majd visszajön az eszedbe."

"Kiddnek igaza volt." Asa mogorva képet vágott. "Gondolnunk kellett volna rá, és gondoskodnunk kellett volna arról, hogy legyen tartalékod."

"Rue egy keményfiú." Clay a tejéért nyúlt. "Nem volt szüksége arra, hogy mi vigyázzunk rá. Rossz üzenetet küldtünk volna a többi ügynöknek. Jobb, ha hagyjuk, hogy tegye a dolgát, ahogy szokta. Egy karnyújtásnyira voltunk, szóval nem mintha valódi veszélyben lett volna."

Csakhogy egy jól irányzott átok gyorsabban elért volna engem, mint ők, és ezt mindketten tudták.

Mégis, értékeltem Clay szokásos figyelmességét, amellyel segített megőrizni a mindenhatóság illúzióját.

"A lényeg az - intettem egy szalvétával, mint fehér zászlóval -, hogy a gyilkos jelen lehet ezen a felvételen."

"Semmi sem tűnt ki." Asa hátradőlt a székében. "Visszaküldjük Kelliéknek az elméleteddel együtt."

Volt idejük, technikájuk és kitartásuk, hogy felkutassanak minden nyomot, amit a gyilkos hátrahagyhatott.

"Ez működik." Clay az egyik kisujjával óvatosan navigált a billentyűzeten. "Úgy tűnik, hogy Kelliék a túlórában dolgoznak ezen az ügyön. Ellenőrizzék a postaládájukat, hölgyeim és uraim. Megerősítést kaptunk, hogy mindhárom helyszínre ugyanaz a fűrészárugyár szerződött. Van egy lista a kamionosokról és a gépkezelőkről, valamint más alkalmazottakról."

"Ők végezték a keresztellenőrzést." Ezen elvigyorodtam, és félig-meddig azt kívántam, bárcsak a Kelliéket alkalmazhatnám a Hollis Patikában apróságokért. "Úgy tűnik, mindhárom helyszínen egy tucatnyi alkalmazott van jelen." Megnéztem az otthoni címüket. "Mind férfi, mind helyi lakos." Felhívtam a telefonomon a térképalkalmazást. "Ma talán a felét tudjuk megnézni. Néhány független vállalkozónak több mint egy órát kell ingáznia a teherautójával."

Nem mintha számított volna, hogy hosszú távú munkákhoz hálófülkés teherautót vezettek-e, ágyazattal és egyéb kényelmi szolgáltatásokkal.

"Ezt a számot le tudjuk csökkenteni." Asa végigdörzsölte az egyik ujját az alsó ajkán. "Négy alkalmazott ember."

A természetfelettiek általában ragaszkodtak magukhoz vagy a saját fajtájukhoz, de az emberek jó lakájok voltak.

Nem zárhattuk ki az emberi érintettséget, amíg nem tudtuk biztosabban, ki a fekete boszorkányunk.

"Tartsuk őket a listán, de tegyük őket a lista aljára." Feljegyeztem a szállodánkhoz legközelebbi lakóházakat. "Telefonáljunk előre, vagy megkockáztatjuk, hogy egy üres házba gurulunk be?"

Az ösztöneim azt súgták, hogy a gyilkos szívesen látna bennünket az otthonában, teát és süteményt szolgálna fel, és mindent elmondana, ami segíthet az ügyben. Kivéve persze a vallomását. Ki volt éhezve a dicséretre, nem volt hülye. De maradt egy csekély esély arra, hogy elmenekül, ha azt hiszi, hogy közeledünk hozzá.

"Megkockáztatjuk." Asa megkérdezte Clayt. "Nem akarunk tippet adni a gyilkosnak."

"Egyetértek." Clay az utolsó muffint is a szájába nyomta. "Ezek a lányok megerősítették a menetrendjét. Két, talán három napunk van, mielőtt újra gyűjtögetni kezd. Azon túl egy hetünk van, hogy élve megtaláljuk a lányokat, mielőtt felhív a legújabb remekművének koordinátáival."

"Rendben." Becsuktam a laptopomat, és bedugtam a táskába, amit Clay adott. "Induljunk."

Amikor Asa eltűnt a szobájukban, feltételeztem, hogy felszerelésért megy, odahajoltam, hogy megvizsgáljam a muffinját, de csak egy csomagolópapírt találtam. Rendben. Ott nem találtam bizonyítékot. Maradt a mellettem lévő. Amelyiknek az enyémnek kellene lennie. Megfogtam a muffint, és megforgattam egy teljes kört, de nem. Teljesen érintetlen volt. Egyetlen falat sem hiányzott. Egy bogyó sem volt elrágcsálva.

A sunyi démon elcsente a reggelimet, és kicserélte az övével, ami egyrészt izgatott, hogy igazam van, másrészt pedig különösen kíváncsivá tett, hogy miért fixírozta az én kajámat. Mielőtt eldönthettem volna, hogy egyenesen megkérdezem, elkaptam Clay olyan pillantását, amely elporlasztott volna, ha lézersugarakkal rendelkezne.

Asa előbukkant, a haja copfba volt fonva, a keze tele felszereléssel, és elindult a terepjáró felé.

Ahogy követtem a parkolóig, elhatároztam, hogy megkérdezem, hogyan tudja minden alkalommal borotvaegyenesre fésülni a haját.

Egy nap. Nem mostanában. Nem akartam, hogy megtudja, hogy tetszik a haja.

Az út során letelepedtem, hogy átlapozzam a korábbi áldozatok aktáit, remélve, hogy felfrissítem az emlékeket.

"Van egy típusa." Összerezzentem a fotók nézegetésétől. "Az biztos."

Ott az Ezüst Szarvas ideálját követte, ami azt jelentette, hogy a másoló utánozta a Szarvas áldozatait.

"Az Ezüst Szarvas áldozatainak nevét a halála után hozták nyilvánosságra." A nyilvánosság alatt a természetfeletti nyilvánosságot értettem, nem az embereket. "A mi másolónknak nem kellett sokat keresgélnie, hogy megtalálja az adataikat."

Colby bármelyik lány lehetett volna. Ő volt az egyikük.

"A többi részletet lepecsételték" - emlékeztetett Clay. "Csak az eredeti ügyön dolgozó ügynökök tudják, hogyan ölte meg az áldozatait, és azok az akták szorosabban le vannak zárva, mint egy üveg savanyúság."

"Talán ez indokolja az eltérést az eredeti módszertől?" Asa oldalpillantást vetett rám. "Mi van, ha a gyilkos követte az ügyet a hírekben, összegyűjtött minden részletet, de rosszul állította össze az összképet?"

"Ez megmagyarázná, hogy miért olyan lányokat vitt el, akik beleillettek a profilba" - értett egyet Clay hátulról. "Megcsinálta azt a trükköt, ami miatt az Ezüst Szarvas a becenevét kapta, de ezek a részletek már korán kiszivárogtak. A halál pontos módját titokban tartották, és a másoló tévedett."

"Vagy a saját útját választotta." Asa ajka lefelé húzódott. "Ami azt jelentené, hogy nem igazi másoló."

Bármennyire is utáltam megkérdezni, tudnom kellett, hogy ez a másoló mennyire tér el a módszertanában.

"A Szarvas áldozatain nem volt nyoma szexuális traumának. Tudunk már a mostani áldozatokról?"

Asa felhúzta az állát, de nem szólt egy szót sem. Clay szerencsére válaszolt helyette.

"A korábbi áldozatokon nem volt nyoma bántalmazásnak."

"Kis kegyelem." Kibámultam az ablakon. "Ennyi méltóságot hagyott nekik."

A DNS segítene a labornak azonosítani az egyes lányokat. A maradványaikat utána elhamvasztották, hogy elszigeteljék a családot a rideg igazságtól, hogy a lányaik számára még halálukban sem volt visszatérés a normális életbe. Az igazgató szerint az urna volt a kisebbik rossz, és most az egyszer egyet kellett értenem vele.

Egyetlen szülőnek sem szabadna végignéznie, ahogy a gyermeke a gyilkos által belőle készített trófeává válik.

"Ez az." Asa bekapcsolta a villogót. "Az első gyanúsítottunk ebben a kertvárosban lakik."

A házak régebbiek voltak, de az udvarok rendezettek. A gyerekek kint játszottak, és a kutyák kergették őket.

Egyszóval biztonságosnak tűnt. Egyáltalán nem úgy, mintha egy gyilkos bujkálna ezek között a normális, hétköznapi emberek között.

De a normális volt a legjobb álca.

"Két-harminchármat keresünk." Clay előrehajolt. "A jobb oldalra kell esnie."

Bizony, kiszúrtuk a házat, és behajtottunk egy terepszínű matricákkal borított pickup mögé.

A házhoz sétálva megálltam a vezetőoldali ajtónál, hogy bekukkantsak a járműbe, és észrevettem a hátsó ablakba szerelt fegyvertartót. Ez nem jelentette, hogy ez a fickó a gyilkosunk. Valószínűleg a környékbeli teherautók felénél is volt ilyen. Vidéken sokan a vadászatból tartották el a családjukat.

Clay egyenesen az ajtó felé indult, én pedig követtem, Asa pedig utánam.

"Az emberek jobban reagálnak Clayre - magyarázta, amikor észrevette, hogy számba veszem a helyzetünket.

A hátulsó agyfélteke furcsa dolog volt. A prédafajoknak, akárcsak az embereknek, volt egy bizsergés az agyuk hátsó részében, ami tudatta velük, ha vadásznak rájuk. Lehet, hogy nem voltak természetes ragadozóik, de rengeteg természetfeletti ragadozójuk volt, akik rajtuk vagy belőlük táplálkoztak.

Clay keményfiús külseje és Asa visszafogottabb megjelenése ellenére az emberi agyak felfogták azokat a jeleket, amelyeket a tudatos elméjük nem vett észre, és a testüknek továbbították őket a menekülés vagy harc reflexek formájában.

Sok mindent elárult rólam, és egyik sem volt jó, hogy Asa nem jelent meg a radaromon fenyegetésként.

Át kellett értékelnem a rangsort, ha tovább akartam lélegezni. Meg kellett szúrnom az egómat, hagynom, hogy szétrobbanjon, aztán a leeresztett maradványokat bökdösni, hogy megállapítsam, mennyi hatalmam van még, és hol állok mágikusan a rangsorban.

Különben egy nap olyan harcot választanék, amit nem tudnék megnyerni, és látványosan veszítenék.

Régebben a velem való összecsapás olyan volt, mintha kést vinnék egy tűzpárbajba.

Most attól féltem, hogy olyan, mintha egy forró kést vinnék egy szobahőmérsékletű vajrúdhoz.

Mi boszorkányok híresek voltunk az olvadásról, végül is.

Az ajtó kinyílt, mielőtt Clay kopoghatott volna, ami miatt megszokásból a kamerákat kerestem.

"Kerr ügynök vagyok az FBI-tól." Az arckifejezése nem változott. "Szeretnénk feltenni néhány kérdést."

Az azonosításunk csavarása azt jelentette, hogy Clay egy lehetséges embert látott vagy hallott a lakásban.

"Ugye nem a gyerektartásról van szó?" A férfi úgy bámult rám, mintha én hoztam volna Clay-t, hogy fejjel lefelé tartsa, és addig rázza, amíg az érmék ki nem hullanak a zsebéből. "Mondd meg annak a nőnek, hogy akkor fizetem ki, amikor kedvem lesz hozzá. Nem akartam gyereket. Ő akart. Most már van neki. Nem az én hibám, hogy túl jó ahhoz, hogy dolgozzon, hogy kifizesse a költségeket."

A nőkkel szembeni nyílt ellenségessége azt jelentette, hogy be kellett fognom a számat, hogy válaszokat kapjunk.

Ez azonban nem akadályozott meg abban, hogy egy varázsigét suttogva a helyes irányba tereljem a válaszait.

Nem egészen igazságvarázslatot, inkább csak egy könnyed kényszerítést, hogy elég kényelmesen érezze magát ahhoz, hogy megbízzon bennünk.

Nincs szükség pálcára vagy kapcsolatra. Pont ahogy szerettem.

"Ez helyi ügy - biztosította Clay, a hangja feszes volt. "Mi nem emiatt vagyunk itt."

"Ó." Megvakarta a köldökét a kopottas ingén keresztül. "Akkor miről van szó?"

Ahogyan eltolódott, hogy eltakarja az ajtót, egyértelművé tette, hogy nem tervezi, hogy beenged minket. Vagy nadrágot húzni. A boxeralsója kockás volt, lyukas, és elgondolkodtatott, hogy nem lenne-e túl korai fizetésemelést kérni. Ez volt az egyetlen dolog, ami rajta volt a pólóján kívül.

"Három lány holttestét fedezték fel az egyik helyszín közelében, ahol önök dolgoznak" - magyarázta Clay. "Azért jöttünk, hogy megkérdezzük, látott vagy hallott-e valamit, vagy észrevett-e valakit, aki furcsán viselkedett."

"Három lányt?" A szín eltűnt a vöröses arcáról. "Nekem is van öt lányom."

Lányok, akiket nem volt érdeke támogatni, ha a tirádájából lehetett következtetni, de a varázslat meglazította a nyelvét.

"Melyik oldalon?" A férfi gyorsabban tért magához a sokkból, mint egy gumiszalag. "Mindenhol dolgozom."

Clay elsorolta a tegnapi címet, és láttuk, ahogy a gépészünknél kattog a villanykörte.

"Igen, ott dolgoztam. Három, talán négy napig." Megrángatta a fülcimpáját. "Egy pisszenést sem hallottam, ha jól emlékszem, de a füldugóval nem is hallottam volna. Nem emlékszem, hogy láttam volna valami furcsát. Csak én és a régi srácok, akik ugyanazt a régi dolgot csinálták." Megvonta a vállát. "A tételek egy idő után elmosódnak. Csak egy csomó fa és föld. Csak a cím változik."

"Köszönöm, hogy időt szakított rám." Clay egy jó öreg fiús mosolyt erőltetett magára. "Nagyra értékeljük a segítségét."

Hallgattunk, amíg be nem pakoltunk a terepjáróba. A srácok egy emberként néztek rám a véleményemért.

"Ő nem a mi emberünk." A térdemre tettem a laptopomat. "A varázslat meglökte őt, és nem adott nekünk semmit."

Az erőfeszítéstől azonban megfájdult a fejem. Kevesebbe került volna, ha a pálcát használom, de nem akartam, hogy megismétlődjön a dryad incidens, amikor fekete boszorkányszagot árasztott, és harcolt, amikor megpróbáltam megérinteni.

"Ő egy goblin." Asa felbámult a házra. "Ők természetüknél fogva ellenállóbbak a mágiával szemben."

"Igaz." Megvártam, amíg lekötöttem a figyelmét. "Szerinted ő a mi emberünk?"

"Nem." Várt egy ütemet. "Nem kedvelem őt, nagyon nem, de hiányzik belőle a..."

"...a fekete művészetek gyakorlójának bűze?" Felfújtam egy nevetést. "Mondhatod."

Asa nem mondott ilyesmit.

"Nincs meg benne a kellő nedű." Clay a társa segítségére sietett. "Alig bizsergett tőle."

Clay mágia által megelevenített lényként megérezte másokban az erőt. Tapasztalatból ítélve, tisztességesen felmérte.

A fekete művészetek gyakorlásához nem kellett boszorkánynak lenni, csak mágikusan tehetségesnek. De mi ebben jeleskedtünk.

A gyilkosunk, akár utánzó volt, akár nem, olyan képzettséggel rendelkezett, hogy biztos voltam benne, hogy boszorkánynak született.

"Akkor lépjünk tovább." Kihúztam a következő címet. "Úgy tűnik, negyedórányira van innen."

Az odafelé vezető úton Colby küldött nekem egy sms-t, ami bizonyítja az életét, egy fotót, amin pollenszemcsékkel tömte tele az arcát. Mellette az asztalon egy narancssárga sportpalack pihent, egy babaméretűvel határos gyerekpohár, tele cukros vízzel. Én pedig, hogy ne érezze magát babusgatottnak, nem említettem, hogy kémkedtem utána, miközben aludt. Mint egy túlságosan védelmező görény.

Megmutattam a srácoknak, akik mindketten elmosolyodtak, amikor először pillantották meg a fúrótornyát, ahogy ő nevezte a játékállomását.

"A Colbyval való ismerős kapcsolatod..." Asa óvatosabban zsonglőrködött a szavakkal. "Működik?"

"Be van állítva, különben nem lenne itt."

"Tudsz tőle energiát meríteni?" A hangját könnyedén és vádaskodástól mentesen tartotta. "Ő is tud belőled erőt meríteni?"

"Soha nem próbáltam, és tudomásom szerint ő sem."

"Mindig csak egy ismerőshöz tudsz kötődni."

"Tisztában vagyok vele."

"Mégis megtagadod, hogy a tiédet a rendeltetésének megfelelően használd."

"És?"

"Kíváncsi vagyok, hogyan viseled ezt" - mondta halkan. "Az állandó kísértést, hogy elvegyed, amit akarsz."

"Majdnem úgy hangzik, mintha azt kérdeznéd, hogy azért mentettem-e meg Colbyt, hogy megbüntessem magam."

"Talán így van."

"Talán igazad van." A kérdése visszhangozta azokat a gondolatokat, amik nekem is eszembe jutottak, évekkel később. "Talán ő volt a motiváció, amire szükségem volt, hogy végre összeszedjem a bátorságot a változáshoz. Talán nem éreztem, hogy megérdemelnék egy új kezdetet, de tudtam, hogy ő igen." Megnedvesítettem az ajkaimat. "Colby legalább annyira megmentett engem, mint amennyire én őt. Csakhogy nekem könnyű dolgom volt. Megöltem az Ezüst Szarvas-t azért, amit vele és a többi lánnyal tett. Colby, neki kellett megmentenie engem saját magamtól."

"A kíváncsiság az örökségem átka" - mondta halkan. "Mindenesetre az örökségem fele."

Mivel a múltamban kutakodott, úgy éreztem, jogom van az övére. "Hogyan azonosítja magát?"

"Mint dae." Kicsit elmosolyodott. "Sokan vagyunk." Rám pillantott. "Elég sokan ahhoz, hogy saját alfajt alkossunk."

"Dae." Elgondolkodtam rajta. "Tetszik."

Bár hallgatott, éreztem, hogy Clay erősen gondolkodik rajtam, és ezek nem vidám gondolatok voltak.

Ő és én is régi dolgokon mentünk keresztül, de ehhez hónapokig tartó együttműködésre volt szükség, nem pedig napokig tartó ismerkedésre.

De Asának ott volt Clay, aki kezeskedett érte, és a Clay iránti bizalmam egy töredéke ezen az alapon kiterjedt Asára is.

Nem ugrottam két lábbal Asa mellé. Inkább csak a lábujjaimat mártogattam a vízbe.

Nem számított, hogy Clay mit gondolt, vagy hogy milyen hangosan gondolta.