Hailey Edwards - Black Hat, White Witch - Tizenharmadik fejezet

 


13

 

A címet nem volt nehéz megtalálni. Volt postaláda, meg minden. Ez alapján bíztam benne, hogy Claynek igaza volt a megérzésével, hogy valamilyen trollbarát szálláshelyet találunk a birtokon. Hogy hol, arról fogalmunk sem volt. És minél messzebb mentünk, annál mélyebben bolyongtunk a gyilkosok területén. Ha ezt a birtokot használta az áldozatai fogva tartására, akkor jól ismerte a környéket. Lehet, hogy most is figyel minket a magasból, amitől a hideg futkosott a karomon.

Eddig a pontig viszonylag biztonságban éreztem magam Asa és Clay támogatásával, tekintve a legyengült állapotomat.

De a gyilkosra vadászni az élőhelyén? Az erőm köpenye nélkül féltem. Mindannyiunkért.

"Nem vesztegethetünk több időt." Clay megtörte az elmúlt egy óra csendjét azzal, amire bizonyára mindannyian gondolunk. "Feltételezve, hogy a gyilkos azután jött ide, hogy meglátogattuk, elvehette, amire szüksége volt, és elmenekülhetett tegnap este".

"Nem tudjuk, mikor hagyta el a lakókocsit" - értett egyet Asa. "Lehet, hogy már régen elment."

"Oké." Már így is túlszavaztak. "Hívjuk be a másik..."

Ismerős illat csapta meg az orromat, ahogy erős szél támadt a fák között.

"Diesel." Clay is kiszúrta. "Hallod a motort?"

Ugyanazt az üzemanyagot, amit a gyilkos használt a gyilkossági helyszínekre vezető és onnan induló útjain.

Asa madárszerűen csóválta a fejét. "Egy generátor."

Ragadozó mosoly ívelt az ajkamra, miközben a vadászat egyre hangosabban és hangosabban énekelt a véremben, megsüketítve a félelmeimet.

Az Asa szemében parázsló égő bíbor hívogatott, mintha tetszett volna, és mélyen a torkában morogni kezdett.

"Én vezetek." Clay hozzászokott az izompacsirtákhoz. "Rue, te vagy a középső. Ace, te hozod a hátvédet."

Abból, amit megtudtam, Asa talán jobb nyomkövetőnek bizonyult, de Clay megölhetetlen volt. Megsérülhetett vagy kieshetett a szolgálatból, de ha tudtad, mit csinálsz, mindig visszajött. Nem mintha ez azt jelentette volna, hogy örültem volna, hogy a csapatért vállalt egyet. Nem élveztem. Egy pillantás Asa-ra elárulta, hogy ő sem rajongott érte.

De mindannyiunknak megvolt a maga szerepe, és Clay mindig is az én pajzsom volt.

A generátor egyenletes dorombolása elvezetett minket egy kunyhó maradványaihoz, amelyet a természet mindent megtett, hogy visszaszerezzen. A generátorból egy narancssárga áramkábel húzódott ki egy törött ablakon keresztül, ami az egyetlen jel volt arra, hogy a rozoga épület lakható volt.

Nem láttuk nyomát a lakónak, aki lehet, hogy lemondott álarcáról, vagy nem, hogy valódi arcát mutassa, de azért vette a fáradságot, hogy állandó zajt hagyjon maga után, hogy fedezékül szolgáljon a mozgásának. Ez legalább annyira működött mellettünk, mint ellenünk. A generátor talán egy csali, amit azután hagyott bekapcsolva, hogy itt töltötte az éjszakát.

Ha ez a helyzet, kétlem, hogy vissza akart jönni. Miért pazarolna máskülönben értékes erőforrásokat?

"Akárhogy is nézem - mondtam halkan a srácoknak -, számított rá, hogy ma meglátogat minket."

A tetthely túlságosan igényes volt ahhoz, hogy elhiggyem, hogy bármilyen szempontból is hanyag volt.

"Ki akar bemenni?" Clay nem várt választ, önként jelentkezett. " Ace, vigyázz a hátára."

Mint a többnyire elpusztíthatatlan, Clay bebújt a kunyhóba, és elmerült annak árnyékában.

"Nem tetszik ez nekem" - mormoltam. "Olyan érzés, mintha a bőröm le akarna mászni a csontjaimról."

Azonosítottam, hogy ez annak az érzésnek a felerősített változata, amely meggyőzött arról, hogy Olsen megér egy második pillantást.

A fekete mágiának talán nem volt rangos szaga számomra, de talán eléggé felborult bennem az egyensúly ahhoz, hogy a jelenléte veszélyként regisztrálódjon a tudatalattimban. Hasznos, ha tudatos tudatosságba tudnám hozni.

Öt perc telt el, és Clay-nek nyoma sem volt. Asa és én szótlanul úgy döntöttünk, hogy utánajárunk. Együtt.

A pálcámat légköri mérőpálcaként használva egyszer megkocogtattam egy véletlenszerű fatörzsön, majd fogcsikorgatva küzdöttem a visszajelzés ellen. Negatív energia hatotta át az épületet az alaptól a tetőig. Szinte bűzös lehelet fújt ki, amikor elértük a küszöböt, én pedig megmerevedtem, amikor egy sötét alak tűnt fel.

"Ne lőjetek!" Clay feltartotta mindkét kezét. "Csak én vagyok az."

"Ne vedd sértésnek." Megszúrtam az ujjamat, mormoltam egy varázsigét, és letöröltem a vért a karjáról. "Ő az."

Ha egy olyan gyilkosra vadászol, aki előszeretettel lop arcokat és személyazonosságokat, nem lehetsz elég óvatos.

"A kunyhó csak álca." Megköszörülte az őrlőfogait. "A hálószoba nem más, mint egy lépcsősor, ami egy barlangba vezet. Túl nagy vagyok ahhoz, hogy nagyon messzire beférjek, de megtaláltuk az otthonát."

"Mit nem mondasz el nekünk?" Asa az arcát fürkészte. "Mit láttatok?"

"Újságkivágásokat." Clay kifújta a levegőt. "Colbyról is vannak őszinte fotók."

"Le kell mennem oda." Nem kértem vagy vártam engedélyt. "Ezt látnom kell."

A lefelé vezető út jól megvilágított volt, hála a generátornak, amely kilométernyi fényfüzért működtetett.

A fő barlang, amely tizenkét láb magasra emelkedett, négy különböző teremre oszlott. Nyilvánvaló volt, hogy ez volt a troll igazi otthona. Egy kanapé és egy nyugágy ült a szőnyegen egy állványon álló tévé előtt. A legközelebbi helyiséget egyszerű konyhává alakították át, hűtőszekrénnyel és mikrohullámú sütővel. A szagból egyértelmű volt, hogy egy másik szobát fürdőszobának használtak. De a legkisebb, amelyik a leghangosabban hívogatott, valaha könyvtár volt. Amíg valaki ki nem dobta a könyveket a kanapéra, és szentélyt nem csinált belőle.

Az Ezüst Szarvas-ügy megsárgult újságkivágásai kronológiai sorrendben voltak a falra ragasztva.

A törékeny ragasztószalag rétegei göndörödtek, mintha ezt a falfestményt az évek során sokszor levették és felrakták volna, és a művész nem akarta megkockáztatni, hogy tovább rongálja a papírt. A tündék sajtója tudósított a legtöbbet, de a nagyobb parai újságok - mindegyiket úgy varázsolták, hogy az emberek számára üresnek tűnjön - lehozták a sztorit.

Clay és rólam készült fényképek azokból az időkből itt-ott kitöltötték a falat, de az alsó sorban...

Egy pillanatra a szívem elfelejtett dobogni, és a vérem jeges vízzé változott az ereimben.

Ezek a képek frissek voltak, az elmúlt néhány hétben készültek. Ha datálnom kellene őket, fogadni mernék, hogy az első áldozatok megtalálása óta eltelt időben készültek. A gyám megakadályozta, hogy az emberek lássák Colbyt, de a paraziták jól ki tudták választani. A gyilkos a terjedés alapján élénk érdeklődést mutatott iránta.

Tucatnyi fotó volt róla. Csak róla. Az arcáról. A szárnyai. A lábai. A falfestmény többi része talán csak egy utólagos gondolat volt a róla készült tanulmányához képest. Talán el akarta fogyasztani az egyetlen lelket, hogy megmeneküljön a Szarvas elől, és ezzel bizonyítsa felsőbbrendűségét a bálványával szemben?

De hogyan? Honnan tudott róla? Senki sem tudott Colbyról. Ő volt a legjobban őrzött titkom.

Csak úgy tudhatott a létezéséről, ha... ott volt.

Azon az éjszakán, amikor meghalt.

Azon az éjszakán, amikor megmentettem.

Az éjszaka, amikor elátkoztam.

"Mennem kell." Hátratántorodtam, és a lépcsőre estem, képtelen voltam elszakítani a tekintetemet a kollázsról. "Most."

"Gyere." Asa segített felállni, majd felvezetett a kabinba. "Itt vagyok veled."

"Felhívtam az Irodát." Clay átkarolt. "Küldenek egy másik csapatot, hogy elintézzék ezt az ügyet."

"Hívom Malone-t" - jelentette be Asa. "Kérem a véleményét erről a helyszínről a korábbiakkal szemben."

A legújabb informátorunk, a bűnügyi informátor, egy masnival lezárhatná számunkra ezt az ügyet. Csak nehezemre esett törődni vele.

Csak azt láttam, hogy először nézem meg jól Colbyt. Csak azt hallottam, hogy megtört hangján könyörög a segítségemért.

Megígértem, hogy megvédem, biztonságban tartom, és kudarcot vallottam az egyetlen munkámban, ami valaha is számított.

"Ez egy csapda volt." Pislogtam, hogy kitisztuljon a szemem, és könnyek folytak az arcomon. "Ő..."

"Shh." Asa átölelte a másik oldalamat. "Ne itt."

Kénytelenek voltunk óvatosan figyelni a gyilkosra, ezért lépésben haladtunk, ami miatt a terepjáróhoz való visszautazás egy örökkévalóságig tartott.

Egyikünk sem szólalt meg, amíg a terepjáró kerekei a főútra nem értek.

"Ez egy csapda volt" - ismételtem meg korábbi szavaimat. "Elcsalt otthonról, hogy szabaddá tegye az utat Colbyhoz."

A gyám villogás és a biztonsági értesítések baljóslatú jelentést kaptak, ami felfordította a gyomromat.

"Ki ez a fickó?" Clay ököllel a nyitott tenyerébe csapott. "Miért ragaszkodik az Ezüst Szarvashoz? Miért Colby?"

Felismertem a figyelemelterelési kísérletet, de örömmel fogadtam el.

"A Szarvasnak nem volt családja. Nincsenek barátai." Visszanyúltam az emlékeimben ezekért a részletekért. "Szellem volt."

"Nem szellem." Clay morgott. "Egy kiugró. Távol élt a rácson kívül, minimális társadalmi érintkezéssel. Az áldozatait nagy áruházakból szedte. Sokat mozgott, hogy ne vonja magára a figyelmet. Legalább negyvennyolc gyilkosság volt a háta mögött, mielőtt az utolsó csoportot elkapta. Talán soha nem tudjuk meg a teljes számot."

"Szerencsénk volt, hogy Colby egyes típusú cukorbeteg volt. Egy pillanat alatt hipoglikémiás lett." Hogy megváltoztak az idők. Most már cukorból élt. "Egy orvosi figyelmeztető karkötőt viselt, amit a szülei helymeghatározó varázsigével láttak el, hogy ha a házon kívül rohamot kapna, megtalálják. Egyenesen hozzá követtük. Éppen a lányokat alakította át a vadászathoz. Két lelkük már a testükön kívül volt, az általa kiválasztott formába burkolózva. Elfogyasztotta őket, miközben én a gyámját kalapáltam".

Düh emésztett fel, de nem a lányok halála miatt, az akkor még nem érintett, hanem amiatt, hogy képtelen voltam legyőzni őt a saját játékában. Nem csoda, annyi lelket emésztett fel az évszázadok során.

De a nagyapa hangja a fülemben csengett, a botjának fantomos kínja, ahogy minden egyes kudarcért ostorcsapást mért a kezemre. A düh és a gyűlölet átégett rajtam, és elhamvasztotta a gyámot. Áttörtem a gáton, pálcámmal hasba döftem a Szarvas-t, és élvezettel átkoztam. Aztán azt tettem, amit minden fekete boszorkány tesz, hogy a riválisaiknak ne legyen esélyük bosszút állni.

Megettem az aljas, fekete szívét.

"Aztán megmentetted Colbyt - fejezte be Asa a történetet. "Ki más tudta volna ezt a részt?"

"Azt hittem, senki sem látta." Megdörzsöltem a karomat. "A harmadik lány már átalakult, amikor betörtem, de megijedt, amikor a többi lányt elfogyasztották. Kitört a karámból és elszaladt." Egy cseppet sem hibáztattam őt. "Clay üldözőbe vette. A Szarvas ekkor már olyan volt, mintha meghalt volna. Minden maradék erejét arra használta fel, hogy Colbyt molylepkévé változtassa. Nem tudott megmozdulni. Neki kellett odarepülnie hozzá." Inkább szárnyakat adott neki, mint patákat, hogy a saját halálába vitorlázhasson. "Elintéztem, mielőtt hozzáért volna, aztán egy karnyi zokogó molyleányt kaptam, és néhány nehéz döntést kellett meghoznom".

"Két csapatnak három napba telt, mire megtalálták a harmadik lányt, de addigra a lelke már menthetetlenül elpárolgott." Clay vonásaira elgondolkodó kifejezés telepedett. "Feltételeztük, hogy a negyedik lány, Colby is ugyanerre a sorsra jutott."

"Ez volt a terv." A biztonsági övvel játszottam. "Egész idő alatt azt hittem, hogy működött."

"Ami engem illet, így is volt." Clay megdörzsölte sima fejét. "Fogalmam sem volt róla."

"El kellett volna mondanom." Megnedvesítettem az ajkam. "Bíznom kellett volna benned." Kierőszakoltam a többit, mert nem akartam, hogy az isten szerelmére ötleteket kapjon arról, hogy jó vagyok. "Azt hiszem... attól féltem, ha elmondom, mit tettem, és engedek a kísértésnek, soha többé nem nézel rám ugyanúgy."

"Ha elmondtad volna - mondta halkan -, akkor mindenben segítettem volna, amiben tudtam, bármi áron".

Bármi áron.

"Most már tudom." Pislogtam, hogy a könnyeim ne csússzanak le az arcomon. "Akkor még nem láttam."

Clay a vállamra szorította a kezét, és megszorította. "Te foglalod a repülőjegyünket, vagy én kapom a megtiszteltetést?"

"Majd te." Összefontam a kezemet az ölemben. "Annyira izgulok, hogy még a Holdra is lefoglalok magunknak egy rakétát."

Az ülés nyögött, amikor Clay hátradőlt, és lágy hangja megnyugtatott, ahogy hangutasításokkal végigvezette a telefonját a jegyeink megvásárlásán.

Asa lopva rám pillantott. "Felhívod Colbyt, hogy figyelmeztesd?"

"Megpróbáltam." Halálos szorításban tartottam a telefonomat. "Nem vette fel."

 

* * *

A repülőút Charlotte-ból hazafelé egy óra negyvenöt percig tartott.

Négy óra telt el attól a pillanattól kezdve, hogy elhagytuk Olsen birtokát, egészen addig, amíg elértük a városhatárt.

Colby még mindig nem vette fel a telefonját, és nem válaszolt az sms-ekre, a biztonsági kamerák pedig mind elsötétültek.

Kész voltam sikítani. Vagy megütni valamit. Vagy sikítani, miközben ütök valamit.

A reptérről hazafelé vezető út egy örökkévalóságig tartott, és nem vártam meg, hogy Asa megálljon, mielőtt kiugrottam volna. Elrohantam a kapuig, és szélesre tártam az érzékeimet a gyámok után, amelyek oly sokáig védtek minket. Szunnyadtak.

A másoló legyőzött minket itt, és megkerülte a védelmemet, amikor nem tudta egyenesen megsemmisíteni.

Az ismerős düh forrongott a zsigereimben, amiért egy gyakorlótársam átvert engem, de ezúttal a rémület volt az oka, nem pedig a büszkeség.

Miután felrántottam a kaput, felkocogtam a lépcsőn a verandára. Már az első lépés elárulta, hogy magának a háznak a gyámházat is feltörték. Erőszakos behatolásnak nem volt nyoma, de a kilincs ellenállás nélkül elfordult a kezemben. A sötét és üres ház csendje fogadott.

Colby neve égett a torkomban, alig vártam, hogy elmeneküljek, de nem akartam előcsalogatni, amíg ki nem ürítettük a házat. Szobáról szobára átvizsgáltam minden zugot, és egy kisebb varázslattal érzékeltem őt.

"Nincs itt." Lenyeltem a pánikot a hangomban. "De semmi baj."

"Említetted, hogy vannak biztonságos helyei." Asa megérintette a könyökömet. "Nézzük meg azokat."

"A ház tiszta" - erősítette meg Clay. "A gyámok nem működnek, nincs áram, és a mobilomon nincs térerő."

A gyilkos bizonyára átkokat helyezett a gyámokra, amikor ledobta őket, így a határaikon belül halott zónát képeztek.

"Ez megadja az időkeretet. Hat vagy hét órája volt itt." Megnéztem az üzeneteimet. "Akkor hallottam utoljára Colby-ról."

"Jött és elment." Asa végigsimított a hüvelykujjával a karomon. "De lehet, hogy vadászik rá."

"Menjünk körbe a birtokon" - javasolta Clay. "Ha megtisztítottuk, amennyire csak tudjuk, elhozzuk Colbyt."

A hangján végigcsengett a bizonyosság, hogy a lány épségben és biztonságban lesz, és én a körmömnél fogva kapaszkodtam ebbe.

"Oké." Kivezettem őket a hátsó ajtón. "Kezdhetjük az északi sarkon, és haladhatunk befelé."

Asa pillanatokon belül átadta magát a démonjának, akinek a szeme égett az elszántságtól.

"Jobb a szag" - mondta magyarázatként. "És erősebb is."

Csak egy biccentést tudtam megspórolni neki, amikor elértem a fasort, és elkezdtem végigmenni a földemet körülvevő kerítésen. Nem tudtam megszabadulni attól az érzéstől, hogy figyelnek, de ez abból adódott, hogy tudtam, a boszorkány, akire vadásztunk, tehetséges az elrejtőzés művészetében. Ha nem vagyunk óvatosak, egyenesen Colbyhoz vezethetjük.

Amikor elértük azt a pontot, ahonnan elindultunk, Clay rám szegezte a tekintetét. "Elégedett vagy?"

"Közel sem." Gyenge mosolyt ajánlottam neki. "Nézzük meg a fülkéit."

Az első négy nem hozott mást, mint a megújult remény felvillantását. Mindegyiket egy-egy működő varázslat biztosította.

Ez azt jelentette, hogy a legkritikusabb védelmet tartott, és hogy Colby, ha eljutott egy fülkébe, biztonságban volt.

A kilencedik hely körül izzadni kezdtem, a tizenkettediknél pedig remegő kézzel kezdtem.

Mielőtt feloldottam volna a tizenharmadik szerencsés varázslatot, lehunytam a szemem, és egy imát küldtem fel bárkinek, aki meghallgat.

Amint a varázslat kialudt, egy apró fehér folt szöszmötölve és szárnyakkal rakétázott ki.

A következő pillanatban egy macska méretű lepke csapott az arcomba. A lábai halálos szorításban a fejem köré tekeredtek, és én kaptam egy falatnyi szőrös hasat. A szárnyak a fülemnek csapódtak, megsüketítettek, de egy cseppet sem érdekelt.

"Rue - zokogott a fejem tetejére. "Annyira féltem."

"Tudom." Lehúztam, amíg újra látni tudtam, és a mellkasomhoz szorítottam. "Én is."

"Egyenesen besétált." Belém kapaszkodott. "Olyan volt, mintha a gyám nem is lett volna ott."

"Nem láttad, mielőtt besétált a kapun?"

"Online voltam." A szőrös antennái megremegtek. "Elmentem megnézni a biztosítékokat, amikor elmentem, hogy megnézzem az áramszünetet."

A házunk régi volt, és a fúrótornya már nem egyszer rövidre zárta a szobáját, amikor boldog volt a konnektorral.

"Ekkor láttam meg." A lába belém harapott. "Úgy volt öltözve, mint Clay és Asa."

Clay a hátunk mögé ért, és az ajkai kemény vonallá vékonyodtak. "Pont úgy, mint mi, vagy egy kicsit másképp?"

"Csak úgy, mint ti." Colby kukucskált fel rá. "Aggódtam, hogy valami történt, hogy azért jött, hogy elmondja, Rue megsérült." A lány szipogott egyet. "Próbáltam hívni, de a mobilom nem működött, és a vezetékes telefon sem volt elérhető."

Még egy vidéki élethez szükséges dolog - a szinte kihalófélben lévő vezetékes telefon.

"Biztos abban reménykedett, hogy ha nem tud átjutni a gyámon, a lány majd beengedi." Asa hátrébb tolódott, míg nekem tele volt a kezem. "Azért szigetelte el, hogy pánikot keltsen, hogy megijessze, hogy együttműködjön."

Bármilyen okos is volt Colby, még mindig gyerek volt. Lehet, hogy pont ezt tette volna, ha a férfi az érzelmeire vadászik.

"Menjünk vissza a házba." Megcsókoltam a feje búbját. "Nem szeretem, ha kint vagyunk a szabadban."

Clay és Asa kiürítették a házat, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy senki sem lopakodott be, amíg távol voltunk. Ismét felhúztam a gyámokat, minden jót, amit csak lehetett, és Clay visszakapcsolta az áramot. Colby úgy tapadt rám, mint a ragasztó, és ez cseppet sem zavart. Ahogy Asa jelenléte sem, aki a hátam mögött vigyázott mindkettőnkre.

Miután a dolgok olyan közel kerültek a normális kerékvágásba, amennyire csak tudtunk, leparkoltam Colbyt a fúrótornyánál, és bátorítottam, hogy csatlakozzon be, hogy megbeszélhessük Kelliék jelentését a barlangról anélkül, hogy tovább zaklatnánk. Clay és Asa a konyhaasztalra terítette a szokásos elrendezésünket, de én eléggé hátrahúztam a székemet, hogy láthassam Colbyt a szomszéd szobában.

Ami még fontosabb, hogy ő is láthatott engem.

Nem sok gyerek örülne, ha egy volt fekete boszorkány őrangyalt játszana, de ő nem a legtöbb gyerek volt.

"A másolónk határozottan a barlangban tartotta a lányokat." Clay elolvasta az első oldalt. "Ez a szag? Ez nem egy fürdőszoba volt. Olsen amúgy sem így használta. Az a szoba tele volt konzervekkel és palackozott vízzel. Kicsit olyan volt, mint a felkészülők paradicsoma." Egy kezével megtörölte a száját. "Volt egy előszoba két polc között, amit kihagytunk, mert nem volt kivilágítva. A gyilkos egy rácsos biztonsági ajtót szerelt be, hogy bezárja oda a lányokat."

Ilyen messze az erdőben, és ilyen mélyen a földben, senki sem hallotta volna meg a sikolyaikat.

"A falfestményen a ragasztószalag ellenére sincsenek ujjlenyomatok - tette hozzá Asa -, de azokat varázslattal könnyen le lehet törölni."

"A generátor már nem működött, amikor megérkeztek." Megdörzsöltem az államat. "Huszonnégy órás üzemanyagtartálya volt."

"Engem nem az az idővonal zavar - mondta Asa -, hanem az itteni".

"Tudjuk, hogy a gyilkos Samfordban volt - Clay megnézte az óráját -, most már kilenc órája."

"Több incidens is történt, kisebbek is, mióta elmentél." Asa megkocogtatta az egyik ujját az asztalon. "Mindegyik könnyen megmagyarázható."

A rettegés borzongása futott végig a gerincemen. "Azt mondod, hogy van egy pár másolónk?"

"Ez nagy ugrás" - figyelmeztetett Clay. "A bizonyítékok nem támasztják alá az elméletedet."

"Egy gyilkos a lakókocsinál, aki kiválasztja az áldozatokat" - vetette fel Asa. "A másik a barlangban, és életben tartja őket."

"Azt gondolod, hogy az egyik gyilkos Észak-Karolinában maradt, miután megérkeztem" - mormogtam - "a másik pedig idejött".

A második gyilkos már az első éjszakától kezdve a birtok körül szaglászott, tesztelte a védelmet.

Igen.

Ez helyesnek tűnt.

"Meggyőző érv - engedte meg Clay. "Egyelőre kövessük a gyilkost, akit ismerünk."

Ez volt az egész probléma. Nem ismertük őt. Lehetséges, hogy egyiküket sem. Még nem.

Egy ötlet csiklandozta a fejemet. "Megvannak az első két helyszín felvételei?"

"Kelliék átküldték őket a harmadikkal együtt, amit kértél" - erősítette meg Asa. "Mindkettőtöknek elküldöm e-mailben a linket."

"Tessék", mormogtam, kattintottam, majd káromkodtam. "Ezt ugyanaz a személy vette fel."

A stílus ugyanaz volt, és a stílus nem volt olyan szó, amit valaha is hallottam a bűnügyi helyszíni felvételekre utalva.

"Billy Kidd - tette hozzá Asa, amikor elhallgattam. "Megnézem a második felvételt a kreditpontok miatt."

Alig egy perc múlva visszajött, és megerősítette, hogy ugyanaz az ügynök végezte az összes kameramunkát.

"Az Iroda több csapatot hívott." Clay a képernyőjét nézte, széles szemöldökét mély vonal hasította ketté. "Nem meglepő, hogy egy fickó, nemhogy egy fiatalabb ügynök, rászorult a fáradságos munkára."

Szalmaszálakba kapaszkodtam, szalmaszálakba kapaszkodtam, és nem érdekelt. Nem volt más nyomunk. Nem volt semmink.

"Szólj Kelliéknek, hogy rajzoljanak nekünk egy idővonalat Billy Kidd mozgásáról az elmúlt napokban." Ott kezdhetnénk. "Ha visszautasítanak, mondd, hogy van egy szemtanúnk. A gyanúsítottunk egy Black Hat ügynök, vagy annak adhatja ki magát." Volt egy másik ötletem. "Fel tudod hívni Kidd ügynök fényképét?" Átlapoztam az aktáimat, és rátaláltam a szerencsére. "Van egy Olsenről."

Asa másodperceken belül elküldte nekem a képet, én pedig odavittem a laptopomat, ahol Colby ült a fúrótornyában.

"Hé, punk." Kipróbáltam egy elméletet. "Megnéznél nekem pár képet?"

A szemének gyors felém forduló tekintete megerősítette, hogy hallgatózott, és nem a játékát játszotta.

Tekintettel arra, hogy min ment keresztül, nem volt bennem annyi, hogy leszidjam, amiért nem engedelmeskedik nekem.

"Igen." Levette a fejhallgatót. "Milyen képek?"

"Semmi rosszat", siettem megnyugtatni. "Van két fejképem a lehetséges gyanúsítottakról."

"Oké." A képernyőmet tanulmányozta, amikor felé fordítottam. "Egyiket sem ismerem fel."

Nem kérdeztem meg, hogy biztos-e benne. Nem akartam nyomást gyakorolni rá, hogy a kedvemért hamis igazolványt készítsen.

"Köszönöm." Felemeltem a fejhallgatóját. "Legközelebb próbáld meg bekapcsolni."

Az antennái megereszkedtek, hogy rajtakaptam, de nem kért bocsánatot, és kétlem, hogy engedelmeskedett volna nekem.

A mai gyerekek.

Ezért nem voltam alkalmas anyának. A nagynéni dolgot meg tudtam csinálni, de a szülői szerep túl nehéz volt.

Visszatérve az asztalhoz, csatlakoztam a többiekhez, és megráztam a fejem, bár biztos voltam benne, hogy hallottak minket.

"Tisztázta Olsent és Kiddet." Nem akartam hangosan kimondani, de a csalódottság kiszorította belőlem. "Ez nem jelent sokat, ami Olsent illeti. Nem tudjuk, ki vette át a személyazonosságát." Ezzel egy másik lényeges pontra jutottam. "És, ha ketten vannak, lehet, hogy mindketten maszkot viselnek."

Az embereknek sokkal könnyebb dolguk volt. A bűnözőik álcái nevetségesek voltak ahhoz a mágiához képest, amely lehetővé tette a szakmák sokaságában jártas gyakorlók számára, hogy egy szeszélyből alapvetően megváltoztassák a külsejüket. Egyes paranormális lények, például a tündék, még azzal a képességgel is születtek, hogy álcaként megvédjék magukat az emberi észleléstől.

Ez azonban azt is megnehezítette, hogy egy bűntényt a helyszínen hagyott DNS-nyomok nélkül kétszer olyan nehéz rájuk kenni.

"Kelliék bejelentkeztek." Clay kezében volt a telefonja, de a tekintete az enyémre siklott. "Kidd eltűnt."

A remény apró lángja lobbant fel a mellkasomban. "Mióta?"

"Azóta nem ment vissza dolgozni, amióta a harmadik helyszínt megvizsgáltuk."

"Oké." Viszketett a hátam, hogy felugorjak és lépkedjek. "Most már haladunk valamerre."

"Ellenőrzik a repülőjegyzékeket és az autókölcsönzőket, hátha be tudják mérni a mozgását. Itt az áll, hogy ellenőrizték a szállodáját. A szobája üres volt. Nem volt nyoma bűncselekménynek. Úgy tűnik, saját akaratából távozott." Clay a homlokát ráncolta. "Egy egységet küldenek a házához Oregonba, hogy ellenőrizzék a jólétét."

"Mi van a társával?" Nem tudtam felidézni a nevét. "Tudja, hogy Kidd miért lépett le?"

"A hoteljük tele volt. Horgászverseny volt." Clay megrázta a fejét. "Külön szobáik voltak különböző emeleteken. Mindkettő egyágyas. Nem állt rendelkezésre lakosztály. A rangidős ügynök elment, hogy ellenőrizze Kiddet, amikor nem jelent meg a kocsinál."

"És üresen találta a szobát" - fejeztem be helyette. "Vannak biztonsági kamerák a szállodában?"

Kidd egy warg volt. Nem tudott álcázni magát és észrevétlenül kisétálni. Látható lenne.

"Vannak - erősítette meg Clay. "Előző este éjfél körül húsz percre mind elsötétült."

A technikusok megtehették volna. A mágia gyorsabban és könnyebben meg tudta volna csinálni. De a wargoknak nem volt mágiájuk.

Bizonyíték arra, hogy két gyilkos dolgozott együtt? Vagy bizonyíték, hogy az operatőrünk is hacker volt?

"Kapcsolatba kell lépnünk az Irodával" - döntöttem. "Tudassuk velük, hogy ő az ügyünkben érdekelt személy."

De ha ketten voltak... és együttműködtek egymással...

"Szólj Kelliéknek, hogy ellenőrizzék le az egyes helyszíneken jelen lévő ügynököket." Hagytam, hogy figyelmem visszasodródjon a filmre. "Tudjuk, hogy Kidd ott volt, tehát a hozzá beosztott rangidős ügynök is. Ki más?"

"Nem fogod hallani akarni, de pihenned kell." Clay megnézte az időt. "Mindjárt tizenegy óra."

Az egész nap az eszeveszett mozgások és pánikszerű gondolatok homályában telt, de még nem tudtam megállni.

"Colby kimerült." Asa oda ütött, ahol fájt. "Garantálom, hogy egy szemhunyásnyit sem fog aludni nélküled."

Szegénykém a fúrótornyában volt, de lecsüngött. Az antennái a szemébe lógtak, de nem törődött vele.
"Végigdolgozom az éjszakát." Clay ígéretet tett rá. "Ha valami jót találok, felébresztelek."
"Rendben." Vereséget szenvedve felemeltem a kezem. "Elég sokáig ülök mellette, hogy elaltassam."
Otthagyva a srácokat, hogy folytassák az ásást, Colby felé baktattam, aki halálsápadt volt egy fehér lepkéhez képest.
"Nem akarok aludni." Továbbra is a képernyőt bámulta, de nyilvánvaló volt, hogy nem látja. "Jól vagyok."
"Nem vagy jól. Nem vagyok jól. Senki sincs jól." Levettem a fejhallgatóját, és a karjaimba vettem. "Ez egy nehéz nap volt mindannyiunk számára." Végigcéloztam magunkat a folyosón. "Feküdjünk be a szobádba, és lazítsunk."
"Oké." Közelebb bújt hozzám. "Megtehetjük."
A hálószobája ajtaja résnyire nyitva állt, és a lábammal szélesebbre böktem.
Útközben rájöttünk, hogy természetesebb környezetben alszik a legjobban. A falakat egy erdei falfestménnyel tapétáztam ki, a mennyezetet kék égboltra festettem - hála istennek egy tengeri szivacs végezte el helyettem a munka nagy részét -, és zöld szőnyeggel párosítottam. Úgy döntött, hogy elhagyja az ágyát, és helyette magas műnövényekkel töltöttem meg a teret, amelyeket a padlóra erősítettem, hogy megtartsák a súlyát, ha úgy dönt, hogy rájuk támaszkodik. Mindennek a közepére egy Colby-méretű függőágyat fűztem fel, amely beleolvadt a környezetébe. Oda tettem le őt.
A túlsó sarokban egy szürke babzsákfotel, egy szikla reprezentánsa, adott helyet, ahol elheveredhettem vele.
"Megyek, és a telefonommal vegetálok" - mondtam neki. "Te pedig hunyd be a szemed."
"A szemgolyóimat nem tudom becsukni, de a szemhéjaimat igen."
"Ne pimaszkodj az idősebbekkel, okostojás." Akaraterővel lekapcsoltam a lámpát. "Szép álmokat."