Hailey Edwards - Black Hat, White Witch - Nyolcadik fejezet



8

 

Halk kopogás zökkentett ki mély álmomból, és arra riadtam fel, hogy egy szállodai szobában találom magam.

"Colby hívta Clayt - mondta Asa az ajtón keresztül. "Aggódik érted."

"Mennyi az idő?" Addig tekergettem a nyakamat, amíg meg nem pillantottam az ébresztőórát. "Éjfél."

"Gondoltam, hogy tudni akarod."

Tompa léptek hátráltak, mielőtt megköszönhettem volna. A zsebemből előkotorva a némított telefonomat, tárcsáztam Colbyt, aki megnyomta a videócsevegést, és ezzel teljes egészében láthatóvá tette imádnivaló arcát.

"Nem is hívtál" - vádaskodott. "Az én hívásaimra sem válaszoltál."

"Nehéz első napom volt. Sajnálom." Felegyenesedtem. "Fel kellett volna hívjalak, mielőtt összeomlottam."

"Hívhattál volna." Az antennái felálltak. "Aggódtam érted."

"Megmondom Claynek, hogy ha valaha is kidőlök a munkában, az ő kötelessége felhívni téged, hogy tudassa veled, jól vagyok."

"Nem örülök ennek." A gúnyos hangnemet használta, azaz a rólam alkotott benyomását. "Te jobban tudod."

"Jól van, te tökfilkó, most már túlzásba viszed." Kuncogtam. "Mondtam, hogy sajnálom, és komolyan gondoltam."

"Jobb, ha nem fordul elő többet."

"Nem fog." Keresztet vetettem a szívemre. "Tanultam a hibáimból, és megfogadom, hogy soha nem ismétlem meg őket."

Adtam neki egy másodpercet, hogy élvezze a rámszólást, amit megérdemelt, mielőtt viszonoztam a szívességet.

"Itt éjfél van." Láttam, hogy a számítógép képernyője lángol. "Mennyi az idő ott?"

"Nem tudtam aludni." Nagyobbá és kerekebbé tette a szemét. "Előbb tudnom kellett, hogy jól vagy-e."

"Aww." Mimikailag letöröltem egy könnycseppet. "Most menj aludni."

"Ez a hála, hogy aggódtam."

"Jó éjt."

"Aludj jól."

"Ne hagyd, hogy a poloskák megharapjanak."

A hívás pontosan az a gyógyszer volt, amire szükségem volt, hogy újra száz százalékos legyek. Bűntudatomban bocsánatkérő SMS-t küldtem Assának, amiért Colby zavarta őket. Clay nem aludt, de elzónázott a telefonján futó sorozatokat bámulva. Az én hibám volt, hogy ilyenkor mindketten ébren voltak és be voltak kapcsolva.

Nem zavartál meg minket. Átnézzük a mai képeket.

Most már ébren vagyok. Nem akarsz átjönni?

Újraolvasva - persze csak miután megnyomtam a küldést - összerezzentem.

Munkába?

Összeszedjük az aktákat, és csatlakozunk hozzád.

A srácok a ruháimban hagytak, ami azt jelentette, hogy csak ki kellett gurulnom az ágyból, hogy készen legyek.

Clay, nem bántam volna, ha levetkőztetnek. A testek azok testek voltak. Ami őt illeti, nem volt semmi új vagy érdekes látnivaló. Ráadásul, amikor együtt dolgoztunk, gyakran adtuk ki magunkat párnak, és osztoztunk egy szobán. Ő már mindent látott, sokszor, és nem érdekelte.

De Asa...

Ő olyan bonyolult volt, amire most nem volt szükségem, és nem is akartam. Talán soha. Volt egy csomó csomagja. Pont mint nekem. Valószínűleg olyan múltja volt, amitől az emberi haj kifehéredett. Akárcsak nekem. Különben nem lenne a Black Hatben.

Nem értettem Asa kultúráját eléggé ahhoz, hogy felfogjam, hogy az érdeklődése kölcsönös volt-e, vagy a birtoklási hajlama a domináns démon csomaggal együtt járt.

És ez egy szép csomag volt.

Tényleg nem kellett tovább gondolkodnom a csomagján.

A másodperc töredékéig, mielőtt a szobák közötti ajtó kinyílt, azon gondolkodtam, hogy hideg zuhany alá megyek.

"Szia, babaarcú." Clay három fekete táskát vitt az asztalhoz. "Hogy van Shorty?"

Még mindig homályosan, hunyorogva néztem rá. "Shorty?"

"Colby?" Horkantott. "Kell neki egy becenév, hogy ne csússzam el rossz emberek előtt."

Nem rossz ötlet, és felmelegített, hogy ilyen gyorsan lecsapott rá egy becenévvel, bármi is volt az oka.

"Őrült." Meggörbítettem az egyik vállamat. "Lemaradtam a csevegésünkről."

Még az elutazásom előtt beszéltük meg, hogy biztosak legyünk benne, hogy a távollétem alatt is tartjuk a kapcsolatot egymással.

"Mondtam neki, hogy be kell vinni téged." Clay megrázta a fejét. "Gondolom, ez nem hozott eredményt."

"Nem." Igénybe vettem egy széket. "Kérhetek egy szívességet?"

"Mondd csak." Kipakolt három laptopot, és a helyükre tolta őket. "Mire van szükséged?"

Egy szúrás a mellkasomban emlékeztetett arra, hogy miért hiányzott ez, miért hiányzott ő annyira.

Lehet, hogy Clay technikailag nem volt ember, de jó ember volt.

"Fel tudod hívni Colbyt, ha ez megint megtörténik? Csak szólj neki, hogy jól vagyok, és később jelentkezem?"

"Ez minden?" A férfi felhorkant. "Kész."

Asa egy rakás gyorskaját cipelt a karján, és az asztalra dobta. "Hoztam rágcsálnivalót."

Egy chipses zacskó gyűrődése megkordult a gyomromban. "Áldja meg az ég, kedves uram."

"Megmondtam neki, mit szeretsz." Clay szűkszemű pillantást vetett a társára. "Meg kéne köszönnöd nekem."

"Köszönöm, másik kedves uram." Megcsapkodtam a karját. "Mi ez a területszerzés?"

"Tudod, hogy van ez." Clay befejezte a berendezkedést, és óvatosan leült a székébe. "A démonok démonok maradnak."

"Nem tudom, hogy van ez, és azt sem, hogy ez mit jelent." Kiválasztottam egy számítógépet. "Gondolom, ez volt a lényeg?"

"Tagadhatatlan, hogy a démonikus oldalam kíváncsi rád" - mondta Asa simán. "Ez aggasztja Clayt."

Nagy különbség volt aközött, hogy Asa azt mondja, hogy érdekli, szemben a démonjával.

"Nem úgy hangzik, mintha aggódnál." Kinyitottam egy zacskó chipset, és bedobtam egyet a számba. "Kellene?"

"Nem foglak bántani, nem." Tétovázott. "És a démon sem fog."

 

Ha Clay citromot szopogatott volna, akkor sem nézhetett volna ki savanyúbbnak. "Csak tudd, hogy figyellek, Ace."

Lassú mosoly terült szét Asa telt ajkán, és furcsán tiszteletteljes mozdulattal megdöntötte az állát. "Tisztában vagyok vele."

"Hacsak nem tervezitek, hogy kevésbé titokzatosak lesztek" - kapkodtam és ropogtam - "akkor akár munkához is láthatnánk."

A jelszó a választott számítógépemen ugyanaz volt, mint amit Clay mindig használt, ami mindenféleképpen rossz volt. Ezek a laptopok olyan adatokat tartalmaztak, amelyek megrengethetik az emberek világát, ha az egyiket felfedezik és feltörik. Ami a jelszavakat illeti, a 123ABC egyenesen szánalmas volt. Ez arra késztetett, hogy megkérdezzem: "Ez a tiéd?"

"Ami az enyém, az a tiéd." Nevetett, amikor a szemöldököm lecsapódott. "Ez új, oké? Ez a tiéd."

Most, hogy említette, tényleg olyan új áramköri lap szaga volt.

"Mit néztetek, mielőtt Colby félbeszakította?"

"Térképeket." Asa megfordította a laptopját, amelyen már nyitva volt egy fül, amelyen három piros pont volt kitűzve a környék digitális térképére. "A helyszínek huszonöt mérföldön belül vannak egymástól."

"Szerinted a gyilkos helybéli?" Végigmentem a mozdulatokon, és úgy állítottam be a laptopot, ahogy nekem tetszett. "Van még egy közös szál, ugye? Az ingatlanok, ahol az áldozatokat megtalálták, a fakitermelő utak mellett vannak. A területeket éppen kivágják."

"Ez passzol ahhoz, hogy helybéli volt." Clay csukva hagyta a laptopját. "Lehet, hogy munka közben kutatja fel a helyszíneket."

Miután befejeztem a babrálást, megkérdeztem: "Hány fakitermelő cég működik Asheville ötven mérföldes körzetében?".

"Sok." Clay felhorkant, ahogy átkukucskált Asa válla felett. "Egy gyors kereséssel huszonötöt találtam."

"Szóval, kiderítjük, melyik cégnek volt szerződése az egyes gyilkossági helyszínekre, megszerzünk egy másolatot az alkalmazotti névsorukról, és megnézzük, van-e egyezés." Cégekre, alkalmazottakra, vagy remélhetőleg mindkettőre. "Kelliék még mindig kutatnak?"

"A képernyőkhöz lesznek ragasztva, amíg meg nem halnak" - mondta Clay szeretettel. "És minden percét élvezni fogják."

Arthur Kelley és Kelly Angel - vagyis a Kelliék - a Black Hat kutatócsoportja volt.

Arthur egy vénséges vámpír volt, Kelly pedig egy kezdő vízköpő, és ugyanúgy odavoltak a munkájukért, mint a legtöbb ember a párjáért. Kevés alvás mellett a páros szinte éjjel-nappal dolgozott. Egyikük sem hagyhatta el a Black Hat tábort. A biztonsági felvételek lehetővé tették számukra, hogy rálátásuk legyen a változó világra anélkül, hogy emberéleteket kockáztatva engedték volna ki őket oda.

"Van videónk a helyszínről?" Nem voltam képben a jelenlegi eljárással. "Vagy ez már régimódi?"

"Az első helyszínre érkező felveszi" - erősítette meg Clay. "Nekünk is vannak már mellénykameráink, de az igazgató ebben az esetben elutasította őket."

"Majd beadok egy kérelmet." Asa kattintott néhány billentyűt. "Reggelre meglesz."

"Nem akarta megkockáztatni a szivárgást." Okos húzás volt a részéről. "Egy videót könnyebb elhallgatni, mint tízet."

"Ez alátámasztja az aggodalmainkat, hogy a gyilkos elviszi a - Rue-tól kölcsönözve - művészeti nyilvánosságot." Asa a homlokát ráncolta. "Vajon van-e valami másodlagos oka az igazgató óvatosságának az Irodán belül?"

"Egy belső ember?" Clay lehajtotta a fejét. "Nem zárnám ki."

"Az Ezüst Szarvas aktáit lezárták, amint rájöttünk, hogy van egy sorozatgyilkosunk" - emlékeztem. "Egy akkori ügynök hallhatta a pletykákat az irodában. Most, eltekintve az érintettek személyes feljegyzéseitől, az igazgató kifejezett engedélyére lenne szükség ahhoz, hogy hozzáférjen ahhoz az ügyhöz."

A kérdés nem az volt, hogy valamelyik ügynökkollégánk képes volt-e elkövetni ezt a Szarvashoz méltó bűnügyi ámokfutást. Erre a válasz egy határozott igen volt. De ha valamelyikünk volt az, akkor miért kellett volna egy évtizedet várni? Miért a Szarvas?

"Egyelőre", döntöttem, "az igazgató viselkedését a túlzott óvatosság számlájára írom".

"Nem tetszik az ötlet, hogy hurokba szedjen egy ügynökkollégát?"

A képernyőről felpillantva azon kaptam magam, hogy Asa egyenletes szándékkal figyel engem. "Nem különösebben."

A legtöbben közülünk már elkövették a bűntettet és az időt. A büntetésnek valamikor véget kell vetni, szerintem. De a Black Hat nagyon hasonlított a maffiára. Martynak egy dologban igaza volt. Az egyetlen biztos módja annak, hogy végleg elhagyjuk az Irodát, az egy fenyődobozban volt.

"Letérünk az útról." Clay megkopogtatta az ujjait az asztalon. "A fakitermelő cégek jó kiindulópontok. Kelliék első dolguk lesz, hogy eljuttassák hozzánk az információt. Onnan követjük a nyomot."

Magam is felvehettem volna a kapcsolatot Kelliékkel, de még nem álltam készen arra, hogy átkozódás nélkül beszéljek velük.

Ők szimatolták ki az ügyeken dolgozó ügynökök számára az információkat, igen, de ez csak csepp volt a tengernyi feladatukban.

A duó az igazgató számára az interneten keresztül zsákmányt is követett.

Zsákmányt, ami most már engem is magába foglalt.

Kelliék végezték a munkájukat. És ami még fontosabb, nem volt más választásuk, mint a munkájukat végezni.

Ezt én is tudtam. Tudtam. Megértettem. Még szimpatizáltam is. Mindannyian csapdába estünk. Bezárva az iroda rácsain belül. Igaz, a világ biztonságosabb volt, ha mi voltunk a pórázon. De rajtam keresztül Colbyt az igazgató célkeresztjébe állították, és ezt nehezen bocsátottam meg.

"Nekem megfelel." Volt egy másik gondolatom is. "Tudjuk, hogy a kamionosok a cég alkalmazásában állnak-e? Vagy független vállalkozók?"

"Majd feljegyzem" - motyogta Asa. "Kelliék majd előássák ezt az információt, ha már itt vannak."

Ismerős trillázás küldött a mobilom keresésére, amelyet az ágyon hagytam. "Halló?"

"A gyámok épp most pislogtak."

Jéggé fagyott a gerincem, és az ujjaim a telefon köré görbültek. "Mint a kapcsolatfelvétel?"

A gyámoknak volt néhány különböző jelzője, amelyeket Colby számára állítottam be, aki nem érezte őket úgy, mint én, amikor a közelükben voltam. A leggyakoribb a pislogás volt, ami azt jelentette, hogy egy személy vagy tárgy érintkezett. Az érzékenységet teljesen feltekertem, amíg távol voltam, ami azt jelentette, hogy bármi, ami nagyobb egy mókusnál, villogást vált ki.

Magát a pislogást egy dekoratív közlekedési lámpa közvetítette, amelyet Colby monitora fölé szereltem a falra. Úgy állítottam be, hogy a gyengélkedővel való rövid érintkezéskor sárgán villogjon az óvatosság jelzésére. A hosszabb érintkezés pirosra váltott. Ha minden rendben volt, zöld maradt.

"Sárga volt - mondta apró hangon. "Semmi baj, jól vagyok, csak azt akartam, hogy tudd."

"Tartsd rajta a szemed." Mindketten tudtuk, hogy nem fog egyhamar elaludni felnőtt felügyelete nélkül. "Szólj, ha vörös lesz, és a következő járattal hazamegyek."

"Oké", mondta halkan. "Reggel felhívsz?"

"Rendben." Hagytam, hogy letegye, majd megnyitottam a telefonomon a biztonsági alkalmazást. "Jobb félni, mint megijedni."

A srácok, akiknek nem okozott gondot kihallgatni a magánbeszélgetéseket, sejthették a pánikomat.

Az első dolog, amit a ház megvásárlása után tettem, hogy biztonsági kamerákkal fedtem le. Azt akartam, hogy még akkor is eljusson hozzánk egy figyelmeztetés, ha a gyámjaim feloldódnak, mielőtt riadót fújnának. Most kétszeresen is hálás voltam ezért a paranoiáért, ahogy egyik kameráról a másikra kapcsolgattam, a veranda kilátásától a különböző bejárati pontokon át az üres felhajtóig, majd az egész házra rálátó faállványra.

"Nem látok semmit." Félrehúztam a leválasztott ajkamon keresztül a levegőt. "Valószínűleg egy állat volt."

"Rengeteg nyúl, őz, mosómedve, róka és kisebb zsákmányállat van a birtokodon és környékén."

Asa beszámolója, aki ott vadászott, megnyugtatott. Clay azonban nem örült, hogy kiderült, hogy Asa vadászni járt, amíg ő béna volt, és az én birtokomat választotta vadászatra.

"Riasztást kapok, ha a kamera határait áttörik" - mondtam nekik -, "de bekapcsolom a mozgásriasztást is".

"Talán jobb lenne, ha lefeküdnénk éjszakára." Asa észrevette az időt. "Hosszú nap volt."

"Ez jól hangzik." Letettem a telefonomat. "Én lezuhanyozom és rendelek szobaszervizt, amíg te pihensz."

"Maradhatok, ha társaságra vágysz." Egy ránc csípte össze Clay homlokát. "Később is böföghetek Baketopia-t."

"Erről jut eszembe..." Szembefordultam vele. "A te sütőverseny-függőséged az oka annak, hogy a sütésen stresszelek. Remélem, ezt te is tudod." Egy ujjammal beledöftem a kemény hasizmaiba, amelyeket szó szerint tökéletesre faragtak. "Nyithattam volna egy pékséget abból a sok lisztből, vajból és cukorból, amiből az elmúlt évtizedben elhasználtam, csak azért, mert te rászoktattál az édességre."

Még egy ok, amiért lakosztályokat foglalt. Ezek általában teljes, ha nem is mini-konyhával rendelkeztek. Ha késő este megunta a videók streamelését vagy a telefonján való olvasgatást, kikelt az ágyból, és a Pinterestre csapott le receptekért.

Egyik este, a kapcsolatunk elején, amikor az álmaim különösen borzalmasak voltak, Clay meghívott, hogy csatlakozzam hozzá a tűzhelyhez. A többi már történelem volt.

"Kiszállíttathatnám a bevásárlást, amíg te zuhanyozol". Rám kacsintott. "Még mindig emlékszem arra a sütireceptre."

"Konyhai mosogatós süti." Megtöröltem a számat, nehogy összefutjon a nyálam. "Megsüthetnénk őket holnap este?"

"Persze." Vigyorgott. "Összeállítok egy rendelést. Gondolom, még legalább egy napig itt leszünk."

"Ez tökéletesen hangzik." Megcsóváltam a kezem a felszerelésre. "Azt itt hagyhatjátok."

"Oké." Clay visszavezette őket a szobájukba. "Reggel találkozunk, Babaarcú."

Asa lassabban követte, és megállt a szobák közötti küszöbön, hogy eljátsszon a kilincsemmel.

"Ezt korábban nyitva hagytuk." Elfordította a reteszt. "Ezt helyrehoznám."

Nem volt aggasztó ezt hallani közvetlenül lefekvés előtt. "Te cipeltél be, ugye?"

Keze lecsúszott az ajtóról, és leeresztette a tekintetét. "Igen."

"Akkor köszönöm." Csatlakoztam hozzá a küszöbön, a mellkasára tettem a kezem, és meglöktem. "Jó éjt."

Miután becsuktam az ajtót kettőnk között, hallottam egy halk kifújást, ami úgy hangzott, mintha "jó éjt" mondott volna.