Hailey Edwards - Black Hat, White Witch - Tizenegyedik fejezet

 


11

 

Kelliéknek volt egy friss információjuk számunkra, mire elértük a szobámat, a mi nem hivatalos irodánkat ezen az úton. Kiderült, hogy az eltűnt lány, aki ilyen heves reakciót váltott ki a gyászoló apjából, nevelőszülőknél volt. Ezt nem emberi értelemben értem. A lányt Olsenre bízták, hogy nevelje fel egy befolyásos család számára, cserébe egy adományért. A vér szerinti szüleinek valószínűleg voltak felesleges örökösei, és aggódtak, hogy az idősebb testvérei egy puccs során elkapják a lányt, amikor eljön az ideje, hogy a trónörökös az örökségükbe kerüljön.

Ez azt jelentette, hogy nincsenek örökbefogadási papírok, nincs születési anyakönyvi kivonat, nincsenek iskolai iratok.

És amennyire Kelliék meg tudták állapítani, nem jelentettek eltűnt személyt sem. Semmiféle. Semmilyen ügynökségnél.

"Mintha sosem létezett volna" - mormoltam a képernyőmre. "Olsen túl jól végezte a dolgát, túl jól rejtegette."

"Azt is hazudta, hogy bejelentette az eltűnését." Asa a füle mögé túrt egy hajtincset. "Miért hozta fel, amikor tudta, hogy megvannak az eszközeink, hogy bebizonyítsuk, nem mondott igazat?"

"A legtöbb ember nem lógna itt, hogy ellenőrizze a tényeket egy feldühödött troll nappalijában, miközben ő feldúlja a házat." Clay megvonta a vállát. "Mi biztosan nem. Talán csak színjáték volt? Eladott nekünk egy zokogós történetet, aztán lecsapott a téglákra?"

"Talán" - ismerte el Asa, arckifejezése elgondolkodó volt a szélfútta sörénye alatt.

"Nem kell így tartanod a hajad." Igyekeztem nem nevetni, most, hogy teljes egészében láthattam a kezem munkáját. "Nem fogunk kevesebbet gondolni rólad, ha kimosod a gubancokat."

Egyetlen hajpánttal a haját a saját oldalamra fogtam, és egyetlen fonatot fontam belőle. Hála a hosszának, a nagy részét elkaptam, de néhány kósza hajszál megmaradt. Azokat a fonatban lévő hurkokon keresztül dugtam át, hogy rögzítsem őket, és távol tartsam a szemétől. Ez a kezelés, párosulva a nagy széllel, csomókat okozott, amiknek a kijavításához zuhany, intenzív kondicionáló és fésű kellett. Talán még egy hajgumibontó is.

Készítenek egyáltalán hajpakolókat felnőtteknek?

Hmm.

Talán ez megmagyarázta, miért volt az illata gyakran lédús zöld alma illatjegye.

"Nem bánom." Visszatért a munkájához, majd megnézte a telefonját. "Azért jöttek, hogy elvontassák a terepjárót."

"Szükségük van ránk ehhez?" Elfoglalt voltam azzal, hogy online rendeljek magunknak egy késői ebédet/kora vacsorát. "Le tudok menni."

"Ledobtam a kulcsokat az első ülésre." Clay tovább csipkedte magát. "Majd írnak, ha valami gond van."

A telefonom csengése miatt a zsebemben kutattam a zsebemben, és a homlokomat ráncolva néztem az értesítést.

"Minden rendben?" Clay ekkor felpillantott. "Nem tűnsz boldognak."

"Valószínűleg semmiség." Megnyitottam a biztonsági alkalmazást, hogy biztosra menjek. "Mozgás volt a ház közelében."

Lassan, nehogy lemaradjak valamiről, végiglapoztam a különböző kamerákat.

"Nem látok semmit." Képernyőt váltottam, hogy megnézzem, nem fogadott hívásokról van-e szó. "A gyám biztos stabilan tartja magát."

"Colby hívna, ha valami gond lenne." Asa megengedett magának egy apró vigyort. "Ezt már bebizonyította."

"Igen." Kényszerítettem magam, hogy levegőt vegyek. "Igazad van."

A nap az utazással telt el, leginkább a csigalassúságunkkal a szállodába, de még nem volt teljesen sötét.

Egy kopogás az ajtón felkapta a fejem, de Clay csak mosolygott, és azt mondta: "Miért nem nyitod ki?".

Egyik szemöldökömet a magasba vonva nyitottam ki az ajtót, hogy megtaláljam az ígért élelmiszerszállítmányt. Egy egész csomó mindent. Valahol volt egy bolt vaj, cukor, liszt, tojás, tej vagy Clay által jóváhagyott keverék nélkül. Vett még egy muffinformát, egy süteményes lapot és két tortaformát is, több flakon tapadásmentes spray-vel.

Miközben a kedves fiatalember megrakott a szatyrokkal, Clay a hátam mögé kotorászott, majd félrelökött.

Asa a konyhasarokban találkozott velem, átvette a táskákat, és elkezdte elpakolni a kihűlt dolgokat.

Amikor megint rajtakapott, hogy bámulom, kénytelen voltam a telefonom előrántásával kijátszani a dolgot. "Mosolyogj!"

Asa váratlanul érve nem mosolygott, hanem felvonta a szemöldökét egy kérdő pillantásra, ami most örökre megörökítésre került a telefonomon. A haja olyan kinézetet kölcsönzött neki, mintha épp most kelt volna ki az ágyból, miközben az arckifejezése azt sugallta, hogy még nem ittam meg a kávémat.

Mielőtt megkérdőjelezte volna az indítékaimat, megpördültem, és készítettem egy gyors képet a táskákkal megrakott Clayről.

"Elküldöm Colby-nak ezeket a képeket a két sütőasszisztensemről."

Én is megtettem, hogy fedezzem a hátsómat, ami nem lett volna probléma, ha Asa nem nézett volna ki olyan imádnivalóan.

Aha.

Ez egyértelműen az ő hibája volt. Vagy a haja hibája. Vagy az egyik, vagy a másik. Mindkettő?

Amíg én segítettem Claynek elpakolni a romlandó dolgokat, Asa visszatért az asztalhoz, hogy folytassa a munkáját.

Igazából csak egy embernek volt hely, de a nyitott alaprajznak köszönhetően ketten is elférnek ott.

"Megvannak az előzetes eredmények a feldolgozónál talált maradványokról." Asa végigpörgette az e-mailt. "Pozitívan azonosították őket, mint a negyedik eltűnt lányt."

"A francba." Egy doboz tojás robbant fel Clay öklében. "Miféle beteg állat agyal ki ilyesmit?"

"Korábban találkoztunk egy hölggyel, aki süteményeket süt az emberekből" - emlékeztettem. "A Black Hat nem véletlenül létezik."

Nézzenek rám, olyan retorikát szajkózok, amit egész életemben erőltetve etettek velem, abban a reményben, hogy egy nap majd elhiszem.

Asa tanulmányozott engem. "Gondolod, hogy a jövőben meglátogatjuk Malone-ékat?"

"Ha nem mi, akkor valaki." Ebben nem kételkedtem. "Rose ereje okkal van lezárva."

"Írd fel magadnak" - figyelmeztette Clay - "aztán felejtsd el".

Black Hat zéró toleranciát tanúsított a cowboyozással szemben. A szélhámos ügynökök meghaltak. Sok régi motoros, aki ki akart szállni, de nem tudott kilépni, így lépett le. Kiválasztották a saját célpontjaikat, elkapták őket, aztán megvárták, amíg a gyilkos osztag megérkezik. Ez volt a legrosszabb. Senki sem akart szerződést bontani.

És igen, az igazgató így minősítette az egyik ügynökének szentesített gyilkosságát.

Szerződésnek.

Csoda, hogy annyira ki akartam szállni, hogy megkockáztattam, hogy egy gyilkos osztag álljon a küszöbömön?

Csakhogy nem ez történt, és én bizonyára erre számítottam. Túl értékes voltam ahhoz, hogy megöljön. Vagyis az voltam. Talán azt hittem, ha fehér boszorkány leszek, az Iroda elfordul tőlem. Ha így volt, akkor tévedtem.

Máskülönben nem állnék itt, és nem azon vitatkoznék, hogy melyik édességre vágyom a legjobban.

"Majd én sütök." Megkönnyebbültem, hogy a konyhában vezethetem le az agresszióm egy részét. "Ti csak dolgozzatok tovább."

Mire a desszert elkészült, az ételnek is itt kellett volna lennie. A sütik, amikre gondoltam, kihűlhettek, amíg vacsoráztunk.

"Mi választhatjuk ki a receptet?" Clay rám rebegtette a szempilláit. "Arra gondoltam..."

"Konyhai mosogatós sütik." Megforgattam a szemem. "Tudom, mire gondoltál. Láttam az összes hozzávalót."

Miközben a relaxáció kedvenc formájának hódoltam, megpróbáltam összefüggő egésszé rajzolni a nyomainkat.

Colbytól jött egy sms, miközben ragacsos ujjaim voltak, de az előnézetben nevető emojik voltak.

Ez a rövid kapcsolatfelvétel vele eléggé feloldotta a hangulatomat ahhoz, hogy élvezni tudjam a sütés egyszerű aktusát.

Az extra pácosan sült csirkeszárnyak édes-fűszeres illata elnyomta a süteményemet, és megfordultam, hogy lássam, Clay hozza be a kaját.

Gondolataimba és emlékeimbe merülve nem hallottam a kopogást és a szobán átvezető lépteit.

"Jól vagy?" Asa hozzám szorult, hogy elérjem a tányérokat a szekrényben. "Sápadt vagy."

A Szarvas-ügy részletei tették ezt velem. Amikor teret adtam nekik, hidegen és üresen hagytak.

Hatalomszomj, erőszakéhség. Holttestek nyoma. Az ő halálos öröksége lehetett volna az enyém is.

Sok szempontból az is volt, vagy az volt. Sosem szabadult meg a függőségeitől. Én napról napra józanabb lettem.

"Nem tetszik, hogy két korábbi négy eltűnt lányból álló sorozat van, de van ez a véletlenszerűen eltűnt lány is. Nem tetszik, hogy egy olyan fickónak, akire illik a profilunk, van egy eltűnt lánya, aki tudomásunk szerint nem tartozik az áldozatok közé". Kivettem az utolsó tepsit a sütőből, és kikapcsoltam a sütőt. "Egyáltalán nem tetszik."

"Nem akarsz holnap visszamenni oda?" Clay átvette Asa tányérjait. "Már úton van."

Az üres kezek felszabadították Asa-t, hogy elkapjon három szállodai márkájú vizes palackot, hogy leöblítsük az ételt.

Clay a szokásos utazási alapanyagok helyett édességekre vágyott, így be kellett érnünk ennyivel, vagy tejet kellett innunk.

"Igen." Követtem őket az asztalhoz, és szabaddá tettem a helyet, hogy ehessünk. "Meg akarom ütni."

Nem tudtam megmondani, mi idegesített, de berozsdásodtam a logikai-levezető részlegben. Az az elképesztő hazugság, amit mondott, bőven elég volt ahhoz, hogy megérdemeljük a viszontlátogatást, hogy ezt használhassuk fel a további kihallgatásához.

Megpakoltuk a tányérjainkat, megküzdöttünk a csészényi ranch dresszingért, aztán letelepedtünk enni és szünetet tartani.

"Bízz az ösztöneidben." Asa mozgatta az ételt a tányérján. "Ahogy Clay mondta, nem kerül semmibe."

"Ezúttal parkoljunk messzebb az úton." Asa felé tartottam a ragacsos ujjaimat. "Elfelejtettem a szalvétát."

"Majd én hozom." Úgy vette a célzást, mint egy bajnok. "Szükséged van még valamire?"

"Nem." Mosolyogtam, udvariasan, ahogy tetszik. "Ennyi."

Amikor hátat fordított, egy ujjamat az ajkamhoz tartottam, ahol Clay láthatta, aztán tányért cseréltem Asa-val.

Vigyáztam, hogy az enyémből ne egyek semmit. Csak azért fogtam meg néhányat, hogy szószos ujjakat kapjak. Aztán elhelyezkedtem, hogy megfigyeljem Asa reakcióját. Arra számítottam, hogy rájön, mielőtt leül, hála Clay pillantásának, de Asa kezében szalvéták voltak, amelyeket átadott nekem, aztán leült. Nagyon igyekeztem nem bámulni, de kíváncsi voltam, mint egy macska, ha róla volt szó.

"Köszönöm." Felemeltem egy szárnyat, és beleharaptam. "Ezek a mézes-mustárosak nagyon finomak."

"Én inkább a nyelvgyújtó szupremát szeretem." Clay szipogott. "Tudod, hogy jó, ha könnyezik a szemed."

"És te?" Teljesen beleéltem magam a titkos hangulatba. "Te hogy szereted a tiédet, Asa?"

Homlokráncolva vonta össze a szemöldökét, miközben a szájához emelte a szárnyát. Nem, nem a szájához. Az orrához.

A szemei lehunytak, ahogy belélegzett, és amikor kinyitotta őket, bíborvörösre égtek és rám szegeződtek.

Egészen addig a pillanatig nem gondoltam volna, hogy egy férfi evés képes felizgatni és felizgatni, de Asa megtette ezt anélkül, hogy megizzadt volna. Valószínűleg az volt az oka, ahogy végig a tekintetemet tartotta... aztán megnyalta az ujjait.

"Tessék." Clay egy üveg jeges vizet nyomott a kezembe. "Kipirultnak tűnsz."

Megszakítva a bámulási versenyt, gyengén rámosolyogtam. "Biztos véletlenül kaptam egy nyelvfáklyát."

"Biztosan az" - mondta szárazon. "Figyelmeztettelek, hogy ne játssz a tűzzel."

"Megmondtad." Hosszan és mélyen ittam, visszahúzódva Asa sötét tekintetére. "Azt hiszem, most égtem meg."

Kár, hogy az volt az érzésem, hogy semmit sem fogok tanulni ebből az élményből.

 

* * *

Egy olyan feladványt kaptunk, ami garantáltan addig futtatta a mi lenne, ha forgatókönyveket, amíg az agyam fel nem adta és ki nem kapcsolt a puszta kimerültségtől. Csak annyi kört tudtam forogni, amíg el nem szédültem és el nem estem.

Kelliék a süteményeink után tájékoztattak minket, hogy Mr. Olsen négy hete nem járt a munkahelyén.

A főnökei nem tudtak semmit a lányáról, eltűnt vagy sem, és azt állították, hogy szabadságon van.

De ez idő alatt három panaszt nyújtottak be ellene a munkatársakkal szembeni agresszió miatt.

Ami azt jelenti, hogy valamilyen oknál fogva megjelent a munkahelyén, miközben hosszabb szabadságra ment.

Ezek voltak az egyetlen fekete foltok a cégnél a több mint húsz évnyi munkaviszonya alatt.

Mindenki a maga módján gyászolt. Én nem vettem rossz néven, hogy Mr. Olsen a gyász alatt az emberekre rászólt.

Még az is lehet, hogy a gyász hajtotta munkába, hogy lekösse az idejét. Ha így van, miért nem jelentkezett és kapott fizetést?

Az életkörülményeiről alkotott képem alapján jól jött volna neki a pénz, tehát mi tartotta vissza, hogy kompenzáció nélkül dolgozzon? Bizonyára nem a szíve jósága. Ezért senki sem adhatott kilencet-ötvenet.

Az időzítő megszólalt, hogy Colby öt perc múlva várja a hívásomat. Miután végigsimítottam az ujjaimmal a hajamon, igyekeztem nem tűnni álmatlannak vagy az ügy miatt stresszesnek, miközben tárcsáztam a számát.

"Nem felejtetted el." Az arca betöltötte a képernyőt. "Olyan különlegesnek érzem magam."

"Okoska."

"Nem hordok nadrágot."

"Okostojás popsi."

"Hé, ez már durva volt. Beszélhetek én a popsi szőréről?"

Hőség kúszott a tarkómra, amikor eszembe jutott, hogy a srácok valószínűleg minden szót hallanak.

Ezt szem előtt tartva gyorsan átirányítottam a beszélgetésünket. "Hogy mennek a dolgok az otthoni fronton?"

"Nem akarom, hogy kiborulj, vagy ilyesmi, ha ezt elmondom." Rám szegezte a szemét. "Megígéred?"

"Már a szavak hallatán is kiborulok, úgyhogy tépd le a ragtapaszt."

"Hiányzol." Felemelte a két kezét. "Nem annyira, hogy hazajöjj, vagy ilyesmi."

"Aww." Puszi hangokat adtam ki felé. "Te is hiányzol."

"Fúj." Egy szárnyával eltakarta a kamerát. "Hagyd abba, vagy hányni fogok."

"Rendben." Vártam, hogy újra lássam az arcát. "Furcsa egész nap fiúkkal lógni."

"Clay jó fejnek tűnik." A tekintetét a számítógép képernyőjére és az ott tomboló csatára vágta. "Asa..."

"...szintén meglepően jó fej." Az értékelésemet PG kategóriába soroltam. "Nem dolgoztam még démonnal vagy tündével. Ő egy kettősség. Mindkét fele egyformán menőnek tűnik." Kinyitottam a számat, hogy többet mondjak, de csak ennyi jött ki belőle: "Szép haja van." A francba, agy. Egy dolgod volt. "De Clay-nek is van. Bár be kell vallanom, nem minden paróka egyforma."

"Mmm-hmm."

"Elég volt belőlem." A képernyőre hunyorogtam. "Mit csinálsz?"

"Most nem sok mindent. A csapatom nagy része alszik."

"Ez még korán van nektek." Észrevettem a billentyűzete melletti halom rágcsálnivalót. "Egész éjjel fent voltál." Megjátszott döbbenettel szorítottam a mellkasomat. "Ezért van kéreg a szemedben, és ezért vannak eltűntek a barátaid."

"Nekem nem kérges a szemem." Megdörzsölte őket. "Amúgy sem tudtam aludni."

"Adok neked egy egyszeri engedélyt." Komolyra fordítottam a szót. "Idegesítő minden alkalommal, amikor a gyámok pislognak."

Halk hangon megkérdezte: "Téged is megijeszt?"

"Szerencsém volt, hogy a régi főnököm Clay-t küldte utánam." Nem akartam belemenni a részletekbe, de Colby okos volt. "Máskülönben csúnya dolgok történhettek volna." Tétováztam. "Nagyobb biztonságban vagyunk, ha újra az Irodának dolgozom, de... mindig óvatosnak kell lennünk."

"Mert sok erős ellenséget szereztél magadnak."

"Igen."

"És mert különleges vagyok."

"Igen."

"Nem bánom, hogy moly vagyok" - mondta egy pillanat múlva. "Repülni félelmetes."

A megbánás villáma egyenesen a szívembe csapott, és feltörte azt, hogy láthassa. "Örülök."

"Még királyabb lesz, ha egyszer tényleg megengeded, hogy a bizalmasod legyek."

"Um..."

"Visszamentél dolgozni, ami azt jelenti, hogy szükséged van egy társra." Megmutatta a mellkasát. "Az én vagyok."

"Nekem ott van Clay és Asa."

"De ők társak. Neked nincs egy sem. Te vagy a harmadik kerék. Én kiegyensúlyoznám a csapatot."

"Meggyőző érveket hozol fel." Okos kölykök, ember. "Hadd végezzem el az első feladatot, oké?"

A pokol befagyna, kiolvadna, majd újra befagyna, mielőtt hagynám, hogy ezen az ügyön dolgozzon.

"Ez nem nem, szóval megegyeztünk."

"Miért érzem úgy, hogy most játszottak velem?"

Furcsa csengőhang és egy macskanyávogás áradt a monitorjából. "Hé, a srácok felébredtek."

"Gondolom, ez azt jelenti, hogy menned kell."
"Tényleg szükségem van erre az arany Anubisz-szoborra, és Jane megígérte, hogy segít ellopni egyet."
"Jó szórakozást a kastély megrohamozásához." Adtam neki egy csókot. "Hívj, ha nem tudsz elaludni, oké?"
Egy szőrös kéz viszonozta a csókot. "Úgy lesz."
Befejeztem a hívást, tudván, hogy Colby hajnalig fent lesz, és egy cseppet sem bánom, ha megszegi a szabályokat. Az utolsó dolog, amit akartam, hogy magányos és paranoiás legyen, miközben túl messze vagyok ahhoz, hogy megvigasztaljam. A molylepkék amúgy is éjszakai életmódot folytatnak. Ezért volt neki a korához képest nagyvonalú lefekvési ideje. Jobb volt, ha egész éjjel játszott és egész nap aludt, amíg én úton voltam, mintha a hálószobájában bújkált volna, és minden zajra felugrott volna.
A Colbyval való beszélgetésből fakadó melegségbe kapaszkodva megpróbáltam felszabadultan elaludni.
Tíz perccel később feladtam, kigördültem az ágyból, és a konyhába battyogtam, hogy bekukkantsak a hűtőbe.
Egy karton áfonya és egy zacskó zöldség két citrommal megakadt a szemem.
Hmm.
Azt hiszem, ez egy áfonyás pogácsa lesz citrommázzal.