Jaymin Eve - Rejected, Harmincnyolcadik fejezet

 


38

 

A könyvtárba trappolva készenlétben tartottam a pihentető ribanc arcomat bárkinek, aki csak egy pillantást is vetett rám. Szerencsére Shadow felkészítette erre a termet, és minden lény, aki ott volt, szétszéledt, amint megjelentem a szemük előtt. Átmenetileg elfelejtettem, hogy egészen más szempontból is tiltott terület vagyok, de ez nem is számított.

Ami számított, az az ajtó volt.

Az Árnyékbirodalom.

Hívott engem, és én meg akartam fejteni azt a rohadékot.

A kemény padlón csattogó sarkakkal meneteltem felé, és nem hagytam, hogy a figyelmem megingjon. A sarkon befordulva megálltam az ajtó láttán. Többé már nem volt jellegtelen. Ehelyett a sötétség, amit a kettős látásomban láttam, mindenki számára világosan látható volt. Mint egy kavargó füstkapu, amely fel-le csúszott, eltakarva a tényleges ajtót.

Kinyújtottam a kezemet, de megálltam, hogy ne érintsem meg, ehelyett csak végigsimítottam a tetején, hogy megérezzem az energiát. Szinte éreztem a hideg, fémes varázslat ízét a nyelvemen, és vele együtt egy kiváltó emléket, hogy bezártak a sötétség torkába, és képtelen voltam kitörni belőle.

"Hallottam, hogy volt egy kis kalandod."

Felismertem Reece zörgő hangját és reszelős akcentusát.

Nem vesződtem azzal, hogy megforduljak, csak mordultam. "Ha nem azért jöttél, hogy lefeküdj velem, hogy megnyerjem a fogadást Shadow-val, akkor húzz a picsába". Nem mintha különösebben vonzódtam volna Reece-hez, azon kívül, hogy csodáltam a szép szempilláit, de ezen a ponton szinte bárkit elvállaltam volna, hogy legyőzzem Shadowt.

Mély kuncogás hallatszott a hátam mögött. "Most már minden értelmet nyert" - jegyezte meg. "Annyira sok értelme van."

Kihúztam a kezem a sötétségből, és felé intettem vele. "Egy fikarcnyi értelmet sem értesz. Kérlek, csak menj el. Nincs szükségem a figyelemelterelésre."

Nem mozdult. Ugyanúgy éreztem az erőteljes jelenlétét, mint ahogyan Shadowét éreztem, mintha túl közel álltam volna egy erőműhöz, energiahullámok cikáztak végig a bőrömön.

"Mi lenne, ha mesélnék neked a varázslatról, ami túszul ejti tőlünk ezt a világot?" - mondta lazán.

A kíváncsiságom túl nagy volt ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjak minden lehetséges információt, ezért megpördültem, és kinyújtottam a kezem, hogy megragadjam, mielőtt eszembe jutott volna, hogy szuper rossz ötlet volt az engedélyük nélkül megérinteni ezeket a fickókat. Túl késő volt azonban, mert a kezem a mellkasán landolt, de szerencsére Shadowtól eltérően nem éreztem semmit Reece-től, kivéve egy kivételesen feszes mellizmot, és valami száraz, földes illatot.

Lenézett a kezemre, nem szólt egy szót sem, és a nevetés ellenére, amit hallani véltem, gyönyörű arca ismét sztoikus volt. Elrántva a kezemet, durván nyeltem. "Kérlek, meg kell értenem."

Bólintott. "Meg fogod érteni, amennyit csak tudok, de nem tudok mindenre válaszolni. Shadow titkai csakis az övéi. Csak erről a varázslatról tudok neked mesélni."

A csalódottság majdnem a seggemre ejtett, amíg eszembe nem jutott, hogy maga a varázslat még mindig átkozottul fontos.

"Ez a varázslat egy élő lény" - mondta, és azok a sötétkék szemek az árnyékos ajtó felé fordultak. "Egy ismeretlen forrás táplálja, amelyről úgy gondoljuk, hogy az Árnyékbirodalomban van." A hangja mélyebbre ereszkedett, simogatva az érzékeimet. Volt valami veleszületett érzékiség abban, akit sivatagi istenségnek neveztek.

Shadow a második.

"A varázslat hihetetlenül intelligens - folytatta Reece. "Alkalmazkodik. Minden egyes alkalommal, amikor rájövünk, hogyan vágjuk át a határait, csak másodpercek választanak el attól, hogy kinyissuk az ajtót, ő pedig átcsoportosul és újjáalakul, visszalökve minket a nyomozásunk kezdetére. Rosszabb, mint a kezdet, mert bármilyen eszközt is használtunk a legyőzésére, most használhatatlanná válik. Mindent ellensúlyoz. Alkalmazkodik és tanul."

Nagyszerű. Egy koraérett, zseniális szintű, örök sötétségből épített varázslat. Pontosan az, amire mindannyiunknak szüksége volt az életünkben.

"Tett valaha is olyat mással, amit velem tett?"

Egyikünk sem tett úgy, mintha nem tudna a sötétséggel való táncomról. Shadow egyértelműen egyenesen a barátaihoz fordult tanácsért, és én nem hibáztattam őt - én is pontosan ugyanezt az utat követtem volna. "Soha. És amennyire én tudom, nem alkalmazkodott hozzád vagy az energiádhoz." Reece alaposan szemügyre vett. "Ha valamit, akkor kárt tettél abban, hogy így a szemünk elé hoztad..." A füstörvények felé intett. "Nem tud tovább rejtőzködni, és ez jó jel."

Morcos hangot adtam ki. "De tényleg az? Amennyire én látom, nem vagyunk közelebb az áttöréshez. Nem tudok hozzáérni anélkül, hogy a lelkem ne gótosodna el, szóval mi a következő lépés?"

Megveregette a vállamat, és meglepett ez a megnyugtató jellegű gesztus. "Ne légy olyan szigorú magadhoz. A változás jó jel, még akkor is, ha még nem tudjuk, miért. Egy dolog biztos: az, hogy itt vagy, biztosan nagyon érdekessé teszi az életet."

Rövid időre lehunytam a szemem, és megpróbáltam lecsillapítani őrjöngő elmémet. "Még mindig nem értem, miért én vagyok az igazi. Miért történik ez velem, amikor egész életemben jelentéktelen voltam?"

Reece arca kifejezéstelen volt, de a szemei melegebbek voltak, mint amilyennek valaha is láttam, azok a hihetetlen szempillák úgy keretezték őket, mint a lelkét ábrázoló ikerportrék. Kinyújtotta a kezét, és hátracsúsztatta egy hajszálamat. "Nincs benned semmi jelentéktelen, Mera Callahan. Az első pillanattól kezdve, hogy beléptél a szobába, Shadow jellegzetes színét viselve, tudtam, hogy fel fogod forgatni a barátom életét. Eleinte aggódtam, de most már..." Megbillentette a fejét. "Most már kíváncsian várom, hová vezet ez az egész."

Shadow színe...? Nos, ez sok mindent megmagyarázott.

Reece finoman megbökdösött. "Senkit sem hívnak nagyságra, amíg el nem jön az ideje, Mera. Ez a te időd."

"Nagyság?" Lélegzetet vettem.

Ő bólintott. "A nagyságnak sokféle formája van. Néhány nyilvánvaló, mások nem annyira, de van egy közös vonás, ami mindenkiben közös, aki a nagyságra hivatott: a komfortzónádon túlra löknek, összetörnek és hamuvá tesznek, de ebből felemelkedsz, és több leszel, mint amire valaha is gondoltál."

A hamuból a főnix fog felemelkedni.

Annak, hogy pontosan ezt a hasonlatot választotta, jelentenie kellett valamit.

"Nem vagyok benne biztos, hogy készen állok arra, amit ez a világ tartogat számomra" - mondtam, és kiáradtak belőlem a félelmeim. "De mivel még mindig lélegzem, és még mindig harcolok, ki fogom találni ezt az ajtót. Felfedezem a kapcsolatomat az Árnyékbirodalommal..."

Félbeszakadtam, amikor Shadow megjelent a füstös sötétség felhőjében. "Vissza kell térnünk a Földre - mondta, égő energia vette körül. "Több árnyéklény gyűlt össze. Mozgasd a segged, Sunshine. Vadásznunk kell."

Ha nem a Föld sorsa lógott volna a levegőben, megmondtam volna neki, hogy hova dughatja a parancsát. De sajnos, mivel én voltam az a hülye ribanc, aki először is szabadon engedte ezeket a lényeket, tényleg felelősséget kellett vállalnom a visszaszolgáltatásukért. És annak ellenére, hogy tudtam, hogy valójában Shadow volt az, aki minden munkát elvégzett, hogy kiszabadítsa őket, ha azt akarta, hogy ott legyek, akkor elmentem... a biztonság kedvéért. Talán az is segített, hogy a lények váratlanul nagy érdeklődést mutattak irántam.

"Az abervoq és a sprecker is nagy figyelmet fordított rám - mondtam, miközben az agyam összerakta a darabkákat. "Nem lehet véletlen, hogy mindkétszer engem vettek célba."

Shadow keresztbe fonta a karját, még mindig kissé zaklatottnak tűnt. "Te voltál a természetes célpont, mivel gyengébb voltál és nem voltál fenyegető."

"Igen, igaz", mondtam, "és kezdetben én is ezt gondoltam. De az abervoq nem akart megtámadni engem. Az igazat megvallva, szerintem a sprecker sem. És bár nem vagyok árnyéklény-szakértő, de nem tűntek inkább kíváncsinak, mint gyilkosnak?"

Két szempár szegeződött az enyémre, és meg kellett mondanom, hogy csodákat tett egy lány önbecsülésének, ha egy pár isten figyelmét megtartotta és fenntartotta. Persze, lehet, hogy azért, mert valamiféle árnyékmágnes voltam, de bármi is volt az, egy kicsit tovább tudtam úgy tenni, mintha ez az én ragyogó személyiségem lenne.

"Igaza van - mondta végül Reece, és bólintott, mintha a szavaimnak több értelme lenne, mint amire számított. "Lehetséges, hogy valaki a világodból átcsúszott a fátylon az elmúlt huszonkét évben?" - kérdezte Shadow.

Shadow lehajtotta a fejét, arrogancia ráncolta a homlokát, ahogy végignézett rajtam. "Pedig annyira emberi. Gyarló és erőtlen. Kizárt, hogy az én birodalmamból származik."

Kényszerítettem egy ragyogó mosolyt. "Fogd ezt a törékeny, erőtlen embert, és menj a Földre, jó? Mivel úgy tűnik, meg kell mentenünk egy világot, és az én törékeny, erőtlen segítségem nélkül nem tudod megtenni."

Shadow ajkai megrándultak, én pedig Reece mosolyát kaptam.

"Gyere, farkas - mondta a szörnyeteg, és távozni készült.

"Elfelejtetted a 'törékeny és erőtlen' szót" - kiáltottam utána.

Reece továbbra is engem bámult, egy apró félmosoly még mindig az ajkára vésődött. "Micsoda?" Kérdeztem, az orromat ráncolva. "Ő mondta."

Az istenség megvonta a vállát. "Igazad van. Azért érdekes..."

Ne is kérdezd. Ne kérdezd meg.

"Mi érdekes?"

"Hogy hagyja, hogy ilyen messzire menj vele. Az utolsó néhány alakváltó viszonylag hamar megtanulta, hogy Shadow nem tűri sokáig az engedetlenséget."

Nagyot nyeltem, miközben Victorra gondoltam. "Rendszeresen megöli azokat az alakváltókat, akik nem engedelmeskednek minden parancsának?"

Miféle kibaszott pszichopata csinált ilyet?

"Nem gyilkol véletlenszerűen szórakozásból" - mondta Reece, mintha személyesen kezeskedne Shadow jelleméért. "Csak akkor, ha az irányítása ellen harcolnak."

Én... csak... Ez alapvetően ugyanaz volt.

"Nektek segítségre van szükségetek" - fojtottam ki. "Az agyatok nem működik normálisan."

Reece csak nevetett, látszólag nem sértődött meg, és legalább ez a kis pillanat láthatóan felmelegítette a sivatagi istenséget irántam.

Mostanában mindenem a kis győzelmek voltak.