Jaymin Eve - Rejected, Harmincötödik fejezet

 


35

 

A könyvtárban csend volt, amikor beléptem. Ez önmagában véve nem volt olyan furcsa. Gyakran előfordult, hogy csak a helyet vezető goblinok voltak itt. De ma, azzal a ténnyel párosulva, hogy megpróbáltam megnyerni ezt a fogadást, és Shadow figyelmeztetett, hogy megnehezíti a dolgomat, bűzlött a levegőben.

Gaster néhány perc múlva feltűnt, és egy karnyi könyvvel a kezében szaladt körbe.

"Hé, Gaster!" Szólítottam, és magamhoz intettem.

Kétségbeesett szemek meredtek felém, és egy mormolt "Túl elfoglalt, bocsánat" megjegyzésen kívül még csak szemkontaktust sem akart felvenni velem. Ez újra és újra megtörtént, senki sem jött a közelembe, nem szólt hozzám, és nem nézett az irányomba, ha tehette. Az a néhány alkalom, amikor valaki véletlenül elkapta a tekintetemet, az arcán kiülő pánik hisztérikus volt. Legalábbis az lett volna, ha nem lettem volna teljesen feldühödve ettől a baromságtól.

Amikor eljött az ebéd ideje, bevertem magam az asztalhoz, és rövid, vágott hangon rendeltem a robotkiszolgálóknak. Úgy látszik, nem voltak tiltott vendégek, mert nem szexelhettem velük.

Amíg vártam, próbáltam kontrollálni a légzésemet és megnyugodni.

"Shadow mindenkit elért - mondta Angel. "A fattyú legyőzhetetlen, ha kihívod őt."

Dühömben valójában észre sem vettem, hogy ott van. "Szabad beszélgetned velem?" Kérdeztem elkeseredetten.

Megvonta a vállát, kezében ma egy almával, aminek a héján egy kis törés volt. Talán így erősebb volt az illata. "Shadow nem tud irányítani engem. Nem félek tőle vagy a sajátos meggyőzésétől. Ezt ő is tudja, és valamiféle fegyverszünetet kötöttünk."

Fújtam fel. "Nos, úgy tűnik, el kell veszítenem a szüzességemet veled szemben."

Teljesen felém fordult, elhagyva a gyümölcsét. "Mi az a szüzesség?"

Hűha. Nos, ez egy érdekes beszélgetésnek ígérkezett.

"Szóval, az emberek, amikor még nem szexeltek..." Elakadtam, amikor elvigyorodott. "Tudod, ugye?"

A nevetése az egyik legszebb hang volt, amit valaha hallottam. "Igen, valójában sok időt töltöttem az emberek világának megfigyelésével. Eléggé folyékonyan beszélem a nyelveiteket és a kifejezéseiteket."

"Miért figyelted meg a Földet?"

Megvonta a vállát. "Családi ügy, afféle. Szemmel tartok bizonyos emberi családokat, biztosítom a hosszú életüket és biztonságukat."

Nagyot nyeltem. "Mint egy őrangyal?"

Azok az ősrégi szemek rajtam pihentek, a mélységeket fájdalom és emlékek fosztogatták. "Igen, valami ilyesmi."

Valamilyen oknál fogva ez jobban megütött, mint szinte minden más, amit ebben a fantázia könyvtárban tanultam. Az őrangyalokat isteni dolognak éreztem, és talán innen származhattak a szentírások - a Honor Meadowsból származó, a Föld körül látott mitikus lények...

Megint kuncogott. "Még mindig ugyanaz a visszahúzódó seggfej vagyok, akivel az első napon találkoztál itt. Még ne fessen rám glóriát."

Megrándult az ajkam, és nem tudtam megállni, hogy ne csorduljon ki belőlem a nevetés. "Oké, rendben van."

Kicsit közelebb csúszott, a szárnyai hozzám csapódtak, ahogy elhelyezkedett. "Most pedig oldjuk meg az Árnyék-problémádat."

Imádtam, hogy volt egy barátom, akivel együtt ötletelhettem, mert minden segítségre szükségem volt.

"Mi a jelenlegi terved?" - kezdte.

Beleharaptam a szendvicsembe, és néhányszor megrágtam, hogy átgondoljam a dolgot. "Először arra gondoltam, hogy a könyvtárat használom vadászterületnek. Beszélgetek mindenkivel, aki átjött, és meglátom, hogy természetes módon szikrázik-e valami. De mivel Shadow úgy döntött, hogy keményen fog játszani, kicsit agresszívebben kell közelítenem."

Újabb falatot harapva felsóhajtottam a nyelvemen táncoló finom ízek láttán. Legalább egy szempontból még mindig jó volt a mai nap. "A könyvtár egyáltalán nem fog működni - mondta Angel. "Választanod kell egy földet, és ott kell megtalálnod a szexuális párodat."

Bólintottam, nyeltem egyet, mielőtt megszólaltam volna. "Igen, ez volt a B terv, csak attól féltem, hogy egy ismeretlen világba botlok, és valahogy megöletem magam."

Angel ajkai megrándultak. "És mi van a Földdel?"

Elhallgattam. "A Földre nem is gondoltam." Ismét bebizonyosodott, hogy minél több időt töltöttem távol a szülőbolygómtól, annál kevésbé éreztem magam hozzá kötve. "De van értelme. A legkönnyebben abban a világban tudok eligazodni, ahonnan származom." Arról nem is beszélve, hogy az emberi fickók alapvetően két lábon járó pöcsök voltak. Erős volt a lenti agyuk, és nem voltak gátlásaik, ha valakit hazavittek egy éjszakára.

Angel megint teljes erőből nevetett, és szó szerint soha nem láttam még ilyen élénknek és lazának. "Néha a legegyszerűbb megoldás a legjobb."

"Hogyan jutok el a Földre anélkül, hogy Shadow megállítana?" Tűnődtem, tudván, hogy már előre látta, hogy egy ajtót használok a meneküléshez és a fogadás megnyeréséhez.

"Lehet, hogy van egy ötletem" - mondta Angel, annyira lehalkítva a hangját, hogy előre kellett hajolnom, hogy halljam. "De lehet, hogy néhány napig meg kell lapulnod, amíg Shadow át nem hívja a barátait a heti játékestjükre."

Tudtam, hogy azok a szemetek nem rendeznek puccos vacsorákat. Valószínűleg sör és póker volt, vagy bármi is volt ennek a természetfeletti istenek változata.

"Meg tudom csinálni" - mondtam bólintva. "Lehet, hogy a siker hamis érzetébe ringatja, ha nem reagálok arra a korlátozási szintre, amit erre a helyre szabott."

Angel elvigyorodott. "Ó, igen, és ami még jobb, azt akarom, hogy azokat a napokat azzal töltsd, hogy megpróbálod elcsábítani magát Shadowt. Így azt hiszi, hogy a könyvtárról rá fordítottad a figyelmedet. Élvezni fogja ezt a kis játékot, és hiányozni fognak neki a manipulációk."

Volt valami a cselszövésben, ami felpezsdítette a véremet, és szinte dörzsöltem a kezemet örömömben. "Igen! Én annyira benne vagyok!" - mondtam neki. "Csak mondd el, mire van szükséged, és én mindent beleadok."

Angel megveregette a vállamat, a szárnyait széttárta maga mögött, ahogy talpra állt. "Majd mi lefektetünk, barátom. Ne is aggódj emiatt." Megfordult, hogy távozzon, a tekintete Shadowon landolt, aki láthatóan épp akkor lépett be a szobába. Aztán egy utolsó apró mosollyal az irányomba távozott.

Shadow egyenesen felém sétált, és kurvára önelégültnek tűnt. Arról nem is beszélve, hogy a szokásosnál is melegebb volt, a haja kócos és nedves, a homlokán izzadságmaradványok gyöngyöztek. Úgy nézett ki, mintha egyenesen edzésből jött volna, még mindig melegítőben volt, de kétlem, hogy egy edzőteremben pumpálta volna a vasat. Az isteneknek nem kellett ezt tenniük ahhoz, hogy pokolian izmosak legyenek, szóval valószínűleg harcolt.

Sajnáltam, bárki is volt szegény ellenfele.

"Hogy telik a mai napod?" Shadow megkérdezte, és belesüppedt a székbe, amit Angel épp az imént hagyott el. Egy ital jelent meg a kezében, egy ezüstös főzet, és ismét eszembe jutottak a képességei és az ereje.

Hatalom, amit ellenem használt, de egy kicsit magabiztosabbnak éreztem magam, hogy Angel az oldalamon állt.

Volt egy terve, és ha már itt tartunk... Szélesen elmosolyodtam. "Ez nagyszerű volt! Rengeteg munkát végeztem, a kaja isteni, és épp most beszélgettem a barátommal. Jó, hogy van egy csajos barátom ezen az oldalon... Ettől egy kicsit kevésbé hiányzik Simone és Dannie."

Csak részben hazudtam - a többi barátom még mindig borzasztóan hiányzott.

Csukott szemmel, közelről figyelt engem. "És semmi más probléma?"

Megráztam a fejem, megtartva ugyanazt a nyugodt arckifejezést. "Semmi, amire gondolni tudnék." A tekintetem koncentráltabb lett, ahogy összevetettem vele a szemem. "És veled mi a helyzet? Van valami probléma a világodban? Találtál egy másik árnyéklényt, akit fel kell kutatnunk?"

Hátradőlt a székében, keresztbe fonta a karjait, széles vállai ugyanúgy megütköztek velem, mint Angel szárnyai. Nem volt fájdalom, mint általában, amikor hozzám ért. "Tudni akarsz a problémáimról?" - húzta el a száját, úgy hangzott, mintha nem igazán hinne nekem.

Közelebb hajolt hozzám, és nem lepődtem meg a gyanakvó tekintetén, amit lézerfókuszban tartott rám. "Igen, akarom. Te vagy azon kevesek egyike, akik nem túl elfoglaltak ahhoz, hogy ma beszélgessünk" - bosszantott, hogy hülyének tettettem magam, de ez volt a célom - "és őszintén kíváncsi vagyok az életedre. Különösen arra, hogy miként vezeted a könyvtárat és a búvóhelyedet nap mint nap."

Ha gyanakvás lenne a tekintete, akkor az az arca lenne, de rám szólt a színlelt érdeklődésemre. "Rendben, nos, ha már kérdezted, a délelőttöt a tündérkontingenssel töltöttem. Az ezüst klán és a smaragdok birodalmából érkezettek egy kis csatát vívnak egy földterületért, amely állítólag tele van drágakövekkel. Az ősi írások átnézése a földbirtokjogok felkutatása időigényesebb, mint gondolnád, és mivel én vagyok ebben a közvetítő, már majdnem kész vagyok arra, hogy magam menjek Tündérországba, és felássam azt a kurva telket, hogy kiderítsem, létezik-e egyáltalán ilyen drágakő."

Jobban érdekelt Shadow élete, mint be akartam volna vallani, tudat alatt előrehajoltam. "Szóval ez a szereped itt, a könyvtárban? Az, aki mindent felügyel, és megakadályozza, hogy a más világokból érkező látogatók káoszba zuhanjanak?"

Shadow bólintott, miközben Inky felemelkedett, hogy körbeforduljon körülötte. "Bizonyos értelemben. Ott voltam a könyvtár kialakulásának kezdetén, és onnantól kezdve én vagyok az őrzője a benne található hatalmas mennyiségű tudásnak. Mindent megtettem, hogy ne kerüljön rossz kezekbe. Védelmem kiterjed mindenkire, aki e falak között tartózkodik, hacsak meg nem szegik valamelyik szabályt. Többször hívnak közvetítésre, mint szeretném, de semmiért sem adnám fel a hatalmamat vagy az irányítást."

"És mégis hajlandó vagy hagyni, hogy a Föld az árnyéklények kezére kerüljön?"

Megvonta a vállát. "A Föld technikailag nem része a Solaris rendszernek. Csak azért kötődött hozzá, mert úgy döntöttem, hogy Reece-szel együtt részesülök a sivatagi föld legfinomabb italaiból, aztán amikor kihívott, hogy használjam az erőmet arra, hogy maradandó örökséget hagyjak hátra... alakváltók születtek."

Felhorkantam. "Akkoriban Brolderben voltál?"

Shadow bólintott, és az egésznek értelme lett.

"Egy részeg fogadás eredménye voltunk" - mondtam a fejemet rázva. "Szép."

Shadow az asztalra dobta a még mindig teli üveget. A csattanás elterelte a figyelmemet, és mire felnéztem, már felém pördült a székével, kinyújtotta a kezét, hogy megragadja a székem karfáját, és engem is megrántott. Most szemtől szemben álltunk, a lábam az övéi közé szorult.

"Milyen játékot játszol, Sunny?"

Lihegtem. "Nem, nem hívhatsz így. A Sunshine az egy dolog, de a Sunny..." Fojtogattam, és bármennyire is nem voltam hajlandó előtte sírni, apám becenevének hallatán a fogvatartómtól mélyen a mellkasomban fájt. Mint egy apró vágás, de minden egyes lélegzetvétel meghosszabbította a sebet, és egyre több vér folyt belőle, míg végül elvéreztem.

"Még mindig így hív, tudod?" - mormogta, és nem mozdult el tőlem. Ha valami, akkor minden egyes szóval közelebb húzta a székemet, míg gyakorlatilag az ölében voltam.

"Ki... ki szokott?"

Az apám meghalt, tehát kire utalt? Jaxsonra?

"Mondtam már, hogy az összes ajtó hová vezet a Földre vezető folyosón?" - kérdezte, jól tudva, hogy nem.

"Nem."

"Néhány börtön, mint tudod" - mondta lassan, kihúzva ezt a baromságot. "Mások olyan mágikus tárgyak tárolására szolgálnak, amelyek túl veszélyesek ahhoz, hogy kint legyenek a vadonban." Persze, persze. Térj a lényegre, haver. "Van néhány hihetetlenül különleges átjáró is, amelyek a túlvilág különböző változataiba vezetnek. Választási lehetőséget kínálok az elesett alakváltóknak, attól függően, hogy mit gondolok a földi hagyatékukról."

A szívem kihagyott egy ütemet, a szemeim égtek, ahogy könnyek csordultak ki belőlük. Büszkeségemet félretéve, nem tudtam megállni, hogy ne reagáljak arra, amit mondott. "Láttad az apámat?"

Csak suttogtam. Egy rövid, egyszerű mondat, ami úgy égetett, mintha a bőrömre égették volna.

"Elkísértem őt a túlvilágra."

A kezem megmozdult, a bicepsze köré tekeredett, miközben minden erőmmel belé kapaszkodtam. "Láthatom őt? Kérem?"

A fájdalom egy másodperccel később jelentkezett - annyira elmerültem abban a lehetőségben, hogy még egy pillanatot tölthetek az apámmal, hogy elfelejtettem, mi történt, amikor kezdeményeztem a kapcsolatot Shadowval.

"Argh, a francba!" Ordítottam, elrántottam a kezemet, és megpróbáltam elég mélyen lélegezni, hogy átvészeljem a fájdalmat.

Jaj, jaj, jaj, jaj, jaj... Miért fájt ez ennyire?

És mégis, valahogy még mindig kevésbé fájt, mint a tudat, hogy az apám az egyik ajtó mögött van, és Shadow volt az, aki irányította, hogy látom-e vagy sem.