Jaymin Eve - Rejected, Negyvenkilencedik fejezet

 


49

 

Lennel ellentétben Shadow nem tűnt idegesnek amiatt, hogy elhagyjuk a varázslatosan elrejtett kertet.

Amikor kiléptünk, hogy Inky-t az őrszemek túloldalán találjuk, megértettem, miért. Shadow és Inky között semmi sem akart minket elkapni. Úgy tűnt, még a környező virágok is visszahajoltak tőlünk, szép, tiszta utat teremtve.

"Mi az az Inky?" - kérdeztem Shadowtól, amikor ráléptünk egy kerti ösvényre, amelynek a végén egy hatalmas ház látszott. Nos, igazából a ház nem volt helyes... egy mega kastély volt. És lebegett. A tündék tudták, hogyan kell ezt az élő dolgot jól csinálni... persze, ha a végső luxus és a mágia a te dolgod volt.

Shadow oldalra nézett rám. "Csak nem gondolhatod, hogy ezt elmondom neked. Hozzám van kötve, és nem adok neked fegyvert ellenem."

Hmm. Tehát Inky valahogyan információval rendelkezhet a gyengeségeiről...

Shadow arckifejezéséből világosan látszott, hogy ma már egyikükről sem fogok megtudni többet, úgyhogy felhagytam az aggódással, és arra koncentráltam, hogy megnézzem Faerie minden részét, amit csak tudok. Amióta kinyitottam az ajtót, és meghallottam azt a zenét, azóta gyökeret vert bennem a vágy, hogy idejöjjek. Mintha az a zene beszivárgott volna a lelkembe, amikor nem figyeltem.

"Hogyan lehetek itt anélkül, hogy bármilyen rossz hatással lenne rám?" Kérdeztem Shadowt, amikor megálltunk a lebegő palota előtt. Annyira szerettem volna megvizsgálni az épületet, de a figyelmemet a mellettem lévő rejtélyes szörnyetegre összpontosítottam. Mint mindig, az ő puszta jelenléte minden mást háttérbe szorított.

"Nem önszántadból léptél be, így a Faerie nem tarthat vissza."

"Komolyan? Ezt Len sosem mondta nekem." Átgondoltam ezt az új információt. "Gondolom, ez megmagyarázza, hogyan fogadott engem. Mondania kellett volna valamit; sokkal megbocsátóbb lettem volna." Ehelyett a tündér hagyta, hogy megüssem, és mégis bocsánatot kért, és elismerte, hogy rosszat tett. Ami ... érdekes volt.

Shadow mosolya meleg volt, mint gyakran a barátai közelében. "A mágia egy élő entitás, és mint mindennek, ami létezik, ennek is vannak szabályai. A Tündérországban több a mágia, mint bármelyik világban, és ha egyszer ismered a szabályokat, tökéletes hely a látogatásra. Ha azonban nem ismered őket, élve felfal. Lennek megvolt rá az oka, hogy úgy járjon el, ahogyan ő tette."

A francba, most már rosszul éreztem magam. Nagy volt a feszültség, először is a vadászok elleni harc...

Várjunk csak!

"Megérintettem az Árnyvadászokat" - fakadtam ki, hirtelen eszembe jutott a legutóbbi furcsa esemény velem és a farkasommal kapcsolatban. "És nem lopták el a lelkemet, vagy bármi másnak kellett volna történnie."

Csend lett. Hosszú, visszhangzó csend.

A fenébe, mondj már valamit! Valami megnyugtatót.

Ehelyett, olvashatatlan arckifejezéssel, Shadow elbocsátott, és megfordult, hogy a kezét az épület falára szorítsa. Az abbahagyta a csillogást és az izzást, ahogy egy lépcsősor jelent meg, amely egy nagy, kettős bejárati ajtóhoz vezetett.

" Shadow" - erőltettem, szükségem volt valamilyen reakcióra tőle.

Megállt, egyik lábával az első lépcsőfokon. "Rád nem a normális szabályok vonatkoznak, Sunshine. Egyre nyilvánvalóbb, hogy a származásod a birodalomból származik. Nincs más magyarázat arra, amire képes vagy."

Sikítani akartam, a bennem lévő feszültség azzal fenyegetett, hogy felrobban, ahogy egyre erősebbé vált. "Hogyan? Az ajtó évezredek óta zárva van! Hogyan juthatnék át rajta? És pont úgy nézek ki, mint a szüleim...?"

Visszafordult, és rám meredt. "Fogalmam sincs, mit jelent, vagy hogyan lehetséges ez, és amíg nem nyitjuk ki az ajtót, nem is fogjuk megtudni".

A szemei elárulták, hogy ez volt az oka annak, hogy olyan keményen hajtott, hogy a feladatnál maradjak, de mindketten tudtuk, hogy ez csak neki szólt, és senki másnak. Az, hogy kiderítsük, mi vagyok, csak egy szórakoztató mellékes kalanddá változott.

Visszatért hozzám, és kinyújtotta a kezét, hogy megérintse az arcomat. A legkülönösebb, szinte gyengéd mozdulat volt. "Ne stresszelj ma ezen. Nem fogsz válaszokat kapni, ha átfuttatod az agyadon. Gondolj rá úgy, hogy még mindig életben vagy. Még mindig harcolsz. Túlélted azt, amit az alakváltók kilencven százaléka nem élne túl, és ez nem lehet rossz dolog. Előbb-utóbb kiderül az igazság. Addig is, csak fogadd el az életet, amit élsz."

Basszus, azt hiszem, ez az ősi filozófus szörnyeteg nem tévedett, és valószínűleg nem ártana megfogadni a tanácsát.

Egyelőre.

Shadow ismét elindult felfelé a lépcsőn, és ezúttal én is követtem, végre megkaptam az esélyt, hogy valóban megvizsgáljam a lenyűgöző palotát. Sóhajtanom kellett, ahogy minden részletét végignéztem. Egyenesen egy tündérmeséből való volt - ironikus, tekintve, hogy szó szerint egy "Tündér"-nek nevezett helyen voltunk -, fehér kőfalakkal, amelyeket csillogó kristályok, tornyok és több torony tarkított, tetejükön különböző szinteken elegáns, sötétszürke zsindellyel fedett tetőkkel.

Még nagyobb volt, mint azt kezdetben gondoltam, és ahogy követtem Shadowt a lépcsőn felfelé, elakadt a lélegzetem a puszta méretétől. Húsz láb magasak lehettek, és ugyanilyen szélesek, és ahogy mindkettő hangtalanul kinyílt, hogy beléphessünk, ismét tágra nyílt szemmel bámultam körbe.

A bejárat fehér volt, meglehetősen rideg, és csak néhány műalkotás volt a falon. A műalkotások azonban nem álltak, mint a festmények a Földön; a képek kavarogtak és mozogtak, csillogó mágiával porozva, ahogy virágokat, vízeséseket és oázisokat ábrázoltak. Annyira valóságosak voltak, hogy úgy éreztem, mintha beléjük sétálhatnék, és a képben lehetnék.

Amennyire tudtam, itt a Tündérországban ez valóban lehetséges.

"Ez Len háza?" Kérdeztem. Olyan karcsúnak és ezüstösnek éreztem, mint amilyen ő volt, de ugyanakkor nem is egészen igazinak. Modern vonalvezetésű és minimalista volt. Ez kívülről olyan díszes volt, és ahogy egyre mélyebbre mentünk, a többi is ilyen volt. Gazdag faliszőnyegek, nagyméretű bútorok, hogy elférjen benne valaki, aki kényelemhez szokott, és vörös és arany színfoltok, amelyek egy személyre emlékeztettek...

"Ez az enyém - mondta Shadow, megerősítve az új elméletemet. "Szeretek itt lakást tartani, és biztonságban leszel az idegen mágiától, amíg bent tartózkodsz".

Felvezetett a lépcsőn, Inky mellettem volt, miközben a második emeletre trappoltunk. Itt volt egy könyvtár. Hát persze. Kezdtem úgy érezni, hogy Shadow kissé könyvmániás, és ha valami, akkor ez csak növelte a vonzerejét. És a fenébe is, nem volt szüksége segítségre ezen a téren.

A könyvtárba lépve Shadow a könyvtár közepe és a búvóhelyéhez hasonló kanapék felé vette az irányt. Inky vele tartott, én azonban átmentem a padlótól a mennyezetig érő, fekete acélkeretes ablakok felé, amelyek az alant elterülő világot mutatták.

Megálltam előttük, és a tájat bámultam. "Indulunk!" Kiáltottam fel, észrevéve az alattunk gyorsan változó tájat.

Nem számítottam rá, hogy Shadow meghallja - tényleg nem volt olyan közel -, de amikor felé fordultam, azt vettem észre, hogy valahogy mellettem van. Olyan gyorsan történt, hogy át kellett gondolnom az álláspontomat, hogy vajon ő lehetett-e az, aki megérintett, amikor felébredtem a szundikálásból. Pedig olyan érzéki érintés volt, aminek semmi értelme nem volt, szóval valószínűleg csak egy nagyon élénk álom volt.

Ez volt az én téveszmém, és ragaszkodtam hozzá.

"Tündérországban semmi sem mozdulatlan" - mondta, és vissza kellett ugranom néhány agyi kört, hogy emlékezzek, miről is beszéltünk. Az agyam megakadt a gyomromban összegyűlő és a hasamba csöpögő forróságon...

"Semmi sem mozdulatlan?"

Shadow arcát kiemelte az aranyló napfény, amely ezt a pillanatot választotta, hogy drámaian permetezzen be az ablakon. Egy csomó alacsonyan lógó felhőn repültünk keresztül, és ahogy kitisztultak, a fény erősebb volt, mint valaha, és alattunk... láva volt. Egyszerűen csak folyékony vörös mezők.

"A táj itt olyan gyakran változik, mint a falaimat díszítő képek - magyarázta Shadow.

Nem volt könnyű megpróbálni felfogni ezt a koncepciót. Az emberek és az alakváltók szerették az állandóságot. Ismerős volt, és ez megnyugtató volt. "Mi a helyzet Len kertjével? Az nem mozog."

Shadow elvigyorodott. "Gyors vagy. Ezt szeretem benned. A legtöbb embernek örökké tart, mire felzárkózik a beszélgetéshez."

Kidugtam rá a nyelvemet. "Jobb?"

Bólintott. "Inkább ezt a szintet várom el a fajtádtól. De igen, a Len's egy kis állórészleg. Sokan vannak elszórva, de el vannak vágva minden mástól, úgyhogy még mindig keresned kell magadnak egy közlekedési eszközt." Ezért volt itt egy úszó háza. Ez alapvetően egy lakókocsi Tündér formája volt.

Egy fejrázással visszafordultam a kilátás felé, és észrevettem néhány apró szigetet, amelyek a lávafolyók között szóródtak el. "Vissza tudunk jutni a Tudás Könyvtárába az itteni házadból?"

Shadow megrázta a fejét. "Nem, csak néhány bejárat van a Faerie felől a könyvtárba. Két nap múlva vissza kell mennünk Len kertjébe, hogy visszatérhessünk. Az a legközelebbi átjáró a nagy szakadéknak ezen az oldalán."

És csak úgy, tényleg tudni akartam, mi ez a nagy szakadék. Remélhetőleg még sok mindent megtudok majd az itt töltött néhány nap alatt.

"Állj hátrébb, Mera - mondta hirtelen Shadow.

Összevontam a szemöldököm, és azon tűnődtem, hogy mi a fenéről beszél...

Inky felrobbant, a mérete hússzorosára nőtt, és én majdnem belekerültem a fekete füstjébe.

"Támadás alatt állunk?" Kiáltottam, eltakarva a fejemet, miközben oldalra bukfenceztem.

Shadow felnevetett, én pedig szünetet tartottam, mert ez nem úgy hangzott, mintha valaki aggódna. Ez egyértelműen nem támadás volt, de mi történt?

Inky tovább duzzadt, és a benne lévő fényszikra egyre fényesebb lett, míg végül... egy doboz csúszott ki a közepéből. Mi a fene a hátborzongató faszom folyik itt?

Shadow úgy tűnt, szórakoztatja az arckifejezésem, ahogy a kissé nyugtalanító képet bámultam. "Megérkezett az ételed - mondta.

Egyik kezemmel végigdörzsöltem az arcomon, és szóra nyitottam a számat, majd újra becsuktam. Inky megszült egy átkozott doboz kaját, és most nekem kellett megennem?

A gyomrom megint korgott, hangosabban, mint korábban.

Igen, szóval, oké, valószínűleg megtenném. De akkor is... "Hogy csinálta ezt?"

Shadow, a titokzatosság szörnyetege csak vigyorgott.

Kezemet a levegőbe dobva, bosszúsan pörögtem, bosszantott, hogy minden titok ebben a világban. Kíváncsi természetemet megőrjítette a sok megválaszolatlan kérdés, és úgy éreztem, hogy Shadow ezt most szándékosan csinálja.

Bár most, hogy tudtam, hogy Inky valószínűleg kapcsolatban áll a gyengeségével, talán csak extra óvatos volt, hogy bármilyen információt felfedjen, ami a kis kegyencével kapcsolatos.

"Inky a könyvtárhoz olyan szálakkal kötődik, amelyek túlmutatnak a normálison - mondta Shadow néhány másodperc kínos csend után. Nem számítottam rá, hogy válaszol, így őszintén megdöbbentem. "Ő is kapcsolatban áll velem, és a kettő között ez lehetővé teszi, hogy egy kis mágikus portált alakítson ki. Ez néha jól jön."

Inky mindkettőnket körbetekert, én pedig végighúztam az ujjbegyeimet a sötétségen. Egy bizonyos ponton, akárcsak Shadownál, mindenféle következmény nélkül hozzáérhettem. Hogy ez hogyan történt, fogalmam sem volt, de nem voltam feldúlt. Haladást értünk el az alatt az idő alatt, amíg velük voltam. Shadow talán csak öt lényben bízott a világon, de én már nem voltam az az ellenség, aki egykor voltam.

Hogy teszteljem az elméletet, lazán átsiklottam Inky mellett, és hagytam, hogy a kezem végigsúrolja Shadow kezének bőrét, amely az oldala mellett pihent. Csak egy súrolás. De nem éreztem fájdalmat.

Nem tudtam megakadályozni, hogy széles, diadalmas vigyor vonuljon át az arcomon. Shadow egy félmosolyt vágott felém, mintha pontosan tudta volna, mit csinálok. "Ne kényelmesedj el túlságosan, kis farkas - figyelmeztetett. "Vigyáznod kell, hogy mindenáron megvédd magad."

Bólintottam. "Mindig is így volt, Shadow. És mindig is fogok. Túl sokszor hagytak már cserben ahhoz, hogy másképp legyen."

Nem tűnt meggyőzöttnek, de ez rendben is volt. Engem is ugyanannyiszor alábecsültek már, mint ahányszor cserbenhagytak életemben.

A homályos figyelmeztetéseket félretéve, a Shadowval töltött időm hátralévő része zökkenőmentesen telt. A doboz olyan volt, mint egy piknik extravagáns piknik, szendvicsekkel, salátákkal és néhány felvágottal. Shadow nem evett velem, de a közelben maradt, amíg én belevetettem magam. Amikor jóllaktam, és már nem fért bele egyetlen finom falat sem, a doboz becsukódott. Szomorúan néztem rá, és Shadownak szórakozottnak tűnt a hangja, amikor azt mondta: - Varázslattal van lezárva. Minden friss és hideg marad benne."

Megkönnyebbült sóhaj hagyott el. "Jó, mert az ételpazarlás bűn."

Shadow, aki hátradőlt a kanapén velem szemben, lustán vigyorgott. "A bűn a névjegyem, Sunshine. Erre építettem az egész hírnevemet, és ez az oka annak, hogy kirúgtak a földemről."

Lehet, hogy nem evett, de egy ital volt a kezében, és úgy forgatta a poharat, hogy a borostyánszínű folyadék kavargott. Nyugodtnak tűnt, és mivel jelenleg nem tudott máshová menni, hogy elmeneküljön előlem, úgy döntöttem, hogy az Árnyékbirodalomról kérdezem.

Előrehajoltam, és a mellkasomhoz szorítottam egy bolyhos párnát, a fejemet megtámasztottam rajta. "Mesélj nekem az Árnybirodalomról - mondtam halkan. "Miért van elzárva az átjáró? És hogy a fenébe vonzok lényeket onnan ide?"

Az első ösztöne az volt, hogy megtagadja tőlem az információt; ezt láttam az elzárkózó arckifejezésén, amely nyugodt vonásait felváltotta.

"Ez engem is érint" - emlékeztettem. "És úgy kérsz tőlem egy feladatot, hogy nem adsz meg minden információt, amire szükségem van a feladat elvégzéséhez. Mindannyiunk épelméjűségének, és esetleg életének érdekében ideje, hogy most elmondd."

Az arca továbbra is rezzenéstelen maradt, a makacs fattyú.

"Miért van bezárva ez a kibaszott ajtó?" Elvesztettem a fejem, és ezek a szavak kicsit ordibálóbban hangzottak el, mint amire számítottam.

"Miattam" - vágott vissza. " A következő Legfelsőbb Lényként születtem, az igazi örökösként, de a családom összeesküdött ellenem, és elvették a koronámat és a hatalmamat. Elárult az, akinek a hátam mögött kellett volna állnia, és amikor kilőttek a világomon túli térbe, elzárták az ajtót egy olyan varázslattal, amit nem tudok a legjobban legyőzni."

Cinikus arckifejezése alatt mélyen gyökerező fájdalom volt eltemetve. A családja évezredeken át távol tartotta őt az otthonától... a földjétől.

Szemetek.

"És én még azt hittem, hogy a családi tragédiám rossz - mormoltam. "Ez szuperül elbaszott. Még ha valami szörnyűséget is tettél, amivel kiérdemelted a haragjukat, senkit sem szabadna kitiltani az otthonából."

Shadow lángjai életre keltek körülötte, egy óriási tűzgolyó, amely a lángoló farkasává változott. Még sosem láttam, hogy szó szerint vadállattá változott volna, de ezúttal, ahogy a lángok farkas alakba rendeződtek, a többi vonása is átalakult. Az arca megnyúlt, miközben a karjai kinyúltak, az ujjhegyeiből karmok álltak ki.

A szívem megdobbant, ez volt a természetes félelemreakció. Ez volt a Shadow Beast teljes dicsőségében - vagy legalábbis kilencven százalékában. Az árnyéktűz változata valóban lenyűgöző látvány volt.

"Shadow,”- mormoltam, ahogy felemelkedett, tizenkét láb magasan állt, teste körül ördögi sötétség táncolt, miközben a lángok magasabbra szárnyaltak.

"Nem lesz megbocsátás és felejtés" - morogta, és minden egyes szóval egyre hangsúlyosabbá vált a farkas az arcán és a hangján. "Nyitva kell lennie annak az ajtónak, hogy mindannyiukat darabokra téphessem, és a sírjukon táncolhassak."

Én is talpon voltam, és úgy éreztem, nagy szükségem van arra, hogy alávessem magam. Az a puszta erő, amit a vadállat levetett, ahogy a férfi fölé kerekedett, a hangja morajlásával együtt, majdnem térdre kényszerített. Ez volt az a fenevad, aki az alakváltókat teremtette, akit az alakváltók világszerte féltek, tiszteltek és szerettek.

"Segítek kinyitni az ajtót" - ígértem, és minden szavamat komolyan gondoltam. "Most először van igazán értelme ennek a feladatnak számomra. Most már értem, miért tartasz itt... Én vagyok az egyetlen, aki ennyi idő alatt képes volt megkerülni az ajtón lévő varázslatot. A varázslatot, ami távol tart téged a földedtől, a családodtól és a végzetedtől."

Végre kezdett megnyugodni; a tűz visszahúzódott, és az arca visszatért a sötéten jóképű férfivá, szemben a vad, fenséges fenevaddal. Ahogy visszaváltott, végre megnyugodhattam, nem vonzott előre a tűzfarkas ereje. Az igazat megvallva, nem tudtam, melyik oldalát részesítem előnyben, és fogalmam sem volt, mit jelentett az, hogy reméltem, hogy hamarosan ismét rendesen farkasozni fog.

Közelebb lopakodott hozzám, az energia végiglovagolt a bőrén, ahogy levetette a vadállatot. "Ezer év óta te vagy az első lény, aki képes megérinteni az Árnyékbirodalmat" - mondta nekem a mélyebbnél mélyebb hangján. "Nem tudom, hogyan és miért... Olyan vagy, mint semmi más, amilyet életem során találtam, és nem tudom, mit kezdjek veled".

Továbblépve nem tudtam tovább küzdeni a késztetés ellen. Shadow megtörte az önuralmát, és ezzel olyan erősen hívott, hogy nem tudtam ellenállni. A tekintete óvatosan kíváncsi volt, közelről figyelt, de nem állított meg. Éppen mielőtt megérintettem volna, halk dallamos dallam szállt be a könyvtárból.

Shadow megdermedt, a feje az ablak felé rándult, ahonnan a kilátás, amennyire láttuk, nem volt más, csak az égbolt lila fátyla. "Bassza meg!" - mondta csettintve. "Len, te idióta."

"Mi az?" Szöktem ki, a félelem fojtogatta a hangomat.

Ő morgott, az egész mellkasa dübörgött. "Ez a tündér holdtölte. Az öt holdjuk egyetlen holddá fog összefolyni, és ezen a földön megkezdődik a termékenység ideje."

Durva nyelésre kényszerítve kiszáradt torkomat, remegő léptekkel az ablak felé indultam. "A termékenység ideje?"

A zene felerősödött, hangosabban, gyorsabban, én pedig felnyögtem, elgyengült térdeim megadták magukat, ahogy a padlóra zuhantam, testem megmagyarázhatatlanul lángolt a gyönyörtől és a fájdalomtól. Az izgalom halk égése, amit gyakran éreztem, semmi volt a testemben lévő vágy és szükséglet új hullámzásához képest.

"Istenek!" - kiáltottam fel, a lábaim remegtek, miközben a kezeim végigcsúsztak a testemen, egyenesen a fájó puncim felé tartva, kétségbeesett szükségletemben, hogy enyhítsem a feszültséget.

"Mera - mondta Shadow, közelebb lépve. "Küzdened kell a kísértés ellen."

A kezeim remegtek, és amikor kényszerítettem magam, hogy felüljek, láttam, hogy a bugyim kurvára átázott. Az anyag a csiklómhoz dörzsölődött, és törvényszerűen majdnem elélveztem.

"Nem tudok ellenállni" - mondtam nyöszörgő sírással. "Ez fáj."

A fájdalom olyan volt, mint egy szúrás a gyomromban, és akárhogy mozogtam vagy csavarodtam, semmi sem enyhítette a fájdalmat. Shadow a karjába rántott, aztán futásnak eredt, az ablakoktól távolodva. De a zene elől nem lehetett menekülni. Mágikus szeleken lebegett, a Tündérpor hordozta, és úgy volt megtervezve, hogy átszövi lényünk lényegét.

"A tündék évente csak egyszer vagy kétszer termékenyek - harapott rá Shadow, és úgy hangzott, mintha csak azért beszélne, hogy elterelje a figyelmemet. "Ezt a zenét használják, hogy új növekedésre ösztönözzék."

"Úgy hangzik, mint egy randi drog" - motyogtam, a fejem homályos volt, miközben lángok kezdtek égni a lábujjaimban és az ujjbegyeimben, mielőtt végigtomboltak volna a testemen.

"Nem" - mondta nyersen. "Az elméd nem képes úgy harcolni, ahogy egy tündér tenné. A zene bátorítás, nem agykontroll. De nyilvánvalóan erősen hat rád."

Hallottam, hogy motyogott valamit a szüzekről és hasonlókról, de túlságosan el voltam szállva ahhoz, hogy érdekeljen. Éppen amikor a tűz épp ki akart robbanni a közepemben, miután betöltötte a többi részemet is, bedobta a seggemet a zuhany alá, és jéghidegre tekerte a vizet, teljesen átáztatva engem.

"Le kell küzdened a tüzet, Mera - mondta komolyan.

Fojtott nevetésem mindent elárult neki. A pokolban sem volt semmi reményem.