Jaymin Eve - Rejected, Negyvennegyedik fejezet

 


44

 

Kirohantam a szobámból, és egyenesen a Tudás Könyvtára felé vettem az irányt. Erős volt a késztetés, hogy visszaszaladjak Shadowhoz, de nem tehettem semmit, hogy segítsek rajta, csak azt, hogy középre kerülök és meghalok. Ő volt a legfélelmetesebb, legdurvább lény, akivel valaha találkoztam, és bíznom kellett benne, hogy megállja a helyét. Arról nem is beszélve, hogy a szemétláda napokra bezárt, szóval tényleg, gyászolnék, ha meghalna?

Amikor beléptem a könyvtárba, nem tudtam megemészteni, mennyire normális volt minden. Fényes és szellős, tele lényekkel, akik a kutatásaikat végezték. Mintha egyikük sem tudott volna azokról a napokról, amiket bezárva töltöttem. Vagy az új árnyékos veszélyekről, amiket a közénk hoztam.

A polcok között menetelve nem törődtem a zavart tekintetekkel. Nem láttak még egy csajt, aki élelemért indult?

"Ms. Mera!" Egy vidám hang ütötte meg a fülemet. "Végre befejezte a kutatási projektjét! Hiányoztál nekünk."

Megálltam, és megfordultam, hogy Gaster és az őszinte mosolya mögöttem legyen. Lenyeltem a dühömet, és kényszerítettem a saját mosolyomat. Amikor a szobában ragadtam, nagyon elárulva éreztem magam tőle... mindenkitől. Azt hittem, mindannyian tudták, hogy be vagyok zárva, és senki sem csúsztatott még ételt az ajtó alatt. Logikusan nézve tudtam, hogy ostobaság volt elvárni bárkitől is, hogy szembeszálljon Árnyékkal, de mégis fájt.

"Kutatási projekt?"

Lelkesen bólintott. "Ó, igen. Shadow azt mondta, hogy segítesz neki, és zavartalanul akarsz maradni."

Tényleg?" Viszonoztam a mosolyát. "Shadow egy kibaszott hazug. Bezártak a szobámba, fogoly voltam, étel és szórakozás nélkül. Szóval, ha megbocsátasz..."

Elmasíroztam, de nem azelőtt, hogy láttam volna, ahogy az arca megvonaglik. Igen, ez gonosz és ribancos volt tőlem valakivel szemben, aki nem érdemelte meg, de éhes és stresszes voltam, és az sosem volt jó alkalom arra, hogy hülye boldogsággal sarokba szorítsanak.

Amikor az étkezőbe értem, az első pillantásom Angel keresésére irányult, de a helye üres volt. Tipikus. Végre kijutottam a börtönömből, és az egyetlen barátom eltűnt. Nyilvánvalóan olyan élete volt, amiben nem voltam benne, és ez nem tetszett a rászoruló ribancnak, aki voltam. Remélhetőleg legalább észrevette, hogy hiányzom, és megkérdezett valakit rólam. El kellett hinnem, hogy van itt egy természetfeletti lény, aki leszar engem. Mivel Shadow nyilvánvalóan nem.

Inky a semmiből bukkant elő, körém tekeredett, mintha emlékeztetni akart volna, hogy törődik velem. "Nem érdekel - mondtam, és elhessegettem. "Te csak Shadow talpnyalója vagy, és ez azt jelenti, hogy nem bízhatok benned."

Inky megduzzadt, és már régen láttam ilyet tőle, úgyhogy bámultam, megbabonázott a szikrázó szinapszisok szépsége. Egy percig, mielőtt kényszerítettem magam, hogy elforduljak. Itt volt az ideje, hogy elkezdjek eltávolodni Shadowtól és mindentől, ami az ő világához kapcsolódik.

A kis fémkiszolgálók ekkor lebukdácsoltak körülöttem - nagyon hozzászoktam a robotszerű lényekhez, miután megtudtam, hogy Tündérországból származnak. Általában nem szerettem, ha kiszolgálnak, de amennyire tudtam, ők nem bánták a rájuk bízott feladatokat. Elvégre a tündék azzal a kizárólagos céllal teremtették őket, hogy szolgáljanak. A szögletes, fém "arcnak" nem volt szeme vagy szája, így nem lehetett megállapítani, hogy boldogok-e, de valahogy kétlem, hogy egyáltalán éreznének ilyen érzelmeket.

Vagy talán azért igazoltam, mert nagyon szerettem a hatékony szolgálatukat.

Miután leadtam a rendelésemet, hátradőltem, és megpróbáltam figyelmen kívül hagyni a korgó gyomromat és azt a kis részemet, amelyik aggódott Shadow miatt.

"Miért ülsz még mindig itt?" Megpördültem, hogy meglássam Angel-t a jobb oldalamon.

"Te most..." Körbenéztem, hogy megpróbáljam kitalálni, hogy a fenébe kerülhetett ide ilyen gyorsan és észrevétlenül. A semmiből bukkant fel? Vagy szupersebességgel tudott mozogni?

" Shadow egy másik hatalmas entitással van elfoglalva" - suttogta, közel hajolva a fülemhez. "A kémeim szerint legalább néhány óráig távol lesz. Fektessünk le téged."

Már talpon kellett volna lennem, hogy sprinteljek a kijárat felé, de haboztam. "Előbb ennem kell valamit. Napok óta nem ettem."

Hátradőlt, alaposabban szemügyre vett, a szemöldöke összeráncolódott. "Hadd találjam ki. Shadow nem egy kutatási projektre küldött téged." Megráztam a fejemet, mire ő dühösen morogni kezdett. "A szart is ki kell vernem belőle."

Ugyanaz, kislány. Ugyanaz.

"Bezárt a hálószobámba, amíg rá nem jöttem, hogyan nyithatom meg az Árnyékbirodalmat. Próbáltalak hívni a kötelékünkön keresztül, de valószínűleg fogalmam sincs, hogyan működik valójában."

Angyali arca egy pillanatra olyanná változott, ami egy bosszúálló halálhírnökre emlékeztetett. Nem volt kevésbé gyönyörű, de intenzitásában félelmetes volt. Az a fajta arc, amely, ha bárkire irányul, futásnak ered. "A kötelékünknek időbe telik, amíg beérik" - harapott rá - "és végül az energiád részeként fogsz érezni engem, hasonlóan a farkasodhoz".

Bólintottam, mert ennek volt értelme.

"És Shadow - morogta - a következő a listámon, akit el kell pusztítanom. Szemtől szembe kérdeztem tőle rólad, és nem szeretem, ha hazudnak nekem."

Sóhajtottam. "Gyakorlatilag nem hazudott. Azért hagyott ott, hogy kitaláljam, hogyan nyissam ki az Árnyékbirodalom ajtaját. Azt hiszem, ez volt az ő 'különleges projektje'."

"A kihagyásos hazugság attól még hazugság. A közérzeted felől érdeklődtem, és az, hogy éhezni hagytalak, nem biztosítja az optimális egészségedet."

Megtanultam, hogy minél hivatalosabb volt a beszéde, annál jobban felhúzta magát.

Megvonogattam a vállamat. "Hát, az biztos, hogy nem fogok vitatkozni a halála megtervezéséről. Szólj, ha van valami ötleted."

A mosolya ragyogó volt, ha nem is kissé törékeny, ahogy a düh még mindig az arcát csípte. "Úgy hallottam, a Földön az igazi barátság jele, ha találsz valakit, aki segít elrejteni egy holttestet."

A mosolyom megegyezett az övével. "Pontosan, barátom. Nagyon pontos. És ha valaha is szükséged lesz rá, ne habozz, ha segítségért fordulsz hozzám. Teljesen a te csajod vagyok. Nem kérdezek semmit."

Angel megölelt, és az elmúlt napokban bennem felgyülemlett feszültség egy része enyhült. A válla fölött legalább egy tucatnyi megdöbbent arc nézett felénk, és egyáltalán nem lepődtem meg. Ez rendkívül szokatlan viselkedés volt bárkitől is itt, nemhogy valakitől Honor Meadowsból.

Viszonzásul szorosan megszorítottam, és ő hosszan fújta ki a levegőt. "Még egy emberi szokás, amit meg tudnék szokni" - motyogta. "Gyakran láttam ezt messziről, és most már értem az arckifejezésüket."

A szavai meglágyították a szívemet, és a feszült haragomból még több felszabadult. Régen volt már, hogy ilyen gondosan megöleltek, és én úgy szívtam magamba, mint a szomorú alakváltó, aki voltam.

Amikor elhúzódtunk egymástól, egyikünk sem tudta, mit mondjon - nem igazán voltunk az a fajta csaj, aki lágyabb érzelmekkel foglalkozik, így egy gyors torokürítéssel inkább az ételre koncentráltunk, ami egy felszolgáló jóvoltából érkezett. Angel ételei mindig néhány perccel azután jelentek meg, hogy leült, bár még egyszer sem láttam, hogy ténylegesen rendelést adott volna le. Bárcsak én is rendelkeztem volna ezzel a képességgel, de legalább az enyém nem sokkal maradt el az övétől.

Úgy estem neki az ételnek, mintha hónapok óta nem ettem volna. Az alakváltók nem bírták jól az ételmegvonást, még akkor sem, ha technikailag sokáig kibírtuk az étkezések közötti időszakot. Ma mindennek olyan íze volt, mintha a legjobb dolog lett volna, amit valaha ettem. A kenyér épp elég vajjal volt édes, a pörkölt pedig forró volt, a fűszerek és az ízek szétrobbantak a nyelvemen. Volt ez a finom, gyümölcsös, buborékos ital is, ami a szódára emlékeztetett, csak könnyedebb, kevesebb sziruppal.

Angel megrázta a fejét, torokhangú kuncogás kísérte. "Nem nagyon irigylem a halandókat, de amikor ilyen önfeledten eszel, vágyakozom egy hasonló örömteli pillanatra".

"Biztos vagy benne, hogy nem eheted meg az ételt, amivel játszol?"

Megvonta a vállát. "Nincs szükségem rá a táplálkozáshoz, de talán..."

Kíváncsi szemekkel az ajkához emelt egy darab vajas kenyeret. Beleszippantott, először megszaglászta az ételt, ahogy minden igazi ínyenc tette, majd ahogy a fogai ráharaptak, elgondolkodva rágott, mielőtt összeráncolta az arcát, és kiköpte.

"Oké, ez nem jó" - fújt egyet. "Talán nem is maradtam le semmiről."

Felkacagtam, ami egy testes nevetéssé változott. Az arca olyan csalódott és undorodó volt. Micsoda csalódás azután, hogy ennyi ideig képzelte az ízét.

"Talán legközelebb kipróbáljuk a csokoládét" - javasoltam. "Ez a legjobb esélyed arra, hogy találj egy olyan ételt, ami megfelel vagy felülmúlja az elvárásaidat."

Összehúzott szemei nem sok bizalomról árulkodtak ezzel kapcsolatban, de nem vitatkozott. "Felfedezzük ezt a csokoládét a Földön?" - kérdezte, emlékeztetve arra, hogy eredetileg azért keresett meg, hogy megpróbáljon elszöktetni, amíg Shadow Igornával van elfoglalva. Egy lehetőség, amit két kézzel kellett volna megragadnom, de valamiért még mindig haboztam.

" Shadow egy hatalmas teremtménnyel került szembe - mormoltam, és közelebb hajoltam hozzá. "Erősebb volt, mint bármelyik másik, akit eddig összeszedtünk. Ellenőrizzük, hogy jól van-e?"

Összeszorította az ajkait, figyelmen kívül hagyva a kérdésemet. "Hogy lettél véres?"

Csak most jutott eszembe, hogy már húsz perce itt ülök vele, véres arccal, és eddig nem kérdezte. "Nem vetted észre eddig, hogy véres vagyok?"

"Észrevettem" - válaszolta gyorsan. "De gondoltam, ha azt akartad volna, hogy tudjam, miért, akkor felhoztad volna. Udvarias dolog nem kérdezni."

Gyengéden meglöktem. "Nyilvánvalóan túl sokat töltöttél az életedből erőszak közelében, ha a szemed sem rebben, ha valaki lazán, vérrel borítva ebédel."

Az érzelmi démonok, amelyek Angelt gyötörték, felizzottak a lány kifejező szemében. "Igazabb szavak soha nem hangzottak el. Az erőszak a véremben van, a családom vérében, és a múltamat és a jövőmet a vörös árnyalatai fogják festeni." Humor nélkül kuncogott. "Képletesen szólva, mivel én nem olyan színben vérzek, mint egy ember."

Hát ez érdekes volt. De esélyem sem volt megkérdezni tőle, hogy milyen színű a vére, mert egy üvöltés hasította a levegőt, elég erővel ahhoz, hogy a földre döntsön. Angel elkapott, mielőtt arccal a földre zuhantam volna, és ahogy felhúzott azzal az erővel, amit én Shadow Beasthez társítottam, mindketten szembeszálltunk azzal, ami az utunkba került.

Valahogy egy kicsit magabiztosabbnak éreztem magam a barátommal az oldalamon.