Jaymin Eve - Rejected, Ötvenkettedik fejezet

 


52

Shadow varázslatát úgy tervezték, hogy az összes lényt ugyanarra a helyre vonzza. Ismét a Torma falkás hegyvidékére. "Miért pont itt?" Kérdeztem.

"A legtöbbjük persze már itt volt" - mondta röviden. "Mivel te vagy az az árnyékmágnes, aki vagy."

Gah, ennek most olyan kettős jelentése volt, és ismét kiszorítottam a tegnapot a fejemből. Ez egy egyszeri alkalom volt. Egy kibaszott egyszeri alkalom. Ezt kellett felfognom, és továbblépnem a francba. Talán ha tovább ismételgetem, az áruló testem végre rááll a dologra.

"Remélem, egy nap rájövök, mi az, ami bennem megkerüli a normális szabályokat, amelyek téged és azt a földet szabályozzák - mormoltam.

Shadow csak egy olvashatatlan pillantást vetett rám, de nem volt időm válaszolni, mert megérkeztünk az árnyéklények központjába.

"Szent szaros golyók" - mondtam, a lélegzetem elakadt a torkomban a tucatnyi vagy még több lény láttán, akiket egy hatalmas tűzkör fogva tartott, és úgy tűnt, nem tudtak átlépni rajta. Shadow tüze ugyanolyan vagány volt, mint ő maga. "Olyan sokan vannak!"

Bólintott. "Igen, úgy tűnik, hogy ezúttal rengeteg átjárót nyitottál ki a birodalomból. Szerencsére a felsőbb szinteken úgy tűnt, hogy csak Igornát és a két vadászt engedted el, így a többieknek nem okozhat túl sok fejfájást."

"Mi történt Igornával?"

Shadow arcát sötét elégedettség koszorúzta. "Egy kis győzködés után az egyik cellában szundikál egy kicsit".

Szundikál... Igen, persze, ez hihetőnek hangzott.

"Hogyan fogjuk visszavinni őket? Az ő világukba?" Ez kezdett egyre nagyobb kérdéssé válni, mivel most már olyan sokan voltak az ajtónak ezen az oldalán.

Shadow arckifejezése magába fordult. "Sokat gondolkodtam ezen az elmúlt napokban. Először arra koncentráltam, hogy kinyissuk az ajtót, de most... Mi van, ha rossz irányból néztük a dolgot? Az ajtón lévő varázslat nyilvánvalóan nem jelent akadályt számodra, hiszen folyamatosan megnyitod a saját ideiglenes portáljaidat az Árnyékbirodalomba. Ha rájövünk, hogyan, akkor van rá esély, hogy csatornaként tudsz működni, és egy tartósabb átjáró jöhet létre. Akkor én is használhatnám az erőmet, hogy visszahozzam a lényeket, és talán még követni is tudnám őket."

Bólintottam, miközben hagytam, hogy az agyamban pácolódjon az ötlet. "Igen, ezt még nem próbáltuk ki. Úgy érzem, talán több ötletem van, hogyan lehetne ezt megtenni, mint az ajtón lévő varázslatot megkerülni."

Shadow ajkai épp csak annyira billentek meg, hogy baljós pillantást vessenek rá. "Amint elpusztítom azt, aki a varázslatot létrehozta, az ajtó többé nem lesz elzárva. Csak előbb be kell jutnom a birodalomba."

Megkapná a bosszúját, engem pedig félredobna, nem lennék többé hasznára.

Remélhetőleg több marad belőlem, mint egy héj, amikor ez megtörténik, mert egyértelmű volt, hogy Shadow szinte bármire képes lenne, hogy elérje végső célját, és bosszút álljon.

Nem volt több időnk ezen stresszelni, mert a sziklás talajon át a lények felé lépkedett. Tormában nem igazán esett sok hó, de azért voltak még hideglelések, és a jeges talajból ítélve közel lehetett a téli napforduló. Ami azt jelentette...

Simone az első műszakjára készült.

Látnom kellett őt, mielőtt ez megtörténik, még akkor is, ha valószínűleg a szart is kiverte volna belőlem, amiért nem próbáltam hamarabb visszajönni. Dannie-t is látnom kellett, hogy megbizonyosodjak róla, hogy biztonságban van és jól van. Shadow azt mondta, hogy gondoskodni fognak róla, de ezt a saját szememmel kellett látnom.

Ahogy sétáltunk, a farkas kecsességem megakadályozta, hogy megcsússzam a jégen és a seggemre essek, és végül egy darabban értem Shadow mellé. Mindketten a lángok gyűrűjén kívül álltunk, amely távol tartotta a morgó, csaholó, harcias lényeket.

"Akarod, hogy megpróbáljam megnyitni az utat itt?" Kérdeztem.

Shadow megrázta a fejét. "Nem. Egyszerre akarom visszaküldeni őket, és ez a vadászokat, Igornát és a többieket jelenti, akiket csapdába ejtettünk."

"Angel megölte a vadászokat" - emlékeztettem.

"Nem ölhetsz meg minket olyan fegyverekkel, amelyek nem az Árnyékbirodalomból származnak" - emlékeztetett. "Angel pengéi félelmetesek, de nem az árnyékból születtek. Ő csak megzavarta a fizikai szerkezetüket, és itt, a ködök nélkül nehezebb energiát találni ahhoz, hogy megreformáljuk őket. Elzártam őket, mielőtt sikerült visszanyerniük a teljes erejüket."

Igen, így van. Igen, így van. Ez volt az oka annak, hogy eleve nem ölte meg a lényeket, csak elzárta őket. A "ködök" említése a tetoválásaira emlékeztetett, és ez teljesen új és mindenre kiterjedő módon serkentette a kíváncsiságomat.

A név, szinte már-már... ismerősnek tűnt. De a déjà vu felvillanása nem lehetett több egy véletlenszerű energiapattanásnál, mert nem volt tudomásom ezekről a ködökről, amelyekre utalt.

Shadow belekapaszkodott a lángokba, és egy átlagos halandóval ellentétben nem égett halálra a tűz kezelésétől. Ehelyett úgy tűnt, hogy az a tenyerébe ugrik, és szeretettel simogatja.

Elfordulva tőlem, minden figyelmét a tűzre összpontosította. "Köszönöm - motyogta hozzá, majd egy csomó olyan szó következett, ami nem angolul hangzott. Majdnem úgy hangzottak, mint egy dal, a szavak megnyugtató ritmikus dallamot alkottak, és a mágia minden egyes ütemet követett.

Egy másodpercbe telt, mire megértettem, mit csinál: becsomagolja a varázslatát. Shadow hátralépett, és a lángok felcsaptak, teljesen tűzgolyóba burkolva a lényeket. A mezőn most csend volt, a morgásukat és üvöltésüket elnyomta a varázslat varázslata.

A gömb a levegőbe emelkedett, a lényekkel a fedélzetén, követve, ahogy elindultunk. Amikor egy sziklafal pereméhez közeledtünk, feltűnt a könyvtár ajtaja, és a szemem sarkából rövid ideig mozgást láttam, de amikor közelebb néztem, eltűnt.

Valószínűleg egy nyúl vagy róka - ezek az erdők tele voltak állatokkal, annak ellenére, hogy alakváltók is voltak közöttük. Rövid ideig azt kívántam, bárcsak alakváltó lett volna, hogy átadhassak egy üzenetet a barátaimnak. Már megint úgy távoztam, hogy nem láttam őket, és minden alkalommal, amikor ez történt, a lelkem egy kis darabja elsorvadt. Még ha nem is éreztem annak, már egy év telt el. Egy év anélkül, hogy tudtam volna, hogy jól vannak.

"Shadow - mondtam hirtelen, megállítva őt. "Nem mehetek el anélkül, hogy megnézném a barátaimat. Tudom, hogy azt mondtad, vigyázol Dannie-re... Megígéred, hogy jól van?"

Figyelmesen figyeltem őt, az igazságot kerestem a szemében. "Már elment, amikor meglátogattam Tormát" - mondta. "Az a hír járta, hogy megszökött, és én nem éreztem a közelében az illatát, és nem éreztem az energiáját." A szeme nem hazudott, de engem sem nyugtatott meg ez az információ. Vagy inkább annak hiánya. "Ravasz nő - tette hozzá, mintha ismerné -, és valami azt súgja, hogy csak azért tartották fogva, mert ő megengedte nekik. Nem lesz semmi baja. Még találkozol vele."

Tartottam a tekintetét, de nem tágított. Nem mintha a tekintetem meg akarta volna törni Shadowt, de meg kellett mutatnom, mennyire komolyan gondolom. Bólintott, mintha tiszteletben tartaná a tényt, én pedig azon tűnődtem, vajon ez egy újabb előrelépés-e a kapcsolatunkban. A határok kezdtek elmosódni, és nem tudtam, hogyan kezeljem az érzelmeimet ezzel kapcsolatban.

"Vigyük vissza ezeket a lényeket a könyvtárba - mondta Shadow, emlékeztetve, hogy tulajdonképpen miért is voltunk itt.

"Igen" - mondtam, és még egyszer utoljára beszívtam az ismerős levegőt, és enyhe vágyakozás suhant át rajtam a falkám után, mielőtt olyan könnyen levetettem volna, mint a farkasomat, amikor végeztünk a váltással. Egy részem nem is emlékezett arra, hogy Torma-ban voltam, de a farkasomnak hiányzott a falkája, és az igazat megvallva, egy aprócska darabkámnak is.

Ahogy beléptünk a fehér csarnokba, magunk mögött hagyva a Föld téli földjeit, követtem Shadowt, aki nem vesztegette az időt. A tűz fénnyel és meleggel töltötte meg a csarnokot, míg végül elértük a következő börtönt. Shadow egy extra nagy terembe engedte be a lényeket, és miután a tűzből kibukdácsoltak, energiájával lezárta az ajtót. Olyan energiával, ami nagyon hasonlított az Inky-hez - egy füstfelhő telepedett a bejárat fölé. Shadow és Inky energiája azonos volt, és ez cseppet sem lepett meg. Már rájöttem, hogy bármi is volt Inky, visszavonhatatlanul kötődött Shadow Beasthez, és soha nem lehet őket teljesen szétválasztani.

"Hozatok vacsorát a búvóhelyre - mondta Shadow, miután befejeztük a feladatunkat.

Nem tudtam megállni, hogy ne kuncogjak. "Hogy hívtad az összes szarságodat, mielőtt találkoztunk?"

Nem nevetett, de az arckifejezése szórakozott volt. "Emberi tulajdonság, hogy mindent fel akarsz címkézni. Vannak dolgok, amik csak úgy vannak, nincs szükségük címre vagy tulajdonnévre."

Ezt furcsának éreztem, de nem vitatkoztam, mert valószínűleg ez is emberi tulajdonság. Amikor beléptünk a tudás könyvtárába, minden a szokásos módon zajlott. A világok különböző lakói szétszóródva kutattak mindent, és egy kis bepillantást engedtek olyan kultúrákba, amelyeket valószínűleg magam sosem láthattam volna.

Az ismerősség azonban jól esett, mintha az árnylény-ügy végre a hátunk mögött lehetett volna, és még egy szilárd játéktervünk is volt a továbbiakban.

Minden jónak tűnt. Most az egyszer.