Milana Jacks - Captured By the Predator - Tizedik fejezet

 


10. fejezet

Gwen

A hőségben keféltünk. Még az evés, az alvás és a fürdés is opcionális volt számunkra. Ahogy a nappalok éjszakákba, az éjszakák pedig napokba torkolltak, elvesztettem az időérzékemet, rengeteget élveztem Nennel a fészekben és a szőrmék tetején.

Most, hogy a hasamból eltűnt a meleg, a testem olyan helyeken fáj, hogy meginogtam, amikor követem Nent a sötét folyosón keresztül, majd ki a peronra.

A nappali fény elől árnyékolom a szemem, és látom, hogy Nen is ugyanezt teszi.

"Minden úgy néz ki, ahogy hagytam. Menjünk vissza a házba" - mondja.

Gyakorolja a humort.

Elmosolyodom, és felemelem a hüvelykujjam.

Sóhajtva a csípőjére támasztja az öklét, és lehajtja a fejét.

"Mi az?" Kérdezem.

Horkant egyet. "Nincs kedvem repülni." Felnéz és felnevet. "Nincs kedvem repülni" - kiáltja.

Én csendben maradok. Nem tudom, mit mondjak. El sem tudom képzelni, milyen lehet két alakkal rendelkezni.

Nen megsikálja az arcát. "De meg kell etetnem minket."

"Még mindig maradt két hal a tóban." Megettük a maradékot. Próbáltam mondani Nennek, hogy olyanok, mint a háziállatok, és nem szabadna megenni őket, de azt mondta, hogy ő háziállatokat eszik reggelire, és ha éhes vagyok, nekem is meg kell ennem.

Elmagyaráztam neki a macskákról és a kutyákról, de nem hiszem, hogy érti, mit jelent az, hogy "háziállat".

Nem hagyhatott magamra, amíg tüzelésem volt, és mivel a hőség olyan hirtelen jött, nem volt ideje vadászni és gyűjteni. Nen alapvetően gondoskodó ember, ezért rosszul érezte magát, hogy nem tudott élelmet gyűjteni, amikor a legnagyobb szükségünk volt rá.

Ezért megettem a halat szusi módra.

"Maradj bent" - mondta.

"Nem mintha elhagyhatnám a barlangodat."

"Boldoggá tesz, hogy csapdába estél."

"Örömmel teszek eleget a kérésnek."

"Szarkazmus?" - kérdezi.

"Igen."

"Ez idegesítő."

"Majd megkedveled."

Elmosolyodik. "Biztos vagyok benne, hogy meg fogom." Ahogyan rám néz, a mellkasom megtelik és megremeg, és azt hiszem, talán sokkal jobban kedvelem őt, mint amennyire be akarom vallani.

A hőség alatt a szó minden értelmében gondoskodott rólam, és közben elnyerte a bizalmamat és a szeretetemet. Talán neki is így van ez, de nem én mondom ki először a szavakat, mert félek, hogy nem hallom vissza.

Nen megsimítja az arcom. "Hallgass meg, mert ez fontos. Ez a hegy a tiéd, és bármikor elhagyhatod a fészket. Te parancsolsz a szeleknek."

"Hogyan?"

"Nem tudnám, hogy az istennők hogyan csinálnak bármit is. Egyszerűen csak csinálják."

"Nagyon hasznos."

A szeme összeszűkül. "Komolyan mondom. Figyelj."

"Figyelek."

"Tényleg?"

"Esküszöm."

Nen bólint. "Te egy emberi nőstény vagy. Egy zsákmányállat. Óvakodj a ragadozóktól. Amikor kilépsz a szabadba, és arra kérlek, hogy ne tedd, amíg vissza nem térek, ahelyett, hogy lefelé nézel és félsz a magasságtól, nézz felfelé, és fürkészd az eget."

"Értettem."

"Milyen a látásod?"

"Húsz-húsz."

Nen üres tekintettel bámul.

"Kiváló" - pontosítom.

"Szeretném tesztelni a látását, és megbizonyosodni róla, hogy megfelel az én kiválósági szintemnek."

"Rendben." Bólintok.

"Egy ragadozó cirkál most az égen. Mutasd meg nekem."

Felnézek, de nem látok madarat, ezért tovább sétálok a peronra, hogy középen megálljak, és körbe-körbe fordulva, a szememet a naptól védve megálljak. "Nem látok semmit."

"Ó, szegény emberkém. Úgy van, ahogy féltem."

"Mi az?"

"Egy ragadozó csapdába csal téged. Ha egy kék villanást látsz egy tökéletesen fehér vagy akár sötétszürke felhőben, nem szabad elhagynod a fedezékedet, hogy utánanézz, hogy jobban láss. Arra terveztek minket, hogy ne lássanak meg minket."

"A kék villanás az égen a kék tollak a szárnyatok alatt?"

A férfi bólint. "Összeolvadnak az éggel, így amikor a zsákmány felnéz, nehéz észrevenni minket, és amikor észrevesznek, a zsákmány hajlamos megállni, hogy megbizonyosodjon arról, hogy azt látja, amit látni vél. Ez nagyon furcsa viselkedés az én szemszögemből, de a legtöbb préda így viselkedik. Most néhány pillanatra elmegyek. Visszafelé menet felemeled a karodat, amikor először látsz engem, hogy tudjam, milyen messzire látsz."

"Értettem. Amikor meglátlak, felemelem a karomat. Integessek, vagy valami ilyesmi?"

A férfi pislog. "Az integetés nem kötelező."

Megköszörülöm a torkomat, amikor a hasam megkordul. "Mennyi idő múlva jössz vissza?"

Egy karmával végigsimít az arcomon. "A szükségesnél tovább, ha hiányozni fogok, és egyre jobban elkeseredsz utánam."

"Legyen rövid, hogy ne éhezzek meg és ne egyelek meg, madárka. A Földön a pulykákat zsákmányoljuk, tudod."

Nen nevetve hátrál az emelvény széléhez. Széttárja a karját, úgy egyensúlyoz a peremen, mint egy úszó, aki arra készül, hogy hátraszaltót hajtson végre az ugródeszkáról. A magasság és az, hogy a hegy szélén áll, idegessé tesz. Rágom a körmöm. "Miért kell ott állnod? Nem tudsz itt állni és madarat fogni?"

"Attól félsz, hogy leesek?" Körbecsavarja a karját, és úgy tesz, mintha drámaian leesne.

A csontjai elmozdulásának hangja megrémít. A karok kinyúlnak, és szárnyakká válnak, és egy pillanattal később ott áll a madaram, egyik vörös szemét rám szegezve, fejét oldalra billentve, mintha jobban próbálna látni engem.

Ez hihetetlen. Nem hiszem, hogy valaha is megszokom a kettős alakú idegenek átalakulásának látványát.

Nen felszáll, hatalmas szárnyaival dühösen csapkodva a nap felé. Csak egy percbe telik, mire eltűnik a szemünk elől. Óvatosan pásztázva az eget, körbesétálok a peron körül. Valami kéken villan fel egy egyetlen felhőben, amely közvetlenül felettem lebeg.

"Itt vagyok!" Kiáltom, és integetek a karommal. "Látlak!"

A madár lezuhan, vörös csőrével és szemeivel a látóterébe kerül, és egyenesen felém tart. Tovább integetek. "Most már biztosan látlak."

A madár már majdnem elér engem, amikor valami fekete dolog csapódik belé.

A madár fájdalmasan felsikolt, és tollazatának dühében bukfencezik.

Jaj, ne! A peremhez rohanok, hogy lekukucskáljak alá. Két csőr és négy szárny egy gombolyagba gabalyodva sikoltozva tépi egymást. Ez egy másik ragadozó. Lefogadom, hogy élelemért jött, és azt is lefogadom, hogy Nen nem hagyja, hogy engem megegyen.

"Hagyd abba!" Ordítom torkom szakadtából.

A semmiből széllökés támad, és a madarakat a több száz méterrel alattam lévő hegynek csapja. A testük zuhan, a fejük a szikláknak csapódik, a szárnyuk eltörik, míg végül hasra fordulva fekszenek.

"Nen", kiáltom. "Jaj, ne! Ó, ne!" Odarohanok a peron széléhez és megállok.

Meghalt? A tüdőm már nem működik, és nehezen kapok levegőt.

Nem érem el őt. Nem tudom, mit tegyek. Mit tegyek?