Milana Jacks - Consumed By the Predator - Tizedik fejezet

 


10. fejezet

Tash

Amíg Imani festéket vásárol, Kore és én a falnak dőlünk, és ledobjuk a Lena ruháival és ékszereivel teli zsákokat. Azok a földön puffannak.

Kore tekintete végigjárja a piacteret. "Mindannyian érzik a szagukat, de nem közelednek. Miért?"

"Megöltem a ragadozót, aki legutóbb itt jártam, és megpróbált beleharapni Berába."

"Á. A kisöcsénk bizonyára örült, hogy a városban vagy, és nem jöttél tiszteletedet tenni."

Horkantottam fel. "Ahogy a testvér, úgy a testvér. És hol bujkáltál, amíg én a városban voltam?"

"Itt és ott."

Kore ugyanúgy toboroz Arknak, ahogy Ark és én toboroztunk szerte az országban. Amikor Ark visszasétál Ralnába, az emberek elkezdenek osztozkodni. Néhányan a jelenlegi vérvonalat, a mostohaapámét fogják követni, mások pedig Arkot. Bár Ark a törzsünk alfája, még nem ő a Rai, mert nem válaszolt, amikor a Rai-unkról való szavazásra hívták. Azért nem válaszolunk a szavazásra való felhívásra, mert nincs meg a többség támogatása.

A mostohatestvéremnek és az anyámnak van. Az olyan grófok, mint én, tudják, hogy a mostohatestvéremet könnyebb lesz manipulálni, ha megválasztják Rai-nak. Aki a Rai kegyeit elnyeri, az kapja a háborúk zsákmányát. Így megy ez a Ra törzsben. Ark verhetetlen, ravasz és kiszámíthatatlan. Vagy behódolnak a vadászának, vagy elidegenednek a törzstől, ebben az esetben Ark elvág minden hozzáférést Ralna piacához, egy olyan helyhez, ahová a törzsek kereskedni vagy árut vásárolni járnak.

Imani elmosolyodik valamin, amit Lena mondott, és a két nő felnevet. A hangjuk olyan, mint a zene, és áthallatszik a zsúfolt téren, és több ragadozó is elhallgat, lehajtja a fejét, mintha nem lenne biztos abban, hogy mit hall. Bera nevetése és parancsai állítólag apró viperaként csúsznak a fülekbe, de Amtival ellentétben Bera nem kerget az őrületbe. Arra késztet minket, amit ő akar. A népem úgy hiszi, hogy Ila, a lánya viszi Bera nevetését a szelek fölött, és örömet terjeszt a földeken. Vagy suttogja, hogy fogjunk fegyvert és menjünk háborúba.

Átvonulok az utcán, és megforgatom. Megcsókolom, mintha őrült lennék, és valószínűleg kicsit őrült is vagyok, tekintve, hogy kitaláltam, mit fogok vele csinálni. Egyetlen férfi sem jelölheti meg Berát. Lehet, hogy megöl érte, de az is lehet, hogy nem.

Bera tágra nyílt barna szemei meglepetten néznek fel, amikor hátralépek. Néhány kereskedő, akiket gyerekkorom óta ismerek, huhog.

"Ez meg mire volt jó?" - kérdezi.

"Csak úgy."

Körülnéz, és látja, hogy az emberek bámulnak.

"Ha azt mondod nekik, hogy Bera vagy, rád dobálják az árujukat."

"Úgy érzem... ez nem jó ötlet" - mondja a lány.

"Miért nem?"

"Nem tudom. Azt hiszem, most már mennünk kellene."

"Rendben. Tiszteljük az ösztöneinket. Végeztél?"

Imani bólint, és elejti a kezében tartott tollakat. "Készen állok."

Felveszek egy köteg műkék tollat. A kék tollak az Om törzsből származnak, és egy ragadozómadár elkapásához két erős szárazföldi vadászra és sok Herea áldására van szükség. "Ezt még mindig megveheted, ha akarod." Nem mondom neki, hogy hamisak. Azt sem, hogy Bera lánya, Ila lovagolja a szeleket. Nem fogok meghívni egy másik istennőt az otthonomba. Ila uralkodik a vágyakon, és még jobban felizgat és még jobban megőrülök Imaniért, mint amennyire már most is.

"Nem tudom eldönteni, melyik köteget vegyem meg, és furcsa késztetést érzek arra, hogy elmenjek. Most rögtön."

Bera ösztönei morgásra késztetnek. "Bera, mi késztet arra, hogy elmenj?"

"Tash" - szólal meg egy női hang a hátam mögül. Herea finom cicije, kurvára tudtam, hogy hallgatnom kellett volna Berára. Ezt kapom, amiért nem mentem el.

Megfordulva köszöntöm anyámat. "Meglepetés!" Arcon csókolom, és a szakállammal megdörzsölöm puha bőrét, röviden eszembe jut, hogyan csinálta ezt velem, amikor még kisfiú voltam. De aztán az is eszembe jut, hogyan küldött egy falka Ka-t Ark és én után, amikor sebesülten feküdtünk és bujkáltunk. Megmenekültünk a karmaink szilánkjainál fogva, de csak azután, hogy megragadtuk az egyik Ka hímet, hogy elmondja, hogy Herea nevében hogyan talált ránk a területükön belül. Rejtett kunyhónk több száz forduló óta titkos hely volt. Csak a Ra királyi családok ismerték a helyét.

Kard alakú ékszer lógott anya füléből. Drágakövek díszítik a nyakát, és a vállán egy fehér dobást visel, amely a törzsünk Raiyeseként jelöli őt. A fehérhez feketét kellene viselnie, ami azt jelzi, hogy özvegy Raiyes. Anya szereti a hatalmat, és akit Ark magáévá tesz, az veszélyben lesz. Kivéve persze, ha Ark megfojtja a drága Anyát, mielőtt bárki másnak árthatna.

"Tényleg te vagy az - mondja, és elmosolyodik, a szája egyik oldalára húzva. Ismerem a mosolyokat, amelyeket anyámnak sikerül az arcára vakolnia. Ez itt vad, egy harapásra kész vadászlány. Nem fogakkal, hanem szavakkal, mérgekkel, orgyilkosokkal. "És nőstényeket hoztál." Rövid ideig ráncolja a homlokát, aztán kitágul a szeme. "Embereket. Ezek azok az emberek, akikről mindenki beszél." Megkerül engem, és megáll Imani előtt, fel-alá vizsgálgatva őt.

"Jó reggelt, asszonyom" - mondja Imani.

Anya szeme ezüstösen csillog, és morogva megnyalja a felső ajkát. "Tényleg ételszagod van."

"Én nem vagyok étel."

Anya összeszűkíti a szemét. "Akkor mi vagy te?"

"Egy tenyésztő" - szolgáltatja Lena, és megfogja Bera kezét. "Mi tenyésztők vagyunk."

"Talán. Talán csak eledel vagy, és a hímek tévednek veled kapcsolatban, mert én nem szagolok tenyésztőt." Anya közeledik Imanihoz, testük szinte összeér, Anya a torka mélyén morog. "Egy finom étel finom illata."

"Gyermekem", mondja Bera, "tartsd a távolságot".

Szórakozottan átvetem egyik karomat Imani vállán.

Anyám hátralép. "Gyermekem?" Anyám tekintete rólam Berára vándorol. "Tash, fiam, valami baj van az agyával?"

"Egyáltalán nem, anyám. Te sok tekintetben a gyermeke vagy."

"Én Bera gyermeke vagyok." Anya felemeli két ujját, és megcsókolja őket. "Három fiúval és egy leánygyermekkel áldott meg."

"Akkor tehát teljesítetted a feladatodat" - mondja Bera.

Anya hamis mosolya lehervad, de csak rövid időre. Újra feltapasztja. "Nos, ez tanulságos és érdekes volt. Tash, fiam, miért nem telepszel le estére a szállásodon? Nesledeens, Horme és Jogterra grófjait fogadjuk."

Barf. De nem utasíthatom vissza. Lehet, hogy ezek azok az ellenségek, akikkel a mezőn vagy a városban fogok megküzdeni, amennyire én tudom. "Alig várom, hogy ismerkedhessek velük" - mondom holtfáradtan.

Anya morog. "Hozd a háziállataidat." Elmegy.

Kore felé pillantok, aki integet, mivel Anya meghívása elől megúszta, hogy nem mutatkozott. Ellöki magát a faltól, és elém áll. "Szóval meghívást kaptál."

"Még anyádnak sem tudtál köszönni?"

"Szó sem lehet róla."

"Punci."

"Elviszed Berát abba a viperák barlangjába?"

"Shhh, hallgass Beráról."

"Testvér, Bera a mi utunk Ralna trónjára."

"Hogyhogy?" Kérdezi Imani.

"Bera a bátyámmal párosulva Ark kardkeze. Ha Ark Berával együtt besétál Ralnába, az emberek térdre fognak esni."

"Őt nem fogják senki kezeként használni", mondom, "főleg nem olyan kézként, amely kardot tart".

"Igaza van. Nem fogok kardot tartani."

Kore felnevet. "Tehát nem fogsz kardot fogni és támadást vezetni, nem veszel részt a játékokban, nem fogsz párosodni egyik testvéremmel sem. Mi az, amit tenni fogsz?"

"Elég volt, Kore" - ugatok.

"Mindenesetre a néped nem fog hinni nekem" - mondja Imani. "Ugyanúgy, ahogy én is nehezen hiszek... Berában."

Kore előrébb lép.

Imani elé lépek.

"Kezdj el hinni, asszony - mondja Kore -, mert a te életed, az én életem, mindannyiunk élete múlik rajta. Bera az embereké, és mi, a Rá, vívtuk az összes háborúját. Itt az ideje, hogy nőstényeinket termékeny méhvel, hímjeinket pedig egészséges maggal áldja meg. De ne tévedj, istennő, ha háborút akarsz, a Rá megadja neked". Kore hátrál, majd felugrik egy kereskedőkocsi tetejére. Felemeli két ujját. "Ma este gyújtsd meg a tüzet a legfinomabb gyógynövényekkel. Szálljon fel a füst, és szálljon innen Kalia, Omila, a déli Neszterföldek felé" - kiáltja. "Bera a Rával jár!"