Milana Jacks - Consumed By the Predator - Kilencedik fejezet

 


9. fejezet

Imani

Vannak nők, akiket olyan partnerrel kell együtt lenniük, aki szavak nélkül szereti őket. Tash talán egy ilyen férfi, de vajon ha megmondanám neki, hogy ha megtart, soha nem lesz gyereke, vajon meggondolná-e magát?

Nehéz, már-már nevetségesnek tűnő dolog továbbra is tagadni a bennem fortyogó erőt. Bera úgy érez, mint én, úgy beszél, mint én, úgy tűnik, mintha valóban a részem lenne, de nehéz elhinni, hogy a termékenység istennője inspirálna engem. Nem merek reménykedni, és Tash meglepett, amikor azt mondta, hogy megtart engem.

Talán ez mást jelent neki, mint amit nekem. "Azt hittem, nem fogadsz el embereket az ágyadba" - kötekedem, és a nyugtalanságtól nyelni kezdek. Vajon átlát rajtam? Megérezheti a kételyeimet, hogy meg lehet szaporítani?

Tash a hajamat a karma köré göndöríti, és megrántja. "Én nem."

"És most már igen."

"Behatoltál az ágyamba, nőstény. Nem volt más választásom." Elvigyorodik. "Egyszerűen csak gondoskodtam a szükségleteidről."

"És aztán úgy döntöttél, hogy megtartasz."

"Mmhm."

"Csak így." Csettintek az ujjaimmal.

"Van más lehetőség is?"

A fejemet a párnára támasztom. "A férfiak és a nők egy ideig randiznak. Vagy legalábbis szexelnek egy ideig, mielőtt egyikük vagy mindketten úgy döntenek, hogy megtartják egymást." Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar bekövetkezik. Tudtam, hogy ha továbbra is csak ok-okozati kapcsolatban maradunk, valamelyikünk kötődni fog, és továbbviszi a következő szintre, és így tovább, amíg szóba nem kerül a hosszú távú kapcsolat.

A legtöbb kapcsolatom így kezdődött. A férfiak nem akartak semmit a szexen kívül. Aztán egyre intimebbé váltunk, összeköltöztünk. Vett nekem egy gyűrűt, és én pedig átadtam a beszélgetést, ami véget vetett az egésznek. Mindig tagadták, hogy gyereket akartak, de én tudom az igazságot. Mind olyanok, mint Harry, a volt férjem. Rögtön a gimnázium után összeházasodtunk, hét évvel később elváltunk, amikor a függetlenségre való törekvésem elkezdte megzavarni az ő álmát egy mezítlábas és terhes, ötgyermekes, otthonülő anyáról.

Harry újra megnősült, három gyereke született, újra elvált, és harmadszor is újraházasodott. Egy vállalati munkahelyen dolgoztam, amíg elég nagy ügyfélkörrel nem rendelkeztem ahhoz, hogy saját vállalkozásomat fenntartsam. Utána volt még két többé-kevésbé komoly kapcsolatom, amelyeknek akkor vetettem véget, amikor a férfiak elkezdtek arról beszélni, hogy megállapodnak. Aztán jött az élet, és egy ragadozó ágyában kötöttem ki, aki úgy néz rám, mintha csak engem akarna, nem kell letelepedni vagy gyereket vállalni.

"Mire gondolsz?" - kérdezi.

"Rád."

"És mi van velem?"

"Arra gondolok, amit mondtál."

Bólint. "Folytasd."

Egy fekete nyaklánc gyöngyeivel játszom, amit visel.

Egy karma az állam alá akad, és felemeli az arcom. "Melyik része a megtartásodnak az, ami nem világos, ami nyugtalanít, vagy akár aggodalomra ad okot? Kérdezz bármit, és megmondom. Folytasd csak."

Tash eléggé előredől. Mivel New Yorkban és Chicagóban is éltem, hozzászoktam a közvetlen közeledéshez, de nem ilyen közvetlen, és főleg nem egy olyan férfitól, akit kedvelek. Hozzászoktam ahhoz, hogy én irányítom a kapcsolatot. Változás számomra, hogy egy alfa személyiségű férfival fekszem le. Talán ezért is ért váratlanul a gyors döntéshozatali folyamata. Hozzászoktam, hogy én hozom meg a döntéseket, én kezdeményezem a nehéz beszélgetéseket. "Mennyi ideig?" Kérdezem.

Elráncolta a homlokát. "A te időd végéig, nem csak az enyémig."

Kuncogok, elrejtve a kellemetlen érzésemet. "Nincs szükséged ennyi időre ahhoz, hogy megint rábeszélj, hogy lefeküdjek veled. Dughatunk és jól megvagyunk örökös ígéretek nélkül is."

Tash is a párnára támasztja a fejét. "Én már döntöttem."

"Én is. És én azt mondom, hogy dugópajtások vagyunk."

"Imani" - morogja. "Az enyém vagy, és kész. Ha dugópajtást akartál volna, akkor Arknak kellett volna megölnie engem. Különben is, rengeteg hím jött rád a játékok alatt, és mégis mindig találtál rá módot, hogy leülj mellém, ételt hozz nekem, kitakarítsd a rendetlen házamat. Neked nem kell egy dugópajtás. Te biztonságot akarsz. Életet akarsz, és én ezt meg tudom adni neked."

Tash rá fog jönni, hogy nem tud engem szaporítani, és akkor majd megharagszik, és keres egy másik nőstényt, aki örököst ad neki, én pedig ott maradok, hogy a háza padlójáról szedegessem össze a darabjaimat. Vagy elenged a vadonba, és a haverjai majd ott gondoskodnak rólam.

"Nem tudod, mit akarok" - suttogom, miközben megpróbálok kimászni az ágyból.

Tash elkapja a csuklómat. "Hová mész?"

"Elmegyek... felöltözni."

Tash lehajtja a fejét. Kitérek a beszélgetésünk elől. Időbe telik, amíg megszokom ezt a Tash-t, aki úgy döntött, hogy megtart engem. Bár látnom kellett volna, hogy jön. Mindig is tolakodó volt.

Tash a hüvelykujjával megdörzsöli a csuklómat, fehér szemei engem figyelnek, mintha olvasni próbálnának a gondolataimban. Kíváncsi vagyok, hogy hagyja-e, hogy továbbmenjek, és elkerüljem a mai beszélgetést, vagy tovább nyomul. "Nincs szükséged ruhára" - viccelődik, és elengedi a csuklómat.

Elenged. Utálom őt ezért. Én meg szeretem érte. És ebből tudom, hogy ez a férfi veszélyes a szívemre.

"Ha már megállapítottuk, hogy nincs szükséged ruhákra, mit keresel Ralna piacán?"

Meg is nevettet. Veszélyes az biztos. "Igazából festékre vadászom. A fekete falak még félelmetesebbé és merengőbbé tennék a lakóteret."

"Szerinted nekem megfélemlítő és merengő otthonra van szükségem?"

"Szerintem tetszeni fog."

"Én egy egyszerű férfi vagyok, Imani. Nem kell kifestened a falakat, vagy dekorálnod, vagy bármi mást csinálnod. Én csak aludni akarok itt. Veled. Ez minden."

Mi nem vagyunk ilyen egyszerűek.

Kore beviharzik a kamrákba, gyöngyök csörömpölnek, ahogy belép. Rám és Tashra pillant, és szipogva szaglászik. "Bera mostanra már biztosan elvetette magát, testvér. Indulhatunk?"

"Hová mentek?" Tash feláll, hogy lecsapja az első ierto-t, amit a padról elkap. Ez egy barna színű. A legkevésbé kedveltem. Varrásra és javításra szorul, de Tash állandóan ezt hordja, így nehéz a kezembe venni.

"Veled megyek Ralnához - mondja Kore.

"Onnan jöttél ide - mondja.

"Már most hiányzik" - mondja a lány halkan.

Én meg kuncogok.

Tash keresztbe fonta a karját a mellkasán, és unott pillantást vet rá.

Kore megforgatja a szemét. "Berát őrzöm."

"Ez azt jelenti, hogy nem tudom őt biztonságban tartani, és szükségem van rád, hogy vigyázz rá."

"Két éles fogsor jobb, mint egy" - ellenkezik a lány.

"A Földön azt mondjuk, hogy két szempár jobb, mint egy" - mondom.

Bámulnak rám.

"Miért szemek?" Kérdezi Kore. "Mit segít nekem egy szem, ha valaki megtámad?"

"Látni fogod, hogy jön."

"A szememmel nem tudom megölni." Kore szemei kitágulnak. "De Bera igen."

"Képes rá?" Kérdezem, őszintén kíváncsian.

Kore bólint.

"Akkor Berát nem kell őrizni" - mondom.

Tash átdobja a kezét a vállam fölött. "Ha nem lenne ő is zsákmányállat, egyetértenék vele. Gyere velünk."


* * *

Minden alkalommal, amikor egy portált használok utazásra, lenyűgöz, még akkor is, ha már többször utaztam errefelé. Megkívánom a ragadozók azon képességét, hogy így tudnak közlekedni, és bárcsak én is tudnék, hogy ne kelljen megvárnom, amíg valamelyikük kinyitja nekem a portált. Az emberi szem egyáltalán nem látja őket.

Ha látnám a portálokat, akkor oda mehetnék, ahová és amikor csak akarok.

A nappaliban, egy hatalmas, nyitott térben, ahol a ragadozók télen a tűz körül gyűlnek össze, Kore a Tash fából készült széke mögötti emelvényen áll, amelyet trónusnak is nevezhetnénk, mivel masszív, egyszerre két ragadozó is elfér rajta, és koponyákkal díszített. Valószínűleg az ellenségeinek koponyáival.

Végigsimítok a kezemmel a csontokon, amelyeket a minap poroltam le. "Ezek igazi vadászkoponyák, nem igaz?" Kérdezem Kore-t.

"Ó, igen." Megsimogatja az egyik mellette lévő koponyát. "A Ka, akit Tash ölt meg az évek során." Elmosolyodik, megmutatja a fogait, és levesz a nyakából egy szemfogakból készült nyakláncot. Közelebb lép, és kinyújtja a karját. "Felvennéd ezt, Bera?"

Szeretem az ékszereket, de fogakat viselni hátborzongató. Van egy részem, amelyik... izgatott, hogy ez a nőstény, aki bizonyára sokakat megölt már a Ra-háborúkban, megajándékoz a trófeáival. Az őszinteséget választom. "Nem vagyok benne biztos, hogy hordanám. Bera viselné?"

"Bera kedveli a női harcosokat" - mondja Kore. "És ők is kedvelik őt. A szentírások szerint, amikor Bera meghallotta, hogy Herea, a vadászat istennője megpróbálta megölni a lányát, Bera kedvenc unokahúgát, Bera nőstényeket küldött Herea táborába. Azok elcsábították Herea vadászait, és mindannyiukat álmukban megölték. Herea bosszút állt Berán, és levadászta a nőstényeket. Aztán Bera hadat üzent Hereának. Ez volt az első ilyen háború, amely Berát olyan hatalmassá tette, mint Hereát."

"Ez szörnyen és fájdalmasan hangzik az őseid számára."

"Nah. Mi ragadozók vagyunk. A háború az, amit csinálunk."

Rendben. "Ki győzött?"

"Bera megérintette Herea méhét, és rothadást terjesztett a vadászat istennőjében, de nem vagyok benne biztos, hogy melyikük nyert. Mindketten nyertek valamit, valamit vesztettek. Tudod, Herea a harmónia, és most van harmónia, de nincs Herea. Bera a háború. Kettő nem létezhet egyszerre. Ha itt vagy, akkor a háború miatt vagy itt."

"Biztosíthatlak, a háború az utolsó dolog, amit akarok."

"És biztosíthatlak, hogy ha éreznéd a ragadozók vérének szagát, hallanád a fém csattanásának hangját, a sebesülten üvöltésünket, énekelnél, és később a jeleneteket a földek minden csupasz falára festenéd."

"Kivel háborúznál?"

"Először egymással, mert nem tudunk megegyezni egy Raiban, aki mindannyiunk felett uralkodna. Aztán a Ka-val is. Mindig a Ka-val."

"Miért háborúztok a Ka-val?"

"Bosszúból. Ők kezdték. Aoa, a Ka törzs védőistennője az anyja szeretőjét akarta. Az anyja, Mae, a Ra törzs védőistennője nem akart lemondani róla. Ezért Aoa megölte őt, és ezt kapd ki. Szuka saját törzset alapított, és elnevezte Ka-nak az anyja szeretője után. Aki egyben az apja is volt."

Jézusom. "Akkor mi történt?"

"Mae természetesen bosszút állt."

"Persze. Mit csinált?"

Kore a nyakam köré helyezi a nyakláncot. "Mae elment Berához. Előadta az ügyét, és Bera egyetértett azzal, hogy természetellenes, ha egy gyermek lefekszik az apjával. Bera megátkozta a Ka-t. Már csak körülbelül ezer maradt belőlük, és nincsenek nőstények".

"Nincsenek nőstények?"

"Egyik sem. Nekünk vannak nőstényeink. Nem sok, de van néhány. Csak éppen" - Kore közelebb nyomul - "már nem tudunk fogamzóképesek lenni."

Bámulom ennek a másik bolygóról, egy másik fajtából, egy másik fajból származó nőnek a fehér szemét, aki azt mondja nekem, hogy a Ra törzsben minden nő terméketlen, mint én. "Egyikőtök sem lehet fogamzóképes" - suttogom.

"Több mint hét forduló óta nem regisztráltunk születést a Ra területén." Letérdel, és felnéz, vadászlánya ezüstös szemmel kukucskál felém. "Háborúba megyek érted, Bera. Megengedem, hogy belovagolj velem Kaliába, bármit megteszek, amit csak kérsz tőlem, ha megáldasz egy gyermekkel. Csak eggyel."

Ó, Istenem! Mit tegyek? Nem mondhatok nemet ennek a nőnek, és nem mondhatok neki igent, mert nem tudom megtenni, amit kér tőlem. Olyan, mintha tükröt tartana nekem. Mind olyanok, mint én. A Rák földjének minden nősténye olyan, mint én. Talán ezért mondta Tash, hogy nem akar örökösöket. Úgysem lehetnek örökösei, és úgy hangoztatja, mintha már döntött volna, pedig nem. A természet döntött helyette. Vagy egy istennő. Bera. Bera. Én. A fejem elkezd forogni, és a trónra támaszkodom.

"Megteszem, amit tudok - mondom.

Kore feláll, és a hátsó fal felé fordul. Fentről lefelé suhint egyet, éppen akkor, amikor Lena megérkezik a házba.

"Épp időben érkeztél" - mondja neki Tash. Barna ierto van rajta, egy halom öt egyforma bőrszíj a középső részén, és bőr a csuklóján és a bicepszén. Sötét haja a válla fölött lóg, apró aranygyöngyök tökéletesen fonódnak apró copfokba, amelyek véletlenszerűen helyezkednek el a haj többi részén. Ó, te jó ég!

Kore füttyent egyet. "Sosem értettem, miért kapja Ark az összes női figyelmet."

" Kislány, én sem" - mondom.

"Hallottam" - mondja Ark a bejárat felől. Nekitámaszkodik. "Jó szórakozást."

Tash megáll mellettem, és amikor nem mozdulok, a hátamat a kapu felé tolja.

"Te nem jössz?" Lena megkérdezi Arkot.

Megrázza a fejét. "Még nem kezdhetünk háborút."

"Badarság", mondom. "Bármelyik nap jó nap egy háború kirobbantására." Szünetet tartok, és újra lejátszom, amit mondtam. "Elnézést. Elment az eszem."

Tash megköszörüli a torkát. "Nem viccelhetünk azzal, hogy elvesztettük az eszünket."

"Amti, Amti, Amti, Amti" - kántálja Kore.

"Ki az az Amti?" Kérdezem.

Tash megragadja a kezemet és megrántja. Lena megfogja a másik kezemet, és átsétálunk a portálon egy forgalmas térre.

"Az őrület és a vágy istennője."

"Ez úgy hangzik, mintha én lennék", mondom. Ez határozottan én vagyok. Igen, az.

Egy macskaköves utcán jelenünk meg. A zaj, ami a pár lépésre lévő piac embereitől árad, szinte fülsiketítő.

"A Ka elkapta őt. Szerencsére." Tash félreáll, hogy egy ékszerekkel megrakott szekér elhaladhasson. Ember, imádom ezt a helyet.

Megcsóválja a nyakát, és körülnéz, nem ránk néz. Lena és én várjuk az utasításokat. "Ne váljatok el egymástól" - mondja.

"Igen, tudom. Legutóbb is remekül ment, emlékszel?" Mondja Lena.

Tash az alsó ajkát rágja. Szexi. Legszívesebben beleharapnék. Úgyhogy meg is teszem. Lábujjhegyre állok, és megcsókolom az ajkát. Döbbenten pislog. Én is megdöbbenek magamon, ezért hátralépek. "Mit is mondtál?"

Tash elvigyorodik. "Nem mondtam."

"Undorító. És aranyos" - mondja Kore. "Indulhatunk már?"

"Hová?" Kérdezem.

"Ra divatot akarok" - visít Lena izgatottan. "Olyan ruhákat, mint Koreé. Rövid. Szexi. Szőrös. És gyöngyökkel. Az összes gyöngy. Talán még egy tőr is."

Mindannyian Lenát bámuljuk.

"Micsoda?"

"Tash nagylelkű velünk, de azt hiszem, ez egy kicsit túlzás lenne."

Megszorítja a vállamat. "Semmi baj."

Ó, de kedves.

Lena benyúl a bő, barna ruhája zsebébe, és előhúz egy zsákot. "Ark fizet érte." Kinyitja a zsákot, és kivesz egy érmét.

Kore elkapja, megvizsgálja, a levegőben csettint, majd beleharap. "Ark adott neked érméket?" - kérdezi.

"Igen, van egy ládája tele velük. Megkérdeztem, hogy kaphatok-e egy marékkal, és ő igent mondott."

Kore megforgatja a szemét. "Ark nem adna neked csak úgy érméket. Mit kért tőled?"

Lena szépen elpirul, de igyekszik elrejteni. "Visszatettem a szemét a szemgödrébe."

"És?" Tash megkérdezi.

"És semmit. Tegnap este leültem vele, ahogy Imani kérte."

Tovább bámulunk.

"Micsoda?" Lena tekintete Tashről rám vándorol.

"Semmi", mondom. Nem emlékszem, hogy megkértem volna, hogy üljön mellé.