Milly Taiden - Chasing Her, Harmadik fejezet


 

3. fejezet


Roman


Roman elkésett egy megbeszélésről, amiről még azt sem tudta, hogy el akar-e menni. Az elmúlt néhány nap teljesen összezavarta, és nem igazán értette, hogyan történhetett meg, hogy a dolgok ilyen gyorsan, ilyen rosszul alakultak.

Minden a legutóbbi családi vacsora utáni kedden kezdődött.

Tudta, hogy valami nincs rendben Elisával. Érezte, és ez olyan tisztán ki volt írva a lány arcára, mint a nap.

De amikor meglátta a nevét felbukkanni a telefonján, nem is sejthette volna, mit fog mondani a másik végén.

"Szia, kishúgom" - vette fel a telefont. "Mi a helyzet? Máris hiányoztam?"

"Roman" - remegett a hangja, és vizesnek tűnt. Sírt.

A szíve megállt, és felült az irodai székében. "Elisa, mi a baj?"

"Roman, meg kell ígérned, hogy nem kiabálsz velem, jó? Kiborultam."

"Anyu miatt van? Apa? Mi történt?"

"Mindenki jól van, de azt hiszem ..." A lány zihált. "Azt hiszem, megzsaroltak."

Homlokát ráncolva nézett a telefonra. "Hogy érted, hogy azt hiszed?"

Miközben Elisa hiába próbálta elmagyarázni, hogy mi folyik itt, Roman elhagyta az irodáját, és a szülei háza felé hajtott, a város határán kívül negyvenöt percre. Még jó, hogy kedd délután volt. Anyának heti teniszmeccse volt a barátaival, apa pedig golfozott a haverjaival.

A házban csend volt, amikor felment a lépcsőn. Elisa a hálószobájában volt, az ágyán sírt, mellette a laptopja. Meg volt nyitva az e-mailjei, mintha nemrég sírás közben olvasgatta volna őket.

"Jól van, kishúgom. Mondd el, hogy mi zaklatott fel ennyire".

"Nem akartam ezt tenni. Esküszöm, Roman." Elisa zokogva dadogott. "Csak próbáltam megtalálni a vér szerinti szüleimet" - magyarázta, miközben újabb könnycseppek potyogtak a szeméből.

A férfi megrázta a fejét. "Miért?"

A lány vállat vont, és félrenézett. "Ne mondd el anyának, kérlek. Összetörné a szívét. De úgy érzem, tudnom kell."

"Mi váltotta ki ezt?"

A lány megrázta a fejét, de az egész teste megremegett egy fájdalmas zokogástól.

"Elisa, édesem, ha nem mondod el, hogyan kezdődött ez az egész, nem tudok segíteni neked. Miért érzem úgy, hogy valamit eltitkolsz előlem?"

"Nem tudom."

"Mit nem tudsz?"

"Nem tudom megmondani. Annyira mérges leszel, Roman. Teljesen Weston leszel, és én ezt most komolyan nem tudom kezelni."

Még egy órába telt, mire a teljes történetet megtudta Elisától, és miután megetette egy kis csirketésztalevessel, elhagyta a házat. Visszafelé menet körbetelefonált, hogy megkeresse a legjobb magánnyomozót.

Ezért negyed háromkor besétált a Z Creed Nyomozóiroda irodájába. Utált elkésni a találkozókról, de nem volt mit tenni. Elisa újabb e-mailt kapott, és le kellett nyugtatnia, mielőtt valami ostobaságot csinál.

Most már a kölyök minden e-mailjét közvetlenül neki továbbította, és a lány összes közösségi médiafiókját figyelte. Ha a zsaroló beszélni akart valakivel, akkor vele kellett beszélnie.

Senki sem baszakodott ezzel a családdal. Senki. Legkevésbé az ártatlan kishugával.

Belépett az irodába, és a recepciós azonnal üdvözölte. A magas férfi felállt az íróasztala mögül. Kivételesen fel volt öltözve. Nem éppen olyan hangulatot várt egy magánnyomozói irodától, de ki volt ő, hogy ítélkezzen?

Jordan - ahogy megtudta, hogy a recepcióst hívják - egy folyosón vezetett végig egy zárt faajtóig. Kinyitotta, és intett Romannak, hogy menjen be.

Az ajtó becsapódott mögötte, és Roman nem tudta befolyásolni, mi történik ezután.

Halk morgás nyomta a torkát. Megpróbálta elfojtani, de a szoba túloldalán álló gyönyörű nő tisztán hallotta. Roman egy fojtott és túlságosan is parancsoló "Ki vagy te?" -val próbálta visszanyerni a méltóságát.

A nő a homlokát ráncolva nézett rá, nem tetszett neki a morgása és az, ahogyan megszólította. Nem hibáztathatta a nőt. Roman elég csúnyán elbaszta a dolgot.

A nő gyönyörű, de összeszűkült szemmel válaszolt: "A Mikulás. Mit gondolsz, ki vagyok én?"

A párom.

Hogy lehetséges ez egyáltalán? Az nem lehet. Most nem. Nem, amikor annyi szar van, amit meg kell tennem és el kell intéznem.

"Nem tudom, hogy ki vagy te. Ezért kérdeztem." Kérlek, ne légy a magánnyomozó. Ezt most nem tudom kezelni.

A nő a homlokát ráncolta. "Nem tetszik a hangnemed." Persze, hogy nem tetszett neki. A férfi egyáltalán nem volt kedves vagy udvarias.

"És nem szeretek olyan emberekkel beszélgetni, akiket nem ismerek." Miért nem mondta egyszerűen, hogy ő a recepciós a recepciósnak, az asszisztens a magánnyomozónak, bármi más, csak nem a magánnyomozó.

"Akkor milyen szomorú és magányos életet élhetsz" - csapott vissza a párja. Most a dühét felváltotta egy enyhe ajkak görbülete. Élvezte, hogy gúnyolódik vele. Valahogyan. Lehetetlenül. Nem ijesztette meg a férfi vagy a jelenléte.

Valamiféle tévedésnek kellett lennie. Társ, az oroszlánja tovább morgott.

"Mondd meg a neved!" Ezúttal szándékosan használta tekintélyt parancsoló hangját, és ez hangos volt a kis irodahelyiségben. Gyéren volt berendezve, és nem talált egyetlen olyan személyes vonást sem, ami támpontot adhatott volna arra, hogy ki ez a nő előtte. Még mindig kitartott amellett, hogy nem lehet a párja.

Kizárt, hogy ilyen szörnyű körülmények között találkozzon vele. Ez azt jelentené, hogy a sorsa az lett volna, hogy a Kingek örökbe fogadják, hogy a kishúga mindig is a zsarolók áldozata lett volna, és hogy ő itt találja magát.

Könnyebb volt elhinni, hogy az élete a szerencse forgása. Nem pedig azt, hogy valahogyan eleve arra lett kiválasztva, hogy kiváltságos és fényűző életet éljen.

A nő keresztbe fonta a karját, és kopogtatott a lábával. "Komolyan? Bejött az irodámba, és tudni akarja, ki vagyok? Mi lenne, ha kisétálnál, leráznád magadról, és visszajönnél, ha úgy érzed, hogy tudsz civilizáltan viselkedni."

"Maga a magánnyomozó? Maga a híres Z Creed?"

A nő bólintott. Az arca bájos volt. Bár igyekezett mogorva és áthatolhatatlan tartás mögé bújni, nem lehetett elrejteni az arca lágy ívét, az orra kecses hegyét, a telt ajkát.

A pokolba is, még a bőrdzsekije mögé rejtett mellei is azt üvöltötték Roman felé, hogy csupa nő. Csodálatos.

És az övé is.

Alig tudta ezt kimondani. Nem kapna mást, csak egy rúgást a farkára. Ezt a lelke mélyéig érezte. Lehet, hogy ez a nő a párja, de az biztos, hogy nem fog rajongani a tudásáért.

"Én vagyok Z Creed. Szólítson nyugodtan Zoénak."

"Ha azt akarod, hogy Zoe-nak hívjanak, miért írsz Z-t a névjegykártyádra? A honlapodon?"

"Pontosan ezért a pillanatért. Az emberek - férfiak és nők egyaránt - azt hiszik, hogy egy férfival lesz dolguk. Ha teljesen kifordulnak, mert nem lóg egy húsos csöcs a nadrágomban, akkor nem ők az én ügyfeleim."

"Huh?" Roman alig tudott lépést tartani.

Megforgatta a szemét. "Az emberek valamiért nem akarnak női magánnyomozót alkalmazni."

"És te ezt igaznak találtad."

"Egy másodperccel ezelőtt ki akartál sétálni innen, amikor megtudtad, hogy én vagyok Z Creed."

"Az nem azért volt, mert nő vagy."

Zoe összehúzta a szemét a férfira. A karja még mindig keresztben volt, de a bőrdzsekije szétnyílt, hogy a férfi ráláthasson a piros bordás páncélos felsőjére. A dekoltázsa lenyűgöző volt, és a férfinak folyamatosan emlékeztetnie kellett magát, hogy ne nézzen oda.

Ha a lány rajtakapná, hogy bámulja, valószínűleg nyakkendőt csinálna a farkából, a húsos csomó megjegyzéséből ítélve. Egy dolog világos volt: Zoe Creed nem szórakozott, és nem szerette, ha azért ítélik el, aki és ami volt.

Óvatosan kellett eljárnia, ha meg akarta tartani a szolgálatait. Ki gondolta volna, hogy egy magánnyomozó ennyire igényes és válogatós az ügyfelei tekintetében? Erre biztosan nem számított. Az ilyen embereknek volt egy bizonyos hírnevük, nem igaz?

Egy zsíros, göndör bajuszú, foltos ingű, zsíros férfira számított, aki valamilyen flaskát visel. Vagy egy nagyon durva külsejű, volt katona fickóra, aki csak az emberek pénzére hajt.

A legkevésbé sem gondolta volna, hogy a Z Creed irodájában a legszebb nőt találja, akit valaha is látott.

A párját.

"Ha nem azért fordultál el, mert nő vagyok, akkor mi a fenét csinálsz akkor, hogy így bámulsz engem?" Megvárta a férfi válaszát. "Én nem dugok ügyfelekkel."

"Oké" - mondta, és kiszáradt a torka.

"És nem szeretem, ha az emberek azt hiszik, hogy nem tudom végezni a munkámat, mert nő vagyok. Nem szeretem, ha az emberek alábecsülnek engem."

"Ez teljesen érthető. Szóval. Te vagy Z Creed."

"Mondtam, hogy szólítson Zoe-nak."

"Rendben. Nos, szeretném felvenni magát."

"Majd meglátjuk" - mondta, és az íróasztala előtti székre mutatott. "Gondosan válogatom meg az ügyfeleimet. Tudja, miért választom ki, hogy kinek akarok dolgozni?"

A férfi megrázta a fejét.

"Mert megtehetem. Tudod, hogy ez mit jelent? Azt jelenti, hogy olyan sokan akarnak alkalmazni, hogy én választhatom ki, melyik munkát fogadom el. Ez azt jelenti, hogy ez nem egy interjú, ahol nálad van a hatalom. De igen. Ha nem lesz udvariasabb és profibb, akkor visszautasítom az ajánlatát, és magának ki kell mennie a világba, és keresnie kell egy másik magánnyomozót. Valószínűleg valami bunkóval kell majd együtt dolgoznia, aki túl sokat fog kérni, és két hétig nem végez munkát."

"Ez aztán az előítélet a saját kollégáiddal szemben."

"Te mondod, hogy előítélet. Én az igazat mondom." Megvonta a vállát. "Mesélj erről a munkáról, amit fel akarsz ajánlani nekem."

" Születési szülőket keresek."

A lány rágót pattintott a szájába, és elgondolkodott a férfi szavain. "Én nem foglalkozom ilyesmivel. Nem elég jövedelmező. Különben is, lehetetlen tisztességes eredményeket elérni, ha az örökbefogadás lezárt. Sok fájdalom van a hajsza végén, Mr. King".

Roman látta a csillogást a szemében. Mélyen belül érezte, hogy Zoe jobban megérti őt, mint ahogyan be akarja vallani, és jobban, mint ahogyan kimondaná.

"Mikor fogadtak örökbe?" - kérdezte szeszélyből.

A lány összehúzta a szemét, és rágózott. Az őrületbe kergette. Milyen furcsa szokás, és hogy merészelte továbbra is a férfi tekintetét a lány ajkára vonzani. " Miért gondolod, hogy örökbe fogadtak?"

"Csak találgatok. Megérzés, talán."

"Engem nem fogadtak örökbe." A hangja száraz volt. Védekező álláspontra helyezkedett. Nyilvánvalóan volt valami kényes dolog ennek a nőnek a családi életében.

"Szóval otthonokban ragadtál." Úgy tette meg a kijelentést, hogy tudta, ez csíphet. De közös nevezőre jutott a nővel, és ezt nem tudta elengedni.

"Az biztos, hogy beragadtam" - motyogta a nő, bár a férfi látta rajta, hogy nem teljesen őszinte. "De nem azért vagyunk itt, hogy a zokogós történeteinket megbeszéljük. Azért vagyunk itt, mert meg akarod találni a szüleidet, akik elhagytak. Én már jártam ezen az úton. Úgyhogy hidd el, ha azt mondom: nem akarod kinyitni azt az ajtót."

"Nem akarom?"

Roman még nem javította ki a nőt. Nem akarta akárkinek bevallani, hogy a kishúgát zsarolják. Ha Zoénak el kellett hinnie, hogy a vér szerinti szülei voltak, amíg végiggondolták ezt a feszült szóváltást, hát legyen.

Nem számít, hogy ő a legjobb magánnyomozó,érvelt az oroszlánja. Már elmondta, hogy nem dugja meg az ügyfeleit. Biztos vagyok benne, hogy ez azt jelenti, hogy nem is párosodik velük. Ez egy vesztes ügy lesz, ha nem vetsz ennek most azonnal véget.

Zoe megrázta a fejét. "Te vagy Roman King. Nem is tudtam, hogy Anita és Liam King örökbe fogadták a gyerekeiket a luxusban és kiváltságokban gazdag életükbe."

"Nem, ezt nem hirdetik. Ez mindig is családi magánügy volt."

"Lehet, hogy elvesztetted a vér szerinti szüleidet, de megnyerted az örökbefogadási lottót. Hagyd békén a dolgot."

"Úgy beszélsz, mint a bátyám" - motyogta. Bár valójában nem magáért volt ott, egy gondolat kezdett eluralkodni a fejében.

Ha már felbérelt egy magánnyomozót, hogy kezelje Elisa helyzetét, miért ne szerezhetne némi információt a saját vér szerinti szüleiről? Ez ellen ugye nem volt törvény, ugye?

"Igaza van. A bátyádnak igaza van."

"De neki nincs igaza. Nekem nem. Most már annyi pénzem van. Segítek az embereknek a megélhetésért. És mégis tudom, hogy a vér szerinti szüleim odakint vannak. Jól vannak? Megvan nekik, ami a túléléshez kell? Tudnom kell. Ellenőriznem kell."

Zoe szája leesett. "Ezt most kurvára komolyan mondod?"

"Micsoda?" - kérdezte.

"Meg akarod találni a vér szerinti szüleidet, hogy pénzt adj nekik?"

Meghúzta magát. Talán túl szorosra kötötte a nyakkendőjét ma reggel? Megesküdött volna rá, hogy lassan megfojtja.

"Hát, nem egészen. Nem akarok pénzt osztogatni csak úgy, a pénz kedvéért. De ha szükségük van rá, ha szükségük van valakire, én lehetek az a személy."

A lány ráncolta a homlokát. "Hát, tudod. Ez a legfurcsább dolog, amit valaha hallottam, baszd meg, és a múlt héten egy nőnek azt kellett mondanom, hogy a férjének viszonya van egy cirkuszi bohócpárral."

Elmosolyodott. "Lehet, hogy furcsa vagyok abban a vágyamban, hogy jobbá tegyem az életüket, de ők megtették ezt értem. Lemondtak rólam, én pedig megkaptam életem legnagyobb esélyét."

"Szereted a nevelőszüleidet?"

"Igen, szeretem."

"Nem fogja ez összetörni a szívüket?"

"Erre nem tudok gondolni." Ez nem róla szólt. Nem igazán. Valójában Elisáról és a bajról szólt, amibe került. "Össze fogja törni a szívüket. Még ha támogatják is a döntésemet, tudom, hogy fájni fog nekik."

"Akkor miért csinálod?"

Mert nincs más választásom, mint megtalálni Elisa vér szerinti szüleit. Mert veszélyben vannak, vagy ők szervezik ezt az egészet.

Roman ezt még nem tudta kimondani. Meg kellett elégednie azzal, hogy: "Mert nem tehetek róla. Mert ha valami történne velük, és én segíthettem volna, de nem tettem, akkor a világ legnagyobb seggének fogom érezni magam. Megvannak az eszközeim ahhoz, hogy segítsek. Nem csak idegeneknek, hanem olyan embereknek, akiknek a vére a véremben folyik."

"Sokat fogok kérni azért, hogy elvállaltam egy ilyen ügyet."

Megrándult a szája. Nem a pénz miatt, amibe kerülne, hanem azért, mert a beszélgetés teljesen félresiklott. Egyáltalán, mi a fene baja volt? Bezárni egy szobába a társával két másodpercre, és máris ott állt, és minden titkát elárulta.

Ez valamiféle biológiai reakció volt, amit nem tudott megmagyarázni? Egy cseppet sem tetszett neki. El kellene mennie. Keresni egy másik jó magánnyomozót, akinek volt tapasztalata az alakváltók világában. A pokolba is, talán még a zsarukhoz is el kellene mennie.

Nem. Ezt nem tehette. Ha a nyilvánosság tudomására jutna ez a történet, az bizonytalan helyzetbe hozná a családi érdekeket. A részvényeik zuhannának. Cikkeket írnának róluk. A paparazzók rájuk szállnának, és ez már enélkül is elég rossz volt.

"Semmi baj - biztosította végül Zoét. "Nem bánom. Azt mondják, te vagy a legjobb."

"Zárt örökbefogadás?"

A férfi bólintott.

"Gondolom. Emlékeznek a szüleid bármire, ami hasznos lehet a keresésünkhöz?"

Roman megrázta a fejét. "Van még más is."

"Hát persze, hogy van, bassza meg." Újabb rágót pattintott a szájába. "Mi az?"

"A családom, az örökbefogadó és a vér szerinti is, alakváltók. Oroszlánok, hogy pontos legyek."

Zoe megforgatta a szemét. "Tudtam, hogy bajt fogsz okozni."