Milly Taiden - Chasing Her, Nyolcadik fejezet

 


8. fejezet


Zoe


Zoe nem akarta elvinni Romant erre a kis kirándulásra. Lehet, hogy jól szórakozott volna vele magánnyomozót játszani, amikor az irodájába zárkóztak, de ez terepmunka volt. Teljesen más volt, és nem tudta, hogy a fiú milyen lesz odakint a nagyvilágban.

Roman King olyan ember volt, aki nem szeretett parancsokat elfogadni, és a legutolsó dolog, amit Zoe akart, hogy elveszítse a hírnevét, vagy elveszítse az irányítást egy helyzet felett, mert Roman úgy döntött, hogy teljes mértékben védelmezővé válik.

A férfi rejtély volt számára. Egy alakváltó, gazdag, akinek a pénze a feje búbjáig ért, de egy csomó jótékonysági szervezetet vezetett. Gondoskodott a kishúgáról, és nyilvánvalóan nagyra tartotta a családot és a hűséget. Sok mindenben nem olyan volt, mint amilyenre számított.

Annyira más, mint Damon.

Nem. Eltaszította magától a gondolatot. Ha így gondolkodott volna, azzal csak komoly szívfájdalmat okozott volna neki. Roman King egy szolid NEM volt, ha csókolózásról, randizásról, szerelemről volt szó, és a lista folytatható volt. Nem gondolhatott rá. Nem sorolta fel az összes édes tulajdonságát a gonosz exemmel ellentétben. NEM fogok Roman Kingre gondolni.

Bár a kinyilatkoztatása, hogy imádja a bowlingot, pokolian aranyos volt. Próbálta elképzelni, ahogy az előkelő testalkatú férfi bowlinggolyót dobál, a lábát csúnya bérelt cipőbe gyömöszölve. El kellett fojtania egy mosolyt, de Roman persze látta az anyósülésről.

"Szóval. Elmondod, hogy mi ez a nyom?"

"Seth Moore házához megyünk. Beszéltem a nevelőtisztjével, és Moore késett néhány bejelentkezéssel. Nemrég a munkáját is elvesztette, mert túl sok napot hiányzott."

"És ez miért fontos?"

"Nos, gondolj bele. Van egy ember, aki arról ismert, hogy adathalász csalásokat folytat, és aki nem törvényes módon keres pénzt. Hogyan fizeti a számláit?"

"Azzal, hogy átveréseket futtat" - motyogta Roman, és elkapta a fonalat.

"Pontosan. Kitalálod, mikor rúgták ki?"

"A tiszta győzelem arckifejezéséből ítélve azt mondom, nagyjából akkor, amikor Elisa kapcsolatba lépett vele."

"Igen, így van."

"De van valami köze az örökbefogadáshoz? Honnan tudhatta, hogy Elisát örökbe fogadták? Ez lehet véletlen egybeesés, nem?"

"Nem vagyok benne biztos. Ezért akarok beszélni vele."

"Tudod, jó, hogy veled jöttem."

"Ó? Miért is?"

"Mert ha Moore alakváltó, akkor meg tudom mondani, amint meglátom."

Zoe összeszorította az ajkát. Erre nem is gondolt. "Nos, hogy igazságos legyek, ha valakit meg kell vizsgálnom, hogy alakváltó-e, megkérem a legjobb barátomat, Cherryt, hogy vizsgálja meg. Ő az alakváltó tanácsadóm."

Kuncogott. "Nem szeretném elvenni tőle a munkáját."

"Ne aggódj. Lesz még bőven lehetőség. Már nem sokáig leszel mellettem. Amint megoldom az ügyek hosszú listáját, amit adtál, visszamész az életedbe, és eltűnsz az enyémből."

Zoénak nem hiányzott. A férfi szemének elsötétülése, az állkapcsának összeszorulása. Valamiért Roman nem szerette a gondolatot, hogy hátrahagyja őt. Milyen furcsa reakció volt ez egy egyszerű magánnyomozótól, akit felbérelt.

Az út Moore lakásához körülbelül harminc percig tartott. Nem a legjobb környéken lakott, de a ház elég tisztességes volt. Zoe leparkolt a dzsip előtt, és megfordult az ülésben, hogy Romanra nézzen.

"Hadd beszéljek én. Megértetted?"

"És ha nekem jut eszembe egy kérdés?"

A lány megrázta a fejét. "Hadd beszéljek én."

"De ..."

Mint egy bolond, Zoe Roman ajkára tette az ujjait, hogy elhallgattassa. Hiba volt. Mindenhol érezte az érintést. Elektromos volt, és legszívesebben lecserélte volna az ujjait az ajkaira, minden rosszul kigondolt ötletéből. Legszívesebben a szemét forgatta volna a saját gondolatain, de túlságosan lefoglalta, hogy Roman tekintete megbabonázza. A férfi nem mozdult. A légzése akadozott.

Vagy a nő vesztette el az eszét, vagy a férfi élvezte igazán ezt a kettejük közötti testi kontaktust.

"Nem mondasz semmit, hallod?" Csak suttogni tudta a szavakat, és ez komolyan megzavarta a tekintélyét.

Elhúzta a kezét, és a bőre továbbra is bizsergett, miközben a görbe és roskadozó bejárati tornáchoz sétáltak. Kopogott, ügyelve arra, hogy Roman a háta mögött maradjon, és szinte láthatatlanul. Ez lehetetlen volt. Nem lehetett figyelmen kívül hagyni egy kétméteres, gyönyörű férfit. Még farmerben és pulóverben is úgy nézett ki, mint aki túl drága ahhoz, hogy ezen a környéken álljon.

A távolban néhány hangos kiáltás hallatszott. Úgy hangzott, mintha valaki azt kiabálta volna, hogy menjen el, de Zoe nem hagyta magát elriasztani. Újra csengetett, és hamarosan kemény kopogtatással egészítette ki a paravánajtó korhadó faanyagát. Újabb dühös kiáltások hallatszottak, és hamarosan az ajtó kinyílt.

Egy öregasszony állt ott fogpiszkálóval az ajkai között, betegesre soványodva, megereszkedett bőrrel, amelyet valami ismeretlen betegség színezett el. Zoe azon tűnődött, vajon sárgaságban szenved-e a nő. Úgy nézett ki, mint aki évek óta nem látta a napot, és nem szívott friss levegőt. Megdöbbentő volt a táplálékhiány is.

"Igen?" Az öregasszony összeszűkítette a szemét. "Mit akarnak? Rossz környékre jöttek, ha valami vallási butaságot akarnak nekem eladni."

"Valójában Seth Moore-t keressük. Itt van?"

Az öregasszony szemei résnyire nyíltak. "Mit akarnak Seth-től?"

"Attól tartok, ez csak rá és rám tartozik" - válaszolta Zoe.

"Nem tetszik a hangnemed, kisasszony. De ez nem számít. Nincs itthon, és nem jön vissza onnan, ahová elment."

"Mikor láttad őt utoljára?" Zoe erőltette.

A nő megpróbálta becsapni az ajtót, de Roman közbelépett, és megakadályozta, hogy az ajtó becsukódjon. "Elnézést, nem értettem a nevét."

"Nem is mondtam."

Roman nem erőltette a kérdést. "Seth nincs bajban."

"Megmondom őszintén" - horkant fel az öregasszony.

"Csak arra kell ügyelnünk, hogy tisztán tartsa az orrát. Csak figyelmeztetni akarjuk. A nevelőtisztje kezd aggódni, hogy nem talált munkát. Mindketten tudjuk, mi történik, ha szűkös a pénz, nem igaz?"

"A nevelőtisztje?" A nő a homlokát ráncolta, mintha meglepődne, hogy a fia börtönben ült. A nő a nyelvére csettintett. "Seth az én fiam volt. A hölgyével van, az úr tudja, hol." Zoe megesküdött volna rá, hogy könnyek csillognak a szemében.

"Tudja a nevét? Egy címet?"

"Ruby Low, így hívják. Nem kedveltem őt. Soha nem is kedveltem. Mindig is valami cselszövésben volt benne. Ravasz volt, és belerángatta Seth-et a bajba. Mondtam nekik, hogy van, ami jobb úgy, ahogy van. Nem változtathatjuk meg a világot. Az ő hibája..." Röviden megállt, a tekintete a válluk fölé révedt.

Zoénak az volt a benyomása, hogy az utcán átkelő férfi a szeme sarkából figyeli őket. Valami itt nem volt egészen rendben.

"Ms. Moore, segít önnek valaki az ételek elkészítésében?" Roman kérdezte. "A fia?"

A nő felhorkant, és könnyek potyogtak a szeméből. Zavarodottan Zoe megrázta a fejét. Roman kérdése egyáltalán nem volt vicces. Talán ennek a nőnek szüksége lett volna valakinek a gondozására.

"Mindenem megvan, ami a túléléshez kell, fiam".

Roman egy szűkszavú mosolyt adott a lánynak. "Vigyázzon magára, Ms Moore. Ha meglátja a fiát, kérem, hívjon minket."

"Ezen a számon" - vágott közbe Zoe, és átnyújtott egy névjegykártyát Ms Moore-nak.

Az asszony vonakodva vette át, és gyorsan becsukta az ajtót. Zoe látta, hogy az utolsó pillanatban a földre dobja a kártyát.

Miután visszatértek a kocsiba, Roman elcsendesedett. Túlságosan is csendes.

"Köszönöm, hogy beszéltél vele ott hátul. Többet szedtél ki belőle, mint én tettem volna."

"Semmi baj" - biztosította Roman. "Furcsa interakció volt."

"Jól bánsz az emberekkel. Ez természetes neked, mi? A beszélgetés? Rávenni az embereket, hogy elmondjanak neked dolgokat?" Rájött, hogy megpróbál viccelődni vele, mert a férfi túlságosan komolyra fordult.

Valami a látogatással kapcsolatban a lelke mélyéig megrázta. Zoe nem tudta, mi az, de nem is akarta megkérdezni. Nem, ez nem volt helyes. Mindenképpen meg akarta kérdezni, de ha megtette volna, akkor Roman viszonozná a saját kérdéseivel, és ő nem akart válaszolni semmire.

"Ha jó lennék abban, hogy szóra bírjam az embereket, akkor sokkal közlékenyebb lennél - mondta a férfi az orra alatt.

Elvigyorodott, miközben kihámozta magát az utcáról. Ott volt a férfi. Ott volt a férfi, akit felismert. "Ez egy kicsit melléfogott, de legalább tudjuk, hogy ezzel a barátnővel lehet. Tegyél meg nekem egy szívességet. Hívd fel Jordant, és kérd meg, hátha talál valahol a neten egy címet ennek a Ruby Low nevű személynek."

"Persze."

Zoe nehezen ismerte be, de nem tetszett neki Roman eme csendes változata. Zavart volt és visszahúzódó, elgondolkodó és távolságtartó. Karmoló vágyat érzett, hogy újra mosolyra fakassza a férfit.

Olyan kibaszott furcsa. Kezdem elveszíteni az eszemet.

Az irodája felé hajtott, de ahelyett, hogy egyenesen visszafelé tartott volna, megállt egy helyi bowlingpályánál. Amikor Roman felnézett, a homlokát ráncolta.

"Mit keresünk itt?"

"Gondolkodnom kell, és akkor tudok a legjobban gondolkodni, amikor mozgásban vagyok. Azt mondtad, szeretsz bowlingozni, úgyhogy lássuk, mit tudsz, King."

A mosolya nem egészen ért el a szeméig. Tényleg megrázta a Moore asszonnyal folytatott szóváltás. Tudni akarta, hogy miért. Basszus, tényleg tudni akarta? De ez veszélyes volt. Barátságot, kapcsolatot épített ki Romannal. Ezt nem tehette meg. De amit megtehetett, az az volt, hogy valamiféle vigaszt nyújtott. Különben is, nem volt rá garancia, hogy a férfi egyáltalán elmondja neki az igazat arról, hogy miért volt ennyire feldúlt.

Persze, szeretett flörtölni vele, és dobálózni az alfaságával, de ez nem jelentette azt, hogy beavatta volna a mélyebb gondolataiba. Az a beismerése, hogy gyerekkorában szeretett bowlingozni, nem volt éppen valami nagy dolog. Ez csak egy aprócska ízelítő volt.

"Ez szép - mondta, amikor beléptek a bowlingpályára. A pályák meglehetősen üresek voltak, tekintve, hogy a hét közepén, a nap közepén volt.

Roman ragaszkodott hozzá, hogy fizessen a körökért, de Zoe visszavágott neki azzal, hogy bowlingpályás nachót vett. Nem voltak a legjobbak, de a lány titkos gyengéje volt az olvadt narancsszínű műanyag sajt.

Felálltak a sávjukban, és Roman felkapott egy labdát. "Tegyük érdekessé ezt a játékot, rendben?"

A lány megforgatta a szemét. "Számíthattam volna erre. Mit akarsz, King?"

"Tegyünk egy fogadást. Minden fordulóban el kell mondanunk egymásnak egy igazságot."

Gúnyolódott. "Megőrültél? Tudod te, hogy ez mennyi igazság?"

A férfi vállat vont. "Megijedtél? Azt hittem, te semmitől sem félsz."

"Jól van, legyen, ahogy akarod. De ne gyere sírva hozzám, amikor megkapom a vagyonod minden titkát."

Roman felnevetett. " Elfogadod?"

"Persze, hogy elfogadom. Folytasd csak, Roman. Mondj el nekem egy igazságot."

"Kellemesen meglepett, de nagyon örülök, hogy idehoztál."

"Ez nem igazság."

"Dehogynem az."

"Nem, ez egy érzelem."

"Egy igazi érzelem."

"Nos, én nem ebbe egyeztem bele. Az igazság olyasmi, amit ellenőrizni tudok. Például, ó! Például, amikor általános iskolás voltam, elküldtek az iskolai védőnőhöz, mert beleharaptam egy darab krétába."

"Mi a fenéért tettél ilyet?"

"Hát, tudni akartam, milyen íze van, és néhány osztálytársam megkért rá."

"És ezt én is igazolhatnám, ugye? Meg kellene keresnem a nővért vagy az egyik iskolatársadat."

A szíve megállt. Igen, kizárt, hogy valaha is lenyomozná az iskolai barátait. Nem volt meg a megfelelő neve ahhoz, hogy utánajárjon ennek a nyomnak.

"Ugyan már. Mondtam neked egy példát. Ez egyébként az elsőnek számított. Menj csak."

"Rendben. Azért szeretem annyira a bowlingot, mert gyerekkoromban anyám bowlingbajnokságot szervezett néhány idősek otthonában. Magányosak voltak, és nem sok látogatójuk volt, de ők voltak a legjobb bowlingozók. Megtanultam néhány jó trükköt a járókeretes hölgyektől és a hiányzó ujjú férfiaktól."

Elvigyorodott a férfi arcán megjelenő széles mosoly láttán. "Szereted személyessé tenni a dolgokat, mi?"

"Azt mondtad, hogy ellenőrizhetőnek kell lennie, és teljesen az is. Megkérdezheted az anyámat."

Megforgatta a szemét. "Na tessék, már megint személyeskedsz. Tekerd a labdát, és ne próbálj meg bemutatni az anyádnak."

Roman rákacsintott, majd a pályához sétált, és miután felsorakozott, elindította a labdát. Gyönyörű lövés volt, mert természetesen az lett volna. Győztesen csapkodta a levegőt, amikor az összes bábu leesett.

"A francba! Nem gondoltam volna, hogy ilyen jó vagy."

"Én megmondtam. A legjobbaktól tanultam. Volt ez a nő konkrétan. Mrs. McKay. Ő egy kicsit bajkeverő volt. De mindent megtanított nekem a formáról. Neki köszönhetem a jó tekeformámat."

"Szóval kisfiú voltál, aki idős emberekkel lógott?"

"Ó, igen. A középiskolában és a főiskolán is ezt csináltam. Tulajdonképpen még mindig ezt csinálom. Egy egész hivatalos ligát hoztam létre. Még módosított meccseink is vannak az időseknek, akik nem tudják felemelni a labdát. Kihozzuk őket a szabadba, és ez egyszerűen jó móka. Játszunk az összes régi slágert, és jól érezzük magunkat."

"Szóval, részt vesz ebben a ligában?" A lány megdöbbent.

"Amilyen gyakran csak tudok."

A fenébe az egésszel. Muszáj ilyen kedvesnek lenned?

Nem éppen ezt várta egy olyan férfitól, mint Roman King. De most, hogy így reagált Ms Moore-ra, már annyira érthető volt a férfi reakciója. Személyes sértésnek vette a rosszul kezelt és magányos időseket.

Amikor ő került sorra, Zoe megragadta a labdáját, és a tenyere körül forgatta, miközben azon gondolkodott, mit tudna megosztani, ami nem túl személyes. Semmi sem vezethetett vissza a múltjához. Abszolút semmi.

"Nem igazán tudom, mit osszam meg - vallotta be. "Nem vagyok egy túl érdekes ember."

"Ez a legtávolabb áll az igazságtól. Én nagyon is érdekesnek tartalak, kedvesem. Alulértékeled magad. Mondd el, miért kezdtél bele a magánnyomozásba."

A lány zihált. "Hé, most! Ki akarsz csalni belőlem egy igazságot. Már adtam neked egyet, emlékszel? Ezt le tudom lőni, nincs igazság. A krétás történetet adtam neked."

Roman kuncogott, és elismerte az igazat. Nem kapott egyetlen gombostűt sem. A sora végére kiütötte magát. Roman készen állt az igazságával és a golyójával.

"Tudod, igazad van. Nem könnyű igazságokkal előállni. Inkább tegyél fel egy kérdést."

Ez egy nagyon veszélyes játék volt. Ha a lány túlságosan személyeskedett, a férfi úgy érezte, hogy ő is megteheti ugyanezt. Ezt nem akarta. De semmi sem akadályozta meg abban, hogy bármit kérdezzen tőle, amint ő kerül sorra.

De ha a lány visszautasítaná, akkor az oroszlán érzékei jeleznék neki, hogy valami nem stimmel? Egy pillanatig gondolkodott ezen, mielőtt rátalált a tökéletes kérdésre.

"Mi volt az az óra, amit a legjobban utáltál, és amire a legrosszabb jegyet kaptad. Nem számít, hogy középiskolában vagy főiskolán volt-e. Válaszolj, és hajrá!"

Egy pillanatra elgondolkodott ezen. "Azt hiszem, egy üzleti tárgy volt a főiskola harmadik évében. A professzor a terjeszkedésről és a profitról beszélt. De én már akkor is tudtam, hogy a nonprofit világban akarok dolgozni. Összeütköztünk. Igazából nagyon is sokat. Az irodai órákon kiabálós vitába keveredtünk, és aztán majdnem megbuktam az óráján. Nem kedvelt engem, miután beszóltam neki néhány dologban."

Az ő lövései mind tökéletesek voltak, és túl hamar ismét ő következett. Nagyot harapott egy sajtos nachóba, miközben várta, hogy a férfi feltegye a kérdését.

"Tudod, nagyon tetszik, amit kérdeztél. Most te jössz a válasszal."

"Hm, nos, tekintve, hogy nem jártam főiskolára, a középiskolai matematikaórámmal kell kezdenem. A felét sem értettem annak, amit a tanár mondott. Egész jó volt, azt hiszem. De arra emlékszem, hogy nagyon frusztráltak a képletek. Mintha kiesnének a fejemből, amikor dolgozat előtt állok, és ahogy hallottam, ez elég gyakori."

"Igen, Elisa is ilyen. A szüleim a legjobb korrepetitort szerezték neki, akit csak találni tudtak. Szegény lány órákon át tanult. Amikor otthon gyakoroltam vele a teszteket, teljesen rendben volt. De az iskolában? Mindig lefagy."

"Ó, szegény Elisa. Együtt érzek vele. Segítettél neki a gyakorló teszteknél?"

"Igen, segítettem. Azt hiszem, Elisa és én közelebb állunk egymáshoz, mint ő a többi testvérünkhöz. Bár tizenegy év van köztünk, még nagyobb ugrás az ő és Carter, majd ő és Weston között."

"Ez kedves. Szerencsés, hogy itt vagy neki te."

A férfi kuncogott. "Szerintem a család szerencsés, hogy Elisa van. Úgy illeszkedett be a mi kis falkánkba, mintha mindig is ott lett volna a helye."

Zoe elmosolyodott a férfi arckifejezésén. Ez a férfi szerette a családját. Persze ez nyilvánvaló volt. Elvégre a húgáért tették ezt. Hogy is lehetne rossz egy olyan ember, aki ennyire törődik a családjával és az idősekkel?

Nem volt rá semmi oka. Zoe tudta, hogy biztosan rossz benyomása van Roman Kingről.

Ez annyira veszélyes volt. Annyira nagyon veszélyes.