Milly Taiden - Chasing Her, Tizenegyedik fejezet

 


11. fejezet


Roman


"És?" Zoe megkérdezte, amikor Roman visszatért az irodájába.

Jordan éppen kifelé tartott, és ravasz vigyorral kacsintott rá. Roman zavarba jött tőle, de a beszélgetés nem volt kellemes, és a koponyája tövében elkezdett fájni a feje.

"Hát, nem hiszem, hogy ügynökséget használtak. De mindkét szülőm nagyon ravaszul állt hozzá az egészhez."

Zoe bizonyára megérezte a férfi szorongását, mert azt mondta: "Az alakváltók ravaszak, mi?".

Megpróbált mosolyogni a viccen, de tudta, hogy kudarcot vallott ebben az érzésben.

"Akarsz beszélni róla?"

"Nem igazán" - morogta. "Talán csak mennem kéne. Meglátogatni őket. Személyesen beszélni velük."

"Az segítene?" - kérdezte a lány.

"Valószínűleg nem. Anya sírni fog, és amint elkezd sírni, apa dühös lesz. Aztán nem lesz miről beszélni. A dolgok pillanatok alatt rosszabbra fordulnak majd."

"Oké, akkor beszéljük meg. Mit mondtál? Hogyan reagáltak?"

"Anyukám válaszolt. Megkérdeztem tőle, honnan hallotta, hogy a testvéreim és én, majd Elisa örökbefogadásra várunk. Azonnal védekezni kezdett, és átadta a telefont apámnak".

"És? Vele jobb volt a helyzet?"

"Egy kicsit sem. Én legalább figyelmeztettem őt. Ezt kellett volna tennem anyával is, de figyelmetlen voltam."

"Sok minden vagy, Roman. De óvatlansággal senki sem vádolhat téged."

"Megmondtam neki, hogy furcsa és kényelmetlen kérdéseket fogok feltenni, de a család érdekében teszem. Beleegyezett, de amikor megkérdeztem, honnan tudják, hogyan találnak ránk, rámförmedt, hogy olyan dolgokban turkálok, amiket jobb, ha békén hagynak."

"Ennyi volt?"

"Igen, ennyi volt. Talált egy okot, hogy befejezze a hívást." Roman megnyalta az ajkát, miközben néhányszor végigsimított a haján.

"Sajnálom, hogy nem adják meg a szükséges információkat."

"A szüleim mindenben nyíltak és őszinték. Szóval az, hogy titkolódznak ezzel kapcsolatban..." - rázta a fejét. "Ez megrémít engem. Mi van, ha valami gyanús dolog van azzal kapcsolatban, hogyan fogadtak örökbe minket?"

"Ezt nem gondolhatod. Nem mehetsz bele ebbe. Még nincsenek válaszaink. És kérlek, ne légy mérges, ha ezt megkérdezem, jó?"

Megigazította a hátát, és felkészült. "Ez sosem jó gondolatindítás, drágám".

"Tudom, de azt mondtad, hogy megbántad, hogy nem csináltad meg korábban anyukáddal, úgyhogy csak a te példádat veszem elő."

"Folytasd csak."

"Ha elmondanád a szüleidnek a zsarolást, nem mondanának el neked mindent, amit tudnod kell?"

"Nem tudom. Megígértem Elisának, hogy nem mondok semmit. És ahogy a szüleim reagálnak erre, nem hiszem, hogy még az igazat is elmondanák."

"Adj nekik egy esélyt?"

"Attól tartok, hogy hazudnának. És őszintén szólva nem tudom, hogy ezt el tudnám-e viselni. Egyelőre maradjunk a te módszerednél. Én ..." - fújt ki egy lélegzetet. "Bízom benned és a módszereidben."

"Oké. Ha ezt akarod csinálni, akkor ezt fogjuk csinálni."

"Magadra hagylak. Nekem is tennem kell valamit."

" Alakváltó dolgokat?" "Alakváltó dolgokat?"

Bólintott, az állkapcsa keményen összeszorult.

"Gondolom, a boldogság, amit a bowlingozásnál éreztünk, nem tartott túl sokáig, mi?"

"Nem, nem tartott. Van más trükk a tarsolyodban?"

"Hát, persze. Megoldom neked ezt a rejtélyt. Hogy tetszik, hogy mosolyt csalok az arcodra."

Megpróbált kuncogni, de nem sikerült. "Hívjon fel, ha valami új fejlemény van? Kérlek, Zoe. Ne zárj ki engem."

"A szavamat adom."

Roman sóhajtott, és ismét bólintott, tanácstalanul. Túl sok gondolat kavargott a fejében. Szüksége volt egy újabb hosszú futásra az erdőben. A világának egyre kevesebb értelme volt. És felnőtt élete során először nem tudta, hogyan hozhatná helyre.