Hailey Edwards - Black Arts, White Craft, Tizenkettedik fejezet

 


12

 

A démon meghajolt, vállát a zúzmarás hasamhoz illesztette, majd egy olyan morgással állt fel, amely nem tűrte az ellenkezést.

Bármilyen nagy volt a kísértés, hogy megrázzam, és a késztetés erős volt, ma este már egy varázslattal eltaláltam.

A saját érdekében.

Valami azt súgta, hogy minden érvem süket fülekre találna, így hát ott lógtam, füstölögve, és visszavágytam azokra az időkre, amikor az emberek inkább megrémültek előttem, minthogy a vállukra vetettek volna, mint egy zsák követ. Durva ébredés volt, hogy a tisztelettől a munka közbeni bántalmazásig - démonkezelésig?

Emlékeztettem magam, hogy a félelem hiánya Samford lakói részéről jó dolog, és megerősítő volt, hogy a saját mágiamentes (többnyire mágiamentes) érdemeim alapján elfogadtak, de hamarosan olyan egyértelművé vált, mint a gombos orr az arcomon, hogy nem gondoltam, hogy fehér boszorkányként fogok visszatérni a tettek mezejére.

Menekülve léptem be ebbe az életmódba, és a kompromisszum megérte, amíg a veszély nem leselkedett a szeretteimre, és nem kényszerített arra, hogy beismerjem, sokkal kevesebb vagyok, mint amennyire korábban voltam.

A grimoire egyre jobbnak tűnt, és ebből tudtam, hogy itt az ideje elolvasni és elégetni.

A kísértés mindig úgy kezdődött, mint egy könnyű megoldás egy kényes problémára, ami senkinek sem árt, vagy egy pillanatnyi kielégülés, ami nem lehetett rossz, ha jól esett és senkinek sem ártott. Aztán eszkalálódott. Lassan, csokoládétorta-morzsák nyomában, amely a legjobb szándékkal is ínycsiklandó kárhozatba vezetett.

"Zombik - morogta a démon, majd finoman letett, mielőtt rám ráncolta a homlokát. "Óvatosan, Rue."

"Ez rád duplán vonatkozik." Visszafintorodtam. "Ha meglátsz egy fegyvert, fuss el."

"Rue, mint én." Kihúzott mellkassal és éles agyarakkal. "Rue vigyázz."

Csak az a tudat tartotta vissza attól, hogy felajánlja nekem a haját, hogy szükségünk van a szabad kezünkre.

"Igen, igen." Félrelöktem. "Bérelj ki egy hirdetőtáblát, miért nem?"

Colby szolgálatban, Clay egy lépéssel lemaradt, de már majdnem visszaértünk a kabinhoz, és a dolgok komornak tűntek.

"Azt akarom, hogy a levegőben legyél" - mondtam neki. "Maradj magasan, maradj biztonságban."

"Úgy lesz." A felhőtlen égbe lőtt, a szavakat maga mögött hagyva. "Segíthetnék, ha nálam lenne a kardom."

Olyan pillantást vetett Clayre, amely meg kellett volna, hogy égesse a parókája gyökerét, és azt mondtam: "Köszönöm."

"Csak várj, amíg meglátod a pici tőrét." Megrázta a karját. "Imádnivalóak."

Colby önmagában is veszélyes volt. Az apró fegyverek nem tették őt halálosabbá. Veszélybe sodorták a szemgolyóimat, de ennyi volt. Ahogy lefelé kúsztunk az ösvényen, úgy döntöttem, az a bajom, hogy nem akarom, hogy az icipici kard legyen az ő Excaliburja, vagy bármi, amivel manapság orkokat ölnek, vagy hogy hamis biztonságérzetet adjon neki.

Egy halk nyögés kizökkentett az aggodalmaimból, és egy magas, ismerős fekete öltönybe öltözött férfira irányította a figyelmemet.

Elég jóképű volt, amíg el nem fordította a fejét, és meg nem villantotta nekünk a szürke anyagot, ami szivárgott abból a koponyából, ami a túloldalán megmaradt. Nem ismertem fel, de ez nem mondott sokat. Clay valószínűleg ismerte őt.

Nem az számított, hogy ki volt, vagy mi volt, hanem az, hogy ki volt.

Black Hat.

A fekete boszorkány, aki ezt a zombifesztivált szervezte, nem félt az Irodától. Ez nem volt megnyugtató gondolat. Egy boszorkány, akinek ekkora hatalma van, ki akart ennél többet? Pfft. Kit akartam átverni? Minden boszorkány, akinek egy csepp mágiája volt, azt akarta, hogy az egy kútban nyilvánuljon meg. De miért pont ezt a grimoire-t célozta meg? Honnan tudták egyáltalán, hogy Taylornál van? Vagy hogy Asa adta nekem megőrzésre?

A grimoire nem került be a bizonyítékok közé. A Black Hat hivatalosan nem tudta, hogy létezik, nem is beszélve arról, hogy ki birtokolja. Ez azt jelentette, hogy valaki, akinek hozzáférése volt a bizonyítéknaplókhoz, észrevette a hiányát, és úgy döntött, hogy az ügy egyik főügynöke találta meg és tartotta meg.

Én voltam a logikus választás, mint a csapatunk boszorkánya.

De csak egy téma van a lapjain, ami nagyobb értéket kölcsönzött neki, mint bármely más grimoire.

A Colbyra vonatkozó információ.

Minden eddiginél jobban hálás voltam, hogy otthon hagytam.

Még akkor is, ha valaki tesztelte az őröket. Valaki, aki reméltem, hogy egy nyuszi, egy mókus vagy egy mókus.

"Az ott Joe Brunswick - szólalt meg mellettem Clay. "Sonofa-" - ökölbe szorította a kezét -, "- keksz".

Még három drága öltönybe öltözött test tántorgott felénk, klasszikus zombik, akiket az első ügynök nyögése vonzott. Ez lehetett a csapatának többi tagja. Vagy talán Asa és én éreztük a friss hús szagát. Friss agy? Nem voltam tisztában azzal, hogy ez a rész monda volt-e. És? Nem akartam megtudni. Első kézből, vagy valaha is.

Üvegek csattantak a kunyhó irányába, és szorítottam, hogy ne érjék el a padlást, és ne tegyék tönkre Colby egyedi felszerelését. Az apró technika hatalmas árcédulákat hordozott. Ami pedig szegény faházat illeti, nos, a javítás a Black Hat és a háztulajdonos biztosítótársaságára hárult. Talán a tulajdonosok elhinnék, hogy a medvék voltak a hibásak?

"Meg tudsz birkózni ezekkel a senkiháziakkal?" Még egy másodpercig figyeltem őket. "A démont magammal viszem."

Szemöldökét felhúzva kérdőn nézett rám. "Úgy érted, Ace?"

"Igen. Persze." Egyre inkább meg voltam győződve arról, hogy különálló entitások, akik egy testben osztoznak, mint az alakváltók és az állati lelkük, de most nem volt itt az ideje a félteológiai vitának. "Menjünk, haver."

A démon könnyed vágtába esett, célba véve az akciót, én pedig igyekeztem tartani vele a lépést.

Hosszú léptei hamarosan porban hagytak volna. Nem kétséges, hogy ez is a terve része volt.

Lerázni engem, biztosítani a rezidenciát, aztán hagyni, hogy a halott betolakodók fölött besétáljak, miközben ő a mellkasát puffasztja.

Asa szépen hagyta, hogy tegyem a dolgom. Még akkor is, ha éppen azt latolgattam, hogy a jelenlegi körülményeim között mennyit tudok a dolgomból csinálni. Különösen akkor, amikor az erőm az egekbe szökött, amikor Colbyra koppintottam az ismerős kötelékünkön keresztül. Ha túl akartam élni ezt a konzultációs fellépést, akkor kézben kellett tartanom az alaperőm szintjét és a felturbózott mágikus küszöbömet. Különben egy nap talán mindannyiunkat megölnek miatta.

Mivel nem tudtam elmenekülni előle, sunyi módon kellett cselekednem. Hagytam, hogy előrébb húzódjon, hogy jól érezze magát, hogy hallja, ahogy színlelt kimerültségtől szuszogok. Aztán keményen jobbra vágtam, el a káosztól, ami hívogatta őt, mosollyal az ajkamon, miközben ő tovább sprintelt a zombik felé. Én? Megütöttem a bejárati ajtót, nyitva találtam, és a pálcámat készenlétben tartva beléptem a bérleménybe.

Egy ezüstös folt ragadta meg a látómezőm szélét, gyorsabb és karcsúbb volt, mint a zombik odakint.

A házban nem volt szívdobogás.

Bármi is volt, nem volt élő, és még a zombinál is jobban készült, hogy így mozogjon.

"Hallom, kölcsön akarsz kérni egy könyvet - szólítottam oda. "Megesküszöl, hogy nem kutyafüles leszel?"

Kígyózó sziszegés áradt a legsötétebb sarokból. Nem a legígéretesebb válasz.

"A Proctor család Grimoire-ja."

A fejét lehajtva nem tudtam eldönteni, hogy az szólalt-e meg, vagy a hang szándékosan vetült ki abból a környékről. A régi, nézz a bal kezemre, míg a jobbal átütöm a mellkasodat, és kitépem a szíved, igazi klasszikus volt. Nagyon népszerű volt a sötét varázslók körében.

"Meg kell néznem a polcaimat." Toltam, hogy lássam, milyen válaszokat kapok. "Miért akarod?"

A sziszegő figyelmeztetés balra sodródott tőlem, de nem láttam, hogy a lény megmozdult volna. A gazdája a hangját vetette be, hogy elhitesse velem, hogy lények vesznek körül.

"Add ide a könyvet, vagy egyenként megölöm az embereket a városodban, amíg be nem ismered a győzelmet."

Nem a városban vagy ebben a városban, hanem a te városodban.

Samfordra gondolt.

Az én városom.

Az otthonom.

Az én népem.

"Fenyegetéssel nem lehet elérni, amit akarsz tőlem."

Egy robaj rázta meg a házat, és még több üveg robbant szét, ahogy a démon a tetőablakon keresztül a padlóra zuhant. Egyik kezében egy levágott kart, a másikban egy lábszárcsontot tartott. Amikor a lény támadásra lőtt ki, a démon a végtagokat bunkóként használta, hogy elverje magától.

"Rue enyém" - hangzott a csatakiáltása, amely egyformán aranyos és gusztustalan volt.

A lény egy óriási ezüstszínű féreg volt, golyó alakú fejjel. A pikkelyek és a szokatlan szín megzavart. Ahogy az a tény is, hogy a feje középen kibontakozott, felfedve a világ leghalálosabb tűhegyes fogakkal teli állkapcsot, amely úgy állt ki, mint a világ leghalálosabb tűpárnája.

Istenem, micsoda rendetlenség.

Csak imádkoztam, hogy a lény ennyire rémálomszerű legyen, mielőtt a boszorkány elkapja. Aligha voltam szakértője a mágikus világ furcsaságainak. Egyszerűen túl sok volt belőlük. Naponta születtek újak. Csak reméltem, hogy ez természetes volt. Nem volt szükségünk egy ilyen kreatív ellenségre. Vagy undorító.

Az ezüstös tekercsek megfeszültek, a féreg készen állt, hogy tágra nyílt állkapoccsal a démon fejére ugorjon.

A démon hagyta, hogy jöjjön, és arcon ütötte. Csakhogy annak nem volt arca. Csak a szája. A karja a torkába lőtt, húsos csavaró hang hallatszott, és a démon visszahúzott egy maréknyi szervet.

A rémálomféreg a meleg tölgyfa padlón hánykolódott, vére tejes rózsaszínűre színezte a deszkákat.

Elszakítottam a figyelmemet a látványtól, hogy megnézzem, nincs-e egy második féreg, de nem láttam és nem hallottam semmit, ami bizonyította, hogy a kreatív boszorkány azért hozta létre a hangeffekteket, hogy elterelje a figyelmemet.

"Rossz szag van." A démon a padlóra dobta az életjeleket. "Rég halott dolog."

Nem tudtam, hogy úgy értette-e, hogy egy hosszú és szintén halott dolog, vagy egy olyan dolog, ami már régóta halott, ezért hagytam, hogy ne kelljen megkérdeznem. Leginkább azért, mert nem akartam kinyitni a számat, és megízlelni a levegőt ezen a helyen. A szoba egyenesen büdös volt az érett testektől, amiket a démon darabokra tépett, hogy eljusson hozzám.

"Azokra a táncoló csöves izékre emlékeztet az autókereskedésekben." Clay mellém lépett. "Mi volt az?"

A démon nem válaszolt, ezért elfojtottam a számat, miközben elmondtam Claynek: "Egy óriási féreg, fejcipzárral".

"Csinálok néhány képet a feljegyzéseinkhez, de gyorsan hamvasítsd el."

"Miért?" Felhoztam a pálcámat. "A rendetlenség miatt."

"Egyes férgek képesek a fejükből testet, a testükből pedig fejet növeszteni, ha kettévágod őket."

"Én... ezt nem tudtam." Feléje csavartam a fejem. "Láttál már ilyet?"

"A Kísérteties házi örömök versenyzőjét megbüntették, mert boltban vásárolt gumigilisztákat használt a halloweeni mézeskalácsházuk díszítéséhez. Megemlítette a féreggel kapcsolatos ínyencséget, és ez annyira hátborzongató volt, hogy utána kellett néznem, de nem tett jót neki. Az ítélet érvényben maradt, és ő vesztett. Kár érte. Lenyűgöző volt a sütiépítés."

"A halloweeni mézeskalács egy dolog?"

Telefon a kezében, megörökítette a kukacoskodást, majd a biztonság kedvéért fényképeket készített. "Aha."

"Minden nap tanulsz valami újat" - motyogtam, miközben morbid elbűvöltséggel bámultam a férget.

"Szólhatnék a polgármester fülébe, hátha szeretne egy mézeskalácsversenyt is szervezni a decemberben esedékes ünnepi rendezvények közé." Az arckifejezése elragadóan gonosz volt. "Talán felajánlom, hogy zsűritag leszek."

"Ha még több ötletet adsz annak a nőnek, madárfürdőt formázok belőled Mrs. Gleason kertjébe."

Mrs. Gleason nyolcvan kiló volt, csuromvizes, méhkasos frizurával, ami egy lábnyira növelte a magasságát. Jó szomszéd és még jobb barát volt, szerencsés voltam, hogy ő vigyázott a házra, amíg távol voltam. Ő és a puskája, Bam-Bam, akik egyforma ruhát viseltek. Igen. Ez egy egész dolog volt.

Azért ő is fenékbe lőtte Clayt, amikor először kiszúrta, hogy a birtokom körül settenkedik.

"Ez a nő jól céloz." Megdörzsölte a bal arcát. "Lenyűgözött, hogy milyen stabilan tartotta a fegyvert."

"Tiszta a terep." Asa csatlakozott hozzánk a kopottas nadrágjában és mezítláb. "A horda halott." A homlokát ráncolta. "Már megint."

"Szükségünk van a zombik fejképére, hogy elküldhessük Kelliéket. Ha ez nem sikerül, akkor ujjlenyomatok kellenek." Az orromat ráncoltam a feladatra. "A családokat értesíteni kell. Ahogy az igazgatót is."

"Rajta leszek" - jelentkezett Clay, és elővette a mobilját. "Ha már itt vagyok, Colbynak is megadom a jelzést."

Egyedül Asa-val és egy csomó halott zombival, lassan végigsimítottam rajta a tekintetem, ellenőrizve, hogy nem szenvedett-e újabb sérülést. Ha egy csípőcsont megakadt a szememben, és elkapta, az nem az én hibám volt. A nadrágja, döntöttem, határozottan rugalmas volt, de a derékszíja a végsőkig feszült.

"Tetszik, ahogy rám nézel - morogta, a szeme bíborvörösre égett.

"Mintha aggódnék, hogy esetleg friss lyukakat kell betömnöm rajtad?"

"Mintha a nadrágom az utadban lenne, és azt fontolgatnád, hogy a fogaiddal lecsúsztatod a csípőmről."

A mosoly, amit rávetettem, bármelyik másik férfit elküldte volna futásnak, annak idején, de ő csak dorombolt, miközben hagyta, hogy a fenyegetés felszítson valami belső tüzet, amíg a szemei fel nem csillantak a vágytól.

Potenciális démoni örökség ide vagy oda, éreztem, hogy Asa és én sarkon vagyunk.

Gyorsan.

Élesen.

Keményen.

Izzadság áztatta a gerincemet, ahogy a tekintetét tartottam, és nem tudtam eldönteni, hogy hozzá akarok-e futni, vagy el tőle.

Az lenne az ésszerű, ha abbahagynám az etetését, ha időt és teret akartam, hogy átgondoljam a dolgot.

De mióta vagyok én értelmes ember, ha Asa-ról van szó?

Egy fehér fénycsík száguldott a fejem fölé, és a padláson landolt. "Hála Baldrnak, a cuccaim biztonságban vannak."

Clay behúzta a fejét, tudtomra adva, hogy Colby szolgálatban vagyok. "Ki az a Baldr?"

"Nem tudom biztosan", motyogtam, "de fogadok, hogy utálja az orkokat".

Colbyt ismerve Baldr istenség volt a játékában. A biztonság kedvéért később rákerestem a Google-ban.

A név távolról csengett, és az utolsó dolog, amire szükségem volt, hogy rájöjjek, ő egy igazi isten, hogy az imái valahová vezetnek. A legtöbb isten ezen a világon már lemondott rólunk és elment, de a szelektív hallásuk beindult, ha valaki dicsérte őket. Tekintve, hogy ő egy fényes lélek volt, akinek formát adtak, nem akartam, hogy kockáztassa, hogy felkeltse az égi érdeklődést.

A fenébe.

Ez a nagynénisdi kimerítő volt.

"Megyek, elkapom azokat a képeket." Tisztelgett nekem. "Elkezded a takarítást?"

"Igen." Ez sokkal jobban illett a molylepkékhez, mint Asa bámulása. "A kukacokkal kezdem."

"Én majd lehúzom a hullákat." Asa ajkai félrehúzódtak. "Próbáltam óvatos lenni a fejekkel."

Az alaposság kedvéért katalogizálnám a részeket, mielőtt leporolnám őket, hátha Clay kihagyott valamit.

"Maradj nyugton" - szóltam fel Colbyhoz. "Nem akarod, hogy féreghamu kerüljön a szemedbe."

"Undorító."

Néhány másodperccel később meghallottam a csata ismerős hangjait, és tudtam, hogy egy darabig nem mozdul.

Nincs is jobb egy igazi csatánál, hogy a virtuális mészárlásra felpezsdítse a szívedet, azt hiszem.

Némán, néma lábakkal Asa elsurrant, és elkezdte lefelé húzni hozzám a testeket, miközben én elpárologtattam a férget.

Egyenként lefényképeztem minden egyes zombit, majd hamuvá zúztam őket, amíg szürke por nem lepte el a bokámat.

Mivel Colby a közelben volt, annyi energiát merítettem belőle, amennyire szükség volt, hogy befejezzem a munkát, de ettől fáradt és gyenge lettem.

"Ez volt az összes." Asa a derekam köré csúsztatta a karját, és egyenesen tartott. "Menj zuhanyozni, és feküdj be az ágyba."

"Ez olyan, mintha egy sosem tisztított faszéngrillben aludnék." Megráztam a fejem. "Nem tudom megtenni."

"A szobád érintetlen." A folyosó felé bökött. "Ott pihenhetsz."

Bármennyire is jól hangzott most egy forró zuhany, nem tudtam a lábamra állni. "És te?"

"Clay-nek és nekem takarítanunk kell." A szekrényhez csapott egy seprűért és egy lapátért. "Hadd intézzük mi ezt el."

"Biztos vagy benne...?" Előre-hátra tologattam a súlyomat. "Maradhatok, segíthetek."

"Elég energiát elhasználtál már." Söpörni kezdett. "Itt leszek, ha szükséged van rám."

A pillanat háziassága megütötte a fülemet, és a padlóhoz ragadt a lábam.

A seprű elhallgatott, és Asa rajtakapott, hogy bámulok. Mintha mágneseket nyeltünk volna le, amelyek azért küzdöttek, hogy összecsapjanak minket, valahányszor túl közel kerültünk egymáshoz. Ő talán jól ismerte az örökségét, de nekem semmim sem volt. Ennyi démonvér nem lehetett bennem. Egy negyed démon nem volt sok. Mintha a karom és az egyik lábam tiszta boszorkány lenne. Az egyik kis lábam démon volt. Hogy okozhatta egy lábnyi démon mindezt?

"Zuhany." Rám szegezte a seprűt. "Vagy én magam fürdetlek meg."

"Pszt." Egy ütemmel később legyeztem meg az arcom, hogy úgy tegyek, mintha nem gondoltam volna arra, hogy hagyom. "Colby még meghallja."

Fölvillantott egy pillantást a padlásra, és el kellett ismernem, hogy túlságosan belemerült a játékába ahhoz, hogy hallgatózzon.

"Megyek zuhanyozni." Megigazítottam a vállamat. "Egyedül."

A szemébe olyan incselkedő fény költözött, ami majdnem megint kisiklatott.

Gyorsan.

Túl gyorsan.

Felém száguldott, én pedig túl ostoba voltam ahhoz, hogy lelépjek az útról.

Akár ki is nyújthattam volna a karomat, hogy még nagyobb célpontot alkossak neki, amibe belerohanhat.

Az ütközésünk, ha megtörténik, ha megtörténik, mérföldekre elhallatszik.