Hailey Edwards - Black Truth, White Lies, Tizenötödik fejezetet

 


15

 

A hazaérkezésünket elrontotta, ahogy a Proctor grimoire választotta a köszöntésünket. Colby hálószobájába vezető ajtónak támasztva állt. A néma fenyegetés volt a bizonyíték arra, hogy a legutóbbi kísérleteim, ahol a gyámokkal csapdába ejtettem, sikerrel jártak, még akkor is, amikor megpróbált potyautas lenni. És ennek nem örült.

Ó, a fenébe is.

"Azok a könyvek, amelyek fenyegetnek, a DNF-halomban végzik" - figyelmeztettem. "Ugye nem akarod, hogy ez történjen?"

A grimoire nem adta külső jelét, hogy meghallotta volna, de biztos voltam benne, hogy megremegett a kötésben.

"Az biztos, hogy látszott rajtad." Clay megveregette a fejemet. "Az a könyv nem fog többé a magadfajtával szórakozni."

"Fogd be, Clay." Megpofoztam. "Gyerünk, könyv." Felemeltem azt a nyomorultat, és elindultam a hálószobám felé. "Menjünk, tegyünk vissza oda, ahová tartozol."

"Valószínűleg nem túl jó ötlet úgy beszélni a könyvhöz, mintha az egy ember lenne" - szólt oda. "Nagyzási illúziókat keltenél benne."

A távol töltött idő után kénytelen voltam beismerni, amit eddig figyelmen kívül hagytam. A fekete műtárgyakkal teli széf bűzével szennyezte a levegőt. A szag korábban sosem zavart, de most tüsszögésre csábított. Mindent egybevetve, ez jó jel volt, ami azt jelentette, hogy a Colbyval való bizalmas kötelékem még mindig tisztítja a lelkemet, amiért hálás voltam.

Bár lehet, hogy kivinném a széfet a hálószobámból, ha a dolgok sokkal rosszabbra fordulnának. Jobb? Választani kellett, hogy az életemben megmaradt fekete mágia lemosása bölcsebb ötlet volt-e, vagy a sűrű és csípős ölelésébe bújva okosabb. Fekete boszorkányként nagyobb biztonságban voltam, de mostanában a radar alatt repültem. Hamarosan, hála Colby-nak, a fehér boszorkánnyá válásom nyilvánvalóvá válik, és nagyobb célpont leszek, mint valaha. De az ő tisztaságának köszönhetően veszélyesebb is voltam, mint korábban.

Jobb nyilvánvaló fenyegetésként besétálni egy szobába, vagy hagyni, hogy meglepetés legyen?

Mint oly sok mindent az életemben, most is döntenem kellett, méghozzá gyorsan. Mielőtt valaki megteszi helyettem.

Egy kopogás az ajtón elterelte a figyelmemet a széf kinyitásáról. " Gyere be."

Asa belépett a szobába, észrevette a könyvet, és tétovázott. "Zavarok?"

Döntést kellett hoznom, és a következmények úgy nyomasztottak, ahogy a visszavonhatatlan döntések mindig is tették. Nem volt a legjobb munkám, ahogy Asa-nak meséltem a nagyapámról. Nem tudhatta, hogy háborút vívtam magamban, hogy hogyan, vagy hogy elmondjam-e, vagy mikor mondjam el neki. A bizalmon kívül semmi oka nem volt azt hinni, hogy többről van szó, mint arról, hogy kifecsegtem az én oldalamat egy olyan igazságról, amit úgyis meg akart tudni.

A köztünk lévő mérleg az én fejemben egyensúlyt követelt.

"Becsuknád az ajtót?" Letettem a könyvet az ágyra, majd megpaskoltam a matracot. "Adsz egy percet?"

Kérdés nélkül, a bizalom legigazabb kifejezése nélkül leült, és hagyta, hogy átbűvöljem a szobát, hogy elzárkózzak minden molyos vagy gólem fülestől, amely esetleg kihallgatná, amit el akartam árulni.

"Meg kellene ijednem, vagy izgatottnak kellene lennem, hogy biztosítani akarod, hogy senki sem hallja a sikolyomat?"

A forróság égető rohamként csapott át a közepemen, és hálás voltam, hogy háttal álltam neki.

"Ezt majd te eldöntöd." Felemeltem a könyvet, és a tenyeremre csapkodtam. "Van valami, amit meg akarok mutatni neked."

Érdeklődés csillant fel a szemében, és megnedvesítette az ajkát. "Ó?"

"Csókolj meg egyszer egy pasit, és az elméje örökre a csatornába esik." Nem mintha lett volna helyem beszélgetni. "A következő a helyzet." Kivettem a zsebemből Delma maradványait. "Gyűjtő vagyok." Kinyitottam a szekrényt, és letérdeltem a széf mellé. "Olyan dolgok vannak a birtokomban, amiket senkinek sem kellene birtokolnia, de amiket nem lehet megsemmisíteni."

Az ajkai szétnyíltak a kérdésre, amiről tudtam, hogy fel fogja tenni.

Clay tudja?

"Clay nem tudja" - válaszoltam neki ugyanúgy. "Gyanítja, azt hiszem, de soha nem kérdezte, és én sem adtam ki önként az információt. Colby-nak van egy ötlete, de soha nem magyaráztam el neki a tartalmát."

"De nekem elmondod."

"Igen."

"Nem tartozol nekem ezzel" - mondta halkan, mintha olvasni tudna a gondolataimban. "Eleget adtál nekem."

Túl korán. Túl korai volt elmondani neki, hogy mindent meg akarok adni neki. Nem voltam benne biztos, hogy egyáltalán mit jelent a minden egy magamfajtának. Nem voltam biztos benne, hogy az, ahogy én megtapasztaltam a szerelmet, mások számára is ugyanolyan volt. Bármennyire is szerettem volna a tündék dzsudzsuját hibáztatni, ami a számat kenegette, amikor a legmélyebb, legsötétebb titkaimról volt szó, gyanítottam, hogy már régóta ki akartam terhelni magam.

"Nem akarok titkokat kettőnk között." Kinyitottam a széfet, és mocskos mágia szivárgott be a szobába. "Jobb szeretném, ha tudnád a legrosszabbat, mielőtt továbbmennénk." Megvonta a vállamat, mintha nem számítana, mintha nem tennék meg mindent, hogy megnyissam neki a szívemet. "Azt akarom, hogy megértsd, mi vagyok, és mi lehet belőlem."

Egy rémálom.

Egy nyomorúság.

Egy szörnyeteg.

A széf tartalma nem érdekelte. "Mióta gyűjtögetsz?"

"Az első esetem óta." Hátracsúsztattam a hamutasakot, és a könyvet a szokásos helyére tettem. "Miért?"

"Használtad valaha is őket?"

"Ööö, nem." Nevettem, miközben pörgettem a tárcsát. "Engem hívnak. Hangosan. A válaszadás rossz ötletnek tűnt."

A suttogások csak erősödtek az elmúlt hetekben, és gyanítottam, hogy minél kevesebb folt van a lelkemben, annál fogékonyabbá válok ezeknek az ereklyéknek a meggyőzésére. Még több ösztönzés, hogy áthelyezzem a széfet.

"Veszélyes ereklyéket rejtegetsz a világ elől, mióta tinédzser korodban a fekete mágia függőségének mámorában elveszettél?"

"Nem tudom, hogy így fogalmaznék-e, de igen." Megcsóváltam a csuklómat. "Nem ez a lényeg."

Ki tudta, hogy a mérgező agyam mit képzelt? Fegyvereket halmoz fel arra az esetre, ha úgy döntök, porig égetem a világot? Biztos megvolt rá az okom. Biztos volt egy tervem. De most már nem tudnám megmondani, mi volt az. Lehet, hogy egyszerűen túlságosan be voltam állva ahhoz, hogy tisztán gondolkodjak, és használni tudjam őket.

Megdöbbentem, amikor magamhoz tértem, és átnéztem azt a tárat, amit kleptomániás örömmel halmoztam el a legsötétebb éveim alatt. Azt akartam hinni, hogy őrző vagyok, és az is voltam, már egy évtizede. Azelőtt? Nem voltam benne olyan biztos, és nem is akartam ezt túlságosan alaposan megvizsgálni.

A függőséggel az volt a helyzet, hogy ha eléggé be voltál tépve, azt hitted, hogy golyóálló vagy.

Valószínűleg én is legyőzhetetlennek tartottam magam. Túlságosan is hatalmasnak ahhoz, hogy lealacsonyodjak és belemerüljek a cukorkakészletembe.

"Pontosan ez a lényeg." Asa megfogta a kezem, és lehúzott maga mellé. "Még a legrosszabbkor is megpróbáltál jobb lenni." Végigkutatta az arcom. "A legrosszabbat akarod elhinni magadról, ahogy a sikereidet is Colby számlájára akarod írni, de ez nem ennyire fekete-fehér. Már azelőtt is fejlődtél, hogy találkoztál volna vele. Azelőtt is küzdöttél a felszínre törésért, mielőtt találkoztál volna Clayjel."

"Túl sok hitelt adsz nekem."

Az elmém mélyén valószínűleg egy fegyvertárat építettem, hogy elfoglaljam a világot, vagy valami hasonlóan őrült dolgot.

"Nem adsz elég hitelt magadnak." A tenyerébe fogta az arcom. "Soha nem teszed."

"Egy nap olyan leszek, amilyen lenni akarok, és akkor majd meglátjuk."

"Számodra nincs célvonal, Rue." A hüvelykujja széle végigsimított az ajkamon. "Folyton elmozdítod, mielőtt átlépnéd."

Egy homlokráncolás csípte össze a számat. "Lehet, hogy igazad van."

Még nem álltam készen arra, hogy elfogadjam a vállveregetést, de láttam, hogy gond van a célom, hogy eltaláljak egy konkrét célt, amikor egyre messzebbre és messzebbre tolom a céltáblát.

"Igazam van." Lehajtotta a fejét. "Te jó ember vagy. Ezzel meg kell békélned."

"Ez a beképzelt változatod tesz velem dolgokat" - vallottam be, és lecsúsztattam a kezemet az egyik fonatán. "Szexi, amikor abbahagyod a rejtőzködést." Előre-hátra csavartam a hajának a végét. "Ez nem számít fodrászkodásnak vagy valami hasonlóan helytelen dolognak, ugye?"

Kipufogó nevetés ringatta vissza, és nem tudott a tekintetemmel találkozni, ami imádnivaló volt.

"Nem." Az öklébe köhintett. "A hajmosás nem egy dolog."

"Megérted, hogy meg kellett kérdeznem." Megfogtam a fonatát. "Dorombolsz, tudod?"

"Boldog vagyok, nem kanos."

Most rajtam volt a sor, hogy köhögőrohamba fulladva kuncogjak. "Azt mondtad, kanos."

"Nem vagyok felizgatva." A homlokát ráncolta a tisztázás közepette, lehajtotta a fejét. "Ez hazugság volt."

"Tudom." A könnyek eleredésének veszélye fenyegetett, és fájt a gyomrom. "Te mindig kanos vagy." Hátrahőköltem. "Mindig a fejeden vannak, még akkor is, amikor nem látom őket."

Egyik könyökére támaszkodva Asa fölém hajolt, és nézte, ahogy teljesen hülyét csinálok magamból.

Amikor újra kaptam levegőt, szárazra töröltem az arcom, és az oldalamra görnyedtem felé.

"Jobban érzed magad?" Megsimogatta a hajamat. "Még sosem láttalak így nevetni."

"Nem tudom, honnan jött." Újra felkacagtam. "Talán a nagyi jóvoltából elment az eszem."

Calixta egy magas királynő volt. Korábbi magas királynő. És egy mocsár fenekén lévő cellában tartották fogva.

Utólag már könnyű belátni, hogy a szüleim miért nem akarták, hogy a közelében legyek, vagy az alattomos befolyása közelében.

Másfelől viszont könnyen beazonosíthatóvá tették a menedékhelyet finanszírozó alapítványt, és anyát is összekapcsolták vele, tehát nem akarták, hogy megtaláljam őt? Vagy azt akarták, hogy megtaláljam, amikor eljön az ideje? Amikor készen állok?

És most, hogy már nálam volt, mit vártak tőlem, mit tegyek?

Senki sem számít arra, hogy fiatalon hal meg, de tényleg utasításokat kellett volna hagyniuk nekem.

"Calixta Damaras." Megrázta a fejét. "Ha ő volt az, és ha igaz, amit mondott."

"Szerencsések vagyunk" - fújtam ki. "Meglátogatjuk az egyetlen embert, aki mindkét esetben megerősítheti a dolgot."

 

* * *

Miután teljesen magamhoz tértem a kuncogási rohamomból, amit egyetlen fekete boszorkánynak - akár volt, akár nem - sem szabad beismernie, elsétáltam a patakhoz, hogy megnézzem, mi van Aedannal. Megérdemelte, hogy első kézből hallja a hírt a húgáról. Ami a többit illeti? Nyaggatott, egy titok, amit nem akartam megtartani, ezért bíztam a véresküben. És Aedanra.

"Hogy ment?" Aedan felült a függőágyában. "Nem nézel ki túl jól."

"Sok minden jár a fejemben." Kiszolgáltam magam az egyik tábori székhez. "Milyen volt a munka a boltban?"

"Tetszett." Felderült. "Békés volt." Megvonta a vállát. "És jó illata volt."

"Jól kijöttél a lányokkal?"

"Igen - mondta halkan. "Emlékeztem a beszélgetésünkre, és ennek megfelelően viselkedtem."

A kapcsolatunk bonyolultsága és az Arden iránti érdeklődése sokkal ragadósabbá tette a dolgokat.

Talán rosszabbá, mint a pókháló.

Jól van.

Nem.

A halálon kívül semmi sem volt ennyire rossz.

"Nem fenyegetlek." Fáradt mosolyt erőltettem rá. "Őszintén kíváncsi vagyok."

"Kedvelem őket. Mindkettőjüket. Kedvesek." Lehajtotta a fejét. "Az illatuk is jó."

Az a vigyor, amit a beteljesülésről mutatott, amikor a munkáról beszélt, kíváncsivá tett. "Volt valaha munkád?"

"Voltak kötelességeim a családommal szemben, de nem kilenctől ötig tartó munka, nem."

"Soha nem kellett megkeresned a saját pénzed?"

"Nem."

"Akkor valakinek meg kell tanítania, hogyan kell egyensúlyozni a csekkfüzetben."

Most nem volt itt az ideje, hogy a pénzügyeket szóba hozza, de Delma sírjával messze nem volt nincstelen.

"Már senki sem használ csekkfüzetet." Kicsit elmosolyodott. "Ezt még én is tudom."

"Nem mondtam, hogy én leszek az" - viccelődtem. "Nézd, beszélnem kell a lányokkal, de ha lenyűgözte őket az értékrended, és ha szívesen dolgoznak veled, megfontolom, hogy állandóbb állásajánlatot tegyek."

"Tényleg?" A szeme felcsillant, majd élesre váltott. "Ez nem bűntudatból fakad, ugye?"

"Nem és igen, és fogalmam sincs."

"Megölt volna, ha nem avatkozol közbe." Egy elveszett fiúra emlékeztetett. "Megmentettél."

Nem kellett volna a nevét mondania, talán nem bírta volna elviselni, hogy kimondja, de mindketten tudtuk, kire gondolt.

Ennyit arról, hogy én álltam a beszélgetés élére. "Sajnálom, ami Delmával történt, de nem hagyott más választást."

"Tudom." Komolyan bámult rám, arckifejezéssel. "Valószínűleg jobban, mint bárki más."

"Mennyit tudsz a családod történetéről, különösen a nagyszüleidről?"

Aedan pislogott, majd maga alá gyűrte a lábait.

"Nagyapám ágyas volt a Haelian Seas udvarában. A fattyakat, még a királyi születésűeket is, a hárembe adták nevelésre, így apám herceghez méltó nevelést kapott. Elvárták tőle, hogy ezt arra használja fel, hogy a korona számára kémkedve udvaroljon azoknak a nőknek, akik a szolgálatait kérték." Távolba révedő szemmel nézett az egyre mélyülő éjszakába. "Aztán minden darabokra hullott." Megrázta a fejét. "Calixta Damaras, az egykori főkirálynő eltűnt."

"És egy távoli unokatestvér igényt tartott a trónra."

"Drusilla Ginevra." A férfi bólintott. "Mindenki azt hitte, hogy ő ölte meg Calixtát, de nem volt holttest, és bizonyíték sem volt egyikre sem. Drusilla minden kihívót legyőzött, így kiérdemelte a koronát." Az érdeklődésemre elkomorult. "Miért?"

Elhallgatta a kivégzéseket, ami arra késztetett, hogy elgondolkodjam, vajon tudott-e róluk. Vajon a történet egy hazugság volt, amit Calixta arra használt, hogy fegyverként használja az unokáját, vagy ez egy igazság volt, amit csak a túlélők között suttogtak?

Akárhogy is, egy fiatal démon esetében, aki mindent feláldozott a családjáért, tartoztam neki teljes felvilágosítással.

"Delma Calixta unokája volt."

"Hidd el, tudom. Mindig erről beszélt, amikor gyerekek voltunk. Hogy a dolgoknak hogyan kellett volna történniük."

A gyerek egy pompás udvarban élt fantáziát, és az asszony bármit hajlandó lett volna megtenni azért, hogy visszamehessen, ezúttal királynőként, nem pedig gyalogként.

"Okom van azt hinni, hogy Calixta az apai nagyanyám is lehet."

És okom volt elgondolkodni azon, hogy vajon annak a bukott dinasztiának az ereje és a mögötte álló démonnő, aki még egy társával sem volt hajlandó megosztani a hatalmát, magyarázza-e az Asa iránti erőteljes reakciómat, a hígított vérem ellenére.

A bőr természetes árnyalatára fodrozódva Aedan kiesett a függőágyból. "Mi az?"

"Hamarosan lesz igazolásom, de addig is úgy vélem, hogy az információ pontos."

Butaság volt tőlem, hogy valaha is arra gondoltam, hogy a nagyanyám talán közönséges démon lehetett, amikor nagyapa nem fogadott el kevesebbet a tökéletességnél.

"Unokatestvérek vagyunk." Négykézlábra mászott. "Mennyi az esélye?"

Hogy a nővére azért sürgette őt Asa kihívására, hogy az én utamba állítsa, és ezzel jogos ürügyet szolgáltasson neki arra, hogy vadászhasson rá - és rám? Egyik sem, sőt talán még annál is kevesebb.

"Nem vagyunk éppen unokatestvérek." A tenyerembe görbítettem az ujjaimat. "Nem vagyunk vérrokonságban."

A kitörő, szerencsés boldogsága elszállt. "Azt hiszem, nem, mi?"

A mellcsontom mögötti nyomás előre lendített, ahogy felemelkedett, és a lábam elé helyeztem, hogy ne fussak el attól, amit mondani készülök, hogy mennyi mindent elárul rólam.

"Ami engem illet, nekem már nincsenek vérrokonaim." Megrándultam, ahogy a körmeim a tenyerem húsába maródtak. "Nem a vér az, ami egy családot összeköt." Megnyugtattam az ujjaimat, hogy meghajoljanak. "A szeretet és a kölcsönös tisztelet igen." Megtöltöttem a tüdőmet. "Szívesen látlak az enyémben, ha szeretnéd."

Az ölelésének erejétől biztos voltam benne, hogy a szemeim a koponyámból való kipattanás határán vannak.

"Köszönöm" - motyogta a halántékomhoz. "Nem hagylak cserben." Éreztem, hogy mosolyog. "Coz."

Egy torokköszörülés hallatszott mögöttem, és majdnem kifordítottam a bokámat, miközben Asa felé pörögtem. "Szia."

"Bocs a zavarásért." Tartotta a távolságot. "Colbynak szüksége van rád, hogy véglegesítsd az utazási terveinket."

"Ugye nem fogod megütni, amiért megölel, amikor hátat fordítok neki?"

"Ő a te felügyeleted alatt áll. Ez teszi őt a legbiztonságosabb démonná, akit ismerek."

"Ez nem volt nem."

Asa ekkor odajött hozzám, a kezét végigcsúsztatta a karomon. "Nem fogom bántani."

"Mmm-hmm." Én viszonoztam a szívességet, végigsimítottam a kezeimet a mellkasán. "Bejövök, miután itt végeztem."

"Rendben." Megcsókolta a halántékomat. "A szobámban leszek, elintézem a papírmunkát."

Asa hívhatott volna telefonon vagy sms-ben, de ő személyesen jött le, hogy megnézzen. Gyanítottam, hogy érzelmi támogatást akart nyújtani, de nem zártam ki a hátsó szándékot sem. Elvégre félig tündér volt.

Miután a nehezét elvégeztem, letelepedtem Aedan mellé, és tárcsáztam Cambert. Kihangosítottam a hívást, és a lányokkal megbeszéltük a lehetséges jövőjét a Hollis Patikában.

Számíthattam volna a nyafogásra.

Szóval...

Nagyon.

Szipogás.