Jaymin Eve - Reborn - 11. fejezet

 


11

Egy perccel később behajtottunk a parkolóba, és annak ellenére, hogy Sam az üvöltő rohamomtól ideges lett, még mindig sikerült bezárnia a kocsiját, kétszer ellenőrizni az összes ajtót, majd követni engem az iskolába.

Hétköznap volt, így mindenütt alakváltó diákok voltak, és furcsa volt belegondolni, hogy nem is olyan régen még ez volt az életem. Mikor érettségiztem egyáltalán? Abban az időszakban volt, amikor elvesztettem az emlékeimet?

Újabb ütés ütötte meg a fejemet, ezért elnyomtam a gondolatokat. Most nem volt itt az ideje egy újabb sikoltozásnak és/vagy hányásnak; arra kellett koncentrálnom, amit Sam mutatott nekem.

Elkanyarodott a főteremből, és hálás voltam, hogy letértem arról az útról, hogy az összes alakváltó diák abbahagyhassa a kiborulást, és ne kelljen kétszer is megnéznie, hogy az alfatárs az iskolájukban van.

A színházi szárnyban kötöttünk ki. "Ezt a részt bezárták felújítás miatt" - mondta Sam - "de ide kellett bejönnöm, hogy megtaláljak néhány régi iskolai aktát, és kezdem azt hinni, hogy nem csak felújítás folyik itt."

Minél közelebb értünk az alagsorhoz, annál nyugtalanabb lett a gyomrom, kavargott és táncolt bennem, míg végül a kezemet kellett hozzá szorítanom, hogy megpróbáljam csillapítani az áramlást. Az energia itt sötét volt, és Sam nyugodt arckifejezéséből láttam, hogy nem érzi ezt. Bármit is akart mutatni nekem... az hozzám kapcsolódott. Annak kellett lennie.

Amikor kinyitotta az ajtót, átlökve a sárga szalagot, ami állítólag mindenkit távol tartott, követtem őt a lépcsőn. "Remélem, nem veszed sértésnek - mondtam, próbálva elterelni a figyelmemet a sötét energiafoszlányokról, amelyek hiperhajtóműveket küldtek a testembe -, de egyáltalán mi késztetett arra, hogy itt szimatolj? Nem tűnsz olyan típusnak, aki tiltott területekre merészkedik."

Egy apró mosolyt lőtt a válla fölött, amit még a gyenge megvilágításban is elég tisztán láttam. "Elhinnéd, hogy egyszer régen, sok évvel ezelőtt én voltam az a gyerek, aki mindig bajba került, mert oda dugta az orrát, ahová nem kellett volna? A természetem veleszületetten kíváncsi, és bár ezt némileg kiverték belőlem, ezúttal egyszerűen nem tudtam ellenállni. Talán a sors akarta így, hiszen véletlenül éppen azt az embert találtam meg, akinek szintén tudnia kellene erről a helyről."

Sors? Nem igazán voltam az a fajta, aki bízik egy olyan entitásban, amit a legtöbbször gyűlöltem - helló, Torin? A hordó alját kapartam. De ismétlem, vagy isteni beavatkozás volt, vagy nevetségesen nagy véletlen, hogy Sam és én egymásra találtunk. Vagy inkább ő talált rám, pont akkor, amikor igazán szükségem volt rá.

"Sajnálom a falkádat - mondtam halkan. "Ha azt akarod, hogy a szart is kiverjem mindegyikből, amiért bántottak, csak szólj. Egy barátomért lecsapok rá." Bassza meg a haverja, amiért elvette a szikráját. Szó szerint egy támogató csoportot kellett volna alapítanom a hozzánk hasonló alakváltóknak, azoknak, akik nem illeszkedtek be a falkaéletbe.

Sam kuncogása szívesen látott megkönnyebbülés volt. "Nagyon örülök, hogy találkoztunk, Alfa Mera Callahan. Jól tetted, hogy eldobtad a 'Wolfe-ot'. Nincs rá szükséged."

Oké, szó szerint imádtam ezt az alakváltó csajt. Tudta, hogy mi a helyzet.

Abbahagytuk a beszélgetést, amikor elértük a majdnem koromsötét földszintet, a nyugtalanság a testemben erősebb volt, mint valaha, amikor egy halvány pézsmaillat szállt az orromba.

"Tűzszagú" - suttogtam. "És halál. Valaki megpróbálta elfedni, de az alaphangok megmaradtak."

Sam megköszörülte a torkát. "Igen, behoztam ide egy másik tanárt, és ő semmit sem érzett, de én is kiszúrtam. A szaglásom a legerősebb erősségem."

Az enyém is az volt - egy újabb közös vonás köztünk.

Sam átvezetett egy kis folyosón, és kivezetett a hatalmas, nyitott nagyterembe, és minél messzebb mentünk, annál biztosabb voltam benne, hogy már jártam itt lent. Csak arra nem emlékeztem, hogy mikor és miért.

"Látod már?" Sam megkérdezte.

Nem sokat láttam, ezért a farkasomat hívtam, hogy emelkedjen fel és segítsen nekem. Most az egyszer azonnal válaszolt, és hozzáadta az erejét az enyémhez. A sötét szoba tisztább fókuszba került, így pontosan láttam, amit eddig nem vettem észre.

"Mit? A. Bassza meg?" Tettem egy lépést előre. "Mi történt itt?"

Sam mozdulatlanul állt mellettem, mintha nem akarná megzavarni ennek a helynek a szellemeit. "Rohadtul fogalmam sincs" - suttogta. "Hogyan lehetséges, hogy ekkora pusztítás történt anélkül, hogy az iskola többi része is szenvedett volna tőle?"

Az alagsor leégett, fekete perzselésnyomok vonultak végig a helyiségen, egészen a távoli mennyezetig érve. Az emberi szemem nem látta a pusztítást, de a farkas szemem mindent látott. Semmi sem maradt a szénkupacokon és a megfeketedett berendezési tárgyakon kívül. "Elolvastam a falkagyűlések napirendjét, néhány évre visszamenőleg - mondtam halkan. "Nem említették az itteni tüzet."

Próbáltam valamilyen bizonyítékot találni arra, ami velem történt, de emlékeztem volna egy tűzre az iskolában."Én is kérdezősködtem" - ismerte el. "Ezért tudtam, hogy ez furcsa. A károkból ítélve ez egy tomboló pokoljárás lehetett, amit nem lehetett elrejteni. De valaki eltitkolja, mert senki, akivel beszéltem, nem tud semmit arról, hogy az iskolában tűz ütött volna ki."

Bólintottam. "Ez nem egy átlagos tűz volt. Magasan és forrón égett volna, nulla esélye lett volna arra, hogy külső segítség nélkül eloltják. Valaki tudott róla."

A zsigereimben kavargó érzést egyre nehezebb volt figyelmen kívül hagyni, és ahogy egyre beljebb mentem a szobába, és az öreg hamu illata betöltötte az orromat, abbahagytam a próbálkozást, hogy csillapítsam az örvényeket. A zsigereim mondtak valamit.

Szabadon engedtem az érzékeimet, és megálltam azon a ponton, ahol a legerősebben éreztem a füst illatát. Fölfelé bámulva észrevettem, hogy a nagyon magas mennyezetről néhány lánc lógott le, de nem volt hozzájuk tartozó emelvény.

"Gondolod, hogy a tűz itt kezdődött?" Sam kérdezte a közelből, félig halálra rémítve engem. Annyira koncentráltam, hogy meg sem hallottam a közeledését.

"Igen, azt hiszem" - motyogtam, miközben még mindig próbáltam belelátni a sötét mennyezetbe. "Azok ott fent perzselésnyomok, és a kár itt rosszabbnak tűnik, mint bárhol máshol."

Amikor nem jelent meg újabb bizonyíték fentről, a földre koncentráltam, lehajoltam, hogy végigsimítsam a kezemmel a cementet. Arra számítottam, hogy fekete maradványokat fogok felszedni, de az ujjaim csikorgóan tiszták lettek. A sötét foltok csak az égésnyomok voltak, amelyek a hamu eltakarítása után maradtak.

"Mit fogsz kezdeni ezzel az információval?" kérdezte Sam.

Kiegyenesedtem, és szembefordultam vele. "A megérzésemre fogok hallgatni."

Fogalma sem volt, hogy ez mit jelent, de azért beszállt. "Veled tarthatok? Régen volt már kalandom."

"Örömmel" - mondtam, újra összekulcsoltam a karjainkat, és visszahúztam őt arra, amerre az előbb jöttünk. "Te vagy az első új barátom hosszú idő óta. Előre is elnézést kérek a személyiségem teljes erejével, de ha úgy gondolod, hogy el tudod viselni, nem kell megkérdőjelezned a hűségemet."

"Tényleg jól jönne egy barát" - mondta a lány tárgyilagosan. "Csináljuk."

Persze, épp most barátkoztunk össze, mint a kisgyerekek a parkban, de miért kellett a felnőtteknek mindent bonyolítaniuk? Ha valakivel jól kijössz, légy a barátja. Ha bebizonyítja, hogy nem méltó a barátságodra, temesd el a testét, és kezdd elölről.

Ez egyszerű, tényleg.

Jó érzésem volt, hogy Sam nem fogja elárulni az azonnali barátságomat. Mint Simone-nál, néha egyszerűen tudtam.

Amikor elhagytuk az iskolát, a gyomromban kavargó érzés eltűnt, mintha sosem lett volna ott. Valami nagyon nem stimmelt abban a szobában, és most már nem álltam le, amíg rá nem jöttem, mi az. Vissza kell jönnöm ma este, amikor az iskola üres lesz, hogy tényleg szét tudjak bújni ott, hogy utánajárjak, mi történt, és szimatolhassak...

"A francba. Át kellett volna váltanunk."

Sam rám meredt. "Gondolod, hogy kihagytunk valamit, amit a farkas felvehetett?"

"Mindenképpen érdemes megpróbálni, mert abban a szobában több van, és én elhatároztam, hogy kiderítem, mi az."

Vártam, hogy úgy nézzen rám, mintha megőrültem volna, de csak összecsapta a kezét, és bólintott. "Készen állok, hogy visszamenjek, amikor csak akarod. Bár holnap órákat kell tartanom, szóval talán a hétvégén?"

"És mi van a ma estével?"

Arra számítottam, hogy a ma este túl korai lenne neki, hogy mentálisan felkészüljön, de nem tudtam tovább várni. Aztán meglepett. "Kilenc körül itt találkozunk" - mondta.

Pislogtam, mielőtt túlzottan lelkesen bólintottam volna. "Igen! Tökéletes! A végére járunk a dolognak, ha ez lesz az utolsó dolog, amit teszünk".

Baljós szavaim ellenére Sam magabiztos mosolya nem lankadt. "Ki fogjuk találni a megoldást. Most pedig elviszlek valahova?"

Megráztam a fejem. "Nem, azt hiszem, inkább sétálok egyet, hogy kiszellőztessem a fejem. Szeretnék a megfelelő mentális térben lenni ma estére."

"Megoldjuk" - mondta, és odahajolt hozzám, hogy megveregesse a vállamat. Egy utolsó mosollyal a kocsijához sétált, beszállt, és lassan, nyugodtan elhajtott, amin én is nevettem.

Szerettem a szürke árnyalataiban épült nőket, akiknek minden sarkon voltak kontrasztok. Samben volt egy megoldandó rejtély, és talán, miközben megoldom a saját életemet, megtudhatok egy-két dolgot az új barátomról.