Jaymin Eve - Reborn - 15. fejezet

 


15

A portál túloldalán a fehér folyosónak nyoma sem volt. Mielőtt egy lépést is tehettem volna ebbe az új szobába, Sam elém ugrott. Kíváncsi voltam, mitől aggódik, ezért gyorsan körülnéztem, végül követtem a fejünk fölött a látóvonalát.

Ó, a francba! A fekete, szikrázó füst, ami az ajtó körül lebegett, követett minket. Úgy lebegett, mint egy gonosz felhő, valójában sokkal nyugodtabb volt, mint korábban, az energiája most kíváncsi volt, nem pedig gyilkos.

Sam és én pillantást váltottunk, és ekkor kezdeményeztem a visszaváltozást. Itt volt az ideje, hogy megbeszéljük, mi történik itt, mert ez kezdett összezavarni a fejemben. A farkasom nem küzdött ellenem, és néhány perccel később már fel tudtam állni.

Kirázva a végtagjaimat, megvártam, amíg a csonttörés és a testek újraalakulásának érzése elhalványul. Azonnal észrevettem, hogy itt erősebbnek érzem magam; ez nem lehetett véletlen, igaz?

"Hol vagyunk?" Sam halkan kérdezte, a mellkasát dörzsölgetve, miközben felegyenesedett a váltásból.

"Fogalmam sincs - mondtam lélegzetvisszafojtva, mert halk izgalom kezdett lüktetni a mellkasomban. "Tudomásom szerint még soha nem jártam itt. Soha nem léptem ki a Tormából egy másik átkozott dimenzióba, vagy nem keveredtem bele egy dühös füstfelhőbe, de ugyanakkor... ez ismerős érzés."

A karomra tett kézzel megállított. "Fogalmam sincs, mi történt veled, de mondhatom, milyen vagány vagy, hogy úgy vállaltad el ezt, hogy fogalmad sem volt róla, mi vár rád a mágikus kapuk túloldalán?".

Keményfejű vagy hülye. Milyen finom határvonal.

"Miért léptél át?" Kérdeztem, emlékeztetve arra, hogy követett, amikor biztonságban kellett volna maradnia Tormában. "Ez nem a te harcod, és már így is túlmentél azon, hogy megpróbáltál segíteni nekem. Akkor miért?"

Sam lehajtotta a fejét, és egy hosszú sóhaj szökött ki belőle. "Elhinnéd, hogy az életem olyan nyomorúságos szívás volt, hogy valójában nincs is olyan sok vesztenivalóm azzal, hogy követlek a kalandodban?"

Együttérzés támadt bennem. Jobban megértettem, mint szerettem volna. "Azt hiszem, részben ezért éreztem olyan azonnali kapcsolatot veled" - mondtam, és megráztam a fejem. "Te és én ugyanolyanok vagyunk, csak más falkában nőttünk fel. Szó szerint bármit választanék ahelyett, hogy Torma-ban maradjak."

"Most már jobb neked" - suttogta, felemelve az arcát, a szemei csillogtak, ahogy a múltjának szellemei néhány kósza könnycseppben ömlöttek ki. "Erős alfa vagy, és tisztelnek téged. Nem kellett könyörögnöd... kibaszottul könyörögnöd évekig, hogy egy másik falka befogadjon. Az egyik másik tanár azt mondta nekem, hogy csak Torin alfa gyengédségének köszönhető, hogy a visszautasított nőstényekkel szemben gyengéd, hogy az áthelyezésemet jóváhagyták. Különben örökre a régi falkámnál ragadtam volna."

Felhorkantam. "Annak a szemétládának csak azért van gyenge pontja, mert megpróbálja jóvátenni, amit velem tett, de bármi is az oka, örülök, hogy meg tudtál szabadulni a falkádtól."

Megvonta a vállát. "Igen, de mint mondtam, még mindig össze vagyok zavarodva emiatt, úgyhogy próbálok..." Szünetet tartott, kereste a szavakat. "Megváltoztatni a sorsomat, azt hiszem. És ennek során abba kell hagynom a bujkálást és a féléletet. Ennek érdekében kockázatot kell vállalnom. Ez volt az, ami arra késztetett, hogy egyáltalán a nyomodba eredjek."

Megbökdöstem az oldalát, és hosszú, nyugtató lélegzetet vettem. "Megértelek egy olyan szinten, ami kissé ijesztő, másrészt viszont imádom, hogy ezt együtt csináljuk. Én is félek, de meg tudjuk csinálni. A nők bármire képesek, főleg, ha összetartunk. Ebben őszintén hiszek."

Összekulcsolta a karját az enyémmel, látszólag megerősödve a szavaimtól. "Én is hiszek ebben" - mondta, és a hangja egyre magabiztosabbá vált. "Csináljuk ezt. Együtt kideríthetjük, miért vagy itt, mi a fene történt ezzel a hellyel, és miféle füstdémon háziállatot örököltünk most."

Megdöbbentett az igazság, hogy az igazi barátokat, amilyen ritkák is voltak, arról lehetett felismerni, hogy hogyan bátorítottak minket - akár szavakkal, akár tettekkel -, hogy önmagunk legjobb, legerősebb változatai legyünk. És amikor nem tudtunk erősek lenni, ott voltak, hogy felkapjanak és összetartsanak minket.

Mint most is, a közös bizalmunk volt az, ami arra sarkallt minket, hogy megtegyük az első lépéseket az új ismeretlenbe, amivel szemben álltunk.

Sam megrázta a fejét, miközben a körülöttünk zajló vérengzést figyeltük. "Ez egy könyvtár volt, igaz?" - kérdezte.

"Igen, biztos vagyok benne, hogy az volt" - mondtam, miközben a fölöttük magasodó faragott mennyezetről a falakon sorakozó számos ablakra bámultam. Ezek most repedezettek és töröttek voltak, ahogy minden más is ezen a helyen, mivel puszta törmelékké váltak.

Csak a fehér polcok darabjai maradtak meg, szertelenül felhalmozva a fényes padlón. A könyvek, amelyek valaha ezeket a polcokat díszítették, sem jártak jobban, most már csak szétszórt lapok és szakadt borítók voltak.

" Te szereted a könyveket?" kérdezte Sam, a hangja fojtottnak tűnt.

Bólintottam, a fejemet billegtettem, mint azok a hülye babák. "Hatalmas könyvrajongó - mondtam összeszorított torkomon keresztül. "Úgy érzem, mintha a legrosszabb rémálmomba botlottam volna, és ennél már csak az tudna rosszabbat tenni, ha egy kibaszott bohócautó hajtana be, tizennyolc apró bohóc özönlene ki belőle, aztán halálra vernének a törött könyvekkel."

Sam megköszörülte a torkát. "Jól van. Már aggódtam, hogy én leszek a drámai ebben a barátságban."

"Nyugodt lehetsz..." Fojtogattam. "Ezen a téren nem kell aggódnod."

Ő tényleg felnevetett, és valahogy egy icipicit jobban éreztem magam.

A szobába beljebb sétálva azon kaptam magam, hogy szokatlanul dühös lettem. "Bárki is tette ezt, az egy kibaszott gyilkos" - morogtam. "Hogy tehették?"

Sam most már nem nevetett. "Ja, egy könyvgyilkos, és ha megtaláljuk, segítek eltemetni azt a rohadt hullát."

Halálosan komolyan beszélt, és én is ott voltam mellette.

"Van valami elképzelésed arról, hogy pontosan hol is vagyunk?" Kérdeztem, mert egyértelmű volt, hogy... egy kicsit kívül vagyunk a megszokott létünkön. "Szerinted még mindig a Földön vagyunk? Vagy talán...?"

Sam szünetet tartott, közvetlenül egy újabb halom összetört álom mellett. "Nézd, én nem hiszek a varázslatban, de a mai nap után... a pokolban sincs remény, hogy még mindig a Földön vagyunk. A bal cicimet is rátenném."

"A bal mellem a kedvencem", mondtam neki. "De akkor is fogadnék rá, mert egyetértek veled."

Felhorkant. "Jó tudni."

De tényleg az volt? Mert az, hogy nem a Földön vagyunk, megváltoztatta az egész itteni narratívát, és nem voltam benne biztos, hogy hol fogunk kikötni, ha egyszer felfedezzük az igazságot erről a helyről.

Minél messzebb mentünk a szétrombolt könyvtárban, annál nagyobb lett a törmelék, mígnem már szinte nem is tudtunk mélyebbre jutni a teremben.

"Hogyhogy nincs itt senki?" kérdezte Sam, lábujjhegyre állva próbált jobban körülnézni. "Gondolod, hogy mind meghaltak a pusztítás során?"

"Nem tudom" - mondtam, frusztráció és zavarodottság hadakozott bennem. Annyira biztos voltam benne, hogy az igazságom itt van, de csak egy széthullott könyvtárat találtam. Talán ez egy allegória volt az agyamra, mert most úgy éreztem, hogy egy lépésre vagyok attól, hogy ne legyek több, mint amit itt láttam.

"Talán meg kellene próbálnunk átmászni azon a legnagyobb kupacon - mondta Sam, közelebb lépve, hogy elrúgjon néhány polcot az útból. "Még nem kéne feladnunk..."

Egy halk hang, egy dulakodás szakította félbe, közel ahhoz a helyhez, ahol álltunk. Sam és én gyors, tágra nyílt pillantást váltottunk, mielőtt mindketten előre siettünk. "Halló?" Kiáltottam, és elkezdtem könyveket és fadarabokat emelni a hangot halló helyhez legközelebb eső oldalról. "Van ott valaki? Kiássuk magukat."

Újabb dulakodás hallatszott, és vele együtt a régi moha és a földes talaj halvány illata. Ezek nem könyvtárillatok voltak, hanem inkább egy élő lény. "Van ott valaki alatta" - mondtam sürgetően, és Sam és én kétségbeesetten dolgoztunk, hogy eltüntessük a tárgyakat a halomról.

Eltartott néhány percig, mire a legnehezebb részt le tudtuk teríteni, és ekkorra már a csoszogás is hangosabb volt. "Nagyon remélem, hogy ez nem egy óriáspatkány - mondta Sam, és nyugtalan arccal bámult lefelé. "Kétlem, hogy bármi más túlélné ezt a nagy súlyt. Hacsak nem elég kicsi ahhoz, hogy a darabok között mozogjon."

Ha egy nagyobb lény volt, akkor kivételesen erősnek kellett lennie ahhoz, hogy túlélje. Erősnek és valószínűleg veszélyesnek. Mégsem hagyhattam senkit csapdába esve és megsérülve, amikor segíthetnék; ez nem volt a természetemben.

Ezt szem előtt tartva Sam és én igyekeztünk lekapkodni az utolsó törmelékrétegeket, és legnagyobb meglepetésünkre a felhő is segített, lefelé cikázott, hogy felkapja a legnehezebb tárgyakat, ködös anyaga láthatóan képes volt megszilárdulni és a polcok köré tekeredni, hogy elvonszolja őket a kupacból.

A fizikai munka segített megakadályozni, hogy az elmém a pánik területére tévedjen, bár egy pillanatig reménykedtem, hogy ez egy új nyomot fog feltárni.

Válaszokat kerestem, és ezen a ponton csak még több kérdésem volt, de amíg a jó irányba haladunk, addig tovább nyomultam.

Nem volt más választásom.