Jaymin Eve - Reborn - 16. fejezet

 


16

Legalább tíz percbe telt, mire a lényt kiszabadítottuk. Nem patkány volt, nem csótány, nem svábbogár, és nem is más állat, de nem is ember vagy alakváltó, ennyit biztosan tudtunk.

Annak ellenére, hogy korábban félt attól, hogy mit fedezhetünk fel, Sam volt az első, aki leereszkedett, és felsegítette őket. Én lassabb voltam, mert nem tudtam megállni, hogy ne bámuljam a szőrtelen, három láb magas... kis fickót?

Nagyjából emberszerű, göcsörtös és keményített bőre volt. Kis termete ellenére nagyon erősnek kellett lennie, mert nem látszott rajta semmilyen sérülés attól, hogy egy nagyon nagy és nehéz könyv- és polchalom alá temették.

Amikor a lény ülő helyzetbe került, letörölte az utolsó port is az arcáról, és rámosolygott Samre, mielőtt felém fordult. Amikor hatalmas szemei az enyémre szegeződtek, a sötét, pislogás nélküli szemek nyugtalanságot keltő trillákat küldtek bennem.

Amikor már éppen el akartam lépni, azt kérdezte: "Mera?".

Egy pillanatra megijedtem, mielőtt eszembe jutott, hogy pontosan erre vártam. Bizonyíték arra, hogy már jártam itt korábban. Térdre ereszkedtem, kinyújtottam a kezem, és megragadtam a kezét, és a szilárd szorítás, amely majdnem összezúzta az ujjaimat, megerősített abban, hogy milyen erős a lény.

"Ismersz engem?" Fojtogattam. "Találkoztál már velem?"

Tekintetünk egy hosszú pillanatig egymásba meredt, mielőtt a lény bólintott. "Nagyon is jól ismerlek, Mera Callahan, a Torma alakváltók közül."

Egy könnycsepp szökött ki belőlem, én pedig remegve beszívtam a levegőt, és próbáltam uralkodni magamon, nehogy összeessek, és elsírjam magam szegénynek.

A lény rám mosolygott, a vékony ajkak görbe íve furcsán megnyugtatott. "És mielőtt megkérdeznéd, a nevem Gaster. A Tündérség demi-fae goblinja vagyok, és férfiként azonosítom magam, abban a tekintetben, amit te nemként értelmezel."

Nagyot nyeltem. "Honnan tudtad, hogy mindezek a kérdések végigfutnak az agyamon...? Várj egy kibaszott percet! Azt mondtad, hogy 'tündér'?"

A mosolya egyre szélesebb lett. "Nem változtál meg, kislányom. Az emlékeiddel vagy anélkül, mindig szükséged lesz címkékre."

A füstfelhő közelebb sodródott, Gaster köré tekeredett. Elhajoltam, nem tudtam, hogy támadni fog-e vagy sem. Gaster felnevetett, durva, reszelős hangon. "Á, igen, tudhattam volna, hogy Inky megtalál téged."

Közte és... Inky között néztem.

"A füstfelhőnek van neve?" Kérdeztem, fájó agyam próbálta összerakni az egészet.

"Te adtál neki nevet" - mondta Gaster. "Ez ragadt rá."

Megráztam a fejem. "Nem emlékszem" - lihegtem. "Nem emlékszem semmire, és amikor megpróbálom, úgy érzem, mintha késpárbajban ütnék a fejem."

Gaster talpra húzta magát, csak egy kis segítségre volt szüksége tőlem. "Nálam vannak a válaszok, amiket keresel" - mondta halkan. "Csak adj egy percet, hogy visszanyerjem az energiámat."

Válaszok! Átkozottul megvoltak a válaszai.

A megérzésemnek igaza volt, és a mai segítségéért egy kibaszott házzal tartoztam Samantha Rowlandnek a tengerparton. Ha már itt tartunk... "Jól vagy?" Kérdeztem, megjegyezve, milyen sápadtnak tűnik.

A torka megmozdult, ahogy durván nyelt. "Nem vagyok benne biztos. Ki ez a lény, akit találtál?"

Megbillentettem a fejem. "Azt mondta, hogy a neve Gaster, egy demi-fae goblin."

Rám meredt. "És te beszélsz demi-fae nyelven?"

Ekkor végre megértettem, miért nézett olyan sápadtan és zavartan. Gaster nem beszélt angolul, és úgy látszik, én beszéltem azt a nyelvet, amit ő beszélt. Pont úgy, mint a japán alfával Torma-ban.

Gaster megköszörülte a torkát, én pedig lenéztem, hogy találkozzam a tekintetével. "A könyvtár univerzális fordítója megsemmisült, a Solaris-rendszer kapuival együtt. Nagy bajban vagyunk, és attól tartok, talán te vagy az egyetlen, aki segíthet nekünk helyrehozni ezt a zűrzavart."

"Szent szar" - lihegtem. "Még demi-fae nyelven beszélve is csak nagyjából a felét értettem annak, amit az előbb mondtál. Talán kezdhetnéd az elején, és elmondhatnál mindent."

Bólintott, és összerezzent, miközben előre lépett. "Egyetértek, de nem tudom, mennyi időnk van valójában, mielőtt túl késő lenne visszacsinálni, amit tettünk."

Ó, kitűnő, még több baljós előrejelzés.

"Szüksége van segítségre?" Kérdezte Sam, még mindig pokolian összezavarodva. "Ételre, vízre vagy orvosi ellátásra?"

Megismételtem a kérdéseit Gasterhez, aki megrázta a fejét. "Nem, jól vagyok. Az energiám a vártnál gyorsabban tér vissza, és azt hiszem, most már van erőm, hogy keressek neked ruhát. Ha kényelmesen elhelyezkedtél, gyorsan bepótolhatjuk egymásnak a történteket."

Megismételtem a szavait Samnek, és ő megkönnyebbült lélegzetet vett. "Igen, nézd, tudom, hogy alakváltók vagyunk, de egy bizonyos ponton jobban szeretném, ha nem minden testrészem üdvözölné a világot".

Valódi, őszinte kuncogás tört elő belőlem. "Ja, ugyanez."

"Akkor kövessetek" - mondta Gaster, máris energikusabbnak tűnt, ahogy a törmelék között haladt. Az arca lehanyatlott, ahogy szemügyre vette a pusztítást, a rücskös ráncok ráncba szedték az arcát. "Az első támadás során kiütöttek" - mondta szomorúan. "Nem tudtam megvédeni a védenceimet. Azt hiszem, az egyetlen ok, amiért nem száműztek a Tudás Könyvtárából, mint a többieket, az az, hogy a káoszban elkerültem."

Ő? Ó, a fenébe is, annyi kérdésem volt, de most nem ez volt a megfelelő alkalom. Gaster azt mondta, mindent elmond, ami történt, csak türelmesnek kellett lennem. Ami egyértelműen erős jellemvonásom volt. A téveszmékkel együtt.

Amikor végre elérte a könyvtárnak a főbejárattól keletre eső részét, kutatni kezdett a rosszul behorpadtnak tűnő raktárszekrények között. Azzal töltöttem az időt, hogy megvártam, és beavattam Samet mindenbe, amit nem értett, mert nem beszélt demi-fae nyelven.

Mint egy normális alakváltó.

Mire Gaster végre előkerült, hosszú, fehér anyagból készült lepedőkkel, amelyeket segített nekünk rögtönzött tógává formálni, a barátom teljesen naprakész volt. Aztán, amikor a meztelen testrészeinket felöltöztették, Gaster elvezetett minket azon kevés helyek egyikéhez, amelyeket nem borított el a pusztulás, és intett, hogy üljünk le.

"Majd én fordítok - mondtam Samnek.

Bólintott, és úgy nézett ki, mint egy tógába öltözött istennő. Elég biztos vagyok benne, hogy Sam egy krumpliszsákot is felvehetne, és még mindig gyönyörű lenne. "Tudok várni a végéig. Tudom, hogy ez a te történeted, és már régóta vársz arra, hogy felfedd ezt az igazságot."

Gyakorlatilag nem volt olyan régóta, de egy átkozott örökkévalóságnak tűnt.

"Köszönöm" - mondtam, mielőtt Gaster megköszörülte a torkát, és elrabolta minden figyelmemet.

"Majdnem két földi évvel ezelőtt érkeztél ide" - mondta.

A gyomrom hevesen kavargott. "Két év?" Megismételtem, éreztem, hogy remeg az ajkam. "Amikor a Torma falka a sztázisba volt zárva?"

Gaster megrázta a fejét. "Néhány hónapig voltak sztázisban, ennyi az egész. Az elmúlt két év normális volt számukra, de nyilvánvalóan valaki megváltoztatta az idővonalat."

Kinyitottam és becsuktam a számat, de nem jöttek elő szavak, mert túlságosan meg voltam döbbenve ahhoz, hogy összefüggő gondolatokat alkossak, nemhogy beszédet. Az összes falka emlékezett az idővonalnak erre az új változatára, egyikük sem kérdőjelezte meg az apró ellentmondásokat. Hogyan lehetett az a lény, aki ezt tette, elég erős ahhoz, hogy alakváltók tízezreinek az elméjét megváltoztassa?

Sam reagált az arcomon tükröződő döbbenetre, közelebb húzódott hozzám, hogy átkaroljon. "Mit mondott?" - harapott rá. "Jól vagy?"

Megráztam a fejem, és durván nyeltem. "Nem, tényleg nem vagyok jól. Azt mondta, hogy két évvel ezelőtt érkeztem ide, és nem volt hosszú távú sztázis Torma esetében. Ami mindennek a lényege az, hogy nem két hónapnyi emlék hiányzik... hanem két év."

A szemöldöke összeráncolódott, ahogy rám meredt. "Tudod - mondta lassan. "Megvannak az emlékeim arról, hogy Torma le volt zárva, de egy részem arra is emlékszik, hogy jelentkeztem náluk a sztázis ideje alatt, aminek a sztázisnak kellett volna lennie. Jelentkeztem és elutasítottak."

Sok lyuk volt ebben az egész kibaszott helyzetben, de Sam, mint a többiek, csak úgy lesöpörte a zavarát. Én voltam az egyetlen, aki nem tudta abbahagyni a piszkálódást.

"Téged a mesterünk, a Shadow Beast hozott ide" - folytatta Gaster, visszaterelve szétszórt figyelmemet rá.

"A Shadow Beast?" Megerősítettem, ismét megdöbbenve mondtam utána.

Egy rezdülés ütötte meg erősen a mellkasomat, és ez más volt, mint amit Torma-ban éreztem. A tenyerem is újra viszketett, erősebben, mint valaha, és ugyanabban a pillanatban a farkasom a felszínre tört, szinte kényszerített, hogy átváltozzak.

Valahogy sikerült visszarángatnom, mert ebben az alakban kellett maradnunk, hogy feltehessük a kérdéseinket. "Ismerem a Shadow Beast-et?"

Gaster bólintott. "Ó, igen, nagyon jól. Ti barátok vagytok. Talán több is, mint barátok, azt hiszem, még ha nem is voltam igazán beavatva a kapcsolatotok belső dolgaiba. De soha nem láttam, hogy bárkivel is úgy bánt volna, mint veled. Te különleges vagy, Mera. Jobbá változtattad a fenevadat, és egy olyan hatalmas lény számára, aki kétezer éven át félelemmel és irányítással uralkodott, ez jelent valamit."

Semmit sem éreztem ebből valóságosnak, és mégis... hittem neki. Éreztem mélyen a mellkasomban, ahol egy hatalmas, tátongó lyuk tátongott. Egy lyuk, amit Torin megpróbált betölteni, de ő csak gyenge pótlék volt arra, amit valóban elvesztettem.

Egy társat.

" Shadow." Próbálgattam a nevet a nyelvemen, és Inky válaszul körém tekeredett.

"Így hívtad őt" - mondta Gaster izgatottan. "Kezdesz emlékezni?"

Megráztam a fejem. "Nem igazán, de ismerős. Bármilyen varázslatot is helyeztek rám, úgy tervezték, hogy fájdalmat okozzon nekem, valahányszor nekimegyek a korlátjának. Ki kell találnom, hogyan törhetem át, hogy az emlékek visszatérjenek. Akárki is alkotta meg ezt a varázslatot, azt remélte, hogy csak belerázódom az új életembe, és soha nem kérdőjelezem meg a cselekmény lyukait, hogy úgy mondjam."

Gaster nevetése ismét reszketett belőle. "Egyáltalán nem ismernek téged. Te örökké mindent megkérdőjelezel. Ez is a vonzerőd része."

Ezen a ponton legszívesebben megöleltem volna ezt a kis fickót, de tartózkodtam tőle, hátha itt ez sértő lenne.

"Szóval, hogy vették el az emlékeimet? És mi történt a könyvtárral?"

Ekkor kijózanodott, a furcsa nevetés, amit már élvezettel hallottam, olyan gyorsan eltűnt, mint a mosolya. "Erős varázslatot alkalmaztak rajtad" - mondta, és lesütötte a szemét. "Abból, amit megfigyeltem, szinte mindenkire, aki a könyvtáron kívül tartózkodott a varázslat elhelyezésekor, hatással volt a varázslat. Azok, akik e falakon belül voltak, némileg védve voltak."

Bólintottam, bátorítva őt, hogy folytassa, még akkor is, ha a rettegés egyre csak erősödött bennem.

" Shadow a könyvtáron kívül volt - mondta sietve -, és bár úgy volt elvarázsolva, hogy elfelejtsen téged, tudta, hogy valami nincs rendben. Amikor visszatért a könyvtárba, olyan vadállat volt, amilyennek még sosem láttam. Elvesztette az önuralmát, elpusztította a könyvtárat és a Solaris Rendszert. Nem tudta, mit keres, de azt tudta, hogy valami fontosat elloptak tőle. Ő..." Gaster megrázta a fejét. "Katasztrofális volt, és fogalmam sincs, ki élte túl a katasztrófát. Mindenki eltűnt, ahogy látod, és az ajtók is megsemmisültek. A külvilágból érkező segítség minden eszközével együtt."

"Mi az a Solaris rendszer?"

Ezen a ponton már feladtam az ismétlést Samért, de ő állta a szavát, és türelmesen várt.

"Egy átjárókból álló hálózat volt, amely ehhez a könyvtárhoz kapcsolódott." Meglengette a kezét, és nagy levegőt vett. Szomorú lélegzetet. "Ez volt az egyik legszebb és legteljesebb tudásportál a világok között. Tudás, amely most az örökkévalóságra elveszik."

Oké, ha sírna, én is sírnék, mert ez szívszorító volt.

"Tíz ajtó volt, mindegyik a mi világrendszerünk egy-egy másik világába vezetett. Beleértve az én Tündérvilágomat is."

Elismételt egy csomó más nevet, köztük Valdort, ahol minden kibaszott vámpírok éltek, és az Árnyékbirodalmat, ahol szerinte én voltam, amikor mindenki emlékeit kitörölték.

"Simone itt volt a könyvtárban?" Kérdeztem, mert ez volt az, aminek értelme volt mindazzal együtt, amit megtudtam.

Gaster bólintott, és egyenesebben ült. "Itt volt! Itt volt, amikor Shadow mester szabadon engedte a szörnyetegét, és fogalmam sincs, mi történt azután."

A szívem hangosan kalapált, és a mellkasomra szorítottam a kezem, hogy megpróbáljam magamban tartani.

"Életben van" - döntöttem, még mindig nem voltam hajlandó elfogadni semmilyen más lehetőséget.

Ő bólintott. "Minden esély megvan rá, hogy élve megúszta. Sokan elmenekültek az ajtókon keresztül, mielőtt kitépték volna őket. És Luciennel, Valdor vámpírmesterével volt. Ha meg tudta volna menteni, megmentette volna."

Remegő kezeimet a lábam alá dugva küzdöttem a pánik ellen. Fogalmam sem volt, mire számítottam, amikor elindultam erre az útra. Mint mindig, most is lépésről lépésre haladtam, és úgy dolgoztam fel az információkat, ahogyan azok elém kerültek, de komolyan... Komolyan!

Ez sokkal több volt, mint amit bármelyik alakváltónak el kellene fogadnia. "Van rá mód, hogy visszakapjam az emlékeimet?" Kérdeztem, gondoltam, ez majd kitölti az összes üres foltot, és remélhetőleg megszünteti az ereimet elárasztó pánik alacsony szintjét.

"Egy nagyon erős lény megátkozott téged" - mondta Gaster, és közelebb hajolt, hogy alaposan megvizsgáljon. Felkészültem a rossz hírre. "És bár nem lesz könnyű áttörni a hatalmuk többszörösen kereszteződő vonalait, talán van rá mód. Csak..." Baljósan elhallgatott.

"Micsoda? Én bármit megteszek."

Kereszteződő vonalak? Ez csakis a napfény és a holdsugarak fala lehetett, amit a fejemben láttam, amikor az emlékvarázslat ellen küzdöttem.

"Ahhoz, hogy megtörjem ezt a varázslatot, neked is meg kell törnöd" - mondta, és egy gyors rántással letépte a ragtapaszt. "A varázslatnak elég ideje volt arra, hogy beszivárogjon az igazi énedbe, és ahhoz, hogy eltávolítsd..." Senkinek sem kellett befejeznie a mondatot.

Tényleg nem számított. Bármi is legyen a következmény, vállaltam a következményeket. "Nem tudok így tovább élni, Gaster - mondtam neki, és nem voltak kétségeim. "Hiányoznak az emlékeim és az életemet megváltoztató élmények. Megéri a kockázatot."

Gaster bólintott, és tetszett, hogy nem vesződött azzal, hogy vitatkozzon velem.

Lehet, hogy nem vagyok elég erős, de legalább adott egy esélyt.

Néha egy esély volt minden, amire valakinek szüksége volt.