Jaymin Eve - Reborn - 17. fejezet

 


17

Amikor Gaster elment, hogy hozzávalókat keressen a varázslatához, én azzal töltöttem az időmet, hogy járkáltam, stresszeltem, és tájékoztattam Samet a kihagyott információkról.

" A Shadow Beast?" - suttogta-kiabálta, mielőtt egy csettintéssel becsukta a száját. Megrázta a fejét. "Ez túl őrültség ahhoz, hogy belegondoljak. Nem értem, hogy élhetted ezt az életet, és mindezt elvették tőled".

"Gaster nagyon keveset beszélt a részletekről, amikor erről volt szó" - mondtam, és olyan erősen gondolkodtam, hogy fájt magamnak -, "és azt hiszem, ez annak köszönhető, hogy nem volt ott sok nagy szarságnál, ami történt. Lefogadom, hogy nem akar hamis információkat adni."

"Ezért elég fontos ez az emlék-visszafordítás ahhoz, hogy kockáztasd a halált, ugye?"

A nő bizonytalannak tűnt. Nem hibáztathattam érte, de akárcsak a goblin barátunk, ő sem próbált lebeszélni róla. Mindannyian felnőttek voltunk, akik képesek vagyunk meghozni a saját döntéseinket, és jó volt, hogy nem kellett megmagyaráznom az érveimet. Megértették. És éreztem, hogy mindketten ugyanígy döntöttek volna.

Mire Gaster visszatért, Sam és én húsz könyvet mentettünk meg, a többnyire sértetlen köteteket, amelyek úgy tűnt, hogy az egyik nagy tündeháborúról szóltak, szépen egymás mellé pakoltuk. "Ó, köszönöm - kiáltotta Gaster, és felsietett, a karja tele volt pergamenekkel és üvegekkel. "Több mint pusztító, amit itt elvesztettünk. Felbecsülhetetlen tudást tíz világból és több ezer évből."

Nem hazudok, ettől majdnem elhánytam magam. Shadow Beastnek sok mindenért felelnie kellett, még ha nem is volt teljesen magánál, amikor ez történt.

"Biztos vagy benne?" Gaster még egyszer utoljára ellenőrizte, miközben elkezdte kiteregetni a földön a tárgyait.

"Készen állok" - mondtam meggyőződéssel.

Tényleg készen álltam, mert az alternatíva az lett volna, hogy minden keresett válasz nélkül távozom ebből a világból, és visszatérek Torinhoz és Tormához. Keményen átkozottul nehéz passz, emberek.

"Szükségem lesz rád, hogy befeküdj ebbe a körbe - mondta Gaster, és rájöttem, hogy alig néhány másodperc alatt sikerült fehér krétával egy nagyon bonyolultnak tűnő, képekből és szimbólumokból álló kört rajzolnia. "Ezt hívják varázsgömbnek" - magyarázta -, "és megvéd téged és minket attól, bármi - megköszörülte a torkát -, ami az emlékeidre vonatkozó kötés megsemmisülése során keletkezhet".

Baljóslatú, de nem meglepő. Gaster nem tűnt hisztériára hajlamos lénynek, és nem lehetett elrejteni az őszinte aggodalmat a hangjában, amikor erről az eljárásról beszélt. A varázsgömb kiváló választás volt.

Sam kinyújtotta a kezét, és megragadta a kezemet, ahogy elhaladtam mellette. "Megkapod - suttogta. "Tudom, hogy bármit is dobnak feléd, elkapod, és még keményebben visszadobod."

Visszaszorítottam a szorítását. "Köszönöm."

A tekintetünk találkozott, és bár aggódónak tűnt, az aggodalom lényegesen kisebb volt, mint a tekintetéből áradó rendíthetetlen bizalom. Úgy gondolta, hogy képes vagyok rá, és én eltökéltem, hogy bebizonyítom az igazát.

Amikor készen álltam, kinyújtóztam a körben, és tökéletesnek találtam a számomra megfelelő méretet. Az erő bizsergése gyorsan végigsuhant a bőrömön, mint az elektromosság. Gaster folytatta a képek rajzolását körülöttem, és ahogy bezárta a varázsgömb utolsó részeit, az energia rám telepedett.

"A gömb elkészült - mondta Gaster, a hangja tompa volt, mintha egy szó szerinti gát állt volna közöttünk. "Készülj fel, Mera Callahan."

Behunytam a szemem, és az életemért kapaszkodtam, az ujjaimat a földbe vájtam. Alig volt tapadás, de mégis úgy éreztem, mintha horgonyként tartana a helyén. Gaster kántálni kezdett, a szavak egyre hangosabbak lettek, amíg az egész könyvtárban visszhangoztak.

A kántálás behatolt az agyamba, pörgött, és egyre erősebbé és hangosabbá vált. Végül, amikor már úgy éreztem, hogy a fejem felrobban, és a sikítás határán voltam, Gaster utolsó szava akkordként zengett fölöttem.

Egy akkord, amely egyre mélyebbre hatolt, a testem vele együtt rezgett, mintha minden egyes sejtem ugrált volna és felgyorsult volna. A testem elhagyta a talajt, a varázsgömb volt az egyetlen dolog, ami megakadályozta, hogy teljesen elsodródjak.

"Tarts ki, Mera!" Sam kiáltott, ahogy a remegés egyre erősebb lett. "Mindjárt végzel."

Bízva abban, hogy ő tud valamit, amit én nem, szorosabban lehunytam a szemem, és nem féltem tovább az ismeretlentől. Átadtam magam a varázslatnak, és hagytam, hogy elvégezze a dolgát. A rezgés addig fokozódott, amíg az agyam össze nem kuszálódott. Nem emlékeztem, ki vagyok, hol vagyok, vagy egyáltalán miért vagyok ott. De arra határozottan emlékeztem, hogyan kell sikítani.

Amikor a fájdalom nagyobb lett, mint amit kezelni tudtam, sikolyok törtek fel a mellkasomból és a számból, órákig, napokig, hetekig. Fájdalmat felülmúló fájdalom. Egy összetört elme és test. Fényvonalak törtek át rajtam és körülöttem, ahogy az emlékeimre boruló pajzs darabokra szakadt. És a fájdalom folytatódott.

Zokogva.

Sikoltozva.

Elveszve. Egyedül.

Shadow... Shadow... Shadow... Shadow.

Hol volt Shadow?

A lelkem úgy tombolt, ahogy még soha nem éreztem, és még a testemben lévő fájdalom majdnem teljes megsemmisülését is háttérbe szorította. Shadow Beast. Nem ő volt az ellenségem, vagy az a lény, aki ellopta az emlékeimet.

Ő volt az én... mindenem.

Lángok tomboltak velem, ahogy az erőm kiszabadult a ketrecéből, betöltötte a gömböt és beborította az egész testemet. Ezzel együtt a fájdalom is elhalványult, és végül a sikolyaim is abbamaradtak, és végre megnyugodtam.

Egy gyengéd érintés a vállamon kirázott a sötétségből, és ahogy Gaster kimondta a nevemet, kapkodva rándultam fel, a fejem úgy zakatolt, mint egy légkalapács, ahogy újabb emlékek szabadultak fel.

"Túlélted - mondta Gaster, továbbra is halkan beszélve -, és az emlékeid visszatérnek, amint az agyad meggyógyul".

Alakváltóként az agysérülésemnek pillanatok alatt kellett volna begyógyulnia, de úgy látszik, bármi is történt velem, sokkal mélyebbre hatolt a szokásosnál. Legalább tíz percbe telt, mire a lüktetés abbamaradt, és amikor végre felemeltem a fejem és körülnéztem, a pusztítás, amit láttam, olyan szinten érintett meg, amit csak ebben a pillanatban tudtam igazán megérteni.

"A könyvtáram." Ziháltam, aztán zokogtam, a kezem felemelkedett, hogy eltakarja a szememet, miközben próbáltam mély levegőket beszívni. Amikor felnéztem Gasterre, az arckifejezése ugyanolyan megtört volt, mint amilyennek én éreztem magam. "Hiányoztál" - reszeltem. "Elfelejtettelek."

Előrehajolt, és átkarolt, körülbelül tízszer akkora erővel tartotta a karomat, mint amekkorát az ember elvárna tőle. "Te is hiányoztál nekem, Mera. De majd kitaláljuk, hogyan hozzuk helyre."

Az emlékek továbbra is visszatértek, többnyire szaggatott képekben, és lassan kellett feldolgoznom őket, mert a rohanás nyomasztó volt.

"Az Árnyékbirodalomban voltunk - mormoltam -, és épp akkor győztük le Ixanát, Shadow társát, aki kétezer évvel ezelőtt az egész eseménysorozatot elindította...". A szavaim elhaltak, ahogy megtaláltam a történetem utolsó kulcsát. Az utolsó áruló.

"Dannie volt az - suttogtam. "Dannie Shadow anyja, és a Nexusból született istennő. Megpróbált megmenteni minket. Megevett egy hatalmas követ a Tündérből, hogy Ixana ne tudja használni, de az erő megrontotta őt. Megváltoztatta őt. Egy főnix-istennő hibriddé változtatta, aki megszállottja az egyensúly fenntartásának. Számára ez azt jelentette, hogy vissza kell mennem az alakváltókhoz, és alfapárnak kell lennem."

Minél többet beszéltem róla, annál tisztábbá váltak az emlékek. Gyorsan elismételtem mindent Samnek, hogy ő is követni tudja.

"Egy istennő" - kapkodta a fejét. "Egy istennő, aki még mindig eltökélt lesz, hogy megőrizze ezt az egyensúlyt? Mit fogunk tenni?"

Tudtam, hogy mit kell tennem. Hogy mire van szükségem, és kész. A falkámra. Az igazi falkámra.

A mellkasomban lévő rezdülés életre kelt, de ezúttal nem félelem vagy zavarodottság követte. Dr. Google tévedett; ez nem szívroham volt. Éreztem a kötelékemet Angelhez. És a viszketés a tenyeremen, pontosan azon a helyen, ahol régebben lilás folt volt, Midnighté, a kötődő ködömé volt. A falkámat éreztem, akik valahol ott hiányoztak a világok rendszerében.

"Hol van Shadow, Angel, Simone és Midnight?" Kérdeztem sietve. Simone a könyvtárban volt, így az ő emlékezete valószínűleg megkímélte, de a többiek velem együtt az Árnyékbirodalomban voltak. Feltápászkodtam. "Gaster, kérlek, el kell mondanod, hol vannak."

Kinyitotta a kezét, arcát elkeseredettség koszorúzta. "Az egyetlen, akinek a hollétét biztosan tudom, az Inky. Ő nyilván egész idő alatt azt a folyosót őrizte, amely a Földről az Árnyékbirodalomba vezet."

Ahogy hívta őt, a köd lezúdult, és ezúttal, amikor megláttam őt, elmúlt az az érzés, hogy egy baljós, ijesztő felhő követ. Az én Inky-m volt az.

Körém tekeredett, és olyan szorosan öleltem magamhoz, amennyire csak tudtam. Nem volt igazi tartalma, de úgy éreztem, mintha kapcsolatba kerültünk volna. "Inky, haver." Zokogtam. "Ó, istenek, hogy felejthettelek el? Te emlékszel mindenre? Szikrázz egyszer, ha igen."

Elhúzódott tőlem, nagyobbra duzzadt, és kétszer szikrázott.

"Oké, a fenébe is." Még a ködökre is hatással volt. Rohadt Dannie és az ő túlzásba vitt teljesítménye. "De nyilván tudtad, hogy nem jelentek veszélyt, mert átengedtél az ajtón."

Egyszer szikrázott.

Most már kezdett értelmet nyerni a dolog. " Inky és Midnight kapcsolatban állnak Shadow-val és velem, így ők is elvesznek a varázslatban, akárcsak mi."

Rémületet éreztem, mióta Torin ágyában ébredtem, és bár ennek egy része annak a nyálkás fattyúnak volt köszönhető, sokkal inkább Dannie miatt. Amiatt, amit velem és az egész falkámmal tett.

"Meg kell találnom Shadowt."

Ez a szükséglet addig töltött el, hogy talán szétrobbantam tőle.

Gaster megrázta a fejét. "Ez nem jó ötlet, Mera. Elpusztította a könyvtárat és az összes ajtót innen. A mester egy igazi fenevad, és... mi van, ha téged is elpusztít a dühében?"

A történetemnek ezeket a részeit Gaster nem ismerte, mert nem volt ott.

" Shadow nem fog elpusztítani engem - mondtam magabiztosan. "Először is, erősebb vagyok, mint gondolnád. A Nexusból születtem... egy Dannie-hez hasonló lény. Egyenrangú vagyok Shadowval."

Több szempontból is. Minden érintés és csók - az első csókunk - fényes emlékfényként égett az elmémben. Minden egyes pillanat, amit elloptak tőlem.

"Másodszor pedig azt hiszem, hogy a Földre vezető folyosót egy nagyon konkrét okból hagyta megszakítás nélkül, akár tudatosult benne, akár nem. Én vagyok az egyetlen lény, aki vissza tudja őt hozni."

Gaster állta a tekintetemet, de nem vitatkozott. Bólintott, mintha mindennek lenne értelme.

"Te vagy a kulcs" - mondta. "Hála az isteneknek, hogy nem estél bele az életbe Torma-ban."

Ekkor döbbentem rá a történtek valódi igazságára. Most már megvolt minden összefüggés, az emlékek, a történelem. "Hogy tehette ezt Dannie?" Suttogtam, és próbáltam visszatartani a könnyeimet. "Tudta, mit tett velem a falkám. Kurvára tudta. És visszaküldött hozzájuk. Vissza Torinhoz. Ha nem bíztam volna az ösztöneimben..."

Elhallgattam a borzalomtól, hogy mi történhetett volna velem, ha Jaxsonra és a többiekre hallgatok. Lefeküdtem volna az alfával az ágyba, és soha nem tudtam volna meg, mit loptak el tőlem.

"A Napkő nem egy közönséges tündérkő - mondta Gaster, és kinyújtotta a kezét, hogy megfogja a kezemet. "Nagyon kevesen élhették túl, hogy a közelébe kerüljenek, nemhogy a lényükbe vegyék. Dannie történetének valóban a romlás volt az egyetlen végkifejlete, és attól tartok, hogy ahogy a kőnek ideje lesz igazán begyökerezni az erejébe, az "egyensúlyról" alkotott nézetei csak rosszabbodni fognak."

Bizonyos értelemben Dannie itt is áldozat volt, de hacsak nem volt hajlandó megbánni a viselkedését, ő volt az ellenség is. Egy ellenség, akivel a falkámnak foglalkoznia kellett.

"Most már segítesz nekem felkutatni a fenevadat?"

"Igen" - mondta Gaster. "Az érveid nagyon is helytállóak, és szerintem az, ami miatt dühöngött, hogy elveszítette, az te voltál. Te vagy az, aki visszahozhatja őt hozzánk."

"Átkozottul igaz", mondtam.

Sok mindent elvesztettem már az életemben, és amit Dannie tett velem, az mindezt felülmúlta, de kaptam egy második esélyt. Egy esélyt, amit nem akartam elszalasztani.

Először is, nem kellett többé úgy tennem, mintha nem lennék szerelmes a Shadow Beastbe.

Kétségbeesetten, reménytelenül szerelmes voltam.

Egy szörnyetegbe, akit fejben elfelejtettem, de a szívemben soha. Most már tudtam, hogy Shadow volt a fő oka annak, hogy Torin mindig is elkényeztetett, önző, gyenge, ingerlékeny kölyöknek éreztem magam.

Shadow Beast minden volt, csak nem gyenge.

Méltóbb volt minden másnál, és itt volt az ideje, hogy felkutassam őt... és megjavíttassam a könyvtáramat azzal a szemétládával.

Rögtön azután, hogy hülyére baszott.

Nem hazudok, a szívem és a vaginám már a gondolatra is megdobbant.