Jaymin Eve - Reborn - 18. fejezet

 


18

Mivel csapdába esett a könyvtáram megmaradt része alatt, Gaster nem igazán tudta, hová tűnt Shadow. A fenevad nyomára bukkanni sosem lett volna könnyű, különösen nem a nemrég újra megszerzett képességével, hogy árnyékos energiát használjon a világok közötti mozgáshoz.

Bárhol lehetett. Bármelyik világban. Világok, ahová nem tudtam eljutni, mert nem voltak átjárók.

Volt azonban néhány nyom, ami a hollétét illeti, az első az Inky volt. Shadow és Inky össze voltak kötve, és ahol az egyik volt, ott a másik is ott volt a közelben. Dannie nem vette el az egymásra vonatkozó emlékeiket, így logikus volt, hogy Shadow még mindig itt volt.

Ezt szem előtt tartva egyenesen a búvóhely felé vettem az irányt, miközben a kötelékemen keresztül Midnightért nyúltam. Attól a pillanattól kezdve, hogy az emlékeim elkezdtek kibomlani a ketrecükből, kerestem a ködöm, de a kötelékünk végén nem volt semmi, csak statikus elektromosság.

Csak sejteni tudtam, hogy a ködöm még mindig az Árnyékbirodalomban van, és elérhetetlen számomra. Remélhetőleg, ha egyszer megtaláltam Shadowt, ő tudta az összes végső választ arra az idővonalra, amely azután kezdődött, hogy Dannie visszavitt engem Torma felé.

Inky, Sam és Gaster velem maradtak, egészen addig, amíg el nem értük a rejtekportált. Egy portálhoz, amely még mindig ép volt, annak ellenére, hogy mindenhol máshol teljes pusztulás történt. Helló, második nyom.

"Eddig lehet menni - mondtam Samnek. " Shadow nagyon válogatja, hogy ki lép be a búvóhelyére, és nyilvánvalóan kissé elszabadult, úgyhogy ma ne tegyük próbára."

Bólintott, idegesen aggódva az alsó ajkát. "Megértem. Én itt maradok, és segítek Gasternek felkutatni még több megmenthető könyvet."

Egy nő a szívem csücske. "Rávesszük az Shadow Bastardt, hogy hozza rendbe a könyvtáramat, ne aggódj."

Nem nevetett, és én nem hibáztattam érte. Ez az egész helyzet olyan volt, mint amilyenek a kapuzárási pánikok.

Gaster közelebb lépett, és a gömbölyded szemében aggodalmat olvastam. "Vigyázz magadra" - mondta végül. "Ne bízz abban, hogy ez ugyanaz a lény, akit ismertél. Az ereje és a dühe elpusztított egy könyvtárat és a Solaris Rendszert, amelyek évezredek óta a részei voltak. Nem lesz könnyű dolgod, Mera Callahan."

Megöleltem őt.

Először meglepődött, de néhány másodpercen belül a teste ellazult az enyémhez simulva. Végre eszembe jutott, miért nem szerette egyik hatalmas lény sem az ölelést itt: mert attól féltek, hogy az energiájukat ellopja egy másik. Gaster, kicsiny termete ellenére, nagy hatalommal és értelemmel rendelkező lény volt, és az érintéssel kapcsolatos tartózkodása nem különbözött a többiektől.

Én voltam az egyetlen, akit beengedtek a személyes terükbe, és emiatt olyan szabadon öleltem őket, ahogy csak tudtam. "Kérlek, ne halj meg - mondta Gaster a vállamhoz szorítva. "A te fényed sokkal fényesebbé teszi a világot mindannyiunk számára. Igazán hiányoztál."

"Te is hiányoztál nekem" - mondtam, és kiegyenesedtem. "Jobban, mint azt el tudnám mondani. Olyan volt, mintha a lelkem egy része meghalt volna, amikor Dannie ellopta az emlékeimet, és ezt a részét nem kapom vissza, amíg nem hozzuk helyre az egészet."

Bólintott, és egy pillanatra összeszedte magát, mielőtt ellépett tőlem. "Sok szerencsét a küldetésedhez, Mera Callahan."

Pimasz mosolyt küldtem felé. "Meglesz, Gaster. Emellett tudnál vigyázni Samre a kedvemért? Talán megtalálod a módját, hogy kommunikálj vele?"

"Meglátom, mit tehetek."

Amikor ezt megismételtem az új barátomnak, leintett. "Majd kitalálunk valamit. A mimika mindig működik."

Mivel képtelen voltam tovább ellenállni a középpontomban érzett rántásnak, végül követtem a szívem - és a lelkem - vágyát, és a kapu felé léptem. Fogalmam sem volt, mit fogok találni a túloldalon, de még millió őrült istennő sem tudott volna megakadályozni abban, hogy átsétáljak rajta.

Inky, az egyetlen, akinek megengedték, hogy velem együtt belépjen, ott maradt mögöttem, miközben kinyújtottam a kezem. Abban a pillanatban, amikor az ujjaim megérintették a korlátot, egy csattanás hátráltatott néhány lépést.

Mi a fene történt?

Közelebb kukucskálva végre észrevettem, hogy a kapu apró tűzfoltokkal van átfűzve; Shadow megnövelte a gátjait. Szerencsére a saját erőm most már szabad volt, és pontosan tudtam, hogyan férhetek hozzá a tüzemhez.

Erőfeszítés nélkül, védelmezően a bőröm köré vontam a lángokat, miközben halk zihálást hallottam a hátam mögül. Samnek kétségkívül lesz néhány kérdése hozzám, amikor visszatérek. Ha visszatértem.

Ezúttal, amikor a kezemet a gátba helyeztem, az elektromosság csattanása úgy száguldott végig a bőrömön, mint egy régi barát. Annyira hiányzott ez a villanás, annyira élveztem az érzést, ahogy bizsergett a bőrömön, és végigcsúszott a testemen, hogy a lábaim között telepedjen meg, forrón, nehezen és fájdalmasan.

Shadow.

Nevének suttogásával a fejemben erősebben nyomultam a kapu biztonsága ellen, amíg az ellenállás el nem halványult, és végre képes voltam átlépni rajta. Inky velem maradt, és megnyugtató volt, hogy a haverom ott van.

Különösen, amikor a búvóhely a látóterembe került.

A legrosszabbra számítottam, miután láttam a Tudás Könyvtárát, és felkészültem a további pusztításra, de... a barlangban nem ez volt a helyzet. Egy lépést tettem a sötétségbe, a farkasom felemelkedett, hogy segítsen látni, és még mindig eltartott egy pillanatig, amíg rájöttem, mit tett.

A fény hiánya itt az árnyékok és ködök kombinációja volt, amelyeket maga a Shadow Beast terített minden felületre. A sötétség hálóját hozta létre, hogy csapdába ejtsen és elpusztítson mindenkit, aki belép a közepébe.

A bőrömön kialudt tűz újra fellángolt, és képessé tett arra, hogy lássam és átvágjam az árnyékok hálóját. A szoba jéghideg volt, ahogy egyre mélyebbre hatoltam, és az volt az érzésem, hogy ha bármelyik normális ember vagy alakváltó lennék, a hideg megölt volna.

Még így is, hogy szó szerint tűz égett körülöttem, a lélegzetem még mindig látható felhőben fújt ki előttem. Inky közelebb nyomódott, ahogy mindketten éreztük egy másik ember dobogó szívét mélyen ebben a halálbarlangban.

Gaster nem tévedett Shadowval kapcsolatban.

Ő már nem az én szörnyetegem volt. Ő volt az alakváltók rémálmainak igazi fenevadja. A lény, aki az éjszakában leselkedett ránk, és elpusztított mindenkit, aki az útját keresztezte. És talán egy évvel ezelőtt ez az igazság arra késztetett volna, hogy farkat húzzak és elmeneküljek, mint egy rémült szuka, de mindazok után, amin Shadowval keresztülmentem, most már soha nem mondanék le róla.

Szükségem volt rá.

Bassza meg, a világnak szüksége volt rá.

Shadow nélkül az anyja valószínűleg mindannyiunkat elpusztítana a mániákus rend- és irányítási vágyában. Nem felejtettem el, amit Gaster mondott... A kő csak addig rombolja a gazdatestet, amíg nyoma sem marad annak a Dannie-nek, akit ismertem és szerettem.

Ha valaki tudta, hogyan akadályozza meg, hogy ez megtörténjen, az Shadow volt. Csak előbb meg kellett találnom őt.

Minél beljebb osontam a szobába, annál hidegebb lett. Hogy a faszba volt ez egyáltalán lehetséges, fogalmam sem volt, de úgy látszik, az Antarktiszon volt egy új szintje a fagyott mellbimbóknak, amit Shadow fedezett fel.

" Shadow" - szólítottam, miután túl sokáig kúsztam. "Gyere ki a rohadt könyvtári labirintusodból, és beszélj velem!"

Egy pillanatnyi csend. Egy pillanat, mielőtt egy üvöltés robbant át a polcokon, és az erő hátralökött; a seggemre estem volna, ha Inky nem kap el hátulról. Felegyenesedtem, leráztam magamról a vadállatmágia elhúzódó hatását, és a saját üvöltésemmel viszonoztam az üvöltését.

"Ide figyelj, te nyűgös fattyú! Nem vagyok az ellenséged" - üvöltöttem, miközben éreztem, hogy közelebb lép. Álltam a helyemen. "Értem én, Shadow, tényleg értem. Én is eléggé ki vagyok akadva Dannie-re, de anyád nincs teljesen magánál, úgyhogy szükségem van arra, hogy te is visszanyerd a józan eszed, hogy segíthessünk neki."

Annak ellenére, amit Dannie tett velem, nem gyűlöltem őt. Megbántott, de azt is megértettem, hogy minket akart megmenteni, amikor lenyelte azt a követ. Valószínűleg engem is megmentett, hiszen éppen meg akartam ragadni, és ki tudja, mit tett volna az valakivel, aki félig alakváltó.

Az őt megrontó erő nem teljesen az ő hibája volt, és megérdemelt egy esélyt a megmentésre.

Az üvöltése elhalkult, ahogy éreztem, hogy közelebb lopakodik. A kapcsolat, amit mindig is éreztem iránta, életre kelt, ahogy a tüzem egyre nagyobb lett, úgy terjedt ki belőlem, mintha a fenevad felé nyúlna.

A tűz volt az egyetlen ok, amiért tudtam, mikor készül támadni. Elterelte az erejének első csapását, és ahogy oldalra ugrottam, a saját energiámmal vágtam vissza neki. Ahogy talpra kapkodtam magam, Inky is belekeveredett, nagy függönnyé duzzadva közöttünk. Shadow a tüzem fényébe lépett, ködös mágiája lecsúszott, így minden meztelen centiméterét láthattam.

Legalább három méter magas volt. Vagy valahol a környékén. Szar voltam a magasságok megítélésében, ahogy azt már jól dokumentálták, de azt biztosan tudtam, hogy az Anubisz-alakja jóval a normál két méteres magassága fölött állt.

Még mindig humanoid testben volt, némi szerkezeti változtatással, így erősebb és szőrösebb volt a normálisnál, ami mindkettő teljesen rendben volt számomra.

Farkasváltó, igaz? A szőr a mi dolgunk volt.

Az Anubisz farkasfeje volt a legidegenebb része, ami olyan istenszerű lénnyé változtatta, hogy nehéz volt nem csak bámulni rá áhítattal. A tekintetem végigfutott a csupasz mellkasán, a tintája még a plusz szőrzet alatt is látszott, nem is beszélve a hasizmokról, és... szent farkak istenei az égben. Valakinek el kellett volna mondania egy kibaszott imát ezért a zsákmányért.

"Nem kéne itt sétálgatnod a fegyvereddel, csak úgy lobogva a könyvszellőben - sikerült kimondanom, kétségbeesetten próbáltam nem hagyni, hogy a hangomba bekússzon a légszomj.

Ez egy komoly helyzet volt, egy fenevaddal, amely készen állt arra, hogy letépje a fejemet a testemről. Biztosan nem volt itt az ideje, hogy kokettáljak, függetlenül attól, hogy mennyire lenyűgöző a szóban forgó példány, vagy hogy milyen régóta voltam nélküle.

Shadow ismét lehajtotta a fejét, és ahogyan mozgott, az olyan állatias volt. Ahogy Gaster mondta nekem... Shadow most inkább állat volt, mint bármi más.

Inky ismét közelebb sodródott hozzám, és azon tűnődtem, hogy vajon kommunikál-e Shadowval vagy sem. Képes volt a fenevad összefüggő gondolatokat alkotni, vagy csak düh és ösztön volt benne?

"Bármilyen segítséget nagyra értékelnék, haver" - mondtam Inky-nek, miközben a bőröm bizsergett, ahogy Shadow közelebb húzódott hozzám. Az energiája elektromos volt, és nem voltam olyan hülye, hogy ne ismerjem fel, milyen komoly veszélyben vagyok itt. Nem ez volt az első alkalom, hogy a halál közelében voltam Shadow Beast közelében, de ez volt az első alkalom, hogy nem lehetett vele kommunikálni vagy érvelni.

Nem igaz?

Hibát követtem el, amikor azt feltételeztem, hogy csak azért, mert a szemei lángoló tócsák voltak a vérszomjjal, a karmai pedig mini szamurájkardok, az agya még mindig nem teljesen működőképes? Még akkor is, amikor a farkas átvette az irányítást, egy részem Mera maradt. Az emberi énem maradt.

Hacsak Dannie nem tett valami mást, ami hatással volt rá, az igazi Shadow még mindig ott volt, csak el volt temetve egy rakás düh és erő alá.

"Valószínűleg most nem emlékszel rám - kezdtem halkan suttogva -, de barátok vagyunk. Nagyszerű barátok. Egészen biztosan benne vagyok abban a hat lényben, akikben megbízol, és figyelembe véve, hogy milyen régóta élsz és hány lényt ismersz, ez tényleg kurva nagy teljesítmény."

Idegességemben gügyögtem, de a múltban mindig is ez volt a módja annak, hogy elérjem őt, úgyhogy belementem.

"Elraboltál engem - folytattam -, amit egyébként egyetlen más alakváltóval sem szabad megtenned. Túlságosan féltékeny és birtokló vagyok ahhoz, hogy a hajánál fogva rángass be ide mást. Nem. Még az is lehet, hogy én magam bestiázom ki magam, és elég nagy erősségű fehérítőt teszek a samponjukba, hogy kihulljon a hajuk. Nem az egészet, csak... a felét. Nem vagyok egy totális szörnyeteg."

Már nem mozdult, a feje megdermedt, miközben mélységtelen szemei engem emésztettek. Nehéz volt elhinnem, hogy elfelejtettem azt az intenzív tekintetet.

"Te nem emlékszel rám, Shadow, de a lelkünk egyezik..."

Mielőtt befejezhettem volna a mondatot, felüvöltött, egy fülsiketítő hangot, ami mögött valódi erő volt, és visszarepített egy közeli polcra. Nem voltam felkészülve rá, nem tudtam megtámasztani magam, és megakadályozni, hogy csontok törjenek el. Normális esetben ez nem lett volna nagy ügy, de az a néhány perc, amíg meggyógyultam, pont elég volt a fenevadnak ahhoz, hogy újra támadjon. Szerencsére a farkasom is látta a problémát, és ránk kényszerítette a változást, így pillanatok alatt meggyógyultunk.

Egy pillantás nélkül hátra, és elindultunk a könyvtáron keresztül, Shadow a nyomunkban.

Amint a kapu a látóterünkbe került, tüzet hívtunk, és átugrottunk rajta. Shadow nem követett, de éreztem, hogy ott állt a portál fészkének oldalán.

A fenébe, ez nem ment olyan jól, mint vártam, de most legalább tudtam, hogy mivel van dolgom. És nem kellett végigkövetnem Shadowt a fél világok között. Itt volt, és most szükségem volt egy támadási tervre.