Jaymin Eve - Reborn - 26. fejezet

 


26

Shadownak fél napjába telt, mire a könyvtárat újra működőképes állapotba hozta, és amikor végre elkészült, alig tudott állni. Nekem személy szerint tetszett a térdre ereszkedő fenevad, de ez nem volt sem az idő, sem a hely, hogy ezt kihasználjam. Ehelyett megpróbáltam felhúzni a nehéz seggét, és az újonnan visszaállított ülőhelyre vonszoltam, hogy az egyik párnázott székbe süllyedve feltöltődhessen.

Sam velem maradt, de Gaster már elsietett, hogy ellenőrizze, minden a régiben van-e. Abból, amit a könyvtáramból láttam, úgy nézett ki, ahogyan a Dannie előtti időkre emlékeztem, így az időmet azzal töltöttem, hogy Shadowra koncentráljak.

"Jól vagy?" Kérdeztem, a párna mellé térdelve, amelyen elterült. Megpróbált előrébb lépni, de én visszalöktem. "Gyakorlatilag most építettél újjá egy egész utazási rendszert, talán adj magadnak egy másodpercet."

Shadow tekintete Sam felé siklott, és tudtam, hogy nem örül, hogy ilyen sebezhető egy ismeretlen alakváltó közelében. Úgy értem, mindannyian tudtuk, hogy egy szempillantás alatt meg tudná ölni őt, szóval nem volt rá valódi veszély, de a természetéhez tartozott, hogy bizalmatlan legyen egy idegennel szemben.

"Pár perc múlva magamhoz térek - morogta mogorván.

Kinyújtottam a kezét, de nem erőltettem semmi mást. Néha csak egy kis támogatásra volt szükség, amikor nehéz idők jártak. Fogalmam sem volt róla, hogy Shadownak volt-e valaha ilyen ember az életében, de most biztosan volt.

Abban a pillanatban, ahogy a bőrünk összekapcsolódott, az erőnk tüze együtt emelkedett fel, láthatóan a tenyerünk között. Shadow úgy billentette meg a fejét, ami arra utalt, hogy erre nem számított. "A te erőd helyreállítja az enyém egy részét."

Abban a pillanatban, ahogy ezt kimondta, elhúzódott tőlem, és hiába próbáltam minden erőmmel kitartani, nem lehetett harcolni az ereje ellen. "Hadd segítsek neked" - tiltakoztam.

A mellkasában lévő morgás mindent elárult, amit erről a kijelentésről gondolt. "Nem fogom elszívni az erődet, hogy helyreállítsam az enyémet. Nincs közvetlen veszély, és hamarosan magamhoz térek."

Az istenek mentsenek meg a makacs fenevadaktól.

"Egyáltalán, hogy csináltam ezt?" Nyomtam. "Megosztani veled az erőmet?"

Az arckifejezése először semmit sem árult el, de amikor továbbra is farkasszemet néztem vele, nagy levegőt vett. "Kötődést kötöttünk" - mondta, nem adva jelét annak, hogy mit gondol erről. "Valamikor az a fajta igazi társas kapcsolat, ami az Árnyékbirodalomban és az alakváltók között gyakori, megállapodott a két energiánk között."

Alaposan szemügyre vettem, semlegesen tartva az arckifejezésemet, még akkor is, ha a szívem a mellkasomhoz csapódott. Éreztem a kapcsolatot, de nem vettem észre, hogy igazi társas kapcsolatról van szó. "Nem tűnsz túl boldognak emiatt" - próbáltam viccelődni. "De tudtodra adom, hogy hatodikos koromig minden sportcsapatba elsőnek választottak. Kiváló választás vagyok."

Megrándult az ajka. "Ez a te eladható szöveged? Az örökké tartó igaz párkapcsolatért? Téged választottak ki a sportra?"

Összevontam a szemöldököm, miközben próbáltam valami másra gondolni. "Uh, ez elég? Valószínűleg kitalálhatok valami menőbb szart is?"

Megrázta a fejét, ahogy az arckifejezése végre felengedett. " Sunshine, nincs olyan lény a sok világ közül, amit bejártam, aki méltóbb lenne nálad. De aggódom, hogy mivel a sorsunk ennyire összefonódott, ha én elbukom, akkor te is elbuksz. Ezzel nem tudnék együtt élni."

Nem meglepő módon az a lehetőség, hogy én is meghalok Shadowval együtt, még csak egy csepp aggodalmat sem okozott. "Haver, ha együtt bukunk el, hogy megmentsük a világot, az nekem nem gond."

Nem tűnt boldognak ettől a kijelentéstől, de én nulla faszt adtam rá. Az igazi érzéseim a halállal kapcsolatban már régen kiderültek, és most már teljesen benne voltam ebben az őrült utazásban. Minden részét, jót és rosszat egyaránt.

"Csak ne vesztegessünk több időt arra, hogy azon aggódjunk, mi lehet" - folytattam. "Tudjuk, hogy harc vár ránk, és... talán nem veszítünk. A sport hasonlatomnál maradva, legalább háromszor voltam már kidobó bajnok. A labdák, amiket ezúttal ki kell cseleznem, csak nagyobbak és ijesztőbbek."

"Ezt mondta ő is" - viccelődött egy ismerős hang a hátunk mögül.

Megpördültem, és majdnem megbotlottam magamban, mielőtt talpra szökkentem, hogy csúnyán sírva a legjobb barátom felé szaladhassak. Simone elkapott, ahogy a vállához szorítottam a zokogásomat, a megkönnyebbülésemet, hogy egészségesnek és élőnek látom, túlságosan is nehéz volt visszafogni.

Amikor végül szétváltunk, észrevettem Lucient a közelben, szőke haja egy kicsit hosszabb lett, míg bronzbarna bőre és szúrós zöld szemei ugyanolyan ismerősek voltak, mint mindig. "Ah, ma petite - motyogta, és közelebb lépett. "Már aggódtunk érted."

Simone sötét pillantást vetett rá, és ez volt minden, amire szükségem volt, hogy tudjam, nincs minden rendben a legjobb barátnőm és a rejtélyes vámpírmester között. "Lucien nem engedte, hogy visszatérjek" - harapta ki a száját. "Azt mondta, hogy amíg Shadow nem tudja helyreállítani a könyvtárat, addig nem biztonságos a szokásos eszközökkel utazni. Az ostoba kastélyában tartottak fogva, bezárva, mert attól féltem, hogy a vámpírok felfalnak." Felvonta a szemöldökét. "És úgy tűnik, nem a jó értelemben."

Lucien arcát frusztráció ölelte körül, szörfös jóképűségét félelmetesebb és ijesztőbb homlokzatra változtatva. Hármas árnyállat? "Te vagy a legforróbb, legfrusztrálóbb, legkiállhatatlanabb..." Elakadt a szava, nyilvánvalóan kifogyott a jelzőkből, amelyekkel leírhatta volna Simone-t.

"Idegesítő?" Szóltam közbe segítőkészen, mire ő rám könyökölt.

"Ne bátorítsd ezt a seggfej vámpírt, aki akkor sem tudna szikrázni, ha az átkozott élete múlna rajta."

Lucien motyogott valamit a lány életéről és annak értékéről, mielőtt átlökte magát rajtunk, és odasétált Shadowhoz, aki megkönnyebbültnek tűnt, hogy az egyik megbízható barátja visszatért a könyvtárba. Beszélgetni kezdtek, és tudtam, hogy Shadow beavatja Lucient mindenbe, ami történt.

Így volt egy percem, hogy utolérjem Simone-t.

"Tényleg jól vagy?" - kérdezte, és közelebb húzott magához, mintha el sem tudná hinni, hogy végre együtt vagyunk. "Mi a fasz történt? Az egyik percben még az Árnyékbirodalom felé tartottál, a következőben pedig Shadow már itt tombolt, mint egy vadállat, és mindent elpusztított. Még a barátai sem voltak biztonságban."

A szavai megtörtek a végén, és néhányszor nyelnie kellett, mielőtt újra meg tudott szólalni. "Nem hazudok, azt hittem, meghaltál. Úgy gondoltam, hogy ez az egyetlen esemény, ami beindíthatja a vadállat-emberedet, és nem volt jó, hogy ezt kellett gondolnom, Mera."

Nem igazán volt dühös rám, de azt láttam, hogy nem egyszer átkozta a nevemet. "Lucien nem tudott semmit?" Nem volt a birodalomban Dannie-vel, de még Gaster is hallott pletykákat.

A nő szipogott. "Az a fattyú elmondja nekem, amit tudnom kell. Nem azt, amit tudni akarok. Csak annyit mondott, hogy legyen egy kis hitem, és te erősebb vagy, mint gondolom, és nem estél volna el ilyen könnyen."

"Ez egy hosszú beszélgetés lesz" - mondtam neki. "Jobb, ha keresünk egy helyet."

Visszavonszoltam a babzsákfotelekhez, és lehúztam magam mellé. "Rendelhetünk innen ételt?" Kérdeztem Shadowt. "Mert nekem tényleg szükségem van egy kis kajára."

Bólintott. "Majd én megetetlek" - mondta - "csak pihenj, és hagyd, hogy mindent én intézzek".

Rápislogtam, és basszus, ha nem éreztem volna valami olyasmit, hogy gondoskodnak rólam. Úgy értem, nem mintha kész lettem volna leadni a független nő kártyámat, de az, hogy ő hoz nekem kaját, szinte teljes szerepcserét jelentett, és nekem ez tetszett.

"Mera - csattant fel Simone -, azt akarom, hogy kezdj el beszélni."

"Igen, igen", mondtam, "tartsd a hajad. Mindent elmondok, de előbb..." Közelebb intettem Samet. "Szeretném, ha megismernéd az alakváltót, aki segített visszajutni ide, és végül visszaállítani az emlékeimet, hogy visszahozhassam Shadowt az egyiptomi istenség széléről. Samantha Rowland. Sam."

Simone vigyorogva nyújtotta a kezét Sam felé. "Nagyon örülök, hogy megismerhetlek. És szent ég, te szuper gyönyörű vagy."

Sam ajkai őszinte mosolyra görbültek. "Köszönöm, ez aztán a bók egy olyan gyönyörű nőtől, mint te." Amikor befejezték a kézfogást, Sam közelebb húzott egy párnát, hogy mindannyian beszélgethessünk. "És nagyon jó, hogy egy másik, valamennyire ismerős arc is itt van."

"Olyan, mintha egy kicsit a Földet hoznánk ebbe a fantáziavilágba" - mondta Simone elégedettnek tűnve, miközben hátradőlt, és ujjait végigfűzte lapos hasán. Olyan ruhát viselt, amilyet még soha nem láttam rajta: kék, kivágott háremnadrágot, fehér felsőt hasonlóan kivágott ujjakkal, hosszú haját szoros kontyba fogta hátra. Sam nem csak azért fújta a füstöt a seggébe, hogy viszonozza a bókot; Simone a Valdorban töltött idő után több mint gyönyörűen nézett ki.

Mi történt vele ott? Tudtam, hogy többről van szó, mint arról, hogy Lucien kastélyába zárták. Egyszer majd megtudom a részleteket, ha sikerül megmentenünk a világot a csajos estére.

"Szóval, emlékszel Dannie-re?" Mondtam, mivel Simone ismét rám meredt, készen állva a történetemre.

Ő bólintott. "Ja. Ijesztő alakváltó, akinek könyvesboltja volt."

Egy mosoly ellen küzdve folytattam. "Nos, igen, és kiderült, hogy valójában egy kicsit több, mint egy ijesztő alakváltó, aki előszeretettel szereti a könyvespolcokat."

A legfontosabb pontokra tértem ki, és részleteztem az összes szart, amin keresztülmentünk az Árnyékbirodalomban. Shadow egykori társától kezdve a szokatlan születésemen és újjászületésemen át, befejezve azzal, ami akkor történt, amikor átkeltem a Szürke Földre, és Dannie meghozta a rosszul megalapozott döntését, hogy megváltoztatja a sorsunkat.

Annyira belefeledkeztem a történet elmesélésébe, hogy csak félig vettem észre, ahogy egyre több ismerős arc csatlakozik hozzánk az ülőhelyen. Len, Reece, Galleli és Alistair is ott volt, a tíz világ többi tagjával együtt.

"Aztán Torin ágyában ébredtem - fejeztem be szuszogva -, és arra gondoltam, hogy csak néhány hónap telt el azóta, hogy alakváltóvá váltam, és semmire sem emlékeztem a Shadowval töltött időmből."

Ez volt a történetnek az a része, amit korábban nem mondtam el különösebben Shadownak, és egyáltalán nem lepődtem meg, amikor felpattant, a fáradtság elszállt, miközben viharos ívekben felcsapó lángok korbácsoltak.

"Mera." Morogta, a hangja jóval mélyebb volt a normálisnál. "Mi történt Torinnal?"

Elhárítottam a tüzét, bár titokban legszívesebben megfürödtem volna benne. "Semmi sem történt, ezt már mondtam neked. Még az összes emlékem nélkül is tudtam, hogy egy rakás szar volt. Az időm nagy részét azzal töltöttem, hogy kerültem őt, míg végül tökön kellett vágnom, hogy tényleg a lényegre térjek." Édesen elmosolyodtam. "Még az olyan aprócska golyók is érezték ezt, mint az övé."

Shadow sötét arckifejezése megmaradt. "Emlékeztess, hogy nyírjam ki azt az egész kibaszott falkát, ha lesz egy szabad percünk."

Megbillentettem a fejem. "Te mondod a legédesebb dolgokat."

Morgott, visszaült a helyére, és mielőtt újra kinyithattam volna a számat, kinyújtotta a kezét, és az ölébe rántott a párnámról. A szavak elhaltak az ajkamon, miközben hátrahajtottam a fejem, hogy találkozzam a tekintetével.

"Az enyém" - mondta halkan.

A fenébe, ki gondolta volna, hogy ennyire ribanc vagyok ezért az egy birtokló szóért? Mert eléggé biztos voltam benne, hogy a bugyim kiúszhatna innen. Amikor végre sikerült elszakítanom a tekintetemet az övéről, Simone-t találtam, aki őrült módjára vigyorgott rám, Sam pedig lesütött szemmel rázta a fejét.

Megvonogattam a vállam, és mindkettőjükre egy apró mosolyt lőttem. Úgy látszik, nem titkoltuk ezt a kapcsolatot, aminek a birtokló alakváltó oldalam elképzelhetetlenül örült.

Természetesen egy sivatagi istennek kellett odamennie, és kipukkasztania a boldogságos buborékomat. "Mit fogunk Dannie-vel csinálni?" Reece megkérdezte, keresztbe fonta a karját, hogy megmutassa, milyen hatalmas a bicepsze. A szokásos napbarnított-barna fáradtruháját viselte, amely alkalmas volt háborúra, ha arra kerülne sor. Sötét haja szorosan a fejére volt borotválva, még Shadowénál is rövidebb volt, és ha nem lett volna mélykék a szeme, lényegében Shadow ikertestvére lehetne. Véleményem szerint a hat közül ők ketten álltak a legközelebb egymáshoz, még akkor is, ha mindannyian más-más módon álltak közel Shadowhoz.

"Meg kell ölnünk - mondta Lucien, és a hangja durvább volt, mint amit valaha is hallottam. Nem voltam biztos benne, hogy ez a helyzet vagy Simone volt-e rá ilyen hatással, de egyértelműen zavarta. "Senki sem lehet ilyen erős és maradhat ellenőrizetlen. Az egyensúly, amit ő annyira kétségbeesetten próbál megtartani... nos, ő az, aki felborítja."

Len bólintott, szintén szokatlanul komoran. Az ezüsthím nem viselte jól a napkő elvesztését, különösen azóta, hogy beigazolódott a jóslata, miszerint rossz kezekbe kerül. "Azzal, hogy továbbra is egyensúlyt akar teremteni - mondta halkan -, csak pusztulást fog hozni. A családom köve nem eredendően gonosz, mint ahogy néhány kő hajlamos rá, de egy évezrednyi hatalommal volt tele. Túl sok ahhoz, hogy bárki is megbirkózzon vele. Nem tudni, hogy ez mennyire megváltoztatta mindkettőjüket."

"Várj", mondtam gyorsan. "Hogyhogy még mindig nem hatott rátok Dannie emlékvarázslata?"

Csak most jöttem rá, hogy mindannyian a birodalomban voltak, amikor elvarázsoltak minket, és ezért nem kellene most itt lenniük.

Mindannyian a hatása alatt álltunk. Nem én voltam az egyetlen, aki felugrott, amikor Galleli beszélt a gondolatainkban. De Shadow megszabadított minket ettől a tehertől, amikor visszaállította az ösvényeket.

A becsület rétjének Gallelit bámultam, és pontosan úgy nézett ki, ahogyan először láttam. Hatalmas aranyszárnyak a háta mögé tűrve, egyszerű fekete nadrág, és ing nélkül. Az egyetlen különbség a haja volt. Régebben hosszabb volt, bonyolult copfokban lógott a hátán. Ma a homlokát borzolta, és csak oldalt és a tetején volt egy kicsit hosszabb. Ettől fiatalabbnak és talán kevésbé félelmetesnek tűnt. Vajon mindannyian összehangolták az új frizurájukat, vagy ez Dannie extrája volt, amikor az elménkkel szórakozott?

Elég aranyos volt.

"Várjunk csak, ha mindenkinek visszaállt az emléke - mondtam egy új gondolattal -, akkor hol van Angel és Midnight?". A köteléken keresztül mindkettőjükért nyúltam, cserébe egy rezdülést és statikus elektromosságot kaptam.

Shadow végigsimított a kezével a karomon, az érintése megnyugtató volt. "Majd kitaláljuk, hol vannak" - mondta nekem. "Egyiküket sem könnyű megölni, és ez azt jelenti, hogy biztosan odakint vannak, és valamiért nem tudnak visszatérni."

Ez nem tetszett nekem. Mi a fene lehet elég erős ahhoz, hogy megakadályozza bármelyiküket abban, hogy visszatérjenek a könyvtárba? Rossz érzésem volt, hogy ennek még mindig Dannie-hez van köze, és nem voltam benne biztos, hogy még nem állunk készen arra, hogy felvegyük vele a harcot.

A kötődött barátaimért azonban egy szempillantás alatt ott lennék.