Jaymin Eve - Reborn - 32. fejezet

 


32

"Kövessetek engem - mondta Angel, amikor befejezte az ölelésünket.

Megfordult és elsétált, én pedig pillantást váltottam Shadowval, mert tudtam, hogy nincs sok időnk. Úgy terveztük, hogy két nap múlva találkozunk a többiekkel a könyvtárban, és fogalmam sem volt róla, hogy Honor Meadows és a könyvtár között másképp telik-e az idő, de még ha nem is, az óra akkor is ketyegett.

Amikor Shadow nem vitatkozott, azt kellett feltételeznem, hogy még mindig jól tartjuk a határidőt, ami lehetővé tette, hogy élvezettel figyeljem Angelt a természetes környezetében. Arról nem is beszélve, hogy volt vagy ötven kérdésem hozzá.

"Menj csak - mondta Angel mosolyogva, amikor utolértem. "Lehet, hogy még nem emlékszem mindenre rólad, de a kötődésünk révén megmaradtak azok a foszlányok, amikben emlékszem, hogy mindent megkérdőjeleztél."

Nevettem, és kinyújtottam a karomat, hogy összekössem a karját az övével, mint a régi szép időkben. "Látod, az a helyzet - mondtam -, hogy olyan húsz év körüli vagyok". A sok világugrálás és emlékezetkiesés miatt elvesztettem a pontos életkort. "Ti mind több ezer évesek vagytok. A világok teljesen újak nekem, ahogy a mágia is, és... alapvetően minden más. Mindent tudnom kell, és ahogy az életem alakul, lehet, hogy jövő héten már mindannyian halottak leszünk. Tényleg nincs jobb alkalom a kérdezésre."

"Ennek van értelme" - mondta halkan. "De a halálodról kevesebbet fogok beszélni, köszönöm. Ha valakinek lejárt az ideje, az az enyém. Már így is túl sokáig éltem, és fáradt vagyok."

Megálltam, és meglepő módon ő is megállt velem együtt. "Nem hallgatom ezt a dumát" - mimikáztam vissza neki. "Semmit. Aláírtad, hogy a családom leszel, és ez bizonyos felelősséggel jár. Nincs áldozathozatal. Nincs veszteség. Nincs halál. Megértettétek?"

Shadow kuncogott, én pedig legközelebb összeszűkítettem a szememet. "Ugyanez vonatkozik rád is, társam."

Angel elfelejtette, bármilyen bölcs dolgot is akart mondani, ami valószínűleg valami olyasmi volt, mint: A halál nem jelenti a család végét. Ehelyett lenyűgözte a társ szó kimondása.

"Te vagy Darkor párja?"

Összeszorítottam a fogaimat. " Shadow és én valahogyan igazi párkapcsolatot alakítottunk ki. Anélkül, hogy bármit is tettünk volna, és ő biztosított arról, hogy ez azt jelenti, hogy a Nexus oldalainknak az a sorsa, hogy együtt legyenek."

Szerencsére Angel még a hiányos emlékei ellenére is jól követte a mondanivalómat.

"Ixana?" - kérdezte Shadowtól.

"Meghalt."

Miért pazarolnád a szavakat, ha válaszolhatnál csak eggyel... Shadow mottója az életben.

Angelnek azonban egy szó is elég volt, aki csak vállat vont, miközben elkezdett magával rángatni. Néhány percig csendben sétáltunk, én pedig csodáltam a szürke, zöld és arany növények sokaságát, amelyek körülvettek minket.

Némelyik ismerős volt, mások egyáltalán nem, és megkockáztattam a feltételezést, hogy Angel különböző világok növényei után mintázta a különböző fajokat, amikor ezt a szintet létrehozta.

Amikor egy kis tisztásra értünk, megálltunk egy lakóház előtt. Izgalom lobbant fel bennem, hogy talán meglátom az otthonát. Minden, amit Angelről tudtam, a világán kívüli életünkön alapult, de végre bepillantást nyerhettem.

Az otthona kívülről jellegtelen volt, beleolvadt a körülötte lévő növényekbe. A rétegelt deszkák aranyszínűek voltak, amit zöld és szürke árnyalatú kő és fa hangsúlyozott. Leginkább úgy nézett ki, mint egy kunyhó, amelyet a természet követelt magának. Nem volt látható bejárat, legalábbis addig nem, amíg Angel rá nem szorította a kezét az egyik falon összefonódott indák tömegére.

Energia áramlott az ujjbegyein keresztül, és az indák válaszoltak, kígyóként kanyarogtak és csúsztak, amíg egy elég nagy nyílás nem keletkezett, hogy még Shadow is át tudjon rajta sétálni anélkül, hogy lehajtaná a fejét.

Odabent az volt, amire számítottam. Egyszerű, praktikus, néhány válogatott Angel-vonással. Egy csillogó páncélfal, sokféle színben, köztük arany, bronz, ezüst és egy mély, gazdag bordó szett, amely ősi és nehéznek tűnt. "Ezt a páncélt bármelyik világ bármelyik pontjáról magamhoz hívhatom - mondta, amikor megálltam, hogy megbámuljam. "A fegyvereket is."

Még Shadow is lenyűgözött, amikor a fő szobájának következő falához értünk, amelyet tetőtől talpig fegyverek borítottak. A kardoktól kezdve a kis pengékig, baltákig és egyéb halálos, levágott karú tárgyakig olyan sok volt, hogy nem tudtam mindet befogadni. Mindegyik csontnak tűnő, tökéletesen kiállított fegyverre volt szerelve. "Az ellenségeink maradványain ülnek - magyarázta Angel.

Az ellenségei maradványain?A csont helyes volt.

"Emlékszem néhányra ezek közül - mondta Shadow, közel hajolva, de nem túl közel, hogy esélye legyen megérinteni a tárgyait. Ha valamit is tudtam az ősi Honor Meadow fegyverekről, nem szerették, ha olyanok kezelik őket, akik nem voltak a családtagjaik.

"Ha a kötelékünk teljes lesz - mondta -, képes leszel bármelyik tárgyat hívni ezekből a falakból".

Na ez már izgalmas volt. Kivéve... "Nem kell előbb meghalnod, ugye?"

Tényleg elmosolyodott. "Nem, a falat többen is hívhatják. Bárki, aki a mi kötelékünkbe tartozik, meg van ajándékozva ezekkel az ősi harci anyagokkal."

Oké, akkor írj fel engem is.

Amikor végre el tudtuk szakítani a szemünket a fali "művészetről", beljebb mentünk a kabinba. Angel egy társalgóba vezetett minket, amelyben néhány fából készült szék állt. "Szabadidőmben szeretek faragni" - mondta, és intett, hogy üljünk le a bonyolult darabokra. "Erősebbek, mint amilyennek látszanak."

Ezt valószínűleg Shadownak szánta, mert nekem elég erősnek tűntek. Én ültem le elsőként, és mielőtt Shadow a mellettem lévő padra léphetett volna, Angel elé lépett.

"Szabadítsd fel a maradék emlékeimet - mondta sietve. "Néhányat sikerült felszabadítanom a varázslat jelenlegi tudatossága révén, de... a lény, aki ezt tette, túl erős ahhoz, hogy az energiáját teljes mértékben a legjobbnak érezzem."

"Mindannyiunknak segítségre volt szüksége ahhoz, hogy emlékezzünk." Pipáltam fel a helyemről. "Nincs miért szégyenkezned." Mindketten rám vetettek egy pillantást, én pedig vállat vontam. "Csak segíteni akartam. Gondoltam, fárasztó állandóan rosszfiúnak lenni. Jó, ha néha hagyod, hogy mások támogassanak."

Angel valójában ezt a tanácsot adta nekem a birodalomban, amire talán nem is emlékszik.

A pillantása nem szűnt meg. "Teljesen nem fárasztó" - mondta Shadow nyersen.

"Egyetértek - tette hozzá Angel, én pedig csak mosolyogtam, mert imádnivalóak voltak... és ijesztőek. Mindig ijesztőek.

Shadow nem vesztegette az időt, hogy a homlokára tegye a kezét. Angel rövid időre lehunyta a szemét, és éreztem a mindkettőjükből áradó erőtörést, ami majdnem ledöntött a székemről. Angel átrepült a szobán, a szárnyai kilőttek, hogy megakadályozzák, hogy a falnak csapódjon. Feltápászkodtam, felkészültem, hogy közéjük ugorjak, ha kitörne a harc, de Angel csak megrázta a fejét néhányszor, végül találkozott a tekintetemmel. "Mera."

Ismert már korábban is, de egészen eddig a pillanatig nem ismert, nem ismert igazán. Odarohantam hozzá, mert természetesen újra meg kellett ölelnünk egymást, mindketten percekig tartottuk egymást.

Túl közel volt ahhoz, hogy majdnem mindannyiukat elveszítsük.

Amikor mindannyian kiöleltük magunkat, leültünk és utolértük egymást. Gyorsan tájékoztattam arról, hogy mi történt Shadow és az én oldalamon Dannie után, és hogy hol tartunk most.

"Mi a terv a Danamain legyőzésére?" Angel megkérdezte, hátradőlve a székében, és elgondolkodott mindazon, amit hallott.

"Shadow barátai mind elmentek a világukba, hogy összegyűjtsék a legerősebb varázslataikat, energiáikat és ereklyéiket" - mondtam gyorsan. "Lennél van néhány kő, ami remélhetőleg megakadályozza, hogy újra ellopja az emlékeinket, a többiek pedig a legerősebb fegyvereiket és képességeiket hozzák. Szükségünk van a tűzerőre, hogy csapdába ejtsük őt egy börtönben, ami elszívja az energiája egy részét. Ha ez sikerül, megpróbáljuk eltávolítani belőle a követ... bármilyen módon."

"Mera abban reménykedik, hogy magától kiszabadul" - tette hozzá Shadow - "mindig megpróbál megmenteni minket, még akkor is, ha alig vagyunk megválthatóak".

Nem csak az anyjáról beszélt. "Soha nem mondanék le rólad" - biztosítottam, és megszorítottam a kezét. "És bár én is haragszom rá, úgy vélem, Dannie megérdemel egy esélyt."

Angel lehajtotta a fejét, valószínűleg mérlegelte a szavaimat. "A kő önmagában nem jó és nem rossz. Egyszerűen csak túl nagy hatalom volt számára, hogy kezelni tudja. Vissza akarta állítani az egyensúlyt oda, ahol Ixana előtt volt. Mielőtt Shadowt kiűzték a birodalomból. Dannie logikája azonban hibás volt, mert a sors útja már régen megváltozott azóta." Intett felém. "Vegyük például Merát. Amíg Shadowt nem száműzték a világából, Mera útja nem létezett a kozmikus tervben. Az ő élete azért jött létre, hogy megfeleljen az új Shadownak, aki az utolsó élete roncsainak lángjaiból emelkedett ki. Ezt nem lehet visszafordítani, ezért nem fogadta el egyikőtök sem azt a világot, amelyet Dannie megpróbált megteremteni nektek."

Shadow bólintott, és kinyújtotta a kezét, hogy közelebb húzza magához; alig engedett ki a látóteréből vagy a kezéből, mióta újra egymásra találtunk, és én egy szerencsés alakváltó voltam.

"Még a jelenlegi erejével sem tudná megváltoztatni a sorsunkat" - mondta Shadow. "Csak összemaszatolta a dolgot, de mindannyiunk szerencséjére Mera túlságosan átkozottul makacs ahhoz, hogy elfogadja az efféle trükköket."

Azon kaptam magam, hogy furcsán büszke vagyok. Persze, volt némi segítségem Shadow varázslata által, de azok a csikorgó kétségek és ellentmondások nem sokat jelentettek volna, ha a személyiségem makacs része nem kényszerít arra, hogy mélyebbre ássak, amíg fel nem fedezem az igazságot. Soha nem adtam fel. Az az idő, amikor a falka bokszzsákja voltam, amikor nem voltam hajlandó megfordulni és meghalni, jól felkészített a jövőmre.

Egy jövőre, ami most komoly veszélyben volt.

Remélhetőleg néhány más életre szóló készségem még jól jöhet, mert nem álltam készen arra, hogy elveszítsem a jelenlegi sorsszerű utamat. Nem, ha ez azt jelentette, hogy elveszítem Shadowt és a falkám többi tagját.

Igen, kemény passz, Dannie. Kibaszott kemény passz.