Jaymin Eve - Reborn - 34. fejezet


 

34

Senki sem szólalt meg, miközben Angel világának rétegein keresztül a felszínre másztunk. Amikor felértünk a legfelső szintre, ahol a gyönyörű aranyszínű mezők változatlanul megmaradtak, Angel néhány percet töltött azzal, hogy meggyőződjön róla, hogy minden biztosítéka a helyén van.

"Veszélyben van a családi földed a hatalom elvesztésével?" Kérdeztem tőle.

Megrázta a fejét. "Egyáltalán nem. Csak töredékét vettem el annak, amit itt tartok. Túl sok hatalom, tényleg; hatalom, amelyet sok családtag között kellett volna szétosztani. De mivel mindannyian elmentek, a felelősség rám hárul." Megpaskolta a földet, lezárva az utolsó vágásokat a lényében. "Ha kell, innen többet is ki tudok húzni, akár távolról is. Lassabb és nem olyan hatékony, mintha úgy venném el, ahogy az imént tettem, de ha szükségünk van rá, itt több erő van."

Ezt jó volt tudni, még ha imádkoztam is, hogy soha ne legyen rá szükségünk.

Miután elégedett volt az őrökkel, Angel követett minket vissza a könyvtárba. Shadow csendben volt, és éreztem az energiájának merengő párolgását. A kapcsolatunk új volt, és nehéz volt kiolvasni belőle, de éreztem, hogy lelkileg kezdett felkészülni arra, ami következik. Az anyád ellen harcolni nem volt könnyű feladat, de Dannie tényleg nem hagyott nekünk sok választást.

Én is szerettem őt. Jobban volt az anyám, mint a saját anyám.

Egy szúrás a mellkasomban emlékeztetett arra, hogy az "igazi" anyám meghalt. Hetekig azt hittem, hogy elszökött Torma elől, pedig egész idő alatt a falka földjén volt eltemetve. A veszteség kissé nyersnek és újnak tűnt, de még mindig inkább a "mi lett volna, ha" gondolatokra épült, mint a valódi gyászra.

Mi lett volna, ha összeszedjük magunkat, és megpróbálunk kapcsolatot kialakítani? Vagy mi lett volna, ha abbahagyja az ivást és elkezd gondoskodni rólunk? Az igazat megvallva, sosem ismertem őt igazi anyaként, és azon tűnődtem, hogy talán azért volt ez így, mert nem érzett igazi kötődést hozzám. A gyermek, aki csak félig volt alakváltó.

Egy istennő mesterkedése miatt kényszerültem bele az ő világába. Sokáig gyűlöltem az anyámat, de talán mindvégig elnézőnek kellett volna lennem vele. Most már túl késő volt megtudni, hogy az ivás és az irántam érzett gyűlölete Dannie-nek és a hibrid természetemnek köszönhető-e. De ez nem akadályozta meg, hogy a kérdések átfussanak az agyamon.

"Néhányan visszajöttek a srácok közül - mondta Shadow, kizökkentve engem a nehéz gondolataimból. "A rejtekhelyen várnak."

Angel ajkai megrándultak. "Igazából aranyos, ahogy átvetted a Meraismusait. Talán mégiscsak igazi társak vagytok."

Shadow egy dühös energia morajlást lőtt felé. "Semmi sem aranyos bennem, Angel."

Szándékosan hangsúlyozta a nevét, mintha emlékeztetni akarná, hogy ő is az általam adott becenevet használja. Egy újabb "Meraismus", ahogy Angel fogalmazott.

"Touché, barátom" - mondta. "Hozzád nő, az ő üdítő módja, ahogyan a világot megszólítja. Néha majdnem elfelejtem, hogy mennyire fáradt vagyok."

"Mindketten csak szuperöregek vagytok" - emlékeztettem őket, remélve, hogy könnyítek a hangulaton. "Ne legyetek túl szigorúak magatokhoz."

Shadow olyan gyorsan a karjaiba vett, hogy a fejem megpördült. Vagy talán ez csak annak volt az eredménye, hogy így ölelgetett.

"Az okos szádtól mindjárt vörös lesz a segged" - motyogta a fülemhez közel, testének kemény hosszát az enyémhez szorítva, miközben az ereje körülvett.

"Az aztán nem semmi ügyesség lenne" - sikerült kifulladnom.

"Egyáltalán nem" - válaszolta könnyedén. "Csak tartsd magad szerencsésnek, hogy most éppen van hová mennünk."

Duzzogtam. "Egyáltalán nem tartom ezt szerencsésnek, köszönöm szépen."

Lángok lobbantak életre a szemében, és láttam, milyen harcot vív. Egy nap az a képességem, hogy az önuralom elvesztésének szélére sodortam, a seggembe fog harapni. Csak az idő fogja megmutatni, hogy tetszik-e vagy sem.

"Gyerünk - csattant fel Angel, emlékeztetve minket, hogy tényleg valahol máshol kell lennünk.

A könyvtár világos és nyitott volt, nyüzsgött a különböző világokból származó lényektől. "Tökéletesen visszahoztad" - mondtam Shadownak, a hangom sűrű volt. "Pontosan olyan, mint amilyen volt."

"Semmi sem lehet soha pontosan olyan, mint amilyen volt" - mondta, miközben körülnézett - "és időbe telik, amíg a könyvtár újra megtalálja valódi erejét, de én elindítottam az úton. Néha ez a legjobb, amit tehetsz."

A szavai szíven ütöttek, és egy percig tartott, amíg rájöttem, miért. Így beszélt a könyvtárról... mintha a gyermeke lett volna. Ő hozta létre és nevelte ezt az utódot, amennyire csak tudta, megadva neki minden szükséges képességet ahhoz, hogy felnőjön és kivirágozzon a világban. Most itt volt az ideje, hogy megtalálja a saját útját, miközben Shadow ott volt a háttérben, mint támogató rendszer.

Valahogy arra gondoltam, hogy részben azért szerettem annyira ezt a könyvtárat, mert - a könyvek iránti megszállottságomon kívül - az Shadowhoz való kötődése miatt is. A társam.

Mielőtt még túlságosan belefeledkezhettem volna mindenféle Shadow-dologba, Inky lezuhant a mennyezetről, és elterült előttünk. "Inky!" Kiáltottam fel. "Rájöttél, mi a baj a könyvtárral?"

A köd kavargott Shadow körül, és láttam, hogy beszélgetnek. Angel és én türelmesen vártunk... Legalábbis ő türelmesen várt. Elkezdtem ugrálni a helyemen a rossz hírekre várva.

"Itt van Midnight."

A szavak hallatán előrebukdácsoltam. A szívem őrülten kalapált, mert egészen eddig a pillanatig azt hittem, hogy a ködöm még mindig a birodalomban ragadt. De hogy azt hallottam, hogy a könyvtárban van, és egész idő alatt ott volt... nem voltam felkészülve.

"Hogy érted, hogy Midnight itt van?" Mondtam sietve. Inky körém tekeredett, vigaszt nyújtva, ami nem sok jót ígért az utamba kerülő információnak.

" Midnight a könyvtárban lévő perverz" - mondta Shadow. "Beszivárgott abba a teremtési energiába, amellyel életre keltettem ezt a rendszert, és ez okozza a zavart."

Fájt a szívem, egy hatalmas szorítás, ami törvényszerűen fájdalmasabb volt, mint amit anyám halála miatt éreztem. Kétségtelenül terápiára vagy valami szarságra volt szükségem, de nem tehettem róla, hogy a ködöm már fontosabb volt számomra, mint a szülőanyám. "Hogyan... úgy értem, mit tehetek, hogy helyrehozzam ezt a helyzetet? Hogyan szabadítsam ki Midnightot?"

Shadow összeszorította az ajkait, azokat a bűnös ajkakat, de most először túlságosan zaklatott voltam ahhoz, hogy eltereljem a figyelmemet róla.

"Abból, amit Inky érzékelt, Midnight teljesen integrálódott a rendszerbe, és kicsi az esélye, hogy az összes energiát könnyedén kibogozzuk. Az egyetlen, akinek lehet esélye, az te vagy. El tudod érni Midnightot a kötelékeden keresztül? Meggyőzni, hogy engedje el a könyvtárat?"

Lehunytam a szemem, és mentálisan követtem a kötelékünk útját. Egy ösvényt, amely többnyire szunnyadt, még akkor is, amikor az emlékeim visszatértek. Midnight? Hallasz engem?

Egy éles energiavibráció lövellt vissza rám, nem éppen ellenséges, de határozottan nem volt hajlandó baráti csevegésre. Visszahőköltem, képtelen voltam utat találni, hogy áttörjek a ködömhöz. Legalább azt tudtam, hogy a kapcsolatunk megmaradt, de megváltozott.

"Ez most nem alkalmas baráti csevegésre - mondtam szomorúan, kinyitottam a szemem, és elengedtem a kötelékemet. "Úgy értem, miért tért vissza egyáltalán ide? Nem lett volna több értelme, ha abban a birodalomban marad, ahonnan származik, különösen, ha nincsenek emlékei rólam?"

Shadow egy pillanatra elbeszélgetett Inkyvel, mielőtt továbbította volna nekem az információt. "Inky úgy véli, hogy a Solaris-rendszeren keresztül húzódott vissza, téged keresve. Csakhogy nem emlékezett rád, és végül a könyvtár széttört erejéhez kötődött."

Ismét vissza kellett fognom a könnyeimet, amikor arra gondoltam, hogy szegény Midnight csak céltalanul keresi a kötődését, csak azért, hogy megtalálja a legközelebbit, és megállapodjon. "Dannie-nek kurvára sok mindenért kell felelnie" - morogtam halkan. "Annyi mindent sikerült elcsesznie, és csak az átkozott istenek kegyelméből jutottunk el idáig a manipulációi után."

"Egyetlen kibaszott isten kegyelme sem" - vágott vissza Shadow. "A te makacs segged volt az. Most pedig irány a búvóhely; Midnight megtalálja az utat hozzád. Ha valamit biztosan tudok Mera Callahanről, az az, hogy lehetetlen neki sokáig ellenállni."

Elsétált, Inky a vállára borulva, én pedig pillantást cseréltem Angellel. "Csak folyton szerelmes szavakat használ - suttogtam neki -, még ha magát a tényleges szót nem is mondja ki".

Elmosolyodott, és az oldalához rántott. Ahhoz képest, hogy nem ölelgető lények, bizonyára gyorsan megbarátkoztak a fogalommal. "Tudhattad volna, hogy szeretni fog, már az első pillanattól kezdve, hogy nem gyilkolt meg, amiért okoskodtál vele. A Shadow, akit te ismersz, nem az, akit a legtöbben ismerünk. Ő soha nem tűri a bolondokat, és a tiszteletlenség minden formáját. Még a barátaitól sem, de veled szemben... szinte bátorítja."

"Ez olyan, mintha megnyerném az átkozott lottót."

Angel valóban eleresztett egy kuncogást. "Mintha kétszer is megnyerném."

Ebben nem lehetett vitatkozni vele, és jó volt, hogy nem kellett magyarázkodnom Angelnek a köznyelvi mondásaimról. A földi őrangyalként eltöltött évei jól felkészítették a barátságunkra.

A búvóhely kapuja felé siettünk, hogy lássuk, hogy Shadow már átlépett rajta. Éppen követni akartam, amikor egy gondolat megállásra késztetett. "Nem mehetsz be oda - mondtam sürgetően. "Várj itt, és megmondom Shadownak, hogy engedélyeznie kell a belépést."

Az arckifejezése megenyhült. "Értékelem, hogy vigyázol rám, de Shadow és én már megegyeztünk. Egyelőre beengednek Shadow életének és hatalmának belső szentélyébe."

"Tényleg?" Rápislogtam. "Általában nagyon megválogatja, hogy kit enged be a búvóhelyére."

Angel mély levegőt vett. "Igen. És csak azért, mert mindketten szeretünk téged. Ezért bízik bennem."

A feltöltött bőrének ragyogása majdnem vakító volt, ahogy a nyakába nyomtam az arcomat. "Én is szeretlek" - motyogtam. "És bár Shadow nem fogja kimondani a szavakat, még sosem éreztem magam ennyire áldottnak, hogy ti szerettek."

Az arca megenyhült. "A szavak nem méltóak az érzelmekhez, de elég sokáig éltem emberek között ahhoz, hogy sohasem tudtam egészen lerázni magamról az igényt, hogy halljam őket. Úgyhogy köszönöm."

Angel nem hagyott időt, hogy elmerüljek az érzéseimben, átrántott a portálon, és behúzott Shadow búvóhelyére. Ahogy azt előre megjósolta, nem volt olyan biztonsági őr, aki megpróbálta volna kiutasítani őt; ehelyett az oldalamon maradt, miközben a tűzzel megvilágított ülőhely felé sétáltunk, melegség áradt ránk, ahogy több szempár fordult felénk.

Mi voltunk az utolsók a partira, és mivel a partiban ismét hat erős, bűnösen szexi férfi volt, több mint egy kicsit örültem, hogy egy plusz cickó van az oldalamon.

Ennek a vidám pszichopatákból álló bandának szüksége volt a perspektívánkra.

Itt volt az ideje, hogy a hatból nyolc legyen.