Jaymin Eve - Reborn - 40. fejezet

 


40

Mielőtt elhamvadhattam volna Shadow perzselő tekintetének puszta súlyától, megérkezett az ételünk, és ismét hálás voltam az étel ajándékáért és annak minden finom figyelemeltereléséért. Angel arca felragyogott, amikor letették elé a szokásos tálcáját, és ez egyike volt azoknak a ritka kincseknek, amelyek boldog rezdülésekbe taszították a szívemet.

Bizonyára észrevette, hogy hülye, bolondos mosollyal nézek rá, ami furcsa módon sötét felhő ereszkedett a vonásai fölé. Angyali szépségből egy szempillantás alatt változott rosszfiúvá, aki megölne téged. "Mi van?" Mondtam, miközben a fenyegetés után néztem.

Angel valóban morgott, visszahúzva a tekintetemet rá. "Senki sem fogja még egyszer elvenni tőlem a családomat." Aranyló csillogó erő lobogott le róla. "Dannie súlyos hibát követett el, és bár ő Shadow anyja, nincs számára megváltás."

Kiszáradt a torkom, és amikor megpróbáltam nyelni, nem sikerült. "Lehet, hogy elengedi a követ" - sikerült kimondanom.

Angel arckifejezése nem enyhült. "Nem vagyok benne biztos, hogy ez elég."

Az arcom összerándult, és Angel a vállamra ejtette a kezét. "Érted, és csakis érted - mondta -, megadom neki az esélyt. Talán meg fog győzni, hogy meghagyjam a megváltás lehetőségét, de fel kell készülnöd. Ha olyan, mint a sok hatalmas lény, akit ismertem, nem fog leállni, amíg el nem pusztítjuk."

Shadow átkarolt, és elrántott Angel mellől. "Nem fogsz ellenállást találni nálam. Anya vagy sem, túl messzire ment."

Fájt a gondolat, hogy elpusztítják Dannie-t, mert lényegében ő volt az egyetlen anyafigura, aki nekem volt, és talán, egy részem megértette, miért nyelte le a követ, hogy megmentsen minket. Nem voltam kibékülve a döntéseivel, távolról sem... Kurvára dühös voltam. De ma este itt ültem, a falkánkkal újra teljes, és azt akartam, hogy minden így maradjon. A háború volt az az út, ami darabokra tépett volna minket.

Shadow és Angel azonban nem olyanok voltak, mint én. A büszkeségük erős volt, és a dominancia iránti igényük azt jelentette, hogy nem tűrték, hogy bárki is megbolygassa a mágikus egyensúlyt.

Én viszont tudtam, mikor a legjobb, ha egyszerűen csak lelépek onnan, és hálát adok a sorsnak, hogy nem lett volna rosszabb. Remélhetőleg meg tudtam győzni a többieket, hogy nem szégyen, ha mindannyian élve távozunk.

Az asztalunknál ezután mindenki az ételére koncentrált. Nem meglepő módon Shadow, Galleli és Len nem rendeltek semmit, de Alistairnek halpörköltet, aminek az illata érdekes, de nem kellemetlen. Lucien csak egy italt kapott, amiből időnként kortyolgatott, ami feltételezésem szerint vér volt, de lehet, hogy ezzel sztereotipizáltam a vámpírokat. Igazából fogalmam sem volt, hogy mit fogyasztottak energiaként, és ezt felírtam a kérdések listájára, amiket fel kell tennem, ha lesz rá időnk.

"Egyél - parancsolta Shadow, megszakítva az asztal megfigyelését.

"Igen, uram - okoskodtam, és összecsaptam a sarkam.

A tekintete figyelmeztető volt, de ebben a helyzetben nem lehetett engem helyrehozni, így pimaszul elmosolyodtam, és nekiláttam a többször rendelt ételnek. Bármennyire is optimista voltam, még mindig volt rá esély, hogy holnap lesz az utolsó napunk, ezért kiválasztottam az összes kedvencemet.

Amint elkezdtem enni, rájöttem, hogy mardos a farkam, és addig tömtem magam, amíg úgy éreztem, hogy mindjárt szétrobbanok. Hátradőlve mély levegőt szívtam, a tüdőm enyhén kellemetlenül érezte magát attól, hogy mennyire tele volt a gyomrom.

Len halkan felnevetett. "Ez rohadtul lenyűgöző volt" - mondta, és úgy rázta a fejét, mintha nem tudná elhinni, amit az imént látott. "Tudtam, hogy az alakváltók tudnak enni, de... hova teszed egyáltalán az egészet? Milyen pici vagy."

Próbáltam mosolyogni, de túlságosan tele voltam. A szemem nagyobb volt, mint a gyomrom, és most megfizettem érte. Amikor a gyomrom kavargott, azon tűnődtem, hogy talán mindent kihányok. Kicsit kizöldülhettem, mert Shadow kinyúlt, és végigsimította a kezét a fonatomon, az erejének megnyugtató melege megnyugtatta a gyomromat.

"Kérsz desszertet?" - kérdezte, a hangja vibrált a humortól, még ha az arca nem is mutatta.

Elgondolkodtam rajta. Annak ellenére, amit Shadow az imént tett, a desszert valószínűleg ismét a határon túlra taszítana.

"Szeretném megkóstolni a csokoládét - mondta Angel hirtelen.

A fejem felé kaptam. "Komolyan?"

Bólintott. "Úgy érzem, ez a legjobb alkalom, hogy adjunk még egy utolsó esélyt az emberi ételeknek."

Remek, szóval neki is megvolt ez a baljós érzése.

"Igazad van, tényleg nincs jobb alkalom" - mondtam.

Shadow intett néhány robotnak. "Csokoládéra van szükségünk" - mondta a legközelebbinek. "Hozzatok mindent, ami a Föld csokoládéjából készült. Süteményt, rudakat, italokat - mindent."

Ha a robotok izgatottá tudtak válni, akkor ez a kicsi éppen ezt tette, felgyulladt és nyikorogva sietett el. "Mindenki, aki tud csokoládét enni és nem hal meg, megkóstolja" - mondtam nevetve.

Lucien hátradőlt a székében, kezét a feje mögé téve. "Úgy hallottam, a csokoládé halálos a kutyákra. Shadowt akarod kiütni?"

Megrándult az ajkam. "Nézd, első kézből tudom, hogy a csokoládé nem öli meg az alakváltókat, de nem hazudok, fontolgattam, hogy kipróbálom az elméletet Shadowon, különösen, amikor először érkeztem ide. Sajnos a fattyú nem eszik."

"Ó, én eszem - válaszolta komolyan Shadow. "A kedvenc ételem itt van ebben a szobában."

Eltartott egy másodpercig. Egy kínosan hosszú másodperc.

"Jól áll neki ez a vörös árnyalat" - mondta Len. "Illik a hajához."

Nem vörösödtem el a zavaromban, annak ellenére, hogy Shadow szinte arról beszélt, hogy minden barátja előtt felfal engem. Ha valami, akkor ez a nyilvános követelőzése sokkal jobb volt, mint a szerelmes szavak, bár azokat is akartam.

Mohó voltam.

Az arcom vörössége az izgalom forrósága volt. Keményen és gyorsan csapott le rám, és elég intenzíven ahhoz, hogy alig tudtam megállni, hogy ne vonagoljak a székemben. Shadow tudta ezt, mert ismerte az izgalmam illatát.

Mielőtt öngyulladást okoztam volna, vagy mindannyiunkat zavarba hoztam volna, körülbelül húsz felszolgáló jelent meg újra az asztalunknál, a karjuk tele volt tányérokkal.

Hűha. Shadow talán egy kicsit túlzásba vitte a desszertet, tekintve, hogy az itteni lények fele valószínűleg egy kóstoló után hányna vagy meghalna. Ezek a halhatatlanok az ételek helyett "energiaátvitel" életmódjukkal olyan drámaiak voltak.

Az asztalunknál most már csak a fő falka ült, az összes csatlósuk eltűnt a saját világukba. Így csak mi heten maradtunk, hogy részt vegyünk ebben a desszertkóstolóban.

Az emberek imádják ezeket? kérdezte Galleli.

Bólintottam. "Ó, igen, a csokoládét nagyon szeretik. Sokféle erősségben és stílusban kapható, de mindig nagy sikert arat".

Közelebb hajoltam, és mélyeket lélegeztem, élveztem a legközelebbi tányérok illatait, és felsóhajtottam a gazdag kakaótól, ami az orromba hatolt. "Úgy néz ki, van sütemény, mousse, mártogatós szósz, fagylalt, valamint ét-, tej- és fehércsokoládé a legkülönfélébb stílusokban." Felemeltem a fejem, hogy többet lássak. "Süti, tészta, crumble, és... ó, te jó ég, van fánkjuk csokoládészósszal és Nutella töltelékkel."

Mióta ide érkeztem, egyre több emberi étel jelent meg az étlapon. Természetesen Shadow műve, hiszen ő irányította ezt a helyet, és nem tudtam nem meghatódni a sok apró extrától, amit köszönet vagy elismerés kérése nélkül adott.

Az, hogy mindenből rendelt egyet, kétségtelenül nekem is szólt, és jobban kellett volna tennem, hogy tudassam vele, mennyit jelent ez nekem.

"Köszönöm - suttogtam, és elfordítottam a fejem, hogy találkozzam a tekintetével. "Látom, mit csinálsz. Nagyra értékelem. Nagyra értékellek téged."

A másodperc töredékére teljesen meglepettnek tűnt. Nem csak meglepettnek, hanem... elveszettnek.

A Shadow Beastnek fogalma sem volt arról, hogyan kell kezelni a hálát.

Soha senki nem vette észre benne a jót, és igaz, nagyon is meg kellett volna nézniük, hiszen olyan könnyedén átölelte a sötétséget. De ezek a fényszilánkok, amelyek átszűrődtek árnyéklelkének repedésein, olyan vakítóan szépek voltak, hogy elállt a lélegzetem.

"Nincs olyan, amit ne tennék meg, hogy boldoggá tegyelek, Sunshine" - mondta nekem, és a szemében tűzfoszlányok pislákoltak. "Csak kérned kell."

Komolyan el voltam kényeztetve, ha így folytatja ezt a szarságot, ami csak még elviselhetetlenebbé tesz. Talán jótékonysági munkát kellene vállalnom, hogy kiegyenlítsem; eléggé biztos voltam benne, hogy ez így működik.

"Mit próbáljak ki?" Angel megkérdezte, elterelve a figyelmünket, miközben odahajolt, hogy megszaglásszon néhány edényt. "Add nekem az abszolút legjobbat."

Lehajoltam vele együtt, és mérlegeltem, mielőtt elkezdtem átrendezni a tányérokat egy hosszú sorba az asztalunk közepén. "Ez a kedvencem" - mondtam, a gazdag ördögi csokoládétortára mutatva. Az a fajta, vastag, krémes mázzal, és olyan nedves sütemény, hogy látni lehetett, ahogy csillog, mielőtt megkóstolhattad volna. Az emberek utálhatják a nedves szót, amennyire csak akarják, de ha süteményről volt szó, nem volt jobb leírás. "A többit pedig felsorakoztattam a preferenciáim szerinti alapsorrendben, de hogy tisztázzam magam, itt nincsenek rossz választások".

A torta után következett a rágós süti-szendvics, sima vaníliamázzal a közepén, majd egy csokoládés morzsatorta, ragacsos mousse töltelékkel, majd egy háromrétegű csokoládétömb, amely az ét-, tej- és fehércsokoládé legjavát mutatta be.

Angel felemelte a rendelkezésre bocsátott eszközök egyikét, és lekaparta az első torta legkisebb szeletét. Ügyesen tudta, hogy egyenletesen eloszlassa a cukormázat, a tortát és a krémet. Az egyik szempont túlterhelése tönkretette a teljes élményt, szakértői véleményem szerint.

Amikor a szeletet az ajkához emelte, először beleszagolt, és az arca megráncosodott. "Furcsa illat" - mondta. "Majdnem földszerű." Kihúzta a nyelvét, és hogy mi a faszért tartottam vissza a lélegzetemet, sosem fogom megtudni, de ezt sorsfordító pillanatnak éreztem a kapcsolatunkban.

Ő nyalta meg először, és láttam, hogy az orra kitágul.

Hátradőlve, hátha elhányja magát, vártam a következő lépését. Az egész darabka a szájába került, és egy pillanatig kavargatta, mielőtt hagyta volna, hogy a nyelvén állapodjon meg. Aztán lenyelte.

Egy pillanatnyi csend következett.

Ő volt az egyetlen, aki elég bátor volt ahhoz, hogy megkóstoljon valamit, és tudtam, hogy az asztalnál többen is várják a véleményét. Angel volt a kísérleti nyúl ebben a kísérletben.

"Hűha" - mondta végül, és a tekintete találkozott az enyémmel. Szélesen elmosolyodott. "Megízlelek néhány olyan mellékízt, amit a legtöbben, gondolom, nem, de... ez jó. Nagyon, nagyon jó." Összetette a kezét. "Végre megtaláltam a számomra megfelelőt, köszönöm!"

Az ölelése azonnali és lelkes volt, és azon tűnődtem, hogy talán a csokoládé másképp hat rá. Az emberekre valóban nyugtató, kissé euforikus hatással volt... Talán Angelre is ugyanezt teszi.

Mielőtt elszaladhattam volna ezekkel a gondolatokkal, mindenki akcióba lendült, és tányérnyi ételért nyúlt. "Szedd magad" - mondta hangosan Len, felhívva magára a figyelmet, miközben felkapott néhány süteményt.

Még Shadow is kuncogott, ahogy kísérletezni kezdtek az ételekkel. A szívem olyan átkozottul tele volt, ahogy néztem, ahogy nevetnek, és felhúzzák az orrukat, amikor olyan ételeket találnak, amelyek nem ízlettek nekik.

Tiszta mókás menekülés volt. Egy utolsó közös pillanat.

Bármi is történt holnap, ez az éjszaka jelentett nekem mindent.

Soha nem fogom elfelejteni.