Jaymin Eve - Reborn - 42. fejezet

 


42

Mire végeztek a gyakorlással, már némileg biztosak voltak abban, hogy elég erős erődítményt tudnak összehívni Dannie megfékezésére. Utána mindannyian töltöttünk egy kis időt, hogy feltöltődjünk, majd ideje volt elindulni a birodalom felé.

"Győződjetek meg róla, hogy minden erőtök és kristályotok megvan - mondta Shadow, a hangjából hiányzott az igazi érzelem; harcos üzemmódban volt, a vadállati oldala vette át az irányítást.

Nem volt mit magammal vinnem, így az utolsó pillanataimat azzal töltöttem, hogy megpróbáltam magamhoz hívni Midnightot, de a makacs köd továbbra is hidegen hagyott. Tudtam, hogy a kötelékünk még mindig megvan, de Dannie-nek köszönhetően gyenge és megkopott. Azon tűnődtem, vajon most már az a sorsom, hogy csak itt, a Tudás Könyvtárában érezzem a ködöt.

"Itt van a drágaköved - mondta Len, közvetlenül előttem megjelenve, elterelve a figyelmemet Midnightról. "Viseld a bőrödön, és soha ne vedd le. Oké? Ez védőrétegeket ad majd az elméd köré."

Egy ezüstláncra erősített, csillogó lila követ tartott a kezében. A kő körülbelül akkora volt, mint egy szőlőszem, nyers és lenyűgöző, csiszolatlan mélyén a lila, a szilva és a sötét magenta sokféle árnyalata rejtőzött.

"Köszönöm - mondtam halkan, és érte nyúltam. Abban a pillanatban, ahogy érintkeztem vele, suttogott valamit, amit még a fordítóvarázslatom sem értett. Erős lökés száguldott végig a karomon, és épphogy sikerült nem elejtenem a követ.

"Csak az energiádhoz kellett kötnöm - mondta mosolyogva.

Összeszűkítettem rá a szemem. "Egy kis figyelmeztetés nem esett volna rosszul."

Len mosolya széles és tökéletes volt, egész lényének csillogó ezüstje olyan túlvilági, hogy egy pillanatra istenné vált. Vagy legalábbis olyannak, amilyennek mindig is elképzeltem egy istent, mielőtt találkoztam volna egy csomóval. "Hol van ebben a móka? Mivel most már közénk tartozol, meg kell tanulnod, hogy a mi világunkban nincsenek figyelmeztetések. Két lábbal beleugrasz, és reméled, hogy a ragadozók nem esznek meg."

Valamilyen okból Shadow jutott eszembe, és nem volt meglepő, hogy a tekintete rajtam volt. A fogvillantása határozottan ragadozószerű volt. "Azt hiszem, megbirkózom vele" - mormoltam, és visszafordultam a még mindig mosolygó tündér felé. "És köszönöm, hogy befogadtál a csapatba."

A vidám seggfejekből álló csapat hatból hét lett, és mivel kezdettől fogva ez volt a célom, nem volt baj, ha megveregettem a vállamat.

Amikor mindenki készen állt a távozásra, fegyverrel a kezében és kővel a nyakában, a birodalom kapuja felé vettük az irányt. Angel és Shadow szorosan mellettem maradt, Inky felettünk, a másik öt srác pedig mögöttünk.

"Hűha" - mondtam, miközben az ajtót bámultam. "Mikor változott meg?"

Már nem volt fekete, mint a varázslat első feloldásakor. Ehelyett homályos szürke volt, hasonlóan a Szürke Földekhez, mielőtt visszahoztuk volna beléjük az életet.

"Nem vagyok benne biztos - válaszolta Shadow. "Valószínűleg nagyjából akkor, amikor elvesztettem az emberségemet, de ez egyértelmű jele annak, hogy a birodalom kibillent az egyensúlyából."

"Esetleg még haldoklik is" - tette hozzá Angel hanglejtés nélkül. Gyakran nehéz volt megmondani, hogy aggódik-e vagy fél, amikor szuperharcos üzemmódban volt. Ma valószínűleg mindkettő volt.

Legalábbis számomra az volt.

Senki sem szólt többet az ajtón lévő aggasztó szürke árnyalatról, már jól tudták, hogy egy másik birodalomba léptünk, mint amit hetekkel ezelőtt hagytunk el. Az a szegény világ már így is szenvedett Ixanának köszönhetően, és most úgy tűnt, Dannie lépett oda, hogy tovább rontsa a helyzetet.

Helyre kellett hoznunk a dolgokat, különben a szülőföldünk önmagának puszta héjává válik.

Shadow átkarolt engem, szorosan az oldalához szorítva, miközben átléptünk a birodalomba vezető portálon. "Egyenesen a Nexusba viszem magunkat" - mondta, miközben belépett a birodalom bejáratát körülvevő ködbe.

A köd körülbelül egy percig tartott, és ahogy eloszlott, a föld kihullott alólunk, és még sikítani sem volt időm, amikor a vízbe zuhantunk. Jeges hideg lopta el a lélegzetemet, ahogy a mélybe merültem. A birodalomban eltöltött legutóbbi időmből emlékeztem, hogy az itteni vízfelületeket "Mélységeknek" hívják, és tele vannak sok ijesztő lénnyel, akikkel soha nem akartam találkozni.

Shadow és én egyszerre bukkantunk fel, és ő összevont szemöldökkel nézett körül. Én is követtem, és észrevettem, hogy a víz sötét és zavaros, merőben más, mint amikor utoljára láttam, és az ég is borúsabb volt fölötte, szinte mintha a fény is elhalványulna.

"A Nexushoz irányítottam magunkat" - morogta Shadow, az állkapcsa megmerevedett. "Ez így nem helyes."

Angel kirobbant a közeli vízből, a szárnyai szélesen szárnyaltak, a cseppek szétszóródtak, ahogy úgy húsz láb magasan repült. Ugyanebben a pillanatban egy hatalmas lény követte őt a vízből, amely úgy nézett ki, mint egy olyan dinoszaurusz krokodil, amelynek teste akkora volt, mint egy kék bálna, és hosszú pofája tele volt borotvaéles fogakkal.

Megpróbálta felkapni a barátomat, mint egy finom vacsorát, de Angel nem tűrte ezt a szarságot, és lecsapta, mint egy csintalan kisgyerek. A lény visszazuhant a vízbe, megtanulva a leckét a barátom elkapásáról.

"Mi a fasz?" Ziháltam, a tekintetemet az alattunk lévő, nagyon is zavaros vízre vetettem. Nem láttam semmit, és az agyam azonnal a legrosszabb forgatókönyvre gondolt, hogy mi lehet odalent.

Shadow nevetett, az ereje körém tekeredett, ahogy felhúzott minket, és kihúzott a vízből. "Jobb, ha tudják, hogy nem próbálkoznak velem" - mondta magabiztosan. "Még ha ez a világ nem is követi a szokásos szabályait, én még mindig a Legfelsőbb Lény vagyok."

Egy csattanó hang szakította félbe, és mindketten lenéztünk, hogy lássuk, hogy annak a bébi változata, ami az imént megtámadta Angelt, a lábán lóg. A szünet majdnem komikus volt; Shadow arckifejezése tiszta döbbenet.

Igazán nem kellett volna nevetnem, de egy horkantó kuncogás tört elő belőlem, mielőtt le tudtam volna állítani. Shadow rám meredt, de bármennyire is próbáltam, nem tudtam magamban tartani a szórakozást.

"Jól vagy?" Fojtottam ki, és próbáltam egyenes vonalba kényszeríteni az ajkaimat, miközben mindketten újra lefelé néztünk.

Ha Shadow nem lett volna Shadow, a lény tisztára leharapta volna a lábát. Ahogy volt, amikor elkezdte rágni, mint egy öreg csontot, még több nevetés szökött ki szorosan összepréselt ajkaimról.

A szörnyeteg bosszúsan bámult rám, én pedig felemeltem mindkét kezemet, az ajkaimat most már olyan szorosan összepréselve, hogy kezdtek elzsibbadni. "Te csinálod, Legfelsőbb Lény" - sikerült kinyögnöm.

Úgy rázta a fejét, mintha egy legfőbb idióta lennék, miközben megpróbálta lerázni magáról a bébikrokót. A dráma közepette csatlakoztak hozzánk a barátai, mindannyian képesek voltak a víztömeg fölött lebegni, kivéve Alistairt, akit Inky segített ki.

"Ó, nézd csak, Shadow szerzett magának egy barátot" - mondta Lucien, és mosolygott a Jurassic Parkból egyenesen a húsevő lényre.

"Meg kéne tartanunk - húzta Reece, és megrándult az ajka. "Aranyos."

"Hívjuk Chompnak - tette hozzá Lucien.

"Én a 'Champ'-re szavazok, mert nézzétek, hogy megy" - tette hozzá Len. "A kis harcos sosem adja fel."

Shadow, akinek láthatóan elege volt mára az összes baromságunkból, felhagyott azzal, hogy "óvatosan" eltávolítsa a kötést. Lángba borult, ami pontosan azt tette, amit remélt. A mélység teremtménye egy nyikorgással elengedte a szorítását, visszahullott a vízbe, és ráadásként mindannyiunkat megszárított egy tüzes, forró légáramlat.

A pillanatnyi szórakozás jólesett, de nem volt több időnk arra, hogy elkerüljük a valóságot, a kibaszott helyzetet, amivel szemben álltunk. "Mit csinált Dannie?" Kérdeztem, miközben az égboltot kutattam, de nem találtam mást, csak vizet.

"A Mélység felemelkedett" - mondta Angel röviden, formázott páncéljának aranya alig látszott a felettünk lévő ég természetellenes félhomályában. "A mélység teremtményeit használja arra, hogy elrejtse és megvédje a Nexust és annak hatalmát."

A valóság úgy csapódott belém, mint egy golyó. "Az összes földi árnyéklényem eltűnt?" Sikerült megkérdeznem égő torkomon keresztül, a nevetés most már távol állt az elmémtől.

Shadow felemelte a fejét, a szemei lehunytak, ahogy erőt küldött a világba. "Érzem az erő gyülekezését keleten. Talán a Concordes láva szakadékának közelében. Jó esély van rá, hogy Dannie oda vitte a lényeket, hiszen ők a gyermekei. Az lenne a végső megoldás, ha elpusztítanánk őket."

"Te vagy a gyermeke" - vágtam vissza, és a düh gyorsabban tört fel belőlem, mint ahogy megfékezni tudtam volna. "Mindössze a lánya voltam neki. És ő gondolkodás nélkül kitaszított minket a világából és távol egymástól."

Nem ő ölt meg téged - emlékeztetett Galleli. Pedig gondolkodás nélkül megtehette volna.

A józan esze megállította az olvadt düh egy részét, ami erőt vett rajtam. "Igen, igazad van - mondtam, mély levegőt szívva. Galleli adott nekem egy szikrányi reményt, hogy a teremtményeim még életben lehetnek, amibe erősen kapaszkodtam. "Menjünk, keressük meg őt."

Inky egy hatalmas szállítótakarót formált, hogy elvigyen minket a Concorde-okhoz. Senki sem akarta az energiáját arra fordítani, hogy maga jusson el oda, mert bár mindannyian ereje teljében voltunk - én kevésbé, mint a többiek, de a csapat tagja voltam, így ez átlagosan is így volt -, tudtuk, hogy minden erőnkre szükségünk lesz, hogy Dannie-t legyőzzük.

Ahogy elindultunk, csak a teremtményeimre tudtam gondolni, vajon jól vannak-e? "Elfelejtettük az árnyéklényeket a börtönbirodalmakban" - mondtam hirtelen, és eszembe jutott, hogy úgy terveztük, hogy áthozzuk őket, mint egyfajta tartalék energiát.

Shadow megragadta a kezemet, és ezzel az egyetlen egyszerű mozdulattal megnyugtatta a hevesen dobogó szívemet. "Hívhatod őket, amikor csak szükséged van rájuk. Mindannyiukat magadhoz kötötted abban az iskolai pincében, és ha szükséged van rájuk, ott lesznek."" Midnight is" - tette hozzá Angel onnan, ahol kényelmetlenül ült Inky szélén. Nem szerette, ha cipelik, semmilyen módon, és nem lepődtem volna meg, ha hamarosan elrepül. "Hiszem, hogy amikor igazán szükségetek lesz a ködre, a köteléketek valódi ereje lerombolja a köztetek lévő akadályokat."

A szemében ott voltak az emlékek a külön töltött időnkről, és arról, hogy eleinte mennyire ellenállt nekem.

"Remélhetőleg nem jutunk el odáig" - mondtam végül. "Remélhetőleg Dannie ésszerű lesz."

Mindannyian azt hitték, hogy naiv vagyok, és talán az is voltam, de ez még nem jelentette azt, hogy kész vagyok feladni. Dannie, a Vándor az életem része volt azóta, hogy a Nexusban megteremtettek, majd alakváltóként töltött időm nagy részében. Soha nem hagyott cserben, amíg le nem nyelte a követ, tehát ez azt jelentette, hogy ha megszabadulunk a kőtől, az igazi Dannie talán ismét visszatérhet hozzánk. Gyerünk, paranormális romantikus történetszál. Most ne hagyj cserben.