Jaymin Eve - Reborn - 7. fejezet

 


7

Brenda mozdulatai nem utaltak arra, hogy pánikba esett volna a kérdésemtől, de éreztem a nyugtalanságát. Csak az akadályozta meg abban, hogy egy kellemetlen téma elkerülésének reményében lesöpörje a fejemről, hogy Torin bátorított erre. Senki sem akart az alfa ellen fordulni.

"Őszintén szólva - mondta halkan -, nem igazán láttalak a városban, mióta visszahoztak minket a sztázisból. Mindannyian úgy gondoltuk, hogy a kötődéseddel foglalkozol, és tanulod, hogyan legyél alfapár."

Szünetet tartottam. "Torin még csak mióta is... két hónapja alfapatkány Torma alfája? Nem kellene neki is tanulnia?"

A lány pislogott. "Sokkal hosszabbnak tűnik, de igen, azt hiszem, ez így van. Kétségtelen, hogy a sok év Victor alatt sokkal gyorsabban hozzászoktatta a szerephez."

Az arckifejezése elárulta, hogy tényleg nem állt meg, hogy elgondolkodjon ezen, csak éli a mindennapjait az elmúlt két hónapban, anélkül, hogy megkérdőjelezte volna, hogy a francba fagyott meg mindannyiunk évekig.

Hogyhogy egyiküknek sem ment el az esze is a gondolattól, hogy a körülöttünk lévő világ tovább mozgott, miközben mi ugyanazok maradtunk? A stázisban. Kiszolgáltatva bárkinek, aki bántani akart minket.

Amikor megkérdeztem Brendát, hogy mi a helyzet, megvonta a vállát. "A legtöbben amúgy sem hagyjuk el Torma-t. És mit számít két év, ha százakat élünk? Megünnepeltük a büntetésünk elengedését, és most éljük az életünket. Neked csak örülnöd kellene az ajándékaidnak, Mera. Te vagy a mi szeretett alfa-társunk, és a sors fintora folytán a családod bűnei egyetlen pillanat alatt eltörlődtek."

Fájt az állkapcsom attól, hogy milyen erősen összeszorultak a fogaim. Mindenki ugyanazt a szöveget etette velem. Légy boldog azzal, amid van; ne aggódj a múlt miatt; lépj előre, és élvezd az újonnan szerzett népszerűségedet.

Látszott rajtam, hogy hálátlan kölyöknek tartanak, aki egyszerűen nem tudta abbahagyni a falkánk szövetének piszkálását és piszkálását. De komolyan, itt valami nagyon nem stimmelt. Olyan mélyen éreztem, hogy a DNS-emmel is ütközött.

Ekkor néhány másik alakváltó is belépett a boltjába, és nem tudtam tovább faggatni Brendát. Valójában már tudtam, hogy nem tartogat más választ. Mint mindenki más, ő sem kérdőjelezte meg, mi történt velünk, máris visszatért a mindennapi valóságához. Ha a Torma alakváltóknak voltak is cikázó kétségeik vagy aggodalmaik a fogságban töltött idővel kapcsolatban, sokkal jobban le tudták nyomni őket, mint én.

Amikor elhagytam a pékséget, megettem a süteményemet - amit még csak nem is számolt fel nekem, mert úgy látszik, mostanában én voltam a legnagyobb áruló. Néhány másik üzletbe betévedve még több kérdést dobtam be, de a válaszok mind ugyanazok voltak. Az elmúlt két hónapban Torinnal voltam, hogy rendbe hozzuk a falkai életünket. Minden normális volt. Semmi dráma.

És valamiért mégis hiányzott minden rohadt emlékem erről. Miért nem volt erre senkinek ésszerű magyarázata?

Ahogy továbbmentem az utcán, miután már majdnem az összes elérhető boltost kimerítettem, egy üres boltra lettem figyelmes. Először azért, mert nem emlékeztem, hogy ebben az utcában valaha is lett volna üres kirakat, de hamarosan az a furcsa érzés fogott el, hogy sok időt töltöttem azokban a falakban.

Amikor a részben bedeszkázott ablakokon bekukucskálva nem kaptam választ, beugrottam a mellette lévő barkácsboltba, mert tudtam, hogy Magda, a legkevésbé kedvelt városi pletykásom tudni fogja, mi a helyzet.

"Évek óta üresen áll - mondta szünet nélkül, miközben hangosan rágózott. "Valamiféle vízszivárgás, amit senki sem tudott megtalálni vagy megjavítani."

"Megesküdnék rá, hogy volt itt egy bolt, amikor legutóbb a városban jártam" - mormogtam, és a barkácsbolt ablakán bámultam ki felé.

Magda gúnyosan gúnyolódott, a ráncai egyre mélyültek, így minden százötven évesnek tűnt. "Hónapok óta nem jártál a városunknak ebben a részében, azelőtt pedig mindannyian stagnáltunk, és még azelőtt volt egy árvíz, ami elmosta a boltot. Semmi sem volt ott a te életedben."

"És milyen bolt volt az én életem előtt?" Kérdeztem, és azon tűnődtem, hogy vajon láttam-e régi fényképeket vagy valamit.

Szünetet tartott, a szemöldökét összevonta, amíg a szemöldöke majdnem a sárgásszőke hajába ért. "Tudod, nem emlékszem."

Elhúztam a tekintetem a másik kirakatról, hogy őt bámuljam. "Micsoda? Te soha nem felejtettél el semmit."

A nyelvével csettintett rám. "Vigyázz a szádra, kisasszony. Alfa-társ vagy sem, tisztelni fogod az idősebbeket."

Melyik világban nem volt tisztelet az idősebbek iránt, ha kimondom a "francba" szót? De az esetleges tájékoztatás kedvéért gyorsan bocsánatot kértem tőle. Az idősebb alakváltóknak voltak a legfurcsább ragaszkodásaik, de ezen a ponton nekem nagyobb szükségem volt rá, mint neki rám.

"Emlékszem a könyvekre - mondta végül Magda, de aztán a szeme megint összeszűkült, mintha fájt volna kimondania. "Vagy talán tévedek. Soha nem volt itt könyvesbolt, szóval... nem tudom."Aztán elkalandozott, enyhén kábultnak tűnt, miközben én továbbra is az épületet bámultam. Könyvek? Ez... helyesnek tűnt. Abban a pillanatban, amikor ez a gondolat eszembe jutott, láthatatlan kések szúrták meg a halántékomat, és most én voltam az, aki a halántékomat dörzsölgetve sétált el.

Az elhagyott kirakat is a rejtély része volt? Magda furcsán viselkedett, tehát nem csak én voltam az oka. Kezdett eszembe jutni, hogy talán azért nem tudtam mást megtudni a falkától, mint ugyanazt a "történetet", mert mindenki másnak is összezavarták az emlékeit. Talán észre sem vették, mert finomabb volt, mint ami velem történt.

Az igazat megvallva, még ha voltak is rések az időben számukra, nem érdekelték őket. Beleestek a mindennapi rutinjukba, elfogadták a furcsaságokat, és semmit sem kérdőjeleztek meg.

Vajon végig ez volt a terv, bárki is indította el ezt a folyamatot?

Azt várták, hogy annyira boldog leszek, hogy nem leszek a szar Torma csizmája alatt, hogy belesimulok ebbe az új életbe, és semmit sem kérdőjelezek meg?

Ha ez volt a helyzet, akkor a tettes elkövetett néhány alapvető hibát. Először is, egy nálam kevésbé makacs embert kellett volna választaniuk, másodszor pedig el kellett volna távolítaniuk az emlékeimet a falka gyötrelmeiről és Torin elutasításáról. Hatalmas akadályok álltak az útjában annak, hogy belesimuljak a falkába.

Feltételeztem, hogy néhány hónapnyi időt eltávolítani sokkal könnyebb volt, mint több mint tíz évet. Nagyon meglepődtem volna, ha egy húszéves testben ébredek fel, és azt hiszem, gyerek vagyok.

De miért kellett a tettesnek bármilyen időt eltávolítania? Ha hagyták volna, hogy a többiekkel együtt ébredjek fel a sztázisból, nem lettem volna okosabb...

Egyszerűen nem volt értelme. Egyiknek sem, és a főutcán töltött időm csak hozzájárult ahhoz, hogy még jobban összezavarodjak.

Mivel nem volt más dolgom, nyugtalanul és unottan bolyongtam vissza a lakás irányába. Lehet, hogy az A terv nem jött be, de még rengeteg betű maradt az ábécében, és itt volt az ideje, hogy az "S" betűre lépjek Simone-nak.

Simone szülei Torma egyik tehetősebb negyedében laktak. Lehet, hogy csak egy viszonylag kisváros volt, de így is egyértelmű volt, hogy kik töltöttek be tekintélyes pozíciókat a falkában, pusztán a földterület és a házak mérete révén, amivel jutalmazták őket. Amikor végigsétáltam a környékükön, az egyhektáros telkekkel, a hatalmas, kétszintes kúriákkal és a tökéletesen ápolt pázsitokkal, igyekeztem nem gondolni arra, hogy hányszor éreztették velem, hogy nem tartozom ide.

Gerad és Mika Lewison, alias Simone apja és anyja, a két legrosszabbak közé tartozott, amiért visszatartották a fogadószekeret. Nem igazán hibáztathattam őket. A lányuk szenvedett a velem való barátságáért, és bár túl önző voltam ahhoz, hogy elhagyjak valakit, akit szerettem és akire szükségem volt, mindig is bűntudatom volt emiatt.

Szóval, nem, nem hibáztattam őket, de a sebek mégis ott voltak.

A kovácsoltvas kapujuk nyitva volt, így hát felsétáltam az ösvényen, és ahogy az ajtóhoz értem, és meg akartam nyomni a csengőt, kiabálást hallottam. Simone szülei végrehajtók voltak, de még sosem hallottam őket kiabálni. Inkább a csendes és halálos megfélemlítési stílust részesítették előnyben... különösen az anyja, aki japán származású volt, és jártas a különböző harcművészetekben és harci diszciplínákban.

Torin nem egyszer mondta, hogy szerencsések vagyunk, hogy a Lewison család védi a miénket, és a velük szembeni személyes érzéseim ellenére nem is ellenkeztem, mert nagyszerűek voltak abban, amit csináltak.

Az ajtó rángatózott, mielőtt eldönthettem volna, hogy rosszkor jöttem-e, és szemtől szemben találtam magam Mikával. Tünde vonásai, amelyek a dühtől összeszorultak, meglepetésszerűvé simultak, ahogy megállt. A nagyon sötét, kék-fekete haj, amit a lányára hagyományozott, az arca körül szállt, ahogy rám bámult.

"Mera - fojtotta ki, és néhányszor pislogott, mielőtt összeszedte magát.

Egy pillanat alatt félelmének, meglepettségének és dühének minden porcikája mélyen eltemetődött a nyugalom csillogása alá. Sötétbarna szemei, akárcsak a lányáé, most tiszteletteljes tekintettel néztek rám.

Ez az ál-alfa baromság idegesítő volt.

"Mit keresel itt? - lökdösődött. "Valami gond van a falkaházban? Torin miért nem riasztott minket a kétirányú rádión keresztül?"

Intettem neki, és közben megráztam a fejem. "Ó, nem. A falkaházban minden rendben van." Legalábbis azt feltételeztem, mivel nem vettem a fáradságot, hogy válaszoljak Torin egyetlen üzenetére sem, hogy ténylegesen bejelentkezzek. "Bocs, hogy csak úgy beugrottam, de aggódtam Simone miatt. Még mindig nem válaszolt egyetlen hívásomra vagy SMS-emre sem, és szerettem volna megtudni, hallottál-e valami újat."

Mika nagyot nyelt, és meg mertem volna esküdni, hogy megremegett az ajka, mielőtt újra összeszedte magát. "Igen, még mindig nagyon jól van" - mondta mereven. "Teljesen jól van és elfoglalt vele..."

"Ne hazudj már nekem, baszd meg!"

A türelmem abban a másodpercben elfogyott, amikor ugyanazt a fáradt mondatot mondta. Simone nem volt jól. Mindannyian tudtuk, és én már nem hagytam, hogy a barátom szenvedjen azért, mert ezek a szemetek hazudni akartak nekem.

Egy könnycsepp csordult végig Mika arcán, végigfutott a sima, barna bőrön. Ekkor a pánik életre kelt a mellkasomban.

"Ha Simone bajban van, szólnod kell - mondtam nyomatékosan. "Tényleg mióta van távol? Hol van?"

Mika nem akart válaszolni, ezt láttam rajta, de talán ma már tudta, hogy nem megyek el valódi válasz nélkül. "Nem tudom, hol van, Mera". Az egész teste leeresztett, mintha az a titok a lénye varrataiból tört volna elő, és kétségbeesetten akart volna szabadulni.

"Elszökött, rögtön azután, hogy feloldották a sztázist." A történetnek ezt a részét Gerad mondta, aki a társa mögött jelent meg. "Itt volt, amikor lefeküdtünk aludni, és másnap reggel, amikor felébredtünk, az ágya üres volt".

A kétméteres, téglaházszerű testalkatú Gerad valóban hátrált egy lépést, amikor Mika felkapta a fejét, és rámeredt. "Arra kényszerítettél, hogy csendben maradjak, amíg te nyomoztál az eltűnése után, és mégsem okoz gondot, hogy elmondj minden részletet Merának?"

Gerad felsóhajtott, mielőtt megrázta a fejét. Ahogy visszalépett a fénybe, meglepett, mennyire összetörtnek tűnt. Fáradt és megtört, az arca körüli finom ráncok tíz évet öregítettek rajta. Koszos szőke haja szakaszosan állt, mintha ma már tucatszor végigsimította volna a kezével, és az inge egészen biztosan rosszul volt begombolva. Legutóbb, amikor bejelentkeztem, nem így nézett ki, de ma nyilvánvalóan nem volt semmi köze hozzá.

"Mindenhol kerestem - mondta halkan. "Nem aludtunk. Alig eszünk. Segítségre van szükségünk..."

Egyértelmű volt, hogy a vita, amit az ajtón keresztül hallottam, Simone-ról szólt. Simone-ról, aki már két kibaszott hónapja eltűnt, és csak ez a két kibaszott idióta kereste sikertelenül.

A mellkasomra szorítottam a kezem. "Kérlek, mondd, hogy legalább hallottál valamit róla az elmúlt két hónapban? Hogy tudtad ezt titokban tartani? Mi van, ha meghalt? Az mindkettőtökön múlna."

Minden egyes vádaskodással egyre hangosabbá és élesebbé váltak a szavaim, ahogy a pánikrohamom egyre erősödött.

A legjobb barátom eltűnt, és már hónapok óta eltűnt.

És én nem tettem semmit, hogy segítsek rajta.