Jaymin Eve - Reclaimed, Első fejezet

 


 

1

A gyász gyengítő és pusztító érzelem volt. Széttépte a lelkemet, felismerhetetlen darabokra tépte.

Igazi gyászt apám halála okozott nekem, és akkoriban egy szeszélyes óceánhoz hasonlítottam. Az egyik percben még nyugodtan fogadtam a halálhírét, a következőben pedig a félelem, a düh és a fájdalom kacifántos kavalkádja nyelt el, mígnem az érzelmeim olyanok lettek, mint egy homokba csapódó hurrikán.

Végül az árulása és halála okozta vihar elült, és többnyire képes voltam sodródni. Ahogy telt-múlt az idő, még azt is hittem, hogy végre megtaláltam a békémet, csakhogy egy esemény újabb vihart váltott ki, és visszaküldött a fájdalom hullámaiba.

Dannie halála annyira új volt számomra, hogy az első szakaszban kellett volna lennem: nyugodt tagadás. De úgy tűnt, hogy ezt teljesen kihagytam, és a kettes fázisban voltunk: a hurrikánszezonban.

Nem bírtam elviselni a fájdalmat, ezért átöleltem a dühöt. A dühöt, amit egyenesen egy személyre irányítottam: Shadow Beastre.

Ott állt előttem, több mint két méter magas, tépett és gyönyörű isten... vagy pontosabban démon. Sötét fürtjei kissé kócosak voltak, mintha a poklot is megjárta volna, hogy eljusson hozzám. Őszintén szólva, a zilált kinézet csak még szexisebbé tette.

De ez ma nem mentette meg.

A legrosszabb módon árult el - hamis ígéretekkel, amelyek miatt a barátomat megölték. Vagy ami még rosszabb, közvetlen köze volt a halálához, ami megmagyarázza, miért hárította el mindig az aggodalmaimat. Shadow nem akart felbosszantani, mielőtt megkapta volna tőlem, amire szüksége volt. Fogva tartott, arra kényszerített, hogy megérintsem az Árnyékbirodalmat, és megakadályozta, hogy visszatérjek Torma-ba, amikor tudtam, hogy Dannie bajban van.

Dannie, a Vándor, aki az elmúlt tíz évben inkább volt az anyám, mint a sajátom. Ironikus módon ugyanazon a napon, amikor megtudtam, hogy Lucinda Callahan, a valódi szülőanyám meghalt, Dannie-t is megtudtam.

Az egyik iránt vegyes érzéseim voltak - az anyám iránt -, a másik pedig a jelenlegi dühöngő állapotom oka volt.

A falka miattam ölte meg őt. Shadow miatt. Igazából mindkettőnk miatt, és a mi felelősségünk volt megmenteni őt.

"Megígérted nekem!" Füstölögtem, és a lángok, amelyek megmagyarázhatatlanul életre keltek a bőrömön, magasabbra csaptak. A hajam követte a példát, és olyan vörös hullámban repült körülöttem, mint maguk a lángok, a pórusaimból pedig erő szivárgott.

Az összes alakváltó körülöttünk a földbe csapódott, és csonttörést hallottam. Kellemes hang a jelenlegi állapotomban.

Ha ezt jelentette egy főnix számára a hamvaiból való feltámadás, akkor én a legteljesebb mértékben átöleltem. Ez az erő... az enyém volt, és mindenkit elpusztítottam, aki az utamba állt.

Úgy tűnt, hogy Shadowt szinte megbabonázta a mostani megjelenésem, arany és tűzfényű szemei a szokásos módon, teljes és tökéletes összpontosítással rám szegeződtek. Egyetlen pillantással boncolgatott, és bár nem beszélt, határozottan kommunikáltunk.

Mindketten dühösen.

Mindkettőnket pokolian megdöbbentett ez az új fejlemény.

Egyikünk sem volt hajlandó egy centit sem engedni.

Ha egy kívülálló most engem nézett, soha nem hitte volna el, hogy alig egy évvel ezelőtt még egy átlagos farkasváltó voltam. Egy évvel ezelőtt még soha nem nyitottam volna ki egy ajtót sem az elzárt Árnyékbirodalomba. Vagy lángokat keltettem a bőrömön. Vagy irányítottam a teremtményeket, amelyeket valahogy abból a birodalomból a világomba vonzok.

Az elmúlt egy év megmutatta, hogy több vagyok, mint amit eddig ismertem, és bár ez legtöbbször megrémített, ma... ma átöleltem ezt a változást.

Egy változást, ami remélhetőleg elég erőssé tett ahhoz, hogy felvegyem a harcot Shadowval.

Ekkor már szinte kellemes volt a hőség, és még több fájdalommal és dühvel szítottam a tüzet. Ő felém nyúlt, én pedig vártam, hogy lángjaim megégetik-e őt.

A karja egyenesen átlőtt, teljesen sértetlenül, és egyik nagy kezét a torkom köré tekerte. Kétségtelenül úgy gondolta, hogy kiszolgáltatott helyzetben van, és még akkor sem küzdöttem, amikor a tüdőmből elvágták a levegőt. Csak mosolyogtam, a szememmel részletesen és egyértelműen elárultam, hogy pontosan mit terveztem.

A vesztét.

" Sunshine" - dörmögte, figyelmeztetés a hangjában.

Mi a faszra figyelmeztetett engem? Hogy elveszítem a fejem? Gondolom, erre azelőtt kellett volna gondolnia, mielőtt megölette a barátomat.

A keze a torkomra feszült, de volt egy olyan érzésem, hogy tudta, hogy az általam becsatornázott tűzerő megakadályozza, hogy ténylegesen bántson. Ez a reakció csupán egy figyelmeztetés volt, hogy megfeleljen a hangjában lévő dorgálásnak, de mégis... A tárgyalási készségén legalább annyira kellett még dolgozni, mint az emberismeretén.

"Mera. Uralkodj az erődön. Meg tudod csinálni." Reece oldalról próbált megnyugtatni, de sem Shadow, sem én nem fordultunk felé. Semmi sem törhette meg a tekintetünket.

"Mi zaklatta fel?" Shadow a levegőbe harsogott. Az alakváltók, akik az imént még körülöttünk másztak talpra, ismét a földre zuhantak. Legalábbis abból, amit láttam; feltételeztem, hogy mindannyian a földre zuhantak, és nem csak azok, akiket a perifériámon láttam.

"Dannie, a Vándor halott."

Szinte biztos voltam benne, hogy ezek a szavak Dean Heathcliffe-ből, az egykori bétából, és a gyilkossági listámon magasan szereplő alakváltóból fulladtak ki. A gyilkossági lista normális huszonhárom éves csajos dolog volt, nem? A többi név rajta volt a legrégebbi barátom, Jaxson Heathcliffe, és az igazi párom, Torin Wolfe. Ugyanúgy utáltam őket, mint Shadowt. Valójában jobban.

És Shadowval ellentétben ők nem tudtak ellenállni az erőmnek, vagy harcolni a tűz ellen, és ez azt jelentette, hogy ez a támadás elvesztegetett lehetőség volt. Először azokat a rohadékokat kellett volna kiiktatnom, aztán egy pillanatra megállnom, hogy kitaláljam, hogyan tudnám a legjobbat kihozni Shadowból.

Bár... Torin azt mondta, hogy ismeri Shadow gyengeségét. Egy mozgásképtelenné tevő port használtak rajta. Egy olyan port, aminek előállításáért Dannie az életét vesztette, és ez talán azt jelentette, hogy megtudhatok néhány fontos információt, mielőtt ellopom tőlük a haszontalan életüket.

Shadow szeme megenyhült. Olyan ritkán fordult elő, de már láttam egy-két alkalommal. Nem voltam hajlandó hagyni, hogy eluralkodjon rajtam, mint tegnap. Mielőtt rájöttem volna az árulására.

"Mera, figyelj rám. Dannie..."

Abban a pillanatban, hogy kimondta a nevét, a lángoló dühöm felcsapott, és teljes testtel átöleltem. Nem törődve a személyes biztonságommal vagy a tetteim következményeivel, kirohanva a szorításából. Olyan bravúr, amit még soha nem értem el, de túlságosan el voltam szállva ahhoz, hogy felfogjam ennek a jelentőségét.

A fejemet hátra billentve, üvöltő sikolyom fülsiketítő volt, és körülöttünk a már amúgy is padlóra küldött farkasok felkiáltottak. Shadow és én együtt megtörjük ezeket az alakváltókat, ami aligha volt a csúcsa annak, amit tenni akartam velük.

Hagytam, hogy a tűz és a farkasom felemelkedjen, és mint egy pokolgép, amire egy tonnányi üzemanyag csapott le, semmi sem tudta volna megfékezni a fájdalmamat. A szemem csukva volt, de éreztem a kapcsolatot az Árnyékbirodalommal. Már elégszer megérintettem, hogy amikor rájöttem, hogyan nyissam meg a kapcsolatomat, követni tudtam az utat.

A bosszúmhoz.

Ma az egyetlen módon kellett enyhítenem a fájdalmat, amit tudtam.

Gyere hozzám...

Hívtam őket, minden árnyéklényt, akit csak el tudtam érni, és... bármi mást, ami úgy döntött, hogy csatlakozik hozzám. A karjaim úgy emelkedtek fel, mintha ily módon át tudnám ölelni a sötétséget, és ez olyan volt, mint amikor megérintettem a birodalom kapuját elzáró varázslatot. Megnyitottam magam egy árnyéklény előtt, és az rögtön hazajött.

Az erőm pókhálókat pörgetett körülöttem, és amikor befejeztem ennek az új energiának a felszabadítását, ami eluralkodott rajtam, a szemeim felpattantak.

Eltartott egy pillanatig, mire megértettem, mit látok.

Hogy megértsem, mit tettem.

Mit tettem?

Most már nem volt tűz. A helyét egy szó szerint füstös sötétség fala vette át, és ennek látványa majdnem elég volt ahhoz, hogy visszazökkentsen a józan eszembe. Dühömben egy sötét, szinapszisfényekkel teli lényt hívtam, olyat, amilyet gyakran láttam Inkyben, Shadow társában.

Ha már itt tartunk, Shadow volt az egyetlen lény, aki a látómezőmben maradt. Lángjai látható fényt jelentettek az egyébként végtelen sötétségben, ahogy megpróbált áttörni azon, amit én tettem. Először fordult elő, hogy egy új érzelem kettévágta a bennem lévő könyörtelen fájdalmat és dühöt.

A félelem.

Megpróbáltam hátrálni, és lezárni a kapcsolatot, amit óvatlanul szélesre tártam. De olyan volt, mintha egy papírzsebkendővel állítottam volna meg az áradást. A pokolban sem volt remény arra, hogy visszafordíthatom, amit a helyére tettem; az már magától mozgott.

Az iránta érzett gyűlöletem ellenére Shadowhoz kellett fordulnom, remélve, hogy ő tud válaszokat adni. Abból, amit meg tudtam állapítani, valóban azon voltam, hogy önző tetteimmel véget vetek a világnak - vagy több világnak -, és ez nem volt rendben. Ha Dannie tudta volna, hogy mit indítottam el ma este az ő nevében, addig rúgta volna a seggemet, amíg egy évig nem tudok leülni. Nem ezt akarta volna.

Shadow ereje végül áthatolt a sötét falon, és én feléje siettem, miközben szemmel tartottam a körülöttem trópusi viharként tomboló szinapszisfüstöt.

" Shadow!" Sikoltottam, és belevetettem magam a sötétségbe. Meglepetésemre az nem állt elém, mint ahogy őt állta el, és úgy estem át rajta, mintha nem is lett volna semmi tartalma, egyenesen a karjaiba.

Felhúzott, szinte kétségbeesetten kapaszkodott belém. "Mit csináljak?" Zokogtam. "Nem akartam elhozni az apokalipszist."

Ahogy szorosabban ölelt, mint valaha, megesküdtem volna rá, hogy úgy lehelt, mintha soha többé nem várná, hogy így öleljen át. De olyan gyorsan vége lett, hogy talán félreértettem a pillanatot.

" Sunshine - csattant fel, úgy hangzott, mint a rá jellemző seggfej lénye -, te hívtad a ködöket az Árnyékbirodalomból. Vissza kell küldened őket, mielőtt magukkal hozzák az összes teremtményt, amely valaha is létezett a világomban."

Elfojtottam a félelmemet és az aggodalmamat. "Nem tudom, hogyan kell! Haszontalan vagyok, Shadow. Kibaszottul haszontalan. Nem tudtam megmenteni a barátomat. Nem tudtam megállítani a lényeket. Nem tudtam kinyitni az ajtót."

Megrázott, és ahogy a fejem hátracsattant, ez valóban segített kitisztítani a gondolataimat. De azért még mindig egy szemét húzás volt.

"Figyelj rám" - morogta, és a hangjában annyi parancs volt, hogy nem volt más választásom, mint engedelmeskedni. "Te vagy a legkevésbé haszontalan lény, akivel valaha találkoztam. Ahogyan alkalmazkodtál a Solaris rendszerhez, ahogyan barátokat szereztél, segítettél és tanultál, az egyszerűen csodálatra méltó. A soha nem lebecsülendő listám élére kerültél, és ígérem, ez egy kis lista."

A szemei most már csak vörös lávaörvények voltak, az arany teljesen elhalványult. Én pedig mélyen láttam bennük az igazságot. Minden szavát komolyan gondolta, és nem volt más választásom, mint elfogadni a belém vetett bizalmát.

Meg tudtam csinálni. én hívtam őket. Ismertem az utat, és kellett lennie módnak arra, hogy visszatérjenek a ködök.

"Engedd el a fájdalmadat - mondta halkan, és még közelebb húzott magához. "Ígérem, hogy nem arról van szó, amit Dannie-ről gondolsz. Nem tudsz mindent, és arra kérlek, hogy várj, amíg meghallgatsz, mielőtt újra megpróbálsz megölni."

A fájdalom - istenek, a fájdalom olyan intenzív volt, ahogy kimondta a nevét, hogy a halált kívántam. Csak egy rövid pillanatra, hogy megmenekülhessek a szúró erejű tudattól, hogy miattam kínozták és gyilkolták meg. A haragom mindvégig igazából magamra irányult, és bár Shadow szavainak reményt kellett volna adnia nekem, ehhez már túlságosan elszálltam.

A lábamra állított, és én újra a szikrázó füstre koncentráltam. Amikor kinyújtottam a kezem, és végigsimítottam rajta, az szinte azonnal reagált, és úgy tekeredett körém, mintha... "Ez lenne az, ami Inky?" Lélegeztem.

"Igen" - mondta Shadow, még mindig az oldalamhoz szorítva.

A sötét ködön keresztül nem láttam senki mást a földalatti színházteremben, és komolyan reméltem, hogy nem bántottam meg a legjobb barátomat, Simone-t, vagy Shadow legjobb barátait, Reece-t és Lucient. A többiek mehettek a pokolba, de ez a három fontos volt.

"Tudnod kell, hogyan kell irányítani - mondtam, és a remény igazi csattanó ereje jelentkezett a zsigereimben. Az Inky a köd része volt, amely az árnyéklényeket teremtette, és ez a dolog, amit én hívtam, egy dölyfös Inky volt. Érthető volt, nem igaz?

"Senki sem irányítja a ködöket - tájékoztatott Shadow, egy pillanat alatt eloszlatva ezt a reményt -, de néhány kiválasztott lényről ismert, hogy kötődik a ködök egy szeletéhez. Mint ahogy azt Inky és én is láttad. Szimbiózis - ezen a ponton nem tudunk élni a másik nélkül."

"Szóval, ez az egy hozzám kötődik?"

Éreztem, de nem úgy, hogy azt gondoltam volna, hogy valamiféle rohadt szimbiózisban vagyunk.

Shadow megrázta a fejét. "Egy ekkora köd erejét nem tudnád kezelni. Vissza kell adnod, különben fogalmam sincs, mi lesz a világokból."

Mindketten szemeztünk az őrületesen hatalmas füstshow-val. "Vissza kell küldenem őket." Egy suttogott igazság. "És most kell megtennem."

Éreztem, ahogy a köd egyre erősebbé válik, és hamarosan kiszabadul a gyenge fogásomból, és pusztítást végez a földeken. Nem hagyhattam, hogy ez megtörténjen, még akkor sem, ha elpusztít, hogy visszaadjam, amit ebbe a világba hoztam.

Lehunytam a szemem, kinyitottam az ösvényt, és anélkül, hogy rohadtul tudtam volna, mit csinálok, újra megérintettem a füstöt, a kezem alatt bizsergő energiára összpontosítva. Térj haza,könyörögtem. Vissza az Árnyékbirodalomba.

Soha nem voltam kötődésben Inkyvel, így egészen eddig a pillanatig nem is értettem igazán, hogy mi is ez. A köd olyan energia volt, mint a tiszta teremtés. Egy élő agy, amelynek ereje meghaladta mindazt, ami valaha is létezett. Az egész Árnybirodalom ennek az energiának a segítségével jött létre... ennek az erőtakarónak a segítségével, amely beborította a birodalmukat.

Lehet, hogy csak egy kis foltot hoztam magammal ebből az energiából, de ez még mindig elég volt ahhoz, hogy minden világot kizökkentsen.

Vagy még rosszabb.

A ködök ellenálltak, velem akartak maradni, de én kitartóan próbáltam visszaküldeni őket. Az erejük átjárta az enyémet, és amikor már éppen pánikba akartam esni, egy testetlen, nemsemleges hang szólalt meg a fejemben. Hamarosan újra találkozunk.

Éppen amikor már majdnem elvesztettem volna a fejem, és pánikba esve sikoltozni kezdtem volna, az ellenállás elhalványult, és a köd visszatért a birodalomba vezető ösvényen keresztül, amit megnyitottam, enyhe rettegést hagyva bennem, és az ősi kérdést, ami az utóbbi időben egyre gyakrabban gyötört: Mi voltam én?