Jaymin Eve - Reclaimed, Harminchatodik fejezet

 


36

Ixana őrei nem sokkal később megérkeztek, sötétbarna kereszttáskákkal megterhelve. A dizájn kényelmetlenül nézett ki, amíg fel nem vették, de aztán az egyenletesen eloszló súly miatt kényelmesen pihent. A táskák külseje vastag és durva volt, látszólag szárított növényből készült, és erősnek és tartósnak tűntek. Könnyen el lehetett benne vinni a készleteket.

"Van itt ennivaló - mondta a lány. "Főleg azoknak, akik egy kicsit gyengébbek." Áss, áss! "És néhány párnázott szőnyeg, azoknak, akiknek extra pihenésre van szükségük." Áss, áss, áss. "Remélhetőleg nem lesz túl nehéz."

"Ó, te vagy a legédesebb lélek, aki valaha élt" - mondtam széles mosollyal. "Áldott legyen a szíved."

Soha nem éltem délen, de néztem a tévét, és élveztem, hogy rejtett ásításokat is használhatok ellene.

"Ó, oké" - mondta, és arrébb húzódott, hogy a falon üljön. "Akkor mehetünk?"

" Mehetünk" - válaszoltam nagyképűen.

Elmosolyodott, egy lassú, fondorlatos bullshit-szerű mosolyra, aztán lelépett az oldalról, és simán landolt, pedig legalább negyed mérföldes zuhanás volt. Ezt semmiképp sem tudtam volna felülmúlni, és őszintén szólva, egyre jobban kimerített ez a képzeletbeli rivalizálás, amit vele teremtettem.

"Segítsek lejönni?" Shadow felhívta magára a figyelmemet, és ahogy hátrahajtottam a fejem, hogy lássam, meglepődve vettem észre a fáradtságot, ami éppen csak látszott a szeme körül. Shadow mindig is életnagyságúnak tűnt, és halhatatlanként sosem tűnt öregnek, de most mégis el volt fáradva.

Nem segítettem a helyzeten, hogy gyerekként viselkedtem.

"Midnight elvihet engem - mondtam halkan, és egy apró mosolyt küldtem felé. "Találkozunk az alján."

Kinyújtotta a kezét, és végigsimította a hüvelykujját az arcomon, mielőtt közelebb hajolt hozzám. "Ixana készül valamire" - motyogta halkan morogva - "és sajnálom, hogy elszúrtam, amikor először ideértünk. Azzal, hogy nem akartam neki tippet adni, megbántottalak, és ez nincs rendben. Ígérem, hogy nem teszek ilyet még egyszer."

Mielőtt válaszolhattam volna... vagy levegőhöz jutottam volna, megfordult, és kilépett az oldalára. Végig figyeltem őt, és amikor olyan simán landolt, mint Ixana, gyorsan pislogva Angel felé fordultam. "Szent szar, tényleg ezt mondta?"

Olyan nyílt és őszinte volt. A titokzatos oldal, ami annyira a személyiségének része volt, egy pillanatra elhalványult, ahogy megosztotta velem az igazságot. És bocsánatot kért. Két tippem van, milyen gyakran történt ez általában.

"A nézeteltéréseink ellenére nagyon tisztelem Shadowt - mondta Angel, miközben a tekintete az oldalra tévedt, hogy lenézzen. "Érdemes bízni benne, hogy helyesen cselekszik. Ő tudja, hogyan kell bánni Ixanával."

Nem tévedett, de egy részem még mindig azon tűnődött, hogy talán egy kicsit elvakítja az igazi párkapcsolat. Ez egy erős kapcsolat volt, ahogy azt én is túlságosan jól tudtam. De legalább nem veszítettem el teljesen miatta, és ez megérte, hogy megtegyem a következő lépést előre. Megérte, hogy legyen egy kis hitem. Még akkor is, ha még mindig volt egy meglehetősen nagy probléma köztünk... Ixana.

"Remélhetőleg ez az egész utazás nem egy csapda, amit az Illúziók Királynője állított - mondtam fáradtan, és ugyanolyan ősinek éreztem magam, mint Shadow.

Angel megfontolta a szavaimat. "Biztosan készül valamire, de nagyon úgy érzem, hogy ez a valami Shadowról és a párkapcsolatukról szól."

"Egyetértek, és az igazat megvallva, tényleg szeretném tudni, hogy a furcsa képességeim ebből a Nexusból származnak-e."

Angel megbökdösött engem. "Te nem vagy furcsa. És méltó vagy Shadowhoz. Egyik tényt se veszítsd szem elől a küldetésed során."

Elindult a fal oldala mentén, még kecsesebben siklott lefelé, mint a másik kettő. Inky elment Shadow után, így már csak Midnight és én maradtunk. Ahogy a köd körülöttem kavargott, összefésülve az energiáinkat, egy Shadowéval vetekedő sóhajt engedtem ki.

Úgy viselkedtem, mint egy idióta - mondtam a ködnek, és Angel fején találta az átkozott szöget. A bizonytalanságom miatt viselkedtem ilyen védekezően és gyerekesen. És miért is? Nem akartam egy férfit, mert aljas, bosszúálló eszközökkel szereztem meg. Ha Shadow nekem lett volna szánva, akkor velem lenne.

Midnight válasza azonnali volt. Túl kemény vagy magadhoz. Angel az évezredes tudását felhasználva vonja le ezeket a következtetéseket, és ő nem szerelmes. A szerelem nem racionális és nem is nyugodt. Teljesen a karakterednek megfelelően viselkedtél, és jó volt Shadownak látni, hogy valaki harcol érte, még ha a te kerülő utadon is. Ezt nagyra értékeli.

Ez megálljt parancsolt nekem. Beszéltél Inkyvel?

Honnan máshonnan származhatott volna a rálátása arra, hogy Shadow mit értékelhet?

Szinte felháborodottan fújt egyet. Beszélgetünk, ha szükséges.

Ez nevetésre késztetett. Hamarosan régi barátok lesztek, és talán ez az első lépés a két köd közötti szakadék csökkentéséhez.

Egy újabb fújtatás mindent elmondott, amit tudnom kellett arról, mit gondol erről Midnight.

"Ugyan már - mondtam hangosan. "Várni fognak rám."

Midnight melegségével átölelt, szorosan magához ölelt, mielőtt felkapott, és átvitt a szakadék szélére. Ahogy felemelkedtünk, majd ki a falból, csak a szürke tájat láttam, és messze a távolban egy halom lényt. Olyan sok, hogy az idegeim ugyanolyan magasra szöktek, mint Midnight. Messze túlbecsülték a képességeimet, ha azt hitték, hogy ennyi lényt tudok irányítani.

Már megtetted korábban is, és újra meg fogod tenni.

Bár ehhez az kellett, hogy elveszítsem az irányítást a farkasom felett, és az eset után még mindig megrémített, hogy milyen nehéz volt visszahúzni.

Amikor végre leszálltunk, Ixana rám meredt. "Elég sokáig tartott! Nincs időnk városnézésre. Ez rendkívül fontos, és te úgy kezeled az egész vállalkozást, mintha vakáción lennél."

Az első reakcióm az volt, hogy emlékeztetem, hogy neki nagyobb szüksége van rám, mint nekem rá, de mivel épp ezt a nem féltékeny banya dolgot próbálgattam, csak mosolyogtam. "Elnézést kérek érte. Midnight és én elbeszélgettünk, aztán elvitt a festői útvonalon. Remélhetőleg az a pár perces késés nem okoz majd túl nagy gondot."

Ixana felszisszent. "Biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz. Elveszítjük a nappali órákat, de néhány perc nem baj."

Nem vitatkoztam, csak összehúztam az oldaltáskámat. Őszintén szólva, izgatott zsongás indult meg a farkasom és köztem a gondolatra, hogy végre válaszokat kaphatunk. Például, hogyan tudtuk irányítani a lángokat? Hogyan irányítottuk az árnyéklényeket? Miért éreztünk kötődést egy olyan földhöz, ahol eddig még sosem jártunk?

Ha itt voltak válaszok, akkor én akartam őket. Szükségem volt rájuk.

"Nem hozol magaddal őröket?" Angel megkérdezte Ixanát. "Nem örülhetnek annak, hogy nélkülük merészkedsz a falon túlra."

Frusztráció volt a meghatározó érzelem a királykisasszony arcán. "Én vagyok a királynőjük. Néha szükségük van egy kis emlékeztetőre. Különben is - mosolya egyre szélesebb lett, sőt, önelégült -, nem vagyok egyedül. Megvan az igazi társam, és senki sem tud jobban megvédeni, mint az, aki erre a pozícióra született."

Ez fájt. Kurvára fájt. De nem vágtam vissza valami okoskodással. Csak hallgattam, a tekintetem kifelé fordítottam, miközben a világot vizsgáltam, amelybe hamarosan belépünk.

Nagyobb embernek lenni szívás volt. Vége.

Fentről a Szürke Földek sivárnak tűntek, és idelent sem volt jobb. A lávamezőkkel ellentétben itt a felszín alatt sem volt erőáramlat. Valami elszívta ennek a földnek az erejét, és ez végül megölte volna a lényeket. Miért nem törődtek ezzel a királyiak? Ha a lények elesnek, akkor az ő hatalmuk és halhatatlanságuk is elpusztul.

Frusztráltan mindattól, amit megtudtam, előre meneteltem, Midnighttal az oldalamon. Nem vettem a fáradtságot, hogy megvárjam a többieket, az ösztön vezetett erre a földre.

Amikor féltucatnyi lépést tettem, éreztem, hogy Shadow a hátam mögött van. "Hová mész?" - kérdezte. "Nem ismered az utat a Nexushoz."

"Érzem", mondtam halkan. "Ugyanott, ahonnan az ebbe a világba vezető út ered a saját energiámban. Szóval igen, ismerem az utat... csak azt nem tudom, miért ismerem az utat."

Az én utam lehetett a helyes, mert Ixana nem vitatkozott, beállt mögénk. Először megpróbálta beszélgetésbe vonni Shadowt, de a férfinak nem volt kedve hozzá. Ezt persze még nem tudta róla, de amikor ilyen volt, akár egy téglafallal is lehetett volna beszélgetni. Csak néhány bosszús morgást és dörmögést kapott volna. A nagydarab köcsög a legjobbkor sem bírta az értelmetlen fecsegést. Nem is beszélve arról, amikor a szarságokon töprengett a fejében.

Persze általában ezt kihívásként fogadtam, de ma Ixana volt az, aki szüntelenül kérdezősködött és megjegyzéseket tett. Vártam, hogy Shadow követelje tőle, hogy fogja be a száját, ahogy velem tette, de ez a pillanat nem jött el. Néha még kurvára válaszolt is neki, és megint csak ostoba féltékenységgel küzdöttem.

Egy idő után imádkozni kezdtem, hogy megjelenjenek a lények, bármi, ami megszakítja a kötődést, amit Shadow és a párja látszólag csináltak. Korábbi szavai ellenére, ha szerepet játszott, akkor azt túl jól csinálta.

Talán magamhoz tudom hívni a lényeket.

Midnight átfésülte a vállam, hallotta ezt a gondolatot a kapcsolatunkon keresztül. Nem volt éppen gondolatolvasás, de ha elég hangosan kivetítettem valamit, az végigvándorolt a kötelékünkön.

Határozottan hívhatod őket. Talán jó kísérlet lenne.

Az energiából merítve, ami ezen az utazáson vezetett, rövid időre lehunytam a szemem, és úgy rángattam az energiát, mint ahogy az ember a kutyapórázzal tenné, közelebb húzva őket. Először azt hittem, nem sikerült, mert még mindig csak egy olyan vidéken botorkáltunk, ahol egyetlen teremtményt sem láttunk, mígnem...

"Jaj, ne!" Ixana felkiáltott. "Soha nincsenek ilyen közel a városomhoz. Az elhárító varázslatom célja, hogy elterelje a figyelmüket."

Ó, hoppá.

Árnylények sora tűnt fel a távolban, mind egyforma fajúak, és ez volt az egyik, amit nagyon jól ismertem. Abervoq. Az egyik legveszélyesebb lény, ami létezhet. Úgy tűnik.

Az, akivel a Földön találkoztam, ugyanolyan magas volt, mint Shadow, de a most felénk közeledő csoport sokkal változatosabb volt. Mindegyikük általános kinézete ugyanaz volt, a felső felük olyan, mint a bikáé - szarvak, ormány, nagy szemek -, az alsó felük pedig bozontos medvékhez hasonlított. A bundájuk többnyire sötét volt, mint a földi abervoqoké, de az árnyalatok között óriási volt a változatosság. Némelyik inkább a barna felé esett, mások pedig szinte kékesfeketék voltak.

Ixana megállt a járásban, és eléggé biztos voltam benne, hogy Shadow mögé bújt. "Túl sok abervoq van ahhoz, hogy a legjobbak legyünk anélkül, hogy előbb más lényeket gyűjtenénk össze" - nyöszörgött.

Shadow nem válaszolt neki, de a lángjai megjelentek, tehát neki sem volt teljesen jó ez a helyzet. "Mera, állj a hátam mögé" - mondta.

Igen, ez nem fog megtörténni. Nem véletlenül hívtam ezeket az átkozott lényeket, és bár nem a teremtménylánc legmagasabb szintjeit céloztam meg itt, de ez volt az, amivel meg kellett küzdenem. Itt az ideje, hogy lássam, valóban hasznosítani tudom-e az erőmet.

Az energiám kiáramlott belőlem, ahogy előrehúztam őket, kurvára fogalmam sem volt, hogy mit kellene tennem, de azért ösztönösen dolgoztam. Úgy tűnt, mostanában csak az ösztöneim voltak.

"Mera!" - csattant fel. "Mi a fenét csinálsz?"

Nem tudtam elszakítani a tekintetemet az abervoqok sorától, de sikerült válaszolnom neki. "A lehető leggyorsabban el akarjuk ezt intézni, igaz? Nos, ha én irányítani tudom őket, akkor a legerősebbek állnak majd rendelkezésünkre az út hátralévő részében."

Talán ez egy álcázott áldás volt - ha ezek a fickók voltak a legrosszabbak a csapatból, akár velük is kezdhetnénk. Nem tetszett a gondolat, hogy megkötözzem őket, amikor mindenekelőtt a szabadságukat akartam, de egyelőre nem volt más lehetőség. Ez volt az első lépés a szabadságuk biztosításában. Mélyen belül éreztem, a birodalom energiájában.

"Fogalmad sincs, mit csinálsz - harapott rá Shadow, és megpróbált megragadni engem. Midnight az útjába állt, hatalmas ködfelhővé duzzadva. Újabb átkokat hallottam, de már nem láttam a szörnyeteget.

Midnight a hátam mögött maradt, miközben egyedül sétáltam előre - a többieket elzárta a ködöm, amely hatalmas felhőformájában őrült módon szikrázott. Angel nem örült ennek, ha a kiabálása bármit is jelzett, de én már ezen az úton voltam, az ösztönök még mindig előre hajtottak.

A farkasom a felszínre tört, és ahogy hátravetettük a fejünket és üvöltöttünk, éreztem, hogy részleges váltás jön rám. Az üvöltés folytatódott, még akkor is, amikor az állkapcsom megnyúlt, és amikor ez megtörtént, a kiáltásom hangszíne megváltozott. Erő áramlott vele, és tisztán emlékeztem, hogy pontosan ugyanígy üvöltöttem Torma-ban... amikor leütöttem a farkasokat.

A lények megrémültek előttem, és hatalmas, mámorító érzés volt ilyen erős lények fölött állni, akik féltek tőlem. Elragadott az erő, nem hátráltam meg, amikor letérdeltek előttem; ehelyett közéjük sétáltam, és mindegyikük bikafejéhez szorítottam a kezemet.

Abban a pillanatban, ahogy megérintettem őket, egy zsibbadás támadt közöttünk, és tudtam, hogy az enyémek. Az enyémek, hogy irányítsam őket. Az enyémek, hogy megvédjem őket. Az enyémek, hogy megmentsem őket. Már csak azt kellett kitalálnom, hogyan állíthatnám helyre, ami elveszett ezen a földön. És hogyan akadályozzam meg, hogy a királyi család a saját hasznukra használja a lényeket. Ironikus, igen, amikor ebben a percben kellett használnom őket, de nem tarthattam őket örökké.

Újra szabadon járkálnának itt, ha ez lenne az utolsó dolog, amit tennék.

Úgy éreztem, hogy ez egy olyan küldetés, amiről nem is tudtam, hogy létezik, de most, hogy ez a felismerés belém hasított, világos és erős volt: nem volt számomra más sors. Az elmémet olyan módon emésztette fel, amit eddig csak egyszer éreztem, amikor megérintettem az Árnyékbirodalom betűzött ajtaját. Amikor a sötétség bekúszott a lényembe, és bár a nagy részét kiűztem, ezt a kis repedést hagyta a lelkemben - csak így tudtam leírni. Mint egy rés, ami arra várt, hogy betöltsék, hogy újra teljes legyek.

Ez volt az, aminek át kellett vennie a helyét, a sorsom, mint az árnyéklények védelmezője.

Védelmező. Őrző. Anya.

Az abervoqok felhördültek előttem, én pedig hátravetettem a fejem és csatlakoztam hozzájuk, a farkasom még mindig a bőrömön lovagolt a részleges váltásunkban. Semmi sem zavarhatta meg ezt a kötődést, legalábbis így gondoltam, amíg egy lángoló fenevad át nem törte Midnight pajzsát, és vicsorogva nem landolt előttem a földön.

"Szent szar" - lihegtem, a szavak összezavarodtak a farkasállkapcsom körül.

Egy örökkévalóságnak tűnő időt vártam, hogy láthassam Shadow valódi alakját, és most, hogy láttam, annyi minden volt benne, hogy szinte nem is tudtam befogadni az egészet.

Egy sötétségbe burkolózó szörnyeteg.

Hatalmas farkasfeje volt, humanoid alakú teste, alatta vastag, ívelt lábakkal, és egész lénye lángolt. Egy lángoló farkas, de olyan, mint az ősi isten változata, és amikor azok a fekete szemgolyók találkoztak az enyémmel, előrenyomult.

Legalább két méterrel magasabb volt nálam, a legnagyobb méret, amit valaha is láttam tőle, de még akkor sem éreztem félelmet, amikor közelebb lépett hozzám.

Egy kapcsolat kelt életre közöttünk, mintha csak arra várt volna, hogy ilyen formákban találkozzunk. Shadow és én sok mindenben hasonlítottunk egymásra, és csak most, amikor az ő ereje az enyémhez nyúlt, és megpróbált visszaszerezni engem attól, amiről azt hitte, hogy az itteni sötétség, láttam meg igazán a hasonlóságunkat.

Az abervoqok felemelkedtek, készen arra, hogy megvédjenek engem egy olyan fenevad ellen, akiről tudtam, hogy mindannyiukat elpusztíthatja. Shadow még mindig a végső hatalom volt, és nagyon kevés félnivalója volt itt, kivéve az igazi társát. Most, hogy összekapcsolódtam ennek a földnek az erejével, megláttam a sötétségét. Évek óta lopott a földtől és a teremtményektől, hogy a saját világát táplálja, és bármi is volt most a játéka, én ki fogom találni.

Ez a sereg nem az övé volt. És arra fogom használni, hogy biztosítsam, hogy egyetlen lénynek sem kell többé fogolyként élnie. A dolgok meg fognak változni.

Én voltam a számvetés, amit a királyi család nem látott előre.