Jaymin Eve - Reclaimed, Harminckilencedik fejezet

 


39

A következő nap ugyanígy folytatódott. Gyalogoltunk, én pedig lényeket gyűjtöttem - most már hátul kellett lennem, hogy a sereg szét tudjon szóródni mögöttem. Shadow és Ixana a közelemben maradtak, ami frusztráló volt, mivel igyekeztem elkerülni a párost, mióta Shadow halálra kefélt.

Ma elég "szerencsés" voltam ahhoz, hogy halljam a beszélgetésüket.

"Emlékszel, amikor gyerekek voltunk?" Ixana nevetve, melegen szólt hozzá, amikor mindenki mást jegelt. "A húgod mindkettőnket kínzott, és mi elbújtunk abban a hatalmas labirintusban a családod háza mellett."

Shadow dübörgő nevetésében volt valami ismerős, ahogy őt is elkapták a múlt emlékei. "Már akkor is tudnom kellett volna, hogy Cristell egy gonosz ribanc. Minden alkalmat megragadott volna, hogy bántson engem. Vagy bajba sodort volna. A kedvenc időtöltése az volt, hogy "kis kukac-örökösnek" nevezett."

Ixana nem nevetett. "Igen, mindig is szörnyű volt. Féltékeny és rosszindulatú a tény miatt, hogy te a végső hatalom öröklésére születtél, míg ő mindig a hatalomban fiatalabb testvére alatt létezett. Ez volt az, ami a végén az őrületbe kergette."

Nem láttam Shadow arcát, de tudtam, hogy feszültség ült ki az izmaira. "Az anyám volt az egyetlen, akiben megbízhattam" - mondta. "Ez volt a legnehezebb része annak, hogy elzártak a birodalomtól. Nem annyira a nekem szánt erőm elvesztése, hanem az ő elvesztése."

Ixana a vállára tette a kezét, én pedig kényszerítettem magam, hogy a lábamra nézzek, és figyeltem, ahogy a csizmám alatt apró porszemek rúgnak fel. Shadow a napok során új ruhákat szerzett nekem, de a csizma alapdarab volt.

"Az anyád volt az, aki segített nekem megszökni - mondta halkan. "Mert tudta, hogy egy nap visszatérsz, és velem az oldaladon elintézzük Cristellt."

És így, hölgyeim és uraim, így tört össze egy lélek.

Mármint persze nem az enyém, mert engem keményebb fából faragtak. De az összes hölgy, aki azt hitte, hogy meg tudja szelídíteni a fenevad istent, jelenleg a párnájába zokogott.

"Mikor láttad utoljára?" Shadow megkérdezte.

Ixana végül elvette a kezét, és közben megrázta a fejét. "Azóta a nap óta nem, olyan ezer ciklussal ezelőtt. Hallottam pletykákat, hogy eltűnt, és azon gondolkodtam, hogy talán a húgodnak sikerült megszabadulnia a családod többi tagjától, akik valamiféle kapcsolatot éreztek veled."

Shadow lángjai életre keltek, heves égés, amely hőt lövellt körülöttünk. Ixana elugrott, láthatóan nem élvezte a tüzes oldalát. Közben én csak fel akartam mászni arra az átkozott lángoló óriásra, és magamba szívni az erejének minden egyes jottáját.

"Cristell szenvedni fog." Morogta. "Ez biztos. De ha bántotta az anyámat, akkor én sokkal rosszabbá teszem a dolgot."

"Hamarosan elég erőnk lesz ahhoz, hogy legyőzzük őket" - mondta Ixana, és túlságosan is elégedettnek tűnt. "A kő és a teremtményhadsereged között nincs esélye egyik királyi családnak sem".

Ezt a sereget csak arra használnám, hogy legyőzzem őket, hogy felszabadíthassuk a lényeket, és visszaállíthassuk a földjüket. És igen, bónusz volt, ha Shadow elfoglalhatta a helyét a családja jogos vezetőjeként, de ez is kétélű kard volt. Miután átvette a Legfelsőbb Lény köpenyét, örökre eltűnt volna a látókörömből.

"Elnézést - szólaltam meg, félbeszakítva, és valamiért abban a pillanatban, amikor megszólaltam, Shadow lángjai kialudtak. A tekintetünk találkozott, és mint mindig, a köztünk lévő tudatosság zümmögése elég volt ahhoz, hogy megbotoljak a teljesen sík talajon. "Milyen messze van még a Nexus?"

Ixana elkomorult. Nem tetszett neki, hogy megzavartam a kis kötődését Shadowval? Kemény dolog, cukorfalat.

"Még egy nap gyaloglás, becslésem szerint" - mondta mereven. "Persze csak ha tudod tartani a tempót."

"Úgy érted, azt a tempót, amit eddig tartottam, miközben több száz árnylényt cipeltem magammal, akik minket védtek?"

Nem kellett elfelejtenie, hogy ki végzi itt a nehéz munkát. Zajkavalkád támadt mögöttem, ahogy a lények visítottak, harsogtak és az ég felé kiáltottak, és egy kis elégedettséget éreztem, ahogy a tekintete körbe-körbe cikázott, félelemtől elrajzolódott arckifejezéssel.

"Hát persze. Csodálatosan csináltad." Valóban kinyújtotta a kezét, hogy megérintsen. Az elmúlt napokban gyakran csinálta ezt, próbált megnyugtatni, de leginkább hátborzongató volt. Küzdve a késztetéssel, hogy lerázzam magamról a jeges érintését, hálás voltam, amikor eltávolította a kezét. "Hálásak vagyunk a segítségedért, hogy újra a trónra ültettél minket, igaz, szerelmem?"

Shadow felé fordult, nem vette észre az arcomra ereszkedő, elbaszott kifejezést. Fogalmam sem volt, hogy mi volt a szó szerinti szó, amit használt, de a fordítás egyértelműen a szeretővel ment,és ez arra késztetett, hogy gonoszságra használjam a teremtményeimet. Nem tettem, mert valójában nem az én személyes hadseregem voltak, hogy elpusztítsam az ellenségeimet, de mindenképpen csábító volt.

"Ez az én trónom - mondta Shadow durcásan, és most már az én figyelmem is az övé volt. "A hatalmam és a kövem, amit visszatartottál tőlem."

Megrázta a fejét. "Nem, mondtam, hogy meg kell tartanom, hogy fenntartsam a földemet. A kő nélkül minden lény áldozatul esne a Szürke Földek gazembereinek. Nem akarod, hogy ez a lelkiismeretedre nehezedjen, ugye?"

Shadow megpördült felé, az egyik olyan gyors, ijesztő mozdulattal, amit még a vele töltött korai napjaimból ismertem. "Nem fogadhatom el a születési jogomat a kő nélkül. Türelmes voltam; a te módszereddel csináltuk. De nem vagyok hajlandó elhagyni a Szürke Földeket a vérkő nélkül. Megértetted?"

Nagyot nyelt. "Igen, és addigra minden rendben lesz a teremtményekkel, akik Mera uralma alatt állnak. A kő védelmére többé nem lesz szükség, és a népem a királyi tábor felé veszi az irányt, amikor mi is odaérünk."

Mindent kidolgozott. Ó, fiam, de jól kitalálta. Látszott rajtam, hogy Ixana már évek óta tervezte ezt. Arról álmodott, hogy ő lesz a "hercegnő" az Shadow Beast tündérmesében. Azt azonban nem tudta, hogy ez nem az a fajta mese.

Ez egy sötétséggel átszőtt történet volt, egy megtört fenevaddal, akit egyszerre féltek és tiszteltek az innen távoli világokban élő lények. Shadow, akinek hatalmas barátai és két könyvtára volt. Ő sokkal több volt annál, minthogy a birodalom legfőbb lénye.

Amikor kirúgták az otthonából, megváltoztatták a sorsát, és most fogalmuk sem volt róla, hogy mivel álltak szemben. Szuper független volt, és szinte biztos voltam benne - a kedvenc sárkányváltó-sorozatomat tettem volna rá -, hogy nem akarja megosztani a koronát senkivel. Évszázadokat várt arra, hogy trónra léphessen... a végzetére.

És a nő az ő végzete is.

Igazi társakkal nem igazán tudtam vitatkozni, de ez a kettő volt a legfurcsább, amit valaha láttam. Itt is pontosan ugyanúgy működött, mint az alakváltóknál? Feltételeztem, hogy nekünk azért vannak igaz párjaink, mert a királyi családnak is voltak.

Shadow megteremtette azt, amit ő ismert.

Nem igaz?


* * *

"Hogyan találja meg valaki az igaz társát?" Kérdeztem később aznap este, amikor lefekvéshez készülődtünk. Nem bírtam tovább a megválaszolatlan kérdéseket. "Az Árnyékbirodalomban?"

Ixana jeges tekintete felmelegedett. "Ez egy születéskor tett ígéret. Általában két királyi család között. Az enyém Holisterből származik, a Háromságtól északnyugatra. Teljesen megtiszteltetés volt számomra, hogy ilyen erős és hatalmas társam van."

Várj egy rohadt percet...

"Azt akarod mondani, hogy nincs mágikus kapcsolat" - erősítettem meg? "Ez csak egy elrendezett házasság?"

Oké, most már mindennek sokkal több értelme volt, különösen Shadow általános érdektelenségének. Erőt adott annak a bizonyosságának, hogy csak olyan okokból maradt a közelben, amelyeknek semmi köze a kötelékükhöz.

És bassza meg, ha titokban nem jártam volna egy kis örömtáncot emiatt.

"A kezdeti kapcsolatot a szüleink alakítják ki - mondta Shadow, és a szemében lángoló láng elárulta, hogy ez nem a kedvenc beszélgetési témája. "Aztán létrejön a kötődés a két gyerek között. Mint egy ígéretszertartás. Ami addig tart, amíg el nem érjük a hatalom korát, és a végső kötelék huszonkét éves korunkban bebetonozódik."

"Kiraboltak minket" - mondta Ixana keserűen. "Úgy volt, hogy aznap este történik meg, amikor Shadow felemelkedik a végzetébe. Olyan közel voltunk a végső kötelékhez."

"Az alakváltóknál ez másképp van" - mondtam halkan. "Mi az első váltáskor találjuk meg a mieinket, ha közel vannak egymáshoz. A farkasaink rögtön felismerik egymást, és te érzed ezt a... mintha villámcsapás érne a mellkasodban. Egy tudatosságot a másikról. Ők állítólag mindenben a te párjaid: erő, hatalom, szív, lélek."

Shadow keze meghajolt a szikladarabon, amit eddig tenyérről tenyérre dobált, és az most porrá vált.

Ixana nem úgy tűnt, mintha észrevenné, ahogy előrehajolt. "És van igazi társad?"

Felhorkantam. "Egy önző alfaszar egy alfa. Nem tudom, mit mond ez rólam, de tényleg nem töltöttem vele sok időt, mióta felismertük a kötelékünket." Megrántottam a fejem a némán bámuló Shadow felé. "Beast odaát elrabolt engem közvetlenül ezután, és az életem azóta is az ő kezében van."

Az arckifejezése emlékeztetett arra, hogy nem csak az életem volt a kezében. Szinte minden kibaszott részemet birtokolta, és én az általa életre keltett vágy foglya voltam.

"Miért vitted el őt?" Ixana megkérdezte Shadowt, és amikor végre, végre,elszakította rólam a tekintetét, megborzongtam, mert meztelennek éreztem magam az átható tekintet után.

"Megérintette az Árnyékbirodalmat. A kint töltött időm nagy részében megpróbáltam kikerülni Cristell varázslatát, és végre ott volt ez a kis remény egy másik útra."

"Úgy tett, mintha szüksége lenne a segítségemre, hogy összeterelje a megszökött árnylényeket" - vágtam közbe. "Pedig valójában csak arra volt szüksége, hogy kinyissam az átjárót a világaink között."

És én ezt megtettem, amikor senki más nem tudta volna. Ezt győzelemként könyvelhettem el, még akkor is, ha még mindig nem voltam biztos benne, hogy jó hír-e, hogy itt vagyunk. Az átkozott társával.

Shadow ajka felgörbült. "Kiderült, hogy még nagyobb segítség lehettél volna, ha tudtam volna, mi mindenre vagy képes."

Megvonom a vállam. "Mindkettőnket meglepett. De végül is megkaptad tőlem, amit akartál."

A válla megemelkedett, ahogy kuncogott. Sötét, füstös hangot. "Sokkal többet, mint amire valaha is számítottam."

Csak egy idióta nem vette volna észre ezt a célzást, de úgy látszik, Ixana nem akarta hallani az igazságot abban, amit mondott. "Nagyon örülök, hogy Shadownak segítettél. Hogy végül rájöttél, hogyan lehet megkerülni Cristell varázslatának erejét. A teremtmények véget nem érő forgását használta, az egyik legnagyobb energiaveszteséget a történelmünkben. Majdnem csődbe vitte a földjeinket, és hozzájárult az egész birodalomban uralkodó, szárazsághoz hasonló állapotokhoz."

"Maga a varázslat volt a probléma - mondta Shadow. "Annyira okos és alkalmazkodó volt. Nem számított, hogy mit tettem, hogy megpróbáltam felülkerekedni rajta, a hatalom előre látta a következő támadásomat. Cristell jól értett a varázslatokhoz, de az általa létrehozott illúziók sosem tűntek az ő munkájának."

Ixana gyorsan közbevágott. "Cristell egy sok rejtett erővel rendelkező királyi lény. Az igazat megvallva, a varázslatszövésben való jártassága felülmúlhatatlan; ez volt az egyetlen dolog, ami ennyi éven át a trónon tartotta. A királyiak és a szabadok a környéketeken nem akartak elfogadni egy betolakodót, legalábbis eleinte nem, de végül elhallgattatott mindenkit, aki ellene szegült."

"Ez a varázslatszövés - vágott közbe Angel, és mint mindig, most is mindenki figyelt, amikor megszólalt -, ez lesz a legnagyobb probléma, amivel szembe kell néznünk, ha ki akarjuk iktatni őt. Nem kétséges, hogy az évek során néhány intenzív és összetett biztosítékot szőtt."

"Inky mondta, hogy tanultál egy keveset Kristofftól arról, hogy mivel állunk szemben?" Shadow megkérdezte a nőt. Már jó ideje nem említette a barátját, aki valószínűleg eltűnt... és valószínűleg elárult minket.

Angel megrázta a fejét. "Nem sokat tudott mondani, hiszen már régen járt a táborában. Az egyetlen figyelmeztetése az volt, hogy számítsunk a váratlanra. Cristell körül állandóan változó biztonságiak vannak, és sosem tudhatod, hogy mivel kerülsz szembe. A legjobb tanácsa az volt, hogy szakítsuk meg az erőforrását; vágjuk el őt az általa irányított lényektől".

Nos, ha volt valami, amiben jó voltam, az a megalomániás királyi családoktól való teremtmények ellopása volt. Ha már itt tartunk...

Ixana felé fordultam. "Mi történt Kristoffal, miután az embereid elkaptak minket?"

Megköszörülte a torkát, de helyette Shadow válaszolt. "Biztosított róla, hogy még mindig biztonságban van ott, ahol hagytuk." Nyilvánvalóan már feltette neki ezt a kérdést, az egyik négyszemközti beszélgetésük során, de nem volt elégedett a válaszával. Az én okos szörnyetegem tudta, hogy a nő csak kamuzik, és csak idő kérdése volt, hogy mikor leplezi le az összes titkát.

Nem bírtam kivárni.