Jaymin Eve - Reclaimed, Harmincnegyedik fejezet

 


34

"Most menjünk a falhoz?" Ixana csupa üzlet volt, fehér köpenye végigvonult a testén, ahogy előttünk állt. A haja kibújt a copfjából, ma már felfelé fésülve, egy másik ezüstkoronával.

Nagyon összeszedettnek tűnt, és azt hittem volna, hogy valóban igyekezett kiöltözni a párjának. Nem lehetett hibáztatni egy csajt ezért. Shadow jó fogás volt, az biztos, de senki sem "fogná" meg csicsás ruhában vagy frizurával. Ő nem ilyen volt.

Arról nem is beszélve, hogy a barátnőnek volt a legnagyobb előnye, hogy ő volt az igazi párja. A kibaszott sors össze akarta lökni őket, és csak a természet furcsaságán alapuló köteléket és vágyat éreztek volna a másik iránt.

Ez valahogy nem volt egyértelmű, és mégis, volt egyfajta távolság a páros között, amit nem sikerült csökkentenie. Legalábbis még nem.

Senki sem válaszolt neki, de mindannyian közelebb húzódtunk, ami már önmagában is válasz volt. Angel és Midnight közvetlenül mellettem maradt, és bár Inky Shadow-val volt, a páros nem sétált Ixanával. Ő elöl volt a két fő őrével.

Amint elhagytuk a szobát, ismét az elmegyógyintézetbe kerültünk. "Zseniális - mondta Angel, és a szemei felcsillantak, ahogy katalogizált minden egyes csavart és fordulatot.

"Zseniális vagy őrült" - motyogtam. "Az esküdtszék még nem döntött."

Angel csak a fejét rázta rám, de nem tudott válaszolni, mert a királynő beszélt. "Amint elérjük a kastélyom legmagasabb pontját" - szólt vissza, miután éppen egy meglehetősen meredek és kanyargós márványlépcsőre lépett -, "át kell repülnünk a falhoz. Az őreim megszervezhetik a szállítást azok számára..." Szünetet tartott. "akiknek nincs meg a képességük, hogy odajussanak."

Ebben a csoportban valószínűleg csak én voltam ilyen. De ha azt hitte, hogy megengedem Birdynek, hogy bárhová elrepítsen, akkor elment az esze. Bár a tetején vitatkoznék, mert jelenleg azzal voltam elfoglalva, hogy megpróbáljak felsétálni a világok leghosszabb, legbénább - szó szerint - lépcsősorán. Nem volt korlát, és fényes volt, nulla tapadással, és egy nagyon keskeny peremmel a felfelé vezető kanyarban. Ez volt az a fajta lépcsőház, ami a végzetemet jelenthette volna, ha Midnight és Angel nincs ott, hogy talpon tartson. Egy olyan alakváltónak, aki általában nem volt ügyetlen, furcsa élmény volt, hogy képtelen voltam kecsesen felmenni.

"Lépj közelebb erre az oldalra" - mondta Ixana, és olyan gyorsan jelent meg előttem, hogy szinte biztos voltam benne, hogy azonnal átváltozott. Előrehajolt, hogy a spirálhoz közelebbi oldalra mutasson, amely túl kicsinek tűnt ahhoz, hogy a lábam elférjen rajta. Úgy értem, ezt biztosan tudta, hiszen majdnem egy lábnyival magasabb volt nálam, és nagyobb volt a lába. "Ez egy újabb illúzió, hogy nehezebbé tegye az utazást - magyarázta, miközben összeszűkítettem a szemem rá.

Ezután ideges kuncogást eresztett meg, majd megfordult és elsietett. Utána bámultam, és nagyon szerettem volna figyelmen kívül hagyni a tanácsát, és a legtávolabbi helyre lépni, ahová azt mondta, hogy lépjek, de azt is tudtam, hogy nem szabad az orromat levágni, hogy ne a pofámat bosszantsam.

Ezt szem előtt tartva úgy döntöttem, lenyelem a dühömet és a büszkeségemet, úgy teszek, mintha én lennék a nagyobb ember, és megpróbálom, amit javasolt.

Szinte azonnal könnyebb volt. Igaza volt az illúzióval kapcsolatban, amely elrejtette a kis barázdákat, és lehetővé tette, hogy megtaláljam a korábban hiányzó vonóerőt.

A fenébe vele.

Fogalmam sem volt, mi volt a játéka, de jól játszott.

"Mindjárt megvan" - szólt vissza egy pillanattal később. "Remekül csinálod."

Akár meg is veregette volna a vállamat, és azt mondta: "Szép munka, édesem." Hallottam a lekezelő hangnemet a hangjában, de mivel én nagyobb ember voltam, nem válaszoltam ugyanolyan szarkazmussal. A farkasom bosszús üvöltést eresztett meg a mellkasomban, és emlékeztetnem kellett, hogy az ilyesmi felett állunk.

Csupa osztály, bébi. Mi mindannyian klasszisok voltunk.

Mire felértünk a csúcsra, már majdnem meg voltam győződve arról, hogy ez egy fondorlatos terv, hogy megöljenek minket a többórás lépcsőmászással, de úgy látszik, csak arról volt szó, hogy milyen magas volt az az átkozott hópihe.

Amikor kiléptünk egy emelvényre, a kilátás több mint látványos volt. Vagy legalábbis a kezdeti látvány az volt: Ixana hófödte királysága terült el körülöttünk, fehéren és télen, hópelyhes házakkal, az utcákon nyüzsgő szőrös lényekkel, és valamivel, ami úgy nézett ki, mint egy... kert a közepén. Hatalmas volt, és az egész berendezés a New York-i Central Parkról látott képekre emlékeztetett.

"Ez itt Landor" - mondta, és a kezével hadonászott, mire a jeges szellő, ami eddig csapkodott minket, elhalkult. Itt minden engedelmeskedett a parancsának, és azon tűnődtem, vajon Shadow kövének ereje tette-e ezt lehetővé. Azt mondta, hogy meglehetősen haszontalan, amíg nem kötődik a Legfelsőbb Lényhez, de valahogy mégis rájött.

Azóta az első alkalom óta nem láttam a követ. Tudta, hogy a legjobb esélye arra, hogy elérje, amit akar, az, ha rejtve tartja a befolyását. Ez már önmagában is kiváltotta az összes figyelmeztetésemet a királynővel és a végjátékával kapcsolatban.

"Van itt körülbelül ötezer Clangorom" - mondta büszkén. "Az én teremtésemből készült lények. Több mint ezer évbe telt, de most már tökéletesek."

Felemeltem a kezem, és mindenki úgy nézett rám, mintha egy kibaszott bogár lennék. Ezt figyelmen kívül hagyva azt mondtam: "Lenne egy kérdésem".

Shadow ajkai megrándultak, és megrázta a fejét, mintha végig erre számított volna. "Ööö, igen" - mondta Ixana.

"Az Árnyékbirodalomban mindenki halhatatlan?"

Fogalmam sem volt, miért vártam ilyen sokáig, hogy ezt megkérdezzem. Talán csak Shadow miatt feltételeztem, hogy azok, de az már régóta kiderült, hogy ő egy különleges hópehely - ha, ironikus, tekintve, hogy mi vett körül minket -, így logikus volt, hogy talán vannak itt olyanok is, akik öregségükben haltak meg.

"Lénytől függően változik - mondta Shadow, és a hangja morajlása egyenesen bűnös dolgokat művelt velem. "Sok lény az, és ezt továbbadják a királyiaknak, akik megkötik őket. De a freildek, a frondok és más fajok mind öregszenek és meghalnak."

Ixana bólintott. "Ó, igen, a birodalom többi lakójának élettartama talán ötszáz ciklus."

"Körülbelül ötszáz év" - fordította le Shadow a fordítását.

"Szóval mi miatt vagy halhatatlan?"

Találkozott a tekintetemmel, és a szemei valójában úgy csillogtak, hogy az elárulta, kurvára szórakozott. "Az Inky, a Solaris rendszer és... igen, még az alakváltók is segítenek felturbózni az energiámat. A te erőd feltölti a sajátomat."

Torin észrevette ezt a gyengeséget. Figyelmeztette, hogy tudja, hogyan lehet a legjobb a fenevad. De vajon mi volt a terve? Megölni az összes alakváltót?

Ismerve azt a hülye faszt, valószínűleg nem jártam messze tőle.

"Oké, király - mondtam, és bólintottam Ixana felé. "Folytassátok."

Rám pislogott, mielőtt visszafordult volna a "tökéletes teremtményéhez".

"Ahogy mondtam, ez a föld az enyém, és minden aspektusát én irányítom, az időjárástól kezdve a védő kerítésekig, amelyek biztonságban tartják a lakosaimat a külvilágtól."

"Illúziók" - motyogta Shadow.

A lány ajka megrándult, és bólintott. "Megvéd minket. Nem hibáztathatsz ezért engem."

Volt ott egy előzmény, de egyikük sem ásott mélyebbre.

Tekintetünk eltolódott a fehér tájról, továbbhaladtunk arra, ami azon túl volt. Most már maga a gát tényleg szuper lenyűgöző volt - eddig a pillanatig nem igazán láttam a hópehelykerítés teljes hatását. Legalább ötven láb magas volt, a pelyhek egymásba kapcsolódó pontjai, a kavargó minták elválasztották a földjét a mögötte lévő sötétebb világtól.

A világtól, amelybe mi is belépni készültünk.

"Ez az árnylények szülőhelye a legtisztább formában - mondta Ixana -, és elviszlek titeket a középpontba, ahonnan előbukkannak. A pontra, ahol a két köd összefolyik. Amint elérjük azt a helyet, összegyűjtjük a seregünket.

Shadow megköszörülte a torkát. "És mit javasolsz, hogyan jutunk el oda anélkül, hogy darabokra szaggatnának minket? Egyedül még én sem tudok megküzdeni a vad földekkel."

Elvigyorodott, egy hátborzongató mosoly, ami egy ragadozóra emlékeztetett. "Te nem tudsz, de ő igen..."

A tekintete felém fordult, és amikor ez megtörtént, mindenki másé is.

"Nem", mondtam. "Kizárt dolog, a kurva életbe. Miért segítenék nektek itt átvenni a világuralmat? Alapvetően készen állok arra, hogy visszamenjek a Solaris rendszerbe."

Shadow nem tűnt elégedettnek a kijelentésemmel, de nem ő volt az első, aki vitatkozott.

Ixana felém lépett. "Az én királyságomban vagy, és engedelmeskedni fogsz az uralmamnak."

Shadow megköszörülte a torkát, és tíz az egyhez, ha lett volna rá esélye, most jelezte volna neki, hogy fogja be a száját. Mindenkinél jobban tudta, milyen jól fogadom a parancsokat.

Ixana még közelebb lépett, de Angel egy szempillantás alatt köztünk volt, gonoszul ívelt pengéivel a kezében. Ixana okos kis süti volt, azonnal hátrált.

"Igen. Látod, ez a szarság velünk nem megy" - mondtam neki társalogva. "Nem hajolok meg egyetlen királynő előtt sem, és nem engedelmeskedem vakon semmilyen parancsnak. Szóval, hacsak nem tudsz egy nagyon jó okot mondani arra, hogy miért kellene segítenem neked, nem fogok."

Ixana, aki e szavak hallatán erősen sértettnek tűnt, valahogy sikerült leiskoláznia az arckifejezését. "Mi lenne, ha azt mondanám, hogy a válaszokat, amelyeket mindannyian kerestek arra, hogy mik és kik vagytok, ezen a földön lehet felfedezni? Hogy ha a lények eredeti forrása felé tartotok, akkor feloldjátok azt a részeteket, amely eddig rejtve volt a szemetek elől? Azt a részt, amely lehetővé teszi számotokra, hogy irányítsátok a lényeket?"

Angel körülnézve, hogy teljesen felmérhessem Ixana arckifejezését, összeszűkítettem a szemem. "Ha tudod, akkor kurvára mondd el!"

Most Ixana volt a soros, hogy elmosolyodjon. "És miért tennék ilyet? Ahogy az előbb mondtad, mi hasznom van belőle?"

Hát, bassza meg. "Touché, és ennek tudatában még mindig nem fogok segíteni neked."

" Sunshine."

A becenevemet használta előtte, és még annál is nagyobb szükségem volt arra, hogy megtudjam, mi ez a titokzatos részem, mint hogy segítsek Shadownak. Segíteni neki egy kétezer éve készülő terv megvalósításában. A francba. Ez volt az igazság, amit nem hagyhattam figyelmen kívül, és nem mehettem el előle.

Angelre néztem, aki kissé megnyugodott, a pengéi eltűntek. Lehajtotta a fejét, és szomorú mosolyt küldött felém. "Bárhogy is döntesz, én támogatlak. Ha most azonnal el akarsz menni, akkor..."

Ez lenne az okos dolog. Elmenni, soha többé nem nézni vissza, és elfelejteni az alakváltó istennel töltött majdnem tökéletes évet. Csakhogy ez a részem, amelyik hangosabban kiabált, mint a többi, nem hagyta, hogy elmenjek.

"Nem ígérek semmit. De egyelőre maradok, és megnézem, mi a helyzet."

"Meglátjuk, mi a helyzet..." Ixana megismételte. "Milyen kedves tőled."

"Tudom, ugye?" Mosolyogtam kedvesen.

Kurvára fogalma sem volt róla, hogy milyen kegyes volt valójában.