Jaymin Eve - Reclaimed, Huszadik fejezet


 

20

Valamikor, amikor Shadow magával rángatott az utunkon, szundítottam egy kicsit. Angel szavai erősebben érintettek, mint szinte bármilyen tanács, amit felnőtt életemben kaptam, és törvényszerűen ki akartam próbálni ezt az új dolgot, hogy nem harcolok minden emberrel, aki segíteni próbál. Egy fenevadistenen szunyókálni, miközben félig-meddig magával rángatott, volt az első lépés ebben a tervben.

Shadow, Angel, Midnight, és Inky - úgy találtam magamnak egy falkát, hogy még csak nem is tudtam, hogy kerestem egyet.

Amikor végre felébredtem a rövid szunyókálásból, jobban éreztem magam, és amikor kinyitottam a szemem, láttam, hogy félig Shadow vállára kerültem. A szokásos tűzoltó stílusában cipelt, de mivel olyan hatalmas volt, valójában nem kellett teljesen átdobnia, hogy kényelmesen tartson.

"Hol vagyunk?" Kérdeztem, ásítva és nyújtózkodva, megkönnyebbülve, hogy az energiám egy tisztességes része visszatért. Tulajdonképpen egész jól éreztem magam.

Shadow szünetet tartott, majd lassan... olyan kibaszott lassan leeresztett a földre. Elég erős volt ahhoz, hogy ne legyen szükség arra, hogy a testünk ilyen közel legyen egymáshoz, miközben én szinte lecsúsztam a kemény testén. Szándékosan csinálta ezt.

És ez tetszett nekem.

"Jobban érzed magad?" - kérdezte.

"Sokkal", mondtam neki.

Shadow elégedettnek tűnt ezzel, végül felemelte rólam a kezét. "Nem vagyunk messze Kristoff lakásától. Már persze, ha még mindig ott lakik. Öreg királyfi volt, amikor megismertem, és annyira megrögzött a szokásaiban. Gondolom, ez nem változott."

"Jól hangzik" - reszeltem, mielőtt még néhány lépést hátráltam volna, hogy ne létezzek a pályája energiájában. Nagyon sok volt, hogy ilyen közel voltam hozzá, és nem ugrottam át a csontjait. Az önuralmamtól csak ennyit lehetett elvárni.

Még jobban hátrálva nekimentem Angelnek, és ő kilőtte a karját, hogy stabilizáljon. "Bocsánat, barátom - mondtam sietve.

A mosolya tudálékos volt, ahogy rám nézett, mielőtt a tekintete Shadowra siklott. "Ne aggódj."

"Siessetek!" - szólt felénk Shadow, és fogalmam sem volt, mitől volt ilyen morcos. Ismerve őt, valami bonyolult helyzet lehetett, amit átfuttatott a fején, és amit senki másnak esélye sem volt megérteni.

Isteni problémák, érted?

Angel és én utolértük egymást, és én kinyújtottam a kezem, hogy megérintsem a kezemmel Midnightot, ahogy az körém tekeredett.

A te energiád erősebb.

"Sokkal jobban érzem magam - erősítettem meg. "Nincs leicher ostor, ami ezt az alakváltót elintézné. Engem ennél keményebb fából faragtak."

Éreztem, hogy Angel legszívesebben tarkón vágott volna, hiszen igazi tökfilkóként kísértem a sorsot, de mélyen beleásta magát a több ezer éves érettségébe, és tartózkodott. A kioktatást azonban így is megkaptam.

"Kérlek, ne kockáztasd többet az életed - figyelmeztetett. "Annak ellenére, hogy a közelmúlt eseményei azt sugallják, hogy nehezebb téged megölni, mint gondoltuk, még mindig eléggé biztosak vagyunk benne, hogy nem vagy halhatatlan. Ha vérzel, meghalhatsz."

Nehéz szeretni egy halandót, ha nem vagy az - mondta váratlanul Midnight.

A szavai elszomorítottak.

Én voltam a halandó ebben a helyzetben.

Az, aki meg fog halni.

Soha nem kell majd gyászolnom őket, és ez volt életem legjobb híre, de szívás volt tudni, hogy egy nap nélkülem élhetik át ezeket a kalandokat.

" Shadow meglátogathat a holtak földjén" - mondtam egy kis fújtatással. "Talán te is megteheted?"

Angel megrázta a fejét, az arca lehanyatlott. "Az élők nem beszélhetnek a holtakkal. Ilyen módon nem."

"Én is így hallottam" - motyogtam, észrevéve az önelégült pillantást, amit Shadow vetett felém. A fattyú nyilván hallgatózott, és még mindig teljesen el volt telve magával. Kétségtelenül alig várta, hogy azt mondhassa, én megmondtam.

"Senki sem szereti a mindentudókat" - fintorogtam.

A vigyora nem tűnt el, de szerencsére, mielőtt még megpróbáltam volna halálra verni egy istent, megérkeztünk a célunkhoz. Egy... sziklához?

Shadow egészen a pereméig jutott, és egy nagy víztócsába nézett le, amelyet a távolban egy vízesés koronázott meg. Egy pillanatig azon tűnődtem, vajon a barátja háza lent van-e a kanyonban, vagy talán a hegy oldalában rejtőzik.

"Kristoff!" Kiáltotta Shadow, összecsukta a kezét, és erőt küldött a világba.

Újra kiáltott, de nem angolul. Helyette egy lírai nyelv ömlött ki az ajkai közül. Elég szép volt ahhoz, hogy libabőrös legyek tőle, még akkor is, ha fogalmam sem volt, mit mondott.

Szünetet tartott, hogy a barátja megjelenhessen, de még akkor sem történt semmi, amikor mindannyian ott álltunk.

Shadow aggódó tekintettel fordult vissza. "Talán a húgom elkapta."

Mély, dübörgő nevetés töltötte be az üreges teret, és még többet hallottam abból a lírai nyelvből, olyan hangosan, hogy a fülem is megfájdult tőle. Először azon tűnődtem, hogy ez talán támadás, de amikor Shadow elmosolyodott, felemelte a karját, és újra a vízesés felé fordította a figyelmét, végre megértettem, hogy a barátjáról van szó.

Közelebb tolakodtam, átkukucskáltam a perem fölött, és azon tűnődtem, hogy nem hagytam-e ki valamit odalent. Talán egy házat, ami a víz szélén rejtőzött? Mielőtt bármit is találhattam volna, egy alak tűnt fel szinte hangtalan pukkanással, aki a... levegőben állt? Közvetlenül szemben Shadowval.

Egy férfi volt az, egy nagydarab, életnagyságú férfi, vörös hajjal, amely a vállát súrolta. Az ő vörös haja eper szőke volt, olyan színű, ami közel állt az enyém végéhez.

Shadow felé sétált. Vagy inkább átlebegett a szakadékon, miközben még mindig lépéseket tett. Amikor a páros közel került szemtől szembe, meglepett, hogy ugyanolyan magas volt, mint Shadow. Lírai beszélgetés kezdődött, és Angel közelebb húzódott, hogy fordítson nekem. "Nehezen hiszi el, hogy ez tényleg Shadow - suttogta. "De úgy tűnik, a barátunknak van néhány titka erről a fickóról, amit senki más nem tud".

Oké, ez jó volt. Ez azt jelentette, hogy gyorsabban be tudja bizonyítani a személyazonosságát, és akkor talán találunk magunknak egy helyet, ahol aludhatunk éjszakára. Egy hely, ahol megtisztálkodhatnánk, szintén nem jönne rosszul.

"Az ellenségeskedés már elmúlt - folytatta Angel -, de egy pillanatig még érinthető volt a helyzet".

Az volt?Nem vettem észre semmit, de mivel a nyelvük olyan volt, mint egy altatódal, ez nem volt meglepő. "Oké, már közeledhetünk" - mondta Angel, és Shadow felé bökött.

Kristoff közelről figyelt minket, ahogy odasétáltunk, tekintete fürkésző volt.

"Helló - mondta tökéletes angolsággal, a legkisebb akcentus vagy hanglejtés nélkül. "Üdvözöllek az otthonomban. Darkor minden barátja az én barátom is."

"Mostantól a Shadow nevet használom" - mondta neki Shadow.

Kristoff bólintott a fejével. "Fiam, számomra mindig a kijelölt rangod leszel; ez a név születési jogon a tiéd. Hívhatod magad, ahogy akarod; ez semmit sem változtat az igazságon."

Shadow nem vitatkozott, és azon tűnődtem, vajon ez volt-e a világok azon ritka lényei közül az egyik, akit valóban tisztelt. "Kérlek - mondta Kristoff, félreállt, és ívben intett a karjával. "Udvariatlanság itt tartani téged, amikor biztos vagyok benne, hogy kimerült vagy, és szükséged van pihenésre és táplálékra."

Úgy tűnt, arra vár, hogy megmozduljunk, de mivel néhányunk nem tudott a levegőben járni, mi volt itt a játékterv?

Shadow egyenesen lesétált a szikláról, és sikerült megőriznem a hidegvéremet, és nem kapkodtam levegő után, de ez még mindig megdöbbentett. "Ez egy illúzió - szólt vissza a szörnyeteg. "Nyugodtan követheted."

"Uh..." Lenéztem. "Illúzió vagy sem, az agyam azt mondja, hogy a halálba fogok zuhanni, és ragaszkodik hozzá, hogy itt maradjunk a szilárd talajon."

Angel kuncogott, a zenei hang felcsendült és visszhangzott az alattam lévő szakadékban, és most már tudtam, hogyan dobta Kristoff a hangját, és hogyan tudta olyan erőteljesen megszólaltatni.

"Megoldod, Mera - mondta, és előrebökdösött.

"Könnyű neked ezt mondani, szárnyas csaj" - sziszegtem vissza, és húztam a sarkam, ahogy folyamatosan a perem felé toltak.

Megint felnevetett. "Majd én elkaplak, ha leesel."

Ettől tényleg valamivel jobban éreztem magam, és elég magabiztosnak ahhoz, hogy lazítsak a merev tartásomon, és tegyek egy lépést előre. Kényszerítve magam, hogy ne nézzek lefelé, ugyanazt az utat követtem, amit Shadow tett, szememet a rejtélyes arcán tartva. Legtöbbször nem tudtam olvasni a fenevadban, gondolatai elborultak és elrejtőztek a szemem elől.

Ma sem volt ez másképp, de legalább a sztoikus tekintete megnyugtató volt az ismertségében, ahogyan ő lett a horgonypontom, ami felé sétálhattam.

"Nem sokan tették meg ezt az első lépést - mondta Kristoff, és a legkisebb mosoly húzódott az ajkára. "Különösen egy halandó."

"Ő nem egy átlagos halandó" - tette hozzá Shadow fanyarul.

Kristoff közelebb kukucskált. "Ahogy én látom."

Angel mögöttem sétált, Inky és Midnight a közelben. A ködök is nagyon alapos vizsgálatot kaptak Shadow barátjától. "Hogy lehet, hogy nálatok itt versengő ködök vannak?" - kérdezte. "Kikhez kötődnek?"

Felemeltem a kezem, és Midnight közelebb száguldott, elég nagy méretben ahhoz, hogy a benne lévő lila tónusok megcsillantak a fényben. Inky Shadow köré tekeredett, mindketten válaszoltak Kristoff kérdésére.

"Egy köd egy halandóhoz kötődik" - mélázott el. "Te, kedvesem, egy olyan rejtély vagy, amit szeretnék megfejteni."

Lángok jelentek meg Shadow szemében, és nem voltam biztos az okában, de azért elmozdult, hogy eltakarja Kristoff elől a kilátást. "Valóban ki kell derítenünk a titkait - mondta -, de ő az enyém. Nem tarthatsz igényt rá."

A szám és a torkom kiszáradt, ellentétben más... részeimmel. Amikor a birtokló alfát játszotta rám, az mentálisan és fizikailag is kibaszottul kikészített. Shadow volt az én traumám, és nem is érdekelt.

"Megjegyeztem - mondta Kristoff, és közelebbről szemügyre vette Shadowt. "Mi van Ixanával?"

Ixana. A társával.

Tudtam, hogy ő az, akire az előbb utalt, és a fehéren izzó düh, amit éreztem, nem lepett meg - az alakváltók birtoklási vágyakkal rendelkeznek, akárcsak a szörnyeteg, aki megteremtett minket. Nem mintha túl sokat akartam volna ezen gondolkodni, mivel Shadow olyan messze állt tőlem, mint amennyire csak lehetett a szülői figura.

Nekem sem volt jogom birtoklónak érezni a fenevadat, és Shadow párja valószínűleg megölne, ha rájönne, hogy tervem a szüzességem elvesztése az Shadow Beasttel.

"Évezredek óta nem láttam őt - mondta halkan Shadow. "Amennyire én tudom, ő már továbblépett."

Szünetet tartottam. Miért nem magyarázta el, hogy nem vagyunk egy pár? Könnyű lett volna elmondani a barátjának, hogy én leginkább csak egy megszállott vagyok, akit az elmúlt egy évben fogva tartott.

"Amennyire én tudom, soha nem lépett tovább - mondta Kristoff halkan, és láttam, hogy ez meglepte Shadowt.

A csend ekkor kínos volt, és gondolkodás nélkül közelebb húzódtam a fenevadhoz, mert meg akartam vigasztalni. Ahogy a homlokomat a hátára ejtettem, a kezem felemelkedett, hogy megpihenjen a feszes izmain.

A lélegzete egy pillanatra megállt.

Megleptem őt.

Nem pattant meg, és nem lökött el, egy pillanatig mindketten így maradtunk. A vigasztalás és a támogatás pillanata. Őszintén szólva úgy éreztem, mintha száz éve lett volna, hogy megrázott, amikor véletlenül hozzáértem. Olyan messzire jutottunk, és mindez abban a pillanatban szertefoszlott, amikor az igazi párja újra besétált az életébe. Éreztem már korábban is az igaz társ kötelékét, és az erős és mindent átölelő volt.

Ha Shadowé nem volt egy komplett pina, akkor nem láttam okot arra, hogy miért ne essenek újra egymás karjaiba.

Abból, amit jelzett, eléggé kedvelték egymást, mielőtt száműzték volna. És mi a fenéért ne akart volna bárki is Shadowval lenni? Ő volt a végső díj, mint igazi társ, az időnkénti seggfej pillanatai ellenére.

Bassza meg! Ezt nem tehetem. Nem támaszkodhattam rá tovább; annak az időnek vége volt, és még ha sikerülne is még egy kört dugnunk, mielőtt szétszakadnánk, az sem változtatna semmin.

Kiegyenesedtem és hátraléptem, szükségem volt arra, hogy olyan levegőt lélegezzek be, amelyet nem szennyezett be az illata és az ereje. Muszáj volt rendet tennem a fejemben.

Különben nem élném túl azt, ami most következik.