Jaymin Eve - Reclaimed, Huszonegyedik fejezet


 

21

Kristoff elvezetett minket a házához, amihez egy hosszú, kanyargós, láthatatlan úton kellett végigmenni. Figyelmeztetett minket, hogy maradjunk mögötte, mert voltak olyan rések, ahol le lehetett volna esni. Majdnem kiugrottam a bőrömből ettől a tudattól, gyakorlatilag belekapaszkodtam Angel szárnyaiba, kényszerítve őt, hogy menjen előre, és bár kinevetett, mégis ezt a vigaszt nyújtotta. És ezért szerettem őt.

Ahogy besétáltunk a hegy lábához, a víz szélesebbre terült, mint ahogy felülről látszott, és egy láthatatlan ház pihent egy földdarabon, közvetlenül a hatalmas kiterjedésű folyó felett. Vagy legalábbis ezt mondták nekünk, mert természetesen, mivel láthatatlan volt, nem láttam semmit.

Legalábbis addig nem, amíg Kristoff a falhoz nem nyomta a kezét, és akkor ott volt, teljes pompájában. Nos, nem sok dicsőség, hogy őszinte legyek. Az otthona egy egyszerű építmény volt, szürke és zöld kövekből, amelyeket, megkockáztatom, ebből a hegységből gyűjtöttek össze.

Nekem mindegy volt, csak hálás voltam, hogy letérhettem erről a láthatatlan, szorongást keltő útról. Kristóf lépett be először a házába, majd mindketten eltűntek a szemem elől.

"Van valami igazi körülötte?" Kérdeztem.

Shadow szórakozott pillantást vetett rám, a szemei tüzesek voltak. "Ő az illúzió mestere, felülmúlhatatlan, és kétségtelenül ez volt az egyetlen dolog, ami életben tartotta a nővérem uralma alatt."

A nővére egy kibaszott lény volt, és reméltem, hogy egy lassú, hosszadalmas kínzási jelenet vár rá a jövőben. "Hogy hívják a nővéredet?"

Eddig csak a nővéreként emlegette, de őszintén szólva azt akartam, hogy ne állítsa azt a ribancot családtagnak.

"Cristell" - mondta röviden.

Megráncoltam az orromat. "Úgy hangzik, mint egy gonosz lánynév."

Elmosolyodott. Őszinte mosoly, és bassza meg, ha nem tett rosszat velem.

"Menjünk be - sürgetett Angel, félbeszakítva, ahogy felpillantott fölfelé, mintha támadás közeledne. "Mindig is úgy gondoltam, hogy meg tudod idézni őt, ha kimondod a nevét, és most sikerült."

Ez megmagyarázta a "nővér" állandó használatát.

Arra koncentrálva, ahol a kőház állt, mielőtt eltűnt, behunytam a szemem, és átléptem az "ajtón". Minden megjelent, amint átléptem a küszöböt, és egy meglepően kényelmes szobában találtam magam. Hatalmas, duruzsoló tűz lobogott, pont olyan, mint Shadow könyvtárában, és tetszett, milyen ismerős érzés volt. A nagyterem kőpadlós volt, a tűz mellett fél tucat babzsákszerű szék volt elszórva. Szó szerint a legtökéletesebb hely, hogy elheveredjünk egy kis szundikálásra.

"Érezzétek magatokat otthon - mondta Kristoff, és végigintett a szobán. "Az egyik kedvenc emberi mondásom."

Erre kíváncsi voltam. "Honnan tudsz angolul?"

Mióta Shadow közénk állt, az ősi királyfi most először tudott újra teljesen rám nézni. Azon kaptam magam, hogy megragadnak az ezüstös szemei, amelyek olyan feltűnőek és szokatlanok voltak. "Én vagyok az, amit ti telepatának neveznétek, a ti emberi tudományotokban. Érintésből tudok tanulni."

"Lehetetlenül gyorsan tanul egyetlen érintésből" - vágott közbe Shadow, aki megjelent a lakótérben. "Minden gondolatod, emléked és minden tudásod az övé lesz abban a pillanatban, ahogy a bőrödet súrolja."

Nyilvánvaló, hogy valamikor megérintette Shadowt, és most már mindent tudott, amit a szörnyeteg tett. Ami kurva sok volt.

"Miért nem csináltátok ezt egyenesen, mielőtt feltettétek volna egymásnak a kérdéseket, hogy megállapítsátok, nem vagytok-e szélhámosok?"

Kristoff kuncogott, keresztbe fonta a karját a széles mellkasán, és hogy a fenébe volt ez a fickó több ezer éves?" Shadow is. Harmincas éveik elején járó, életük virágjában lévő, egészséges és erős férfiaknak tűntek. Természetellenesen.

"Az érintése volt a nyomozásom utolsó része - mondta Kristoff, olyan könnyedén a tudásával, amikor Shadow gyakran titkolózott. "Mindig óvatosan engeded, hogy mások megérintsenek. Mert ha több hatalmuk van, mint neked..."

Elakadt a szava, de a többit én töltöttem ki. Ha több hatalmuk van, akkor nagy kárt tehetnek benned. Shadow felé pillantva, egy hosszabb megértő pillanat telt el közöttünk. Ezért nem engedte, hogy mások hozzáérjenek, hacsak nem volt biztos a kockázatban. Megremegett az ajkam a gondolatra, hogy bízik bennem annyira, hogy most beengedjen. Abból, amit Kristoff mondott, ez rohadt nagy dolog volt.

"Mera sokat ölelget - mondta Angel. "Nem érti ezt a hatalom dolgot, pedig ez az egyik legjobb tulajdonsága."

Bosszúsnak tűnt, mintha azt hitte volna, hogy ezzel az új tudással meg fognak változtatni. De nem így volt.

Ezeknek az ősi lényeknek szükségük volt rám az életükben. Szükségük volt a szikrára és az örömre, amit csak a fiatalság hozhat. Akár egyetértettek, akár nem, jó volt, hogy beléptem - na jó, belerángattak, de szemantikailag - a világukba.

Kristóf még mindig engem bámult, ősi szemei magamba vetkőztettek, miközben minden sajátosságomat kidolgozta. Sok szerencsét, pajtás!

A mosolya kiszélesedett, mintha meghallotta volna a néma kihívást.

"Gyere, foglalj helyet - mondta. "Keresek némi táplálékot annak, akinek ételre van szüksége üzemanyagként."

Nem is akartam tudni, mit fog hozni, de azért belesüppedtem az egyik vastag, aranyszínű, puffos székbe. Jó lenne egyszer tisztességesen aludni, meg rendes ételt enni, meg zuhanyozni, meg...

"Mit esznek itt?" Kérdeztem, szükségem volt egy kis figyelemelterelésre. Még sosem láttam Shadowt enni, és bár tudtam, hogy Angel honnan szerzi az energiáját, nem voltam biztos benne, hogy a királyiak, a szabadok, a lények, vagy bárki más ebben a birodalomban.

"Nem igazán kell ennünk - mondta Shadow. "Angelhez hasonlóan mi is úgy fejlődtünk ki, hogy az energiánkat a földdel és a köddel való átvitelből nyerjük. De ehetünk, ha élvezzük."

"Ti szoktatok enni?"

Nem válaszolt, átült a velem szemben lévő székre, mindketten közel a tűzhöz. Észrevettem, hogy mindkettőnket természetes módon vonz a meleg, a szikrázó parázs és a lángok ereje.

Egyértelműen mindketten piromániások voltunk - és ez így is volt rendjén.

"Néha én is elragadtatom magam - vallotta be. "Az emberek megszállottan szeretik az ételt, és én is vágytam már ugyanerre az érzésre."

És ez volt minden, amit kiszedtem belőle. Egy nap talán rájövök, milyen étel csábította arra, hogy megkóstolja, de ez nem ez a nap volt.

"Maradok a magam módján az ételek szereteténél" - mondta Angel, és elfoglalta az egyik széket, ami hátrébb volt a szobában.

Felhorkantam egy kis nevetésben. "A hátborzongató almaszaglászási szokásod."

Ráncolta rám az orrát. "Te is szagolgatod az ételt. Láttam már ilyet."

Megvonogattam a vállam; határozottan megfogott. "Gyakran a szag jobb, mint az íz, ami végzetes hiba valakinek a tervében."

Ellazultunk, amíg a házigazdánk tette a dolgát, és azon kaptam magam, hogy egyre jobban belesüllyedek a puha felületbe - úgy ölelt magához, mint a legjobb súlytakaró. Midnight közelebb sodródott hozzám, hozzáadva az energiáját az enyémhez.

Aludj. Vigyázni fogok rád.

"Köszönöm - motyogtam, és átnyúltam rajta, hogy végigsimítsak rajta. Ez volt az a fajta alvás, amire égető szükségem volt: olyan, ami megfiatalít, gyógyít, megújít.

A farkasom felszisszent onnan, ahol az átváltoztatásunk óta volt, de én azonnal nyakörvet tettem rá. Itt kapta meg a szabadság egyetlen ízét, legalábbis addig, amíg rá nem jövök, mi az, ami miatt megőrült a birodalomban. Szeretlek, Farkas, mondtam neki. A lelkem része vagy, és utálom, hogy ezt kell tennem, de nem engedhetjük el magunkat még egyszer így. Majdnem mindenkit elkaptak, és te meg én majdnem meghaltunk.

Nem tudott válaszolni, de úgy éreztem, megértette, és szerencsére nem nyafogott tovább és nem tapicskolt rám. Újra elmerült, és aztán elaludtam.

Jó volt, hogy még egy titokzatos vörös hajú idegennel a közelünkben is elég biztonságban éreztem magam ahhoz, hogy elaludjak. Köszönöm Midnightnak, Inky-nek, Shadownak és Angelnek.

A falkámnak.