Jaymin Eve - Reclaimed, Huszonhetedik fejezet


 

27

Macskaember talpra állt, és Shadow gondoskodott róla, hogy közém és a lény közé álljon. Talán már látta azt a pillantást, amit a macska rám vetett, vagy talán emlékezett arra, hogy hányszor voltam már célpont. Akárhogy is, nem bántam, hogy van egy ütközőm.

Egy birtokló, alakváltó isten ütköző. Lehetne rosszabb is.

Shadow néhány szót ugatott Macskaembernek, és bár nem tudtam megmondani, hogy mik azok, tudtam, hogy parancs volt. A macska karmai röviden megjelentek a kék mancsú kezeken. Babakarmok Shadowéhoz képest, és úgy tűnt, a macska tudta ezt, az okosabb utat választotta, és nem támadott.

Amikor leléptünk a kőemelvény oldaláról a havas talajra, meglepett a hirtelen harapós hideg a levegőben. A Concordes mérsékelt hőmérsékletet ringatott, nem volt se túl meleg, se túl hideg, így ez az új hideg szinte üdítően hatott a maga intenzitásában. Az energiám zúgott a bőröm alatt, és bármennyire is meglepő volt - tűz és jég nem létezhet együtt, nem igaz? -, egy részem úgy érezte, hogy teljes. Mintha a kirakósom egy újabb darabkája csúszna a helyére, és talán, de csak talán, egy nap hamarosan, a teljes kép a kezemben lesz.

Shadow biztosan érezte, hogy lelassultam, ahogy körülnéztem, és élveztem az energiát, ami a csizmás talpamon keresztül a fejem tetejéig áramlott.

"Úgy érzem, hogy ez a föld megerősít" - mondtam halkan, amikor lelassított mellettem. "Bár nem értem, miért. A tűznek az én dolgomnak kellene lennie, nem?"

Macskaember is megfordult, és bár eléggé biztos voltam benne, hogy nem hallotta, és valószínűleg nem is beszélt angolul, elhallgattam. Már így is túl sok minden történt itt, ami megrémített, és nem akartam ezt azzal tetézni, hogy további muníciót adok ezeknek a lényeknek, amit felhasználhatnak ellenem.

"Lehet, hogy a ködkapcsolat az oka - mormolta Shadow. "Itt a legerősebb, ahol összefutnak."

Bólintottam. "Igen, ennek van értelme. De miért vagyunk itt? Mit akar tőlünk ez a királynő?"

Az ajkai elvékonyodtak, miközben az arca elsötétült. "Fogalmam sincs, és ez ritkán fordul elő velem. Ez az egész helyzet túlpörgeti a figyelmeztető rendszereimet."

"Az enyémek is", suttogtam vissza.

Nem arról volt szó, hogy Shadow zavartnak tűnt, mert nem tűnt annak, de a tudat, hogy nyugtalan, elég volt ahhoz, hogy a stressz-szintem az egekbe szökjön.

A levegőben lévő hideg egyre erősebbé vált, ahogy egyre beljebb haladtunk a téli csodaországnak tűnő városban. Az itteni szépség lenyűgöző volt. Minden ház és lakás hópehely alakú volt, és akárcsak egy hópehelynek, mindegyiknek egyedi mintázat húzódott a jeges építmény külsején. Fogalmam sem volt, hogyan működött a belső tér ilyen furcsa szerkezeti formával, de a külső nem volt más, mint látványos.

A lakók hamarosan elkezdtek mutatkozni, megjelentek az utcán és kikukucskáltak a hópelyhekből, és mindegyikük olyan volt, mint a Macskaember. Nos, nem egészen macska, hanem valamiféle állat-humanoid hibrid, a kettő szinte zökkenőmentes keveréke.

Macskák, farkasok, rengeteg hüllő, néhány szokatlan csőrű madárfajta, és még sok más, a földi állatokhoz egyáltalán nem hasonlítható fajta.

"Tudtad, hogy létezik ez a falu?"

A Szürke Földekről mindig is az volt a benyomása, hogy egy kietlen, sőt disztópikus hely, ahol lények kóborolnak, és csak háború és harcok vannak. Nem egy mesebeli város tökéletes hópelyhes házakkal.

"Csak huszonkét évet töltöttem a birodalomban - mondta, felém hajolva, miközben a szemei számba vettek minden lényt, ami körülvett minket -, és bár sok vidéken megfordultam, ide nem jutottam el. De egyetlen kutatásom sem utalt arra, hogy a Szürke Földeken belül létezett volna ilyen falu."

Úgy tűnt, ezt a rejtélyt együtt fogjuk megfejteni.

Amikor már egészen mélyen a városban voltunk, sok tekintet szegeződött ránk. Állatszerű vonásaik összevonták magukat, amit csak gyanakvásként tudtam felfogni. Úgy értem, ki hibáztathatná őket?

Shadow hatalmas ember volt, és királyi családból származott. Volt egy olyan érzésem, hogy nem szeretik az ittenieket, hiszen nem volt nyoma senki másnak, mint a mellettem lévő vadállatembernek. Kísértetiesen csend is volt, egy szót sem szóltak hozzánk, de még egymás között sem.

Csak egy bizsergető nyugtalanság lebegett a szellőben, ami az érzékeimet riadóztatta.

A macskaember tovább vezetett minket a havas, köves utcákon, és már éppen a végcélon tűnődtem, amikor egy sarkon befordultunk, és szembefordultunk a "kastéllyal". Akárcsak a többi épület, ez is hópelyhekből állt - rengeteg hópehelyből. Valójában megálltam, hogy szemügyre vegyem az igazi művészi szépséget, a magasan az égen kezdődő "hulló pelyhek", amelyek zuhatagként zuhantak lefelé, hogy az épület homlokzatát formálják.

Macskaember megszólalt, és mondott valamit Shadownak.

"Itt lakik a királynőjük - adta tovább nekem. "Ő az, aki látni akar minket, és garantálja a biztonságunkat erre a napra".

Bólintottam. "Oké, nem mintha sok választásunk lenne. Csak bárcsak érteném a nyelvet."

Shadow elgondolkodva nézett rám. "Ebben talán tudnék segíteni. Még sosem próbáltam ki alakváltón, de van rá esély, hogy ugyanaz az energia, amit a könyvtárban használtam az univerzális fordítón, rajtad is működne."

Lelkesedésemben majdnem ráugrottam Shadowra, átkarolva őt, amitől Macskaember megijedt, aki sziszegve és mogorván hátratántorodott. Így kell macskaklisének lenni.

"Igen, nagyon köszönöm, haver!" Ömlengtem Shadowra. "Annyira aggódtam, hogy szétválunk, és teljesen megszívtam volna, ha nincs, aki fordítson. Tudom, hogy Midnight már úton van, de addig is..."

Shadow morogta, a keze éppen elég harapósan tekeredett körém, hogy érezzem, a testem más részei is reagálnak rá. A fenébe vele és a túlságosan szexi természetével.

"Először is, ne hívj havernak, Sunshine. Nem vagyok a haverod."

Durván nyeltem, és nagy nehezen megpróbáltam visszahozni a hőmérsékletemet a normális szintre. "Ahogy már mondtam neked, minden haver."

A karja szorosabban körém fonódott, és rájöttem, milyen gyakran csinálja ezt mostanában. Régebben csak nyomott, nyomott, nyomott, mindig távol tartott magától, de most... Közelebb húzott a melegéhez. Mélyen fagyos volt a hóvárosban, de Shadow ölelésében állva akár be is csukhattam volna a szemem, és elaludtam volna, melegben és biztonságban.

"Ez egy kísérlet - dörmögte, és a leheletével végigsimított a bőrömön - libabőrösödés követte az érzést. Shadow kezei felemelkedtek, hogy megsimogassák az arcom, és a helyemre szorítottak, hogy kínzást gyakorolhasson rajtam. A fájdalom éles és azonnali volt, a bőrömön keresztül az agyamba karmolt. Visszavertem egy sikolyt, nem akartam mindenkit riasztani a közelben, és nem akartam, hogy egy csomó szőrös lény rontson be a személyes terünkbe.

"Tarts ki, Mera - mondta, a szemét az enyémre szegezve, kétségtelenül látva az ott tükröződő fájdalmat. "Átalakítom az agyad kémiai rendszerének egy részét, és ez nem mentes a kihívásoktól."

Most mi a faszt csinált?

Fogcsikorgatva, gyilkos pillantást vetettem rá, és bár megpróbáltam káromkodni, mert valakinek az agyi kémiáját átrendezni egyfajta cselekedet, amihez engedélyt kérsz, a szavak nem jöttek ki a fájdalom perzselő bélyegén keresztül.

Macskaember kíváncsi és aggódó tekintettel lépett előre. Mondott valamit a zenei nyelvén, amit nem értettem, és Shadow visszacsattant neki valamit, aztán...

"A mi legfőbb vezetőnket... várakoztassák meg!"

Szent szar, ez... működött! A szavak homályosak voltak, de most először értettem Macskaembert. A fájdalom ugyanabban a pillanatban elhalványult, és ahogy Shadow ellépett, leráztam magamról az erőszak utolsó maradék érzését.

A zavarodottság megmaradt, ezért lehunytam a szemem, és újra megráztam a fejem.

"Mera, nézz rám - parancsolta Shadow.

A szemem felpattant, ő pedig bólintott és elmosolyodott. "Ez nem volt angolul, de megértettél?"

Hát, baszd meg oldalról. "Tökéletesen megértettelek."

A szemöldöke felszaladt. "Csak görögül válaszoltál."

Megbillentettem a fejem, a szemeim összeszűkültek. "Biztos vagy benne?"

Elvigyorodott, de nem humorosan. " Kérdőre vonsz engem, Sunshine?"

Tudtam, hogy jobb, ha nem válaszolok neki.

"Az energiád alkalmazkodott" - folytatta - "és egyelőre képesnek kell lenned arra, hogy megértsd és válaszolj annak az anyanyelvén, akivel beszélgetsz. Nem rossz munka, ha mondhatom így."

Arrogáns szörnyeteg.

"Reméljük, hogy nincsenek furcsa mellékhatások - mondtam röviden -, hiszen egyből beugrottál, és átrendezted az agyamat. Már így is elég bajom volt a benne lévő furcsaságokkal, köszönöm szépen, és most még az összes új csínytevésére is résen kell lennem."

Shadow halott pillantást vetett rám. "Nem lesz semmi bajod."

Ellenálltam a késztetésnek, hogy megüssem, mert még mindig tudtam, hogy van egy határ, ameddig elmehetek Shadowval, csak megforgattam a szemem a nem túl finom módjára, ahogy drámakirálynőnek nevezett. És még ha ebben nem is tévedett, udvariatlanság volt rámutatni.

"Most már el tudsz menni?" Macskaember befejezte a várakozást, a kezét a csípőjére tette, kék szőrcsomók kandikáltak ki azon a helyen, ahol az inge felhúzódott. Hirtelen az jutott eszembe, hogy talán az itteni lények azért szőrösek és tollasak, hogy megvédjék őket a jeges hőmérséklettől. Amit itt láttunk, az talán az evolúció egy formája.

"Fogd be a pofád, és ne kérdezősködj többet - morogta Shadow a macskaemberre. "Majd akkor lépünk, ha készen állunk rá."

Angolul hallottam, de a lírai szavak elárulták, hogy ez egy birodalmi nyelv.

"Én csak itt leszek - mondta Macskaember, megpördült egyik szőrös lábán, és elindult a hópelyhek vára felé.

Kellemes változatosság volt, hogy Shadow bosszúsága máshová irányult. Hozzá tudtam szokni, és amíg ez az uralkodó, akivel találkozni készültünk, nem próbált megölni minket, kíváncsian vártam, mit találunk, amikor megérkezünk a kastélyba.