Jaymin Eve - Reclaimed, Negyedik fejezet

 


4

Meghatározhatatlan ideje ismertem Shadowt, de a földi napokban legalább egy éve, és még sosem láttam olyan gyorsan mozogni, mint abban a pillanatban.

Szó szerint az egyik másodpercben még itt volt, a következőben pedig már el is tűnt, és nem hagyott maga után sokkal többet, mint egy füstpamacsot. Ha tippelnem kellett volna, az általa irányított árnyak elnyelték őt, és éppen a Tudás Könyvtárában akarták kiköpni.

Lucien és Reece is eltűnt, és majdnem ugyanolyan gyorsan, miközben én még mindig tátott szájjal bámultam azt a helyet, ahol egy mikromásodperccel korábban mindannyian álltak.

Angel nem hagyott magamra, szorosabbra fogta a testemet, miközben bicegni kezdtem az ajtó felé. "Menj - mondtam, és előre intettem a kezemmel. "Menj és segíts nekik. Egy perc múlva ott leszek."

"Nem." A válasza rövid és nem túl édes volt.

"Angel", mondtam, és kényszerítettem a lábaimat, hogy gyorsabban mozogjanak. "Te egy harcos vagy. Menj harcolni, vagy bármit is csinálsz. Én visszatartalak."

Felhorkant, és a feszes vállában lévő feszültség egy része enyhült. "Egymás mellett, kislány. Egymás mellett harcolunk, emlékszel? Soha nem hagynék hátra egy barátot. És neked sem kell aggódnod. Az ajtón lévő varázslat már több mint néhány perce megtört, és eddig semmi sem sétált át rajta. Valószínűleg még a birodalomban sincsenek tudatában annak, hogy szabadok."

Egyvalaki azonban tudatában lenne. Az, aki a varázslatot alkalmazta.

"Én tettem ezt" - vallottam be, szükségem volt rá, hogy tudja, valószínűleg nem vagyok méltó az ő epikusan kibaszott barátságára. "Azt hittem, megölték Dannie-t, a nőt, aki félig felnevelt, és elvesztettem a fejem. Talán még a ködöket és egymilliárd árnyéklényt is hívtam volna." Szégyenkezve futottam össze a szavakat, de Angel gyors elméje könnyedén követte őket.

"Nem tettél semmi rosszat, Mera. Az életedet már régóta rajtad túli erők irányítják. Reagálsz arra a nyomásgyújtó edényre, ami alá helyeztek. Senki ne lepődjön meg, ha végül lángba borulsz."

Várj? Ő tudott erről?

"Ööö, szóval igen. Valahogy tényleg lángra lobbantam" - vallottam be. "A tűz végigsuhant a bőrömön, ugyanúgy, ahogyan Shadow ereje gyakran reagál."

Rám pislogott, és világossá vált, hogy az előző megjegyzése valójában nem szó szerint a Földön történtekre utalt.

"Neked és Shadownak hasonló energiátok van" - mondta végül, és a meglepettsége elhalványult, ahogy végiggondolta a dolgot. "Nem mintha rokonok lennétek" - tette hozzá gyorsan, mivel mostanra már elég jól ismert engem ahhoz, hogy tudja, az agyam rögtön erre a pontra terelődött. "Az erőitek kompatibilisek. Érdekes, és... van értelme, hogy végül az árnyakat és a lángokat hívtad."

Megbotlottam. "Komolyan? Nem gondolod, hogy a reakcióm egy kicsit túlzó volt? Jelenleg teljes mértékben a saját seggemet rúgom szét a viselkedésem miatt."

Megvonta a vállát. "Amikor a családomat elpusztították, hatvan évig tartó pusztító hadjáratba kezdtem. Véleményem szerint elég gyorsan összeszedted magad."

Hatvan. Év.

Igen, oké, talán tényleg értette, és egyáltalán nem ítélkezett felettem. Tulajdonképpen jó volt, hogy valaki a sarkamban állt, és talán ha majd a végére járunk annak a rejtélynek, hogy mi a fasz vagyok valójában,Angel és én egy kis időt tölthetnénk a kötelékünkön való munkálkodással. Szeretném, ha a következő szintre lépne, arra az esetre, ha valaha is szüksége lenne arra a támogatásra, amit ő mindig is nyújtott nekem.

Egyelőre azonban sokkal nagyobb gondjaink voltak, amin túlgondolkodhattunk és feleslegesen stresszelhettünk.

"Mit gondolsz, mi fog történni most, hogy az Árnyékbirodalom ajtaja már nincs elzárva?" Kérdeztem, amikor elértük a könyvtárba vezető fátylat.

Angel nem válaszolt, amíg át nem léptünk a túloldalra. "Senkinek sincs fogalma róla. Régebb óta van elzárva, mint amióta a legtöbben élnek, és a többiek számára csak az idő fogja megmondani, mi változott abban a birodalomban."

A fenébe is. Ez törvényszerűen egy cseppet sem volt megnyugtató.

Ahogy az Árnyékbirodalom ajtaja mellett összegyűlt tömeg felé sétált, hirtelen eszembe jutott valami. A mágikus fehér gombhoz fordultam, és rácsaptam a kezemet. "Címtár."

Amikor megjelent a könyvtár tervrajza, nem vesztegettem időt az Árnybirodalom ajtajának megnyomásával. Angel visszatért mellém, és ha az arckifejezéséből lehetett következtetni, ő is ugyanolyan kíváncsi volt, mint én, hogy ugyanazt mondja-e, mint legutóbb: Árnybirodalom: Információ ismeretlen. Kritikus hiba.

Egy csilingelés hallatszott, és mindketten némán bámultunk.

"Ez új - lihegte.

Árnyékbirodalom: A jin és jang energia ősi ködére épül. A királyi család a legfőbb uralkodók, akik ellenőrzésük alatt tartják a teremtményeket, kivéve azokat, akik A Szürke Földeken kóborolnak.

"Szent szar" - mondtam, és úgy szemeztem a könyvtárral, mintha minden válasz benne lenne. "Az ajtó tényleg nyitva van."

Az igazság végre belém hasított. A birodalom rohadtul nyitva volt. Shadownak többé nem venné hasznomat. Végre bosszút állhatna, és... mi lesz velem és az itteni életemmel?

Miért éreztem hirtelen úgy, hogy hajléktalan leszek? És ami még rosszabb, kirúgtak a világ kedvenc helyéről: a könyvtárakból. A szívem összeszorult, és a kezem izzadni kezdett, ahogy összeszorítottam.

Sok mindenről le tudnék mondani, de nem voltam benne biztos, hogy nem tudnék lemondani arról, hogy a Tudás Könyvtárában és a rejtekhelyen oly gyakori tudás, szépség és ősi történelem között éljek. Ez a hely belefúrta magát a lelkembe, és nem tudtam elengedni.

Elpusztítana engem.

"Menjünk, nézzük meg, mi történt ezzel az új fejleménnyel - mondta Angel, és a könyvtár fő része felé bökdösött.

Úgy éreztem, mintha én lennék az ősi, ezeréves lény, felsóhajtottam. "Hivatalos beszélgetés, he? Biztos komolyan gondolod."

Sikerült nem forgatnia rám a szemét, de tudtam, hogy ezt akarta. Egyszerűen túl érett és vagány volt ahhoz, hogy ilyen emberi gesztussal fáradozzon. "Csak aggódom amiatt, hogy mibe sétálhatunk bele, és hogy meg tudlak-e védeni. Minden információra szükségünk van, amit csak tudunk, mert előbb-utóbb valami ki fog lépni a birodalomból, és most éppen te vagy sebezhető."

Felhorkantam, és úgy bicegtem utána, mintha nyolcvan évvel idősebb lennék a jelenlegi... huszonhárom éves koromnál... Valamikor volt már születésnapom, de ez senkit sem érdekelt, amikor a legtöbb barátom ezeréves volt. "Tudod, én vagyok az, aki feltörte a zárat az ajtón - fogalmam sincs, hogyan csináltam -, és irányított egy csomó árnyéklényt, hogy Shadow bezárhassa őket. Azt hiszem, én vagyok az, aki mindannyiótokról gondoskodni fog".

Felnevetett, gyönyörűen csengő hangon. Egyúttal kiküldte a szárnyait, hogy megakadályozza, hogy a tömeg belénk csapódjon. "Nagy duma valakitől, aki kilencven fokos szögben jár."

"Istenek, ölni tudnék egy valamiféle energiabombaért" - nyögtem. "Furcsa, mert kimerült vagyok, de ez több mint fizikai dolog. Szinte lélek mélyén érzem."

Minél közelebb mentünk az Árnybirodalom ajtajához, annál zsúfoltabb lett a terület. Angelnek végül vissza kellett tűrnie a szárnyait, mert szó szerint nem volt számukra hely. Elkezdtünk előre nyomulni.

"Mesélj el mindent, ami onnantól kezdve történt, hogy elfogtak az alakváltók" - mondta, miközben szemügyre vette a jelenetet, és a hangjába végül az aggodalom indái szivárogtak.

Angelhez közel maradva, mivel ő volt az izom, aki átjuttatott minket, gyorsan - és halkan - részleteztem, mi történt attól a pillanattól kezdve, hogy két hülye alakváltó karjaiban hagytam el a könyvtárat. Alakváltók, akiket még mindig meg kellett ölnöm.

Azzal fejeztem be, hogyan hívtam a ködöket és a lényeket, amelyek végül átszakították a birodalom kapujának varázslatát.

Angel végighallgatta az egész történetet, mielőtt megszólalt. "Hiszel Shadownak, amikor azt mondja, hogy Dannie az ő birodalmában született, és nem lehetett volna megölni?"

"Muszáj hinnem, amíg be nem bizonyosodik az ellenkezője. A saját épelméjűségem érdekében." A fájdalom nagy része mostanra eltompult, csak egy szálkás, fájó üreg maradt, ami megmaradt, amíg újra nem láttam őt.

Bólintott. "Nem tudtam, hogy hazudik" - ismerte el. "Úgy értem, elhallgatott információkat, ha úgy érezte, hogy nem fontosak, vagy más okokból - ő egy titkolózó vadállat. De azt nem tudom, hogy nyíltan hazudott volna."

"Egyetértek."

És én is egyetértettem. Shadow sok minden volt, a legtöbbjük kibaszottul idegesítő, de nem volt hazug. Nem, inkább egy alattomos szemétláda volt.

Amikor átjutottunk az utolsó bámészkodókon - mi volt ez a sok brolderi állatszamár, ami itt az összes helyet elfoglalta -, hat széles vállhoz értünk. A Solaris-rendszer királyai félkört alkottak az ajtó körül, teljesen eltakarva azt a szem elől.

Shadow és az ő vidám csapatának a seggfejei.

Mintha megérezte volna az energiámat - vagy megérezte volna a szagomat -, a fenevad megfordult, és a szeme végigfutott a vonásaimon. Kétségtelenül egy kimerült, forró szemétládát látott.

" Sunshine" - mondta olyan hangon, ami nem tűrte a vitát. "Vonszold a segged az ágyba."

Len, az ezüstös tündér kinyitotta a száját, de Shadow egyetlen sötét pillantására hátrálni kezdett, mindkét kezét maga elé tartva. Az arckifejezése teljesen ártatlan volt, mintha soha nem gondolna vagy mondana semmi illetlen vagy szexuális természetű dolgot. Mindannyian jobban tudtuk.

Mindkettőjüket figyelmen kívül hagytam, inkább Reece-szel beszéltem, akiről úgy éreztem, hogy valóban pontos információkkal szolgálhat. "Mi történik az ajtóval?"

Rám szegezte azokat az intenzív kék szemeit, a lehetetlenül hosszú szempillákkal, és én nagyot nyeltem. Shadow a második túlságosan is forró volt a helyzetéhez képest. Akárcsak az első Shadow. "A varázslat megtört, de az ajtót még nem használták." Megrázta a fejét. "Hogy sikerült neked az, ami nekünk többieknek évezredek alatt sem sikerült?"

Megvonogattam a vállamat. "Kiakadtam?" Hatalmas, epikusan hatalmas, alulfogalmazás. "Soha ne baszakodj meg egy megbántott nővel, meg minden ilyesmi."

Egy percig csend volt, amíg Len nevetni nem kezdett, amire néhányan felhördültek. Még Galleli is elmosolyodott, akinek aranyszárnyait szépen a hátára tűzték. "Emlékeztess, hogy soha ne idegesítsem fel Merát - mondta Lucien kuncogva. "Hacsak nem akarom, hogy vértócsává váljak."

Figyelmen kívül hagyva a szobában lévő idiótákat, Shadowra koncentráltam. "Most már végeztél velem?" A nevetés elhalt, és egyikük arcán sem volt nyoma mosolygásnak. Azon tűnődtem, vajon félreértették-e a kérdésem szándékát. "Visszaküldesz a Földre?" Erőltettem meg magam.

Shadow felém fordította hatalmas testét, közelebb tolakodott hozzám, én pedig úgy álltam, hogy majdnem összeértünk. "El akarsz menni?"

Durván nyeltem, a testem megvadult, hogy ilyen közel vagyok hozzá. Az az egy éjszakánk volt együtt Tündérországban, és azóta az élet szarul alakult, és nem volt esélyem igazán átgondolni, mi történt. De a testem emlékezett. Ahogy a fejét a combjaim közé temette, a tehetséges nyelvére, amely többször juttatott orgazmushoz, mint azt el tudtam volna képzelni...

Shadow egészen lehajolt, hogy végigsimíthassa az orrát a nyakamon - nem meglepő, hogy ez a fickó sok alakváltó hajlamot mutatott. "Finom illatod van, Sunshine."

Érezte az izgalmamat; nem zavartattam magam emiatt. De szükségem volt rá, hogy koncentráljon. "Visszaküldesz a Földre, most, hogy elérted a célodat, hogy bejuss az Árnyékbirodalomba?"

A szavaim csípősek és törékenyek voltak. Talán a távozás valósága csapott le rám, de hirtelen kétségbeesetten akartam maradni. Még nem végeztem; annyi minden volt még itt, amit fel kellett fedeznem.

Kinyújtotta a kezét, és hátrasimított egy tincset a vörös hajamból, és szinte birtoklóan fogta a szálakat. "Válaszolj a kérdésemre, Sunshine." A halk hang vibrált bennem, valahol... egészen mélyen megállapodott. "El akarsz menni?"

"Nem." Ennek a teljes igazsága egy golyó erejével csapódott belém. "Annyi mindent kell még megtapasztalnom és megtanulnom; még csak most kezdtem el."

A hajamat fogó kéz elmozdult, tovább csúszott a hosszú, kissé kusza szálak között, hogy gyengéden hátra tudja rángatni a fejemet. A tekintetünk perzselően találkozott, az energia szinte látható volt a levegőben. Annyival magasabb volt nálam, hogy azonnal megfájdult a nyakam, de ahogy erős ujjai végigsimítottak a fejbőrömön, az utolsó dolog, amit tettem volna, hogy panaszkodtam.

"Tudnom kell, mi vagy, Sunshine" - mondta halkan, és ez szinte fenyegetésnek hangzott. "Addig nem mész sehova, amíg a rejtély nem oldódik meg. Az a tény, hogy megtörtél egy közel kétezer éves varázslatot egy ajtón, amikor senki más nem tudta, azt mondja, hogy az én érdekemben áll, hogy megfejtsem a rejtélyedet."

"Szóval maradok?" Megerősítettem.

"Igen. Még mindig az enyém vagy. Egyelőre."

A megkönnyebbülés majdnem térdre kényszerített - nem mintha ezt valaha is beismerném az előttem álló szörnyetegnek.

"Mikor indulsz az Árnyékbirodalomba?" Kérdeztem.

Megrázta a fejét. "Nem tudom biztosan, de valószínűleg nem ma. Előbb még el kell végeznem néhány előkészületet."

"Mit csináljak, amíg a birodalomban vagy?"

Tökéletes vigyor jelent meg az arcán. "Aranyos, hogy azt hiszed, felügyelet nélkül hagylak itt." Megrázta a fejét. "Nem, Sunshine. Te velem jössz. Meg fogjuk találni a kapcsolatodat a világommal, ha ez lesz az utolsó dolog, amit teszünk."

Ezekkel a baljós szavakkal félreállt, és én először láttam meg az Árnybirodalom ajtaját. Eltűnt a fekete füst, és a helyén egy tömör fekete ajtó volt. Az egyetlen fekete ajtó a könyvtárban.

És úgy látszik, hamarosan én is felfedezhetem ezt a birodalmat. Egy olyan világot, amelyet évezredek óta nem látogattak meg kívülállók.

Nem probléma.