Jaymin Eve - Reclaimed, Negyvenhetedik fejezet

 


47

Az őrök még mindig a nyomomban voltak, de az Inky-nek és a gyors repülési folyamatának köszönhetően messze voltak, így körbe tudtam sétálni, hogy megtaláljam a szükséges bejáratot. Nem tartott sokáig, a belőle áradó, szó szerint szivárgó energia volt az első árulkodó jel.

Az egyetlen probléma az volt, hogy az ajtó úgy tűnt, hogy a kastély falába van ágyazva, és nem volt nyilvánvaló kilincs vagy mód arra, hogy benyomjam. Csak egy ajtó körvonalai voltak, és az az érzésem, hogy le kell jutnom oda. A kő meglökése nem segített, a kő rugdosása nem segített, az üvöltözés és a kibaszottul hülye fasznak nevezés nem segített, és amikor a várnak dőltem, tudván, hogy az időm már majdnem lejárt, és hamarosan megint szamárháton leszünk az őrök között, nagyot sóhajtottam.

A farkasom a felszínre tört, és hagytam, hogy jöjjön. Nem volt más lehetőség, és őszintén szólva, mit árthatott volna? Ő mindig is sokkal ügyesebben hívta a lényeket, és erősebb volt, képes volt olyan lényeket megtámadni, amelyek elpusztítanának engem.

Itt volt az ideje, hogy ragyogjon.

Inky elfogta az őröket, ahogy egy gyors, félig fájdalmas pillanatban átváltoztam. A ruháim tönkrementek, mint mindig, amikor nem vettem le őket előbb - a mágia és a hő kombinációja szó szerint szétbomlasztotta őket néhány foszlánynál és gombnál többé. Minden rendben volt, hiszen a bundám megtette a dolgát, hogy fedezzen, legalábbis amíg befejezzük a küldetésünket.

Amint farkasformába öltöztem, annyi mindent szedtünk fel, amire emberi szemmel nem is volt reményem. A monokromatikus látásom képes volt észrevenni egy rést az ajtó sarkában, és megéreztem az onnan érkező szellőt.

Ez volt itt a kulcs.

Inky!

Biztosan megérezte, hogy szükségem van rá, és ahogy az oldalamra zoomolt, a kis nyíláson orrlyukasztottam, és a fejemet rángatva jeleztem, hogy át kell mennie rajta, és meg kell néznie, hogy a másik oldalon van-e az ajtó kinyitására szolgáló mechanizmus.

Inky először nem akart, mert még több energiát lőtt az őrök felé. A farkasom morogva tapogatta a földet, és a lángjaink vörös-fehér bundánkon átvillantak. Elbírnánk az őrökkel; Inkynek csak sietnie kellett.

Hála az energiámnak, ebben a formában erősebb volt; megtámadtam az első sorban, és mint korábban, most sem kellett kiképzés, hogy farkasként tudjak harcolni. Brutális volt, lángokkal, karmokkal és fogakkal pattogtatott rajtuk, torkokat tépett ki. Nem volt benne semmi abból az emberi habozásból, hogy életet vegyen el. Ők voltak ellenünk, és ebben a helyzetben nem ismert kegyelmet. Erkölcsi kérdések nélkül.

Ő volt a halál, élvezte a hatalmat.

Ahogy beleharaptunk az egyik szörnyetegbe, elkezdte kiszívni az életüket, ellopta és mélyen beszívta a minket és a teremtményeinket fenntartó kútba. Már korábban is csináltam ilyet, még ha akkor nem is tudtam róla.

Bármit is teremtett Dannie, amikor egy ködszülöttet összekötött egy alakváltóval, olyan lényt formált, amilyet még soha senki nem látott. Egy lényt, aki képes volt világokat elpusztítani.

Ha nem én lettem volna, féltem volna ettől a lénytől, és tudtam, hogy egy nap valaki utánam fog jönni. Aggódva, hogy elszegődöm, és igazi fenyegetést jelentek. Majd akkor foglalkozom vele; egyelőre harcoltam, miközben reménykedtem, hogy Inky rájött, hogyan nyithatom ki az ajtót...

Hallottam a levegő suhogását magam mögött, és az a csodálatos, csodálatos, kibaszott füstfelhő pontosan azt tette, amire szükségem volt. Bejuttatott abba a folyosóba, amely a ködök alá vezetett. Le a teremtményeimhez.

Most már csak oda kellett jutnunk, mielőtt egy egész kibaszott sereg ránk támad. Még egy köd és egy tűzfarkas is megszívta volna, ha ez megtörténik.

Kitépve az utolsó torkomat - a vér keserű íze miatt az emberi oldalunk addig öklendezett, amíg ki nem ürült a szájunkból -, elpattantunk az őrök elől, és a nyitott ajtó felé pattantunk.

Inky belülről várt rám, és amikor beugrottam, újra becsapta az ajtót, elzárva a kintről jövő, haldokló fényt. A lángjaim még mindig szétterültek a bundámon, néhol fényesebben, elég megvilágítást adva ahhoz, hogy lássuk a lépcsőt, amelyen le kellett ereszkednünk.

Egy újabb lény halála ért, majd még egy, és bárki is ölte meg őket, most már aranyat akart, érzékelve, hogy úton vagyok. A kurva életbe! Inky felkapta a farkasomat, és megpróbáltuk darabokra tépni - úgy látszik, nem szabad megijeszteni a farkast -, de a ködöt nem lehetett bántani. Szerencsére.

Egy pillanattal később megállapodtunk, mivel ez volt a leggyorsabb út lefelé a lépcsőn, miközben próbáltam nem üvölteni a kíntól, hogy újabb teremtményemet veszítem el.

A lépcső íve kiszélesedett, ahogy az alja felé száguldottunk, körbe-körbe, amíg el nem szédültem, és azon tűnődtem, milyen kibaszott mélyre nyúlik ez a kamra.

Egy újabb halál csapott le rám. Az egyik abervoqom.

Üvöltésem hasította a levegőt, és még Inky is összerezzent a bélhangtól, amely lényem középpontjából szakadt ki; a saját fájdalmamból és veszteségemből; a hatalmamból.

Egy pillanatig szédelegtünk, de végül elértük a legalsó szintet, így le tudtam ugrani, és a teremtményeim felé futottam.

Itt lent nagy volt a hőség, és csak akkor értettem meg, hogy miért, amikor megkerültem egy kősarkot. A láva mindenütt ott volt, folyókban ömlött le a falakon, a padlón, és egy hatalmas lávagödörbe tódult. Egy függönyben is volt, amely elválasztott engem a több ezer lénytől, és ez volt az oka annak, hogy nem tudtak eljutni hozzám.

Nem tudtak átjutni a lávaakadályon.

Ahogy közeledtem, egy újabbat dobtak az alattam lévő nagy, vörös, égő lávatócsába, és egy kiáltás szakadt ki belőlem. Egy anya voltam, aki elveszíti a gyermekeit, egy részem haldoklott minden egyes halálukkal.

A kövön átcserkészve, a láva és a szikla között kellett végigmennem, hogy közelebb jussak a hatalmas emelvényhez, ahol az összes lény összegyűlt. Csak akkor álltam meg, amikor a nap szukája a látóterembe lépett.

Egyetlen pillanatnyi meglepetést sem éreztem, amikor Ixana megjelent, egy részem végig tudta, hogy ő több, mint Shadow szegény megtört igaz párja. Gonosz vonásai voltak, és most pontosan megtudtuk, hogy mi volt a játéka.

"Csak nem az a kurva, aki ellopta az igaz társamat is˝ - mondta reszelős nevetéssel. Az igazat megvallva, tényleg úgy tűnt, hogy ez egy kicsit felbosszantotta.

Beszélni akartam, és az emberi oldalamra húzódtam, a farkasom pedig hagyta, hogy visszaváltozzak. Amikor meztelenül, két lábon álltam, éreztem, hogy a hajam hosszú szálakban a combomra hullik. Minden egyes váltás a ködök közelében életerőt és életet adott nekem.

Remélhetőleg ez elég lesz ahhoz, hogy én és a lények, akiket szerettem, átvészeljük ezt.

"Hol van Cristell?" Kérdeztem.

Ixana felnevetett. "Halott."

Hmm, oké. "Mikor halt meg?"

Ha Shadow ezt az egészet Inkyn keresztül nézte, akkor ez fontos információ volt számára.

"Aznap halt meg, amikor kitiltottam Shadowt a birodalomból."

Ez az igazság meglepett.

Végig ő volt az.

Már az első árulástól kezdve, amikor bizonyára illúziót keltett, hogy Shadow azt higgye, a húga adta neki a varázserejű kupát. Az ajtóra tett varázsig, az ő energiájával, ami az egészet táplálta.

Felemeltem az egyik ujjamat, a homlokomat ráncolva. "Itt most rosszfiús monológot kell tartanod nekem, mert nem értem, miért tépnéd el az igaz társadat ettől a világtól. Akár vele együtt is uralkodhattál volna."

Ixana nem válaszolt, de megtámadott, az ereje átcsapott a láván és a mellkasomba, és egy közeli falnak repített. Túl erős volt, és a nyámnyila, idegesítő jégkirálynő sehol sem volt, igazi alakja kivirult. Ez volt az a lény, aki évezredek óta uralkodott, energiát lopott és elpusztította a teremtményeimet.

Inky felsietett, hogy felsegítsen, és mire visszaértem a válaszfalhoz, Ixanának sikerült egy csomó lényemet az alatta lévő lávatóba dobnia. Ahogy mindegyikük kínhalált halt, a gyomrom felfordult, és oldalra fordítottam a fejem, hogy kihányjam. Semmi szilárd nem volt benne, így az epétől fuldokolva és öklendezve kaptam meg a mókát.

"Állj!" Ordítottam. "Ha mindet megölöd, a Nexus elesik!"

Ixana felnevetett, és még több erőt lövellt felém, mintha golyófal zúdult volna rám és Inkyre. "Azt akarom, hogy az átkozott Nexus elessen. Akkor egyetlen erő sem állhat ellen az enyémnek, és én eleget építettem itt lent ahhoz, hogy mindannyiunkat eltartson."

Micsoda? Ez a nő teljesen megőrült.

"Ha a Nexus elesik, az Árnyékbirodalom is elesik."

Inky megpróbált közelebb vinni Ixanához és a lényekhez, de az ereje túl nagy volt. Épp azon voltam, hogy újra farkasodjak, és reméljem, hogy ez változtat valamit, amikor éreztem, hogy Angel a kötelékünkön keresztül közeledik.

Megkönnyebbülés hasított belém, amikor berobbant a földalattiba, Shadow közvetlenül mögötte, lángokba borulva. Egy pillanatra sem állt meg, átszakította a lávát, és Ixanába csapódott. A páros eltűnt egy újabb áramló lávafal mögött, és eltűntek a szemem elől.

Inky a kötődött gazdája után eredt, én pedig egy gyors reményt és kívánságot küldtem az univerzumba, hogy ne veszítsem el mindkettőjüket ettől az őrült ribanctól.

Nem tehettem semmit, hogy segítsek rajta. Nos, közvetlenül nem, de közvetve... ha kiszabadítom a lényeket, a hatalmának egy része érvényét veszti.

Angel mellém ért, és szavak nélkül tudta, mire van szükségem. Szükségem volt a teremtményeimre. Még ha Ixana oly sokakat el is pusztított, még mindig ezrek voltak csapdában. "Nem jutunk át rajta - kiáltotta Angel, tekintete végigsiklott a lávaesésen. "Ez a ködökből született láva. És Ixana már évek óta táplálja."

Azzal, hogy élő, lélegző lényeket dobált a kibaszott áldozati medencéjébe.

"Azt mondta, megvan az ereje, hogy fenntartsa ezt a világot, még akkor is, ha a Nexus elesik" - mondtam neki dühös vicsorgással. "Hogyan? Hogyan tudná ezt megoldani?"

Angel szünetet tartott, és láttam rajta, hogy a számítógépes agya végigfuttat minden lehetséges forgatókönyvet, hogyan működhetne ez, katalogizálva a legvalószínűbb forgatókönyvet. Mielőtt kiköphette volna az eredményeit, új energia szűrődött át a téren. Valójában több is, és az egyetlen ok, amiért nem estünk pánikba, amikor ilyen erő száguldott felénk, az volt, hogy felismertem.

Shadow extra erősítést hívott; csak imádkoznunk kellett, hogy ne késsenek el túlságosan, hogy megmentsék a legjobb barátjukat. "Szerezzünk neked valami ruhát - mondta Angel, és energiájával összeszőtt egy inget és egy nadrágot. Más volt, mint amit Shadow készített, a ruhák durvábbak voltak, mintha az itt létező nyersanyagokból húzták volna, de legalább a seggemet fedték.

"Mera!" Len kiáltott, aki elsőként jelent meg, éppen akkor, amikor befejeztem az öltözködést. A bőre ezüstösen ragyogott, ahogy az erő ugyanúgy körülvette, mint a köpenyét. "Hol van Shadow?"

Megállt mellettem, és közvetlenül mögötte Alstair volt, aki nyugalmat hozott magával. Ezúttal teljes páncélzatot viselt, és halálos arany-bronz, hosszú pengéjű késeket lóbált. Aztán ott volt Reece, a változás száraz szele jött vele, és a sivatag istensége soha nem nézett ki nagyobbnak vagy dühösebbnek, mint ahogyan előreviharzott, szó szerint por szállt körülötte. Gallilei volt az utolsó, néma és halálos, mint mindig, és éreztem az energiájának simogatását az elmémben, ahogy üdvözölt.

Lucien nem volt, és hálás voltam, hogy nemcsak azért érkeztek, hogy segítsenek nekünk, de még komolyan is vették a kérésemet, hogy megvédjék Simone-t.

"Shadow a párjával harcol - mondtam sietve, és arra mutattam, amerre eltűntek. "A lavafalban."

Alstair a vállamra tette a kezét, és akaratom ellenére megnyugodtam. "Életben van, és erősen harcol, mint az a harcos, aki. Nem kell pánikba esned."

Hála az égnek.

Éppen mást akartam mondani, amikor Len megdermedt. Feltűnő volt, mert mindig folyékonyan mozgott, azzal a fajta kecsességgel, amivel csak a tündék rendelkeztek, de ez most egy szaggatott, megrázó mozdulat volt.

"Mi az?" Reece csettintett, észrevéve a barátja arcán tükröződő kétségbeesést.

"A kövem" - lihegte, a bőre hamuszínűvé vált. "Itt van, és csordultig van erővel."

"Bassza meg."

Mindannyian Angelre néztünk, aki emberi káromkodást lihegett ki, a szemei tágra nyíltak és csillogtak. Találkozott a tekintetemmel, és abban a másodpercben pontosan tudtam, mi az, ami Ixanának önbizalmat adott, hogy a Nexus nélkül is képes fenntartani ezt a világot.

A napfénykő.

Nála volt a napkő és a vérkő, és a kettő között minden hatalmat magának akart megszerezni. Ő akart lenni a következő Nexus. A következő istennő.

Len megragadott, és meg mertem volna esküdni, hogy Shadow valahonnan a mélyből dühödt üvöltést eresztett meg. Olyan jó volt hallani ezt a hangot. "Mit tudsz te?" Len követelőzött, nem törődve azzal, hogy a barátja szét fogja verni a seggét, amiért így dobál engem.

"Ixanánál van a köved" - erősítettem meg, és siettem elmagyarázni, amit Dannietől megtudtam Shadowról és rólam, valamint magáról a jégkirálynőről.

"Ixana ezt az egész bonyolult illúziót azért hozta létre, hogy becsapja Shadowt és... nos, engem. Amint érezte, hogy visszatérünk a birodalmába, tudta, hogy felhasználhatja az erőnket, hogy beteljesítse a célt, amin évezredek óta dolgozik. Elpusztítani a Nexust, és az egyetlen igazi hatalom lenni itt."

"Ezért van a föld annyira kiszáradva" - mondta Angel, és a hangja remegett. "Annyi erőt gyűjtött össze, annyi embert áldozott fel, amennyit csak tudott, mindezt ennek a küldetésnek az érdekében."

Len ekkor felemelte a kezét, a szemei lehunytak, ahogy erőt hívott a lényéhez, és a szám kiszáradt az energia mosásától, ami olyan ősi érzés volt, mint maguk a világok. Magas, csengő hang kezdett halkan, mielőtt felerősödött volna.

Egy ütemmel később a kő került a látómezőbe. A lávagödör fölött, az áldozati medence fölött lógott, és ez volt a legfényesebb drágakő, amit valaha láttam. Körülbelül két öklömnyi méretű, élénksárga gömb csillogott és forgott, látható energia áramlott fel hozzá az áldozati medencéből.

Len egy lépést tett előre, a karja remegett, ahogy felemelte, és úgy forgatta a kezét, mintha valami energiát tapogatna a levegőben. "Elrejtette; a kő természetes energiája belehálózott a ködbe, így senki sem tudta megmondani, hogy itt van." Mély levegőt szívott be. "Olyan erős. Elég erő ahhoz, hogy elpusztítsa ezt a világot... sőt, új világokat teremtsen. A ködök a teremtés ereje, és ez a kő most már az is."

A karjára tettem a kezem, mindkettőnknek szüksége volt az erősítésre. "Ezért nem találtál soha semmilyen információt" - lihegtem. "Ezt a világot elzárták a Tudás Könyvtára elől, így a birodalom tökéletes hely lett a titkos tárolásra."

Megrázta a fejét, és összeszorította a szemét. "De a tündék ellopták. A család egyik barátja, aki mindannyiunkat becsapott, hogy azt higgyük, a mi oldalunkon állnak."

"Ixana - morogtam - a megtévesztés királynője. Az illúzióé. És egyedül ő irányította az ajtón lévő varázslatot, amely elzárta a birodalmat a többi világtól."

Jó esély volt rá, hogy még Kristoff is része volt a kifinomult tervének, hogy pontosan oda juttasson minket, ahová szüksége volt ránk, hogy biztosítsa, hogy mindez megtörténjen. Valószínűleg halott volt, annak ellenére, amit a többiek láttak.

"Miért nem gyűjtötte össze az összes lényt ő maga?" Tűnődtem hangosan. "Nyilvánvalóan megvolt rá az ideje és a hatalma, hogy elvégezze."

Angyal szárnyai kilőttek mögüle, miközben az arca dühös vonalakba sötétedett. "Megpróbálta, de még a tekintélyes ereje ellenére is volt egy rész, ami mindig tiltott volt számára. A föld és a Nexushoz közeli lények."

Én pedig jöttem, és csak úgy ezüsttálcán adtam át neki mindet.

Dühöm lángjai nyaldostak körülöttem, és összehangolt erőfeszítésembe került, hogy ne dühöngjek és ne öljek meg mindent ebben a szobában. Az kissé kontraproduktív lenne ahhoz képest, amit ma itt el akartam érni.

"Hogyan állítjuk meg?" Reece elharapta a száját, a kezét az oldalára szorítva. Shadowt figyelte, ez egyértelmű volt, ahogy azt a töretlen lavafalat fürkészte, amelyen keresztül a szörnyeteg és a szuka eltűnt.

Ezen a ponton már nem vártam tovább. Shadowt nem pusztította el a tűz, így volt esélyem. Egy esély ma elég volt.