Jaymin Eve - Reclaimed, Negyvenkettedik fejezet

 


42

Angel bizonyára látta zavaromat, és egy pillanat alatt mellém ért. A támogatását szabadon adta, karját átölelte, amire - kissé szégyelltem bevallani - szükségem volt. Az igazság, amit az imént hallottam, felborított, és nem voltam benne biztos, hogy melyik részét volt a legnehezebb feldolgozni.

Shadow az anyjára koncentrált - a picsába? -, de éreztem, hogy rám is felfigyelt. A haver nagyon jól tudott több feladatot is megoldani.

"Le kellene ülnünk - mondta Dannie, szélesre tárva a karját, mintha a Nexus gyönyörű földjét akarná bejárni. A Szürke Föld többi részével ellentétben itt rengeteg energia és élet volt. Egy kis ízelítő abból, ami az egész földön elterjedt, amikor még Paldeena volt.

Senki sem szólt egy szót sem, még Ixana sem, miközben Dannie-t követtük. Egy mezőhöz hasonlítható területen haladt keresztül, de ott nem volt fű. Az aranyszínű anyag a lábunk alatt puha volt, párnázta a csizmámat, és ahogy lehajoltam, hogy végigsimítsam a kezemmel a bársonyos, felhőszerű anyagot, azon tűnődtem, mi lehet ez.

Nem volt ragacsos vagy furcsa az érintése... Kellemes érzés volt. Mintha kényelmesen összegömbölyödhetnék, és aludhatnék ezen a mezőn, amely gondtalan önfeledtséggel változott aranytól vörösig és vissza. Annyira hasonlított Shadow szemére, hogy furcsa fájdalmat éreztem a mellkasomban.

Félretolva ezt, beestem a csoport hátsó részébe. Shadow és Dannie elöl voltak, és beszélgettek egymással, de én nem hallottam, miről beszélnek.

Ahogy egyre mélyebbre vezetett minket a Nexusba, azon kezdtem tűnődni, hogy miért engem akart először látni, a saját fia előtt. Tudta, hogy mennyire összetörtem a "halála" miatt? Vagy más oka volt? Akárhogy is, nagyon reméltem, hogy válaszokat tudott adni a sok-sok kérdésemre.

Mélyen legbelül nem igazán tudtam jól kezelni az igazságot, hogy ki is ő valójában. Már nem éreztem őt az én Dannie-mnek; ehelyett ő volt az a lény, aki valószínűleg végig tudta, mi vagyok, és eltitkolta előlem.

Elárulva éreztem magam. Semmi sem volt olyan, amilyennek hittem? Vajon apám halála is összefüggött ezzel? Valóban tudtam valamit magamról?

"Ez a hely működni fog - szólt vissza Dannie, hogy mindannyian halljuk.

A "hely" egy pataknak látszó hely mellett volt, de a víz vörös és sűrű volt. Dannie lehúzta barna bőrszandálját, és beledobta a lábát, közben felsóhajtott.

"Nagyon hasonlít a földi folyóhoz - súgta Angel a fülembe. "Olyan, ami zselatinból készült."

Ahogy leguggoltam, és végigsimítottam rajta a kezemmel, meglepett a bőrömre szívódó hűvös folyadék. Minél mélyebbre mentem, annál jegesebb és intenzívebb volt. Néhány másodperc múlva élveztem az érzést, ahogyan hozzám simult.

"Ez a köd szülte anyag, és az eredeti energia legtisztább formája" - magyarázta Dannie. "Mindannyian részesüljetek belőle, hogy helyreállítsátok az energiátokat. Azt hiszem, szükségetek lesz rá."

Shadow és Ixana is felkapott egy marékkal, és megitta. Eddig a pontig nem láttam Shadowt soha semmit sem igazán enni, de ő egyértelműen rajta volt ezen.

"Ez biztonságos neked, Mera - mondta Dannie.

Ahogy kihúztam a kezemet, egy kis pukkanó hangot adott ki teljesen tisztán. Keresztbe tettem a karjaimat, és ránéztem. "És miért kéne elhinnem egy szavadat sem?"

Kiabálni akartam Shadow anyjával, és őszintén szólva az sem érdekelt, ha ezzel felbosszantom.

Dannie ismét talpra állt, két pukkanás, ahogy kihúzta őket a zselés patakból.

Lassan közeledett felém. "Tartozom neked egy bocsánatkéréssel és egy magyarázattal, és ígérem, mindkettőt megkapod. De előbb az energia, hiszen te viseled az összes teremtmény terhét. Kicsit... megviseltnek érzed magad."

Shadow tekintete az enyémre siklott, és úgy nézett végig rajtam, mintha törött csontokat keresne. A kimerültség hullámokban jött és ment, de úgy éreztem, elég jól sikerült elrejtenem a világ elől. Az egész világ elől, kivéve Dannie-t, úgy tűnik. Az elől a nő elől semmit sem lehetett eltitkolni.

"Mióta vagy itt?" Ixana megkérdezte Dannie-t, nyilvánvalóan leszarva az állapotomat.

Dannie szeme színt váltott, az arany átváltott az ismerős kékbe. Ilyet még sosem láttam... Vajon tőle származott az arany Shadow szemében?

"Azóta vagyok itt, amióta a fiamat ellopták tőlem."

Akkor éreztem, hogy nem igazán kedveli Ixanát, és ennek ostobán örültem. Akkor miért segített neki megszökni Cristell elől? A fia iránti hűségből?

Dannie felsóhajtott. "Itt az ideje, hogy mindent elmagyarázzak, és néhányaknak nehéz lesz megérteni a szerepüket ebben az egészben, de nagyra értékelném, ha mindenki megvárná a végét, hogy kiabáljon velem."

Megrándult az ajkam. Az utolsó rész egyértelműen nekem szólt.

"Nem királyi családba születtem." Az első kijelentése kurva nagyot szólt. "Még csak nem is a Konkordia szülötte vagyok." Shadow mellkasa megdörrent, de a lány kérésének megfelelően csendben maradt. "Ezen a földön születtem. Tulajdonképpen itt."

Shadow hátrált, arcát zavarodottság övezte. "Csak árnyéklények születnek itt."

Dannie elmosolyodott, arckifejezése sokkal sötétebb és tüzesebb volt, mint amit valaha is láttam. Shadow kattant be először, és hitetlenkedve rázta a fejét. "Ez lehetetlen - lőtt rá a nőre. "A Danamain egy mítosz, a te energiád pedig egy királyi emberé."

Azok a lángok a szemében kiáradtak a bőrére, és úgy világított, mint Shadow. A hőség intenzív volt, nekicsapódott, mindannyiunkat hátrébb taszított. Kíváncsi voltam, vajon megégetnek-e ezek a lángok, vagy sem. Ugyanolyan érzés volt, mint Shadowé, de valahogy mégis más.

"Olyan vagyok, mint semmi, amit eddig egyikőtök sem ismert" - mondta, a hangja mélyebb volt, mint amilyet valaha is hallottam. Aztán, mint egy kígyó, amely levedli a bőrét, hátrahajtotta a fejét, és széttárta a karjait, miközben a teste elolvadt.

Azon a helyen, ahol Dannie állt, egy egészen más lény állt. Egy lény? Madárszerű volt, hosszú, lángszínű tollazatú, és a faroktollai hat láb hosszúak lehettek. Valóságos vörös és arany lángok borították.

A hamvaiból a főnix fog feltámadni.

Dannie egy rohadt főnix volt, vagy legalábbis olyan közel állt a megfelelője, amennyire csak el tudtam képzelni egy mitikus lényhez, aki valójában nem is létezik. De minden kép, amit otthon láttam egy főnixről, olyan közel állt Dannie-hez, hogy az már-már ijesztő volt.

Miközben én kiakadtam azon, amit láttam, a többiek is kiakadtak, de megint csak több információval rendelkeztek, mint én.

"Ez a Danamain - lihegte Angel, mielőtt megrázta volna a fejét, mintha nem tudná elhinni, hogy ezt mondta. "Nem, komolyan. Maga egy mítosz."

Ixana nagyot lélegzett. "Te vagy az eredeti lény, Mainey? Hogyan? A teremtmények szó szerinti anyja?"

Maineyként ismerték őt. Én Dannie-ként ismertem. Mindannyiunk között ő volt a Danamain. Csak nem volt meg az összes kirakós darabja, hogy összerakjuk.

Képtelen voltam megállni, közelebb léptem régi barátomhoz, és végigsimítottam a kezemmel a lángjain. Mint mindig, bármi tűz magával rántott, és nem engedett el.

Az égés kellemesen meleg volt, és megnyugtató, mintha én lennék az, aki hazatér a saját anyámhoz. Ismét pánikba estem a gondolattól, hogy Shadow és én valahogyan rokonok vagyunk, és úgy látszik, erre csak egy ember tudta a választ.

A teremtmények anyja.