Jaymin Eve - Reclaimed, Tizenhatodik fejezet

 


16

Elhagytuk a vizet, és én... összetörtnek éreztem magam. Talán az orgazmusok miatt; Shadow úgy tűnt, hogy szinte erőfeszítés nélkül többször is ki tudna csikarni belőlem egyet. Vagy, ami még valószínűbb, az a tény, hogy bármi is volt ez a dolog köztünk, visszaszámlálásra állt.

"Még mindig beszélnünk kell a fogadásról" - emlékeztetett Shadow ismét, miközben felöltöztünk, egyikünk sem nézett a másikra.

Felrántottam a fejem, az ingem félig a karomra borult, ahogy teljesen felhúztam. "Végre begyűjtöd?"

A mosolya önelégült volt. "Gondolkodtam rajta, és tudod... szerintem nem is kell. Már felhagytál azzal, hogy harcolsz ellenem. Már jóval azelőtt megtetted, hogy lejárt volna az időd."

Szuperül megsértődtem ezen. "Nem igaz. Soha nem hagytam abba a harcot veled!"

Shadow, aki fekete fáradtruhát viselt, sivatagi barna csizmával, hogy befejezze dögös dzsungelember kinézetét, felém lépett. Hátrahajtottam a fejem a már megszokott táncunkban. "Te másképp harcoltál velem, Mera. Azelőtt ellenfelek voltunk, de aztán... ez megváltozott."

Jézusom, bassza meg! Most haltam meg? Mert úgy éreztem, mintha elvesztettem volna az uralmat az érzékeim felett, ahogy ezek a szavak elhagyták az ajkait, a keze simítása az arcomon olyan gyorsan történt, hogy azon tűnődtem, vajon csak képzelődtem-e.

Aztán befejezte, hátizsákot hátra, csak az üzlet. Ez volt a Shadow Beast, aki félelmet keltett mindazok szívében, akik találkoztak vele. A Shadow Beast, aki képes volt megölni a családját, anélkül, hogy álmatlanul aludt volna miatta.

Az, aki elsétálna tőlem, és soha többé nem gondolná a nevemet.

Sietve, hogy utolérjem, egy alak suhant el a fejünk felett, és én védekezően reagáltam, de Shadow egyértelműen tudta, hogy Angel az, mivel még csak a fejét sem fordította el.

"Találtál valamit?" - kérdezte, ahogy kecsesen leszállt, a szárnyait maga mögé bújtatva.

Ma egy rozsdaszínű váltóruhát viselt, amit a páncéljának darabjai borítottak. A haja a hátára volt fonva, a feltűnő szín csillogott az itteni fényben, és rá kellett csodálkoznom, milyen lenyűgöző volt. Senki sem létezett ilyen tökéletességgel a földi birodalomban, és mégsem láttam, hogy Shadow szeme elsötétült volna, vagy lángok jelentek volna meg benne, amikor őt bámulta.

Aminek számomra semmi értelme nem volt.

Ó, nos... Nem akartam megkérdőjelezni a miérteket, ami köztünk történt. Élvezni akartam. Élni a pillanatnak.

És gyászolni a holnapot.

"Ma reggel edzést tartanak a falu mezején - jelentette Angel. "A fegyveres erőik nagy része a városon kívül van."

"És a lények?" Shadow harapott rá, katonás üzemmódban.

"Velük vannak."

Tudtam, hogy az árnylények többnyire a királyiak irányítása alatt állnak, a szabadokat pedig vadászok gyűjtik össze.

"Királyiak vannak ebben a faluban?" Kérdeztem.

Shadow megrázta a fejét. "Nem, a királyiak Fraple-ben vannak néhány napi járóföldre innen. A táboruk a Hármashatár közelében van, mert mi mindannyian szeretjük szemmel tartani a királyi szomszédainkat."

"Akkor mi van a lényekkel?"

"Minden városban és faluban vannak lények" - mondta Shadow, miközben a horizontra nézett. "A királyiak leszármazottai irányíthatják őket, amennyiben egy telivér királyi megszelídítette az adott lényt."

"Arról nem is beszélve, hogy a királyi vérrel rendelkezőket gyakran behívják a fegyveres erőikbe" - tette hozzá Angel.

"Oké, igen, ennek van értelme."

Tényleg volt értelme, de minden alkalommal, amikor többet tudtam meg a lényekről és arról, hogyan bánnak itt velük, egy nyugtalanító érzés kavargott a zsigereimben. Ők nem voltak többek, mint a tulajdonuk. Feláldozhatók. Kihasználták és bántalmazták őket, hogy a királyi család és az emberhez hasonló szabadok működőképesek legyenek.

"A lények, akiket a Földre hoztam", kérdeztem, "vajon egy királyi ember irányítása alatt álltak volna?".

"Kétlem" - mondta Shadow. "Nem éreztem bennük más energiáját, így valószínűleg a Szürke Földekről húzták őket, ahol a szabad állatok kóborolnak. Ott van a kiindulópont, ahol a két köd összefolyik. Valaha a tiszta teremtés és hatalom helye volt."

"Régen más néven ismerték azt a földet, igaz?" Angel megkérdezte.

Shadow bólintott. "Igen. Ahogy az évek során megváltozott, egyes részei megmagyarázhatatlanul elpusztultak, átnevezték 'Szürke Földnek'. De egykoron egészen más hely volt. Még mindig ez az a hely, ahová az ifjú királyi családok az első teremtményeikért utaznak."

Ez volt az, ami annyira felbosszantott. A lények csak a saját dolgukkal törődtek odakint, amikor valami punk seggű faszfej besétált, hogy ellopja a szabadságukat?

Legszívesebben megöltem volna néhány királyi lényt.

Shadow elvigyorodott. "Tudom, mire gondolsz, és hidd el, amikor a kötődés nélküli lények eljutnak a mi földjeinkre, a pusztítás útját vájják, amihez foghatót nem találsz. Te nem érted, mert te irányítani tudod az energiájukat, ahogy én is, de a birodalom egyszerű polgárai számára... mire a lény végez, már csak vér és belek maradnak."

Nem voltam meggyőzve. Ha ez is olyan volt, mint a Föld, akkor annak a földnek a pusztulásának oka teljes mértékben a királyiak valamilyen cselekedete lehetett. És persze, ahogy a földjük elpusztult, a lényeknek messzebb kellett keresniük táplálékot és menedéket. Ez nem az ő hibájuk volt.

A lények, akikkel az Shadowval töltött idő alatt találkoztam, igazi intelligenciával és tiszta energiával rendelkeztek, és nagyon megszerettem őket. Még a hátborzongató, mérgezett nedvűeket is.

"Tudom, hogy némi hiba van az itteni királyiakban - mondtam, és az undorom akkor is kiszivárgott, amikor megpróbáltam magamban tartani. "Tudom."

Shadow nem vitatkozott, és azon tűnődtem, vajon mélyen legbelül a személyes gondolatai a lényekről jobban egyeznek-e az enyémmel, mint a királyiakéval. Az igazság az, hogy Shadow huszonkét évet élt itt, és több mint ezer évet a birodalmon kívül. Vajon mennyire gondolkodott még mindig úgy, mint a királyiak?

Őszintén reméltem, hogy nem sok.

Mivel ennek a világnak a problémáit nem ma akarták megoldani, útnak indultunk. Az utunk ugyanaz volt, mint tegnap, és amikor elhagytuk a lassan növekvő oázist, ismét a zord fekete sziklán voltunk. Belenyugodtam a gyaloglás monotóniájába, és hálát éreztem, hogy Shadow megtalálta az utat az első falu megkerülésére, így szabadon és észrevétlenül folytathatjuk utunkat.

És így is tettünk. Tovább és tovább és tovább. Szerencsére Angel és Shadow is emlékezett a gyengeségeimre, és nem egyszer engedélyeztek vizet, ételt és pisilési szünetet. Úgy tűnt, egyiküknek sem volt szüksége semmire, és ahogy a nap ismét elszállt, már két újabb várost is megkerültünk, amelyek köztünk és a királyi tábor között álltak. Elég sok lakost láttam már messziről, és nem mindegyikük hasonlított Shadowra. Ő egy túlságosan feljavított, kibaszottul dögös, óriási emberváltozat volt. De néhányan az egyszerű emberek közül, a freildek, egészen mások voltak.

"Kék bőr?"

Shadow odafordult, ahol én egy kis családot néztem, akik éppen... piknikeztek? "A freildek alfaja" - mondta. "Vízitündérekkel keverve. Ők magukat 'frondáknak' hívják."

Fejemben folyamatosan számon tartottam, hogy milyen lényekről szereztem tudomást itt. Lények, királyiak és freildek, amelyek közé tartoztak az Árnyvadászok, és most a frondok is. "Hány más különböző faj és alfaj van még itt?"

Az ajkai megrándultak. "Itt vannak még a clordees, akik az árnyéklények és a freildek keverékei."

Szünetet tartottam. "Uh, azt mondod, hogy a freildek közül néhányan szexeltek a lényekkel?"

Angel és Shadow is felnevetett, valószínűleg a kérdésem abszurditásán, és valószínűleg az arckifejezésemen. Sietve folytattam. "Úgy értem, tudom, hogy ennek nem kéne furcsának lennie számomra. Farkas vagyok, és nem kevesekről hallottam már, hogy a vadállati formájukban keféltek, de furcsa érzés."

Shadow mosolya lassú és elgondolkodtató volt. "Mit gondolsz a brolderi lakosokról?"

"Ó, igen." Bólintottam. "Nem tűntek szokatlannak, de gondolom, volt ott valami... fajok közötti szaporodás?"

Tényleg le kellett vennem az ítélkező kalapomat.

"Mi nem pontosan ugyanúgy szaporodunk, mint az emberek" - mondta Shadow. "De nem is tévedsz. A különböző lények mind különböző intelligenciaszinttel rendelkeznek, és némelyikük a freildekkel van egy szinten. Ha egyszer megtanulsz kommunikálni velük, akkor tényleg nem olyan... romlott, mint ahogy gondolod."

Felemeltem mindkét kezemet. "Komolyan, nincs több ítélkezés a részemről. Alig tudok beszélni, ha alternatív életmódról van szó."

Leginkább abban reménykedtem, hogy valamikor találkozhatok ezekkel a klordokkal, hogy megtapasztalhassam két különböző fajnak ezt a sajátos összefonódását. Érdekes koncepció volt, és amíg egyetlen lényt sem használtak ki, én a sokszínűség mellett vagyok.

Ez a furcsa védelmező érzés, amit a lények iránt éreztem, idővel egyre erősödött. És most, hogy itt voltam, és láttam az Shadow világának lényeit, nem tudtam többé nem figyelni a késztetésre, hogy mindannyiukat beburkoljam, és megóvjam azoktól, akik bántani akarnák őket.

Ahogy folytattuk utunkat, nem volt több találkozásunk a birodalom egyetlen lakójával sem, és Shadow végül egy újabb oázist hozott létre számunkra, ahol aludhattunk, amikor leszállt az éj. Aggódtam, hogy valaki ebben a világban észre fogja venni ezeket a szentélyeket, de Shadow megnyugtatott, hogy meglehetősen gyakori, hogy felbukkannak azoktól, akik átkelnek a földeken. Az oázisok idővel elhaltak, táplálék nélkül, míg végül a fekete szikla ismét magának követelte őket.

Egyikünk sem pihent különösebben jól, különösen nem azután, hogy Shadow elmondta, hogy gyakorlatilag a Hármashatárnál vagyunk, és hamarosan át fogunk lépni a családja területére. A napjaink, amikor észrevétlenül mozoghattunk, meg voltak számlálva.

"Szoktál aludni?" Kérdeztem tőle, amikor letelepedett egy másik új fának támaszkodva.

"Valakinek őrködnie kell" - mondta.

Az érzés nagyon nemes volt, de aznap éjjel legalább a fele alkalommal, amikor kinyitottam a szemem, ő bámult rám.

Mellette biztonságban éreztem magam. Egyszerre éreztem magam biztonságban és kényelmetlenül, az iránta érzett érzelmeim kettős természete intenzív volt.

Ironikus volt, hogy a szörnyeteg, aki oly sokáig szerepelt a rémálmaimban, most éppen az volt, aki biztonságot és békét hozott nekem. Az élet ilyen furcsa volt.

"Aludj, Sunshine" - mondta nekem, amikor huszadszorra is forgolódtam. "Holnap a királyiakkal nézünk szembe."

Behunytam a szemeimet a szavaira, és azon tűnődtem, vajon ez lesz-e az utolsó békés éjszakám. A gondolat, hogy Shadow a seggfej húgával fog szembeszállni, akinek több ezer éve volt arra, hogy hatalmat halmozzon fel, és aki eleve tönkretette az életét, egyszerre volt félelmetes és felszabadító.

"Gondolod, hogy tudja, hogy most itt vagy?" Kérdeztem tőle álmosan, halkan tartva a hangomat.

Ő bólintott, csak az állát rántotta meg. "Egyáltalán nem kétséges. Készen fog állni, de mi is."

Elég erős volt. Már nem az a fiatal királyi ifjú volt, akit évszázadokkal ezelőtt kirúgtak. Elpusztítaná őket, ha ez lenne az utolsó dolog, és fogalmam sem volt, mi következik ezután.

"Gondolod, hogy valaha is megtudom, mi vagyok?" Kérdeztem, miközben a szemem újra kinyílt, a rám nyomuló kimerültség ellenére. "Tudni fogja valaki a családodból?"

Megmozdult, és a fenti hold gyenge fényében nem igazán tudtam megállapítani, milyen arckifejezést viselt. Talán elgondolkodó vagy... aggódó.

"A nővérem az első, akit el kell pusztítanom, de nem ő az egyetlen a családomban. Mindegyikükön át kell gázolnom, hogy kiderítsem, ki vett részt az árulásomban, de gondolom, néhányan talpon maradnak, amikor mindennek vége lesz. Ha van köztük információ, meg fogom találni."

Ezzel elégedettnek éreztem magam. Shadow alapos munkát fog végezni annak kiderítésében, hogy mi vagyok, és hogyan jöttem létre, és amikor végre megkapom a válaszaimat... nos, majd foglalkozom vele, ha ez megtörtént.

Mielőtt Shadow elrabolt Torma elől, azt hittem, elég jól tudom, ki vagyok. Alakváltó; könyvimádó; összetört, de belsőleg erősnek akarok maradni; tele szarkasztikus poénokkal; a régi akciófilmek és a romantikus románcok rajongója; a flipflopok és a farmer rövidnadrágok kedvelője; meghatározhatatlan színű, zilált haj; jó barát; néha szörnyű barát.

Annyi minden van bennem, Mera Callahan.

A szivárvány minden színe előttem terül szét, láthatóan és élénken. És én megkaptam őket, magamhoz öleltem őket. Most azonban egy új éjféli csík szőtte át az egészet - kissé ironikus, tekintve, hogy egy éjféli nevű ködhöz voltam kötve. Nem értettem ezt a sötétséget, ami a színeimbe csöpögött, és fogalmam sem volt, hogyan kezeljem. Elfogadtam volna, és azt mondtam volna, hogy ez most már én vagyok? Vagy küzdjek ellene, hogy a sötétség többé ne szivárogjon át, és ne zavarja be lényem takaróját?

"Túl sokat gondolkodsz." Shadow áttörte a gondolataimat, ahogy előrehajolt. "Bármit is tudunk meg az új képességeidről, az nem változtatja meg azt, aki vagy. Mindig is te voltál; egy része csak rejtve maradt. Mint például a farkasod. Soha nem váltottál át, de ő mindig is ott volt. Csak azért nem borultál ki, amikor először történt, mert tudtál a létezéséről."

Bólintottam, és hátradőltem, hogy a karomat használjam párnának, miközben felbámultam a fenti csillagtalan ködbe. "Azt mondod, hogy ez a vonzalom, amit a világodhoz, a ködökhöz és a lényekhez érzek, mindig is a részem volt? Csak nem voltam tudatában, amíg mindez a felszínre nem tört?"

"Igen."

Nos, rendben. Ettől egy kicsit kevésbé éreztem úgy, mintha egy idegen lény élne bennem, készen arra, hogy bármelyik pillanatban Alien-stílusban kiszabaduljon. Bármennyire is menő volt Ripley, nem volt bennem semmi ambíció arra, hogy az ő életét éljem.

"Köszönöm - mondtam halkan. "Biztos vagyok benne, hogy nem azért jelentkeztél, hogy épelméjűként tarts engem, amikor már így is rengeteg dolgod van."

Felkacagott, mély morajlás, ami melegséggel töltötte meg az éjszakát. "Ki mondta, hogy épelméjű vagy?"

Én is felnevettem. "Tényleg bármelyikünk is az?"

"Igazad van, kis farkas. Igazad van."

Ezek után túl fáradt voltam a további beszélgetéshez, így hagytam, hogy lehunyjam a szemem, és hagytam, hogy az öntudat elszálljon.