Jaymin Eve - Reclaimed, Tizenhetedik fejezet

 


17

Amint átértünk a Hármashatárra, Shadow komor lett, alig szánt egy másodpercet a beszélgetésre, miközben arra ösztökélt minket, hogy gyorsítsuk fel a tempónkat.

Sötét hangulata egybeesett a körülöttünk lévő, nagyon is valós biztonsági jelenléttel. A nővére paranoiás volt, és úgy tűnt, hogy a telephelyéhez közeli összes faluban magas riadókészültség volt érvényben. Olyannyira elfajult a helyzet, hogy dél körül azon kaptuk magunkat, hogy sziklák mögött guggolva bámuljuk az őrök és lények hosszú sorát, amelyek teljesen elállták az utunkat a következő városon keresztül.

"Itt nem fedezhetnek fel minket - mondta röviden Shadow, miközben szemügyre vette a védelmi vonalat. "Ha a nővérem tudja a pontos helyzetemet, akkor fölénybe kerül, és teljes erővel rám fog támadni."

"Nyilvánvalóan vár valakit" - jegyezte meg Angel. "Nem igazán meglepő, hiszen az ajtón lévő varázslatot megtörték."

"Igaz", erősítette meg, "de amennyire a nővérem tudja, én már régen meghaltam, amikor kiűzött. Az ajtót bárki kinyithatta volna, és ez az erőfitogtatás talán csak az ő módja, hogy felkészüljön arra, ami felé tart. Nem állok készen arra, hogy rájöjjön, hogy én vagyok az."

"Akkor hogyan jutunk át az őrökön?" Tettem fel a nap legfontosabb kérdését.

Shadow a város bejárata felé mutatott. "Álcázásra lesz szükségünk, és arra a reményre, hogy ha leárnyékolom az energiánkat, senki sem fog minket igazán kikérdezni, legalábbis addig nem, amíg nem jutunk túl a főőrségen."

Az egyetlen tervünk nem töltött el bizakodással, ahogy még jobban bebújtam a sziklák mögé, ahol elbújtunk. Ilyen közel a faluhoz nem volt fekete kátrány, a körülöttünk elterülő földet aranyló fák, borostyánszínű fű és élénkpiros, margarétaszerű virágok borították. Gyönyörűek voltak, de vérfoltokra emlékeztettek, és ez baljós hangulatot árasztott, miközben próbáltuk kitalálni a következő lépésünket.

Angel már a kezében tartotta a fegyvereit, és bár az arckifejezése nyugodt maradt, a tekintete elárulta, hogy egy olyan mentális helyre csúszott, ahová minden harcos eljut, mielőtt harcol. "Akarod, hogy felderítsem a terepet?" - kérdezte.

Shadow megrázta a fejét. "Nincs több repülés. Egy mérföldről kiszúrnak téged."

Angel a következő pillanatban talpon volt. "Hát, én nem bújkálok itt az árnyékban." A lány felvonta a szemöldökét, és egyértelmű volt, hogy már épp elege van a birodalmon átívelő titkos utazásunkból.

Shadow morgott, felkapva a szóhasználatát. "Gyávának nevezel engem?"

Előrehajolt. "Egy örökkévalóságot vártál erre a bosszúra, és úgy érzem, egyenesen a táborba is elvihettél volna minket. Csak te ezt az utat választottad!"

Nem igazán kiabáltak, de hamarosan feltűnést keltettünk volna, ha folytatják.

"Igen, nekem egy örökkévalóságom volt, és ez azt jelenti, hogy nem fogok berontani egy helyzetbe, és mindannyiunkat megöletni. Minden egyes nappal, amit itt töltök, egyre erősebb leszek. Arról nem is beszélve, hogy a meglepetés ereje az, ami előnyhöz juttat minket."

Angel felszisszent. "Kifogások, Shadow. Ezzel a hozzáállással nem fogod a családodat a legjobban ellátni. Nekünk a harcosra van szükségünk, nem a tudósra."

Kissé igazságtalan volt... Shadow óvatos volt, és mivel én személy szerint nem voltam híve annak, hogy megöljenek, mielőtt még esélyünk lett volna harcolni, én teljesen mellette voltam. Érthető volt, hogy mivel a nővére az ajtónyílástól riadóztatva volt, óvatosan közeledett.

"Akkor mi a terved?" - kérdezte tőle, és éreztem a forróságot a bőrén. Még csak nem is voltam olyan közel hozzá, ez azt jelentette, hogy kezdett kiakadni. "Csak átverekedjük magunkat? És mi lesz Merával? Ő is veszélyben lesz."

Ez volt az a pont, amikor rájöttem, hogy miattam volt különösen óvatos. A gyenge láncszem. A gyenge pont. Most én voltam a dühös.

A farkasom felemelkedett, a mellkasomat vakargatva. Ezúttal azonban nem voltam felkészülve a lökésére, túlságosan a harcukra koncentráltam. Amikor a felszínre tört, egy fojtott üvöltés hagyta el az ajkaimat... és átváltoztam.

Shadow érezte a váltás pillanatát; végül is ő volt az alakváltó isten. Lángjai életre keltek, ahogy felém vetette magát, de egy másodperccel elkésett a farkashoz képest, aki végül kiszabadult.

Szabadon tobzódhatott a földje ködében.

Olyan messzire hátralöktek, hogy egy rövid másodpercre elájultam és elvesztettem az eszméletemet, és ezzel olyan teljes irányítást adott neki, amilyet csak az első műszakunk első néhány percében kapott.

Semmit sem tehettem, hogy megállítsam, ahogy egyenesen az őrök felé sprintelt. Hátra billentette a fejünket, az erő lángoló hőségben átfutott rajtunk, és egyértelmű volt, hogy a vadállati formánk lángokban állt, perzselésnyomok hegesítették a körülöttünk lévő földet. Nem csak perzselésnyomok, de a fű is lángolt, és bármi is volt ez a növényzet, szeretett égni, valóságos lángtenger gyűlt össze mögöttünk.

A farkasom nem állt meg, az ereje túlcsordult és szétáradt a földön, így amikor üvöltött, ugyanaz az erővel teli ballada volt, ami a tormai farkasokat is padlóra küldte, amikor először használtam. Az őrök felfigyeltek, de nem engem bámultak.

Hanem a teremtményeikre.

A farkasom hívta őket, a tucatnyi árnyéklényt. Egyszínű látásunkban nehéz volt megmondani, hogy tudjuk-e, mi az összes, de néhányukat felismertük.

Egyre közeledtek felém, és én felkészültem egy támadásra, de csak annyit tettek, hogy mellém borultak. A tűz megégetett közülük néhányat, de a többiek alkalmazkodtak, és egy kicsit a lángjaim elé futottak.

Állj,könyörögtem a farkasomnak, végre visszanyerve némi önuralmat ebben a helyzetben.

Szabadon.

Szabad volt, és nem adta fel. Legalábbis még nem.

Az őrök sora szétszéledt, kiabáltak és sikoltoztak egy olyan nyelven, amit nem értettem, és ez lehetővé tette, hogy elhagyjam a füves mezőt, amit valószínűleg tönkretettem a tetteimmel. Már majdnem a városba értem - Shadow szerint az egyik legközelebbi város a táborhoz.

Át kellett mennünk rajta, hogy eljussunk a királyiakhoz, és úgy tűnt, hogy a farkasom is ezt tette. Ahogy ráléptem egy kikövezett útra, nem volt semmi, amit elégethettem volna, így csak egy lángoló farkas voltam - a szőrszínemnek most már sokkal több értelme volt. Nem voltam napfelkelte. Egy erdőtűz voltam.

Becserkészve a városba, az árnyéklények velem maradtak, és csak sikolyokat és futás hangját hallottam, ahogy mindenki menekült. A farkasomat nem érdekelte, úgy lopakodott a városukon keresztül, mint egy álruhás ördög. Vigyázz, Shadow, a munkádért jöttünk.

"Mera!"

Hallottam az üvöltését. A farkasom még szünetet is tartott. Shadow úgy állította meg, ahogy én nem tudtam, és ez... furcsa volt. Nyilvánvalóan még mindig ő volt az alfánk, de annak ellenére, hogy megállásra késztette, túl messze volt ahhoz, hogy teljesen lekösse. Gyors sprintben folytatta, kitérve a házak között, néhányat felgyújtva menet közben.

A francba!

Ez a terve abszolút baromság volt. Soha nem rombolnék le házakat ilyen módon, de erre nem volt ráhatásom. A tűzfarkas volt a főnök, és ő leszarta az egészet.

Amikor már mélyen a falu belsejében voltunk, közeledtünk a központnak tűnő területhez, egy alak lépett az utunkba. Egy magas, barna bőrű férfi, akinek sehol sem látszott a szőre, a mellkasa csupasz volt, mivel csak bőrnadrágot viselt. Bőrén táncoló tetoválások húzódtak végig. Egyértelműen egy királyi személy volt.

Rám kiáltott, de nem olyan nyelven, amit értettem volna. Nyilvánvalóan. Shadow és Angel tudtak angolul a Földön töltött sok évükből; körülbelül egymilliárd nyelven beszéltek. Én voltam az egyetlen idióta, akinek csak egy volt a tarsolyában.

Mivel nem értettem őt, a farkasom egyszerűen csak tovább szántott. Újra kiáltott, és ezúttal olyan energiával lőtt ránk, amely hosszú ujjaiból áradt. A lángjaink magasabbra csapódtak, hogy megpróbáljuk elégetni, mielőtt eltalálna minket, de ez nem sikerült.

A mágiája az oldalunkba csapódott, és bár engem még sosem lőttek meg, csak elképzelni tudtam, hogy nagyon hasonló érzés volt, mint ami az imént ért. Hátrafelé katapultáltak minket, a lángjaink egy pillanat alatt kialudtak.

Bármi is talált el minket, úgy nézett ki, mint egy fekete kátrány, ahogy az oldalamon lévő szőrzetre telepedett, mielőtt elkezdett szétterülni a többi részemen.

A férfi újra kiáltott, elégedettnek tűnt. A jelenlegi helyzetemből, a földön elterülve, úgy tűnt, hogy még több sötét kátrányt tart a kezében. Mivel nem akartam, hogy újra megtámadjanak, igyekeztem talpra állni, és a vártnál nehezebbnek találtam a feladatot.

Ahogy közelebb ért, még mindig kiabálva, az árnyéklények rászálltak és támadtak. Visszaverte, de túl sokan voltak, és szinte azonnal földre került. Az én csodálatos és védelmező teremtményeim.

De egy pillanatra elkéstek. A sötét iszap most már több mint a felemet borította, és bár fogalmam sem volt, mi fog történni, amikor eléri az arcom, valami azt súgta, hogy nem lesz jó.

Változz vissza,könyörögtem a farkasomnak, de válaszul csak egy nyöszörgést kaptam.

Az iszap elvágta az erőforrásunkat, és hamarosan valószínűleg az én életemet is elvágja.

A lények, akik végeztek a fickóval, újra körülöttem keringtek, és éreztem a védelmező szándékukat. Olyan biztonságban tartottak engem, amennyire csak tudtak, és bármilyen hűséget is éreztek azok iránt, akik a tulajdonukban voltak - a királyiak iránt, akiktől elloptam őket -, már régen elmúlt, átkerült a farkasomhoz, mivel ő hívta őket haza. Hozzánk hívta őket, mert valamiféle átkozott árnyéksuttogó voltunk.

"Mera!"

Megint az ő hangja volt, és a farkasom küzdött, küzdött a kúszó sötétséggel.

Eredménytelen küzdelem.

Tudtam, amikor Shadow megérkezett, a lények csak akkor váltak el tőle, amikor az energiáját arra használta, hogy elvonszolja őket az útból. Fogalmam sem volt, mennyit takartak el belőlem, de úgy nyolcvan százalékra tippeltem, csak a nyakam és a fejem volt szabadon.

Csak a dühöt láttam az arcán, és meglepő módon ez megnyugtatott. Őrültség volt azt hinni, hogy megérkezett a fehér lovagom, hogy megmentse a helyzetet. Először is, nem rajongtam a lovagokért - ahogy azt már korábban is megállapítottam. Másodszor pedig, Shadow minden volt, csak nem megmentő; ő volt az ördög az éjszakában - szintén, mint korábban megállapítottam.

De úgy találtam, hogy az ő arca, amit utoljára láttam, nem volt a legrosszabb látvány. Kevésbé árult el, mint a legtöbben, és ez kurva nagy eredmény volt. És amikor Angel megjelent a válla fölött, és talán először, amióta ismerem, valóban rémültnek tűnt, még jobban megkönnyebbültem, hogy egy barátom van mellettem.

Egy üvöltés szökött ki a farkasomból, mert a szóbeli búcsúzkodás nagyon nehéz volt, ha az embernek nem voltak hangszálai. Vajon láthatták a szememben, hogy mindketten mennyit jelentenek nekem? Milyen áldottnak éreztem magam, hogy átvetettem magam egy Shadow Bastard vállán, és elhurcoltak a könyvek, a mágia és... a szerelem világába.

"Nem - csattant fel Shadow. "Vedd le azt a kibaszott tekintetet az arcodról, kis farkas. Nem mész sehova."

Könnyedén felemelt, aztán futásnak eredt.

"Mit csinálsz?" Angel felkiáltott, és a levegőbe emelkedett fölötte.

A lények követhették - nem tudtam megmondani, ahogy a sötétség a fejem tetején át a szemem felé kúszott. Csatazaj hallatszott körülöttünk, és csak feltételezhettem, hogy a falu lakói támadni próbáltak, miközben a lények sakkban tartották őket.

Vagy talán Shadow volt az, aki alig többel hárította el őket, mint egy gondolattal.

A dühe kicsúszott a kezéből, lángokban és sötét ködben tört ki belőle, rommá törve ezt a várost. Mindig is akartam egy társat, aki felgyújtja értem a világot, és úgy tűnt, még néhány percig úgy tehetek, mintha lenne egy ilyenem.

Inky megjelent a látómezőmben, és úgy tűnt, hogy asszisztál a város hamuvá égetéséhez. Kurva jó munka, Mera. Shadow most már semmiképp sem juthatott be észrevétlenül a királyi táborba, és reméltem, hogy így is sikerül elérnie a bosszúját.

Megérdemelte. Még akkor is, ha én nem leszek itt, hogy halljam.

Shadow üvöltött. Éreztem, ahogy remeg a mellkasa, de hangot nem adott ki. A fülem most már teljesen elzáródott, és ahogy az utolsó iszap is a szemembe csorgott, kinyitottam a számat, és újabb üvöltést eresztettem ki.

Úgy éreztem, ez a megfelelő módja a távozásnak.