Jaymin Eve - Reclaimed, Tizennegyedik fejezet

 


14

Shadow sosem volt éppen beszédes. Igen, ez az év alábecsülése. De volt egy visszatérő álmom kettőnkről. Hátradőlnénk a kanapén, a közelben égne a varázslatos tűz, és én felteszek neki minden kérdést... ő pedig válaszolna rájuk. Minden egyes kérdésre.

Ha csak arra gondolok, mennyi tudással rendelkezik, olyan lenne, mintha a saját személyes könyvtárammal beszélgetnék. Azt mondtam, álmodozás? Igen, úgy értettem, hogy nedves álom.

Vicces módon, mióta magam is tűzgolyóvá váltam, és feltörtem a birodalmát, Shadow sokkal nyitottabb volt velem. Még idegenvezetőt is játszott, amikor elvezetett minket a falu fölötti gerinctől, és visszavezetett egy olyan helyre, ami majdnem úgy nézett ki, mint egy réges-régen kiszáradt folyómeder. "Ami igazán megkülönbözteti Árnybirodalmat a Földtől - mondta -, az a lakói kora. A királyiak, a szabadok, a lények és sok más alfaj már évmilliók óta fejlődik itt. Erősebbek vagyunk, és tovább élünk, mint az emberek és az alakváltók. A ködök olyan előnyt adnak nekünk, amivel a Föld nem rendelkezik, legalábbis azóta a rövid idő alatt, amióta az emberek itt élnek."

"A Földnek hasonló energiája van, mint a ködöknek?" Kérdeztem, a sorok között olvasva. Ott volt, csak mi nem tudtuk kihasználni.

Bólintott. "Van, és fennáll a lehetősége, hogy valamikor a következő egymillió évben, ha az emberek addig kitartanak, az evolúció sokkal erősebb természetfelettieket fog előtérbe helyezni. Egyelőre még olyan fiatalok vagytok."

Visszagondoltam a Solaris-rendszeren kívüli más világokra, és egyet kellett értenem. Mi még csak távolról sem voltunk egy súlycsoportban azokkal a nagyokkal.

"Az Árnyékbirodalom a Föld volt, csak néhány millió évvel ezelőtt" - mondta Angel halkan, a fejét magasra emelve, miközben a könnyű szellő a haját az arca körül igazgatta. "És a királyi család egykor majdnem ember volt. Amíg rá nem jöttek, hogyan szívják magukba a ködöket. Hogyan használják őket. Aztán, ahogy az evolúció teszi, egyre erősebbek lettek, és most a Legfelsőbb Lénnyel - vetett egy pillantást Shadowra - szinte legyőzhetetlenek ebben a rendszerben." Megvonta a vállát. "Nos, azok voltak, mielőtt kirúgták őt, és bezárták a kapukat."

Shadow elmosolyodott ezen. "Meggyengültek, és amint rájövök, hogyan követeljem az erőmet, ezt ki tudom majd használni."

Ez felkeltette az érdeklődésemet. "Hogyan fogod megtalálni az erődet?" Kérdeztem. "Csak úgy ott lebeg valahol, és arra vár, hogy igényt tarts rá?"

Shadow mosolya egyre szélesebb lett. "Olyasmi. Aki képes irányítani az erőt, az ködtetoválással születik." Felemelte a karját, megmutatta nekem a bicepszén lévő nagy koponya körüli sötét örvényeket. "Ezt még kiegészítettem, de az első jel már születéskor ott volt."

Túl sokáig bámultam az izmos karját, és a végére akár újra is rajzolhattam volna azt az átkozott tetoválást, annyira jól ismertem. De komolyan, ez... szép volt. Igen, az volt.

Szép volt.

"Néhányan megpróbálták meghamisítani a jelet, igaz?" Angel megkérdezte, szerencsére hagyta, hogy elszakadjon a tekintetem.

Shadow önelégült pillantást vetett rám, mindig túl tisztán látta, milyen hatással van rám. "Megpróbálták és elbuktak" - válaszolta Angel. "Általában nem élik túl a tetoválást, nem is beszélve a ködhöz való kötődésről, ami lehetővé teszi az erő átadását."

"Akkor hogy csinálta a húgod?" Kérdeztem.

"A vérkővel" - válaszolt Angel és Shadow egyszerre.

Közöttük néztem. "Ohhh, igaz. A régi vérkő. Ez volt a második tippem."

Shadow szemei holtfáradtan nevettek rám. A szemétláda. "És mi volt az első?" - kérdezte.

Uhhh. Megvonogattam a vállamat. " Felkúrta magát a csúcsra?"

Igen, épp most küldtem vissza a nők jogait néhány ezer évvel, de ő egy ribanc volt, én pedig túlságosan agyhalott voltam ahhoz, hogy jobb ötletem legyen.

Angel kuncogott. "Mivel ismerem őt abból a rövid időből, amíg én ismertem, a találgatásod nem is olyan erőltetett."

Shadow nem vette a fáradságot, hogy kommentálja a dolgot, és nem volt kétségem afelől, hogy a húga szexuális élete volt az utolsó dolog, amire gondolni akart.

"A vérkövet a Legfelsőbb Lények között adják át egymásnak - mondta. "Az ereje semmi különös, amíg a gazdájához való kötődés meg nem történik, de a nővérem bizonyára rájött, hogyan lehet valamilyen mértékben hasznosítani. Így egy kicsit jobban irányíthatja a ködöket. És ez minden, amire szüksége van ahhoz, hogy a többi királyi lényt irányíthassa."

Grimaszoltam. "Ki gondolta, hogy jó ötlet egyetlen embernek végső hatalmat adni? Úgy értem, nem csak a korrupciót kéri ez a Legfelsőbb Lény? Egy olyan lényt, aki ellen senki sem tud harcolni ezen a földön. Mi akadályozza meg őket abban, hogy a teljes és totális leigázásra törekedjenek?"

Még mindig az egyik legnagyobb félelmem. Még ha csak a szabadság homlokzatával éltem is, szükségem volt rá, hogy megőrizzem a józan eszemet.

Shadow egy oldalpillantást vetett rám. "Miről beszélsz, Sunshine? Azt hiszed, hogy képes vagyok világokat elpusztítani, amint megkapom az örökségemet?"

Azt várta, hogy igent mondjak, ez világosan látszott az arckifejezésén, de... ha egyszer igazán belegondoltam...

"Nem."

Megállt, megállítva a folyami síkon átvezető utunkat. "Nem?"

"Már volt legfőbb hatalmad" - mondtam, hangosan végiggondolva a dolgot. "Vegyük például a Földet - nagyon kevesen vannak, akik akár tíz másodpercet is kibírnának ellened. És amennyire én tudom, soha nem éltél vissza ezzel a hatalommal sem az alakváltók, sem az emberek felett. Hagytad az alakváltókat, hogy menjenek a dolgukra, az embereket pedig hagytad, hogy úgy folytassák, ahogy eddig. Szóval... hacsak ennek az új energiának nem az a célja, hogy megrontson téged, nem értem, miért változtatnál most. De te lehetsz a kivétel a szabály alól, hogy a teljes hatalom megront."

Az ajkai szétváltak, azok az ajkak, amelyek nem is olyan régen megcsókoltak, és csak úgy újra éreztem az ízét. A vágy, hogy csökkentsem a köztünk lévő távolságot, és megnyaljam ezt a finom fenevadat, majdnem felborított. Mintha a fenébe. Ez a fiú egy mágnes volt, ami magával rántott a mezejére.

És még csak nem is voltam dühös rá.

"A hatalom nem gonosz - mondta, és sokkal tovább tartott, mint szeretném bevallani, hogy ezekre a szavakra koncentráljak. "Nem fog megváltoztatni engem. Ha valamit, akkor azt a célt szolgálja, hogy megnyissa az elmémet. Kényszerítsen arra, hogy felfogjam a cselekedetem minden aspektusát, mielőtt megteszem. Tudomásom szerint a történelmünk során még soha nem volt olyan Legfelsőbb Lény, akit megrontott volna a hatalom. Általában a föld akkor a legvirágzóbb, amikor a kiválasztott teljes hatalmában van."

"Az én tudomásom szerint is - mondta Angel. "És nem mintha nem élvezném ezt a beszélgetést, mert igen, de van rá esély, hogy eljutunk oda, ahol éjszakára tábort verünk? Fel kell töltenem az energiámat. Számítok támadásokra a jövőben, és teljes erőmből akarok lenni."

Shadow bólintott. "Igen. Ezen a réten túl van."

Rét... Hmm, vagyis nem éppen így írnék le egy lávakövekből álló mezőt, de mindenkinek a sajátja. Az arckifejezésem elárulhatta a gondolataimat, mert Shadow felvonta a szemöldökét az irányomba. "Váratlanul elterjedt ez a lávamező, de ha ugyanolyan, mint amikor itt jártam, akkor van egy trükk, ami ma éjjelre némi vigaszt nyújt nekünk."

Leguggolt, és a kezével végigsimított a talajon, egyre távolabb és távolabb haladt, amíg úgy tűnt, megtalálta, amit keresett. Szó nélkül felemelte a jobb kezét, és átütötte a sziklát. Pislogtam a kitörő erőszakra, és arra számítottam, hogy véres lesz a keze, amikor visszahúzza, de csak sima, bronzszínű bőr volt ott.

"Hivalkodó" - mormoltam.

Megrázta a fejét, mielőtt ásni kezdett az általa készített lyukban, és egy ütem után folyadék bugyogott fel belőle. Felkanalazta, és tiszta volt. "Úgy tűnik, itt maradunk éjszakára" - jelentette ki, majd a vízzel össze-vissza csapkodott.

Éreztem, ahogy az energiája együtt áramlik a folyadékkal, és másodperceken belül fűmező lett ott, ahol korábban szikla volt. A fű furcsa színű volt, nem egészen zöld és nem egészen barna, hanem az okker arany árnyalata.

Amikor leguggoltam, hogy megérintsem, puhának és élőnek éreztem, simult a tenyeremhez. "Hogy nőtt ilyen gyorsan?" Lélegzetvisszafojtva, bizonytalanul, hogy ez valódi vagy varázslat.

"A láva szétterül a föld tetején, de nem pusztítja el azt, ami alatta van. Ha találok egy termékeny helyet, csak egy kis segítséget kell nyújtanom, és máris visszaállíthatjuk azt, ami egykor volt."

A fű tovább terjedt ott, ahol álltunk, ahogy az általa létrehozott víznyelő is. A természet szó szerinti barlangja egy fekete sziklamező közepén. "Miért gyalogoltunk ilyen messzire, ha ezt bárhol megtehetted volna?"

Aranyló, lángoló szemei majdnem elfeledtették velem a kérdésemet, ahogy találkozott a tekintetemmel. "Nem bárhol. Előbb víz- és energiaforrást kellett találnom, és minél messzebb vagyunk a falvaktól, annál nagyobb biztonságban leszünk. Nem engedem, hogy egy rajtaütés meglepjen minket, miközben pihenünk."

Engedélyezem. Tipikus arrogáns fenevad. De nem panaszkodhattam. "Igen, a késő esti rajtaütések a legrosszabbak, érted?"

Holtponton bámultam. Mi? "Béna szarkazmussal vészelem át a rémisztő helyzeteket. Ezzel tisztában vagy, úgyhogy ne viselkedj ennyire bosszúsan."

Shadow csak megrázta a fejét. "Attól, hogy valaminek tudatában vagy, még nem lesz kevésbé idegesítő."

Bólintottam, a homlokomat ráncolva, mintha ezt fontolgatnám. "Igen, jó érv. De azért nem fogom abbahagyni."

"Sosem gondoltam, hogy abbahagyod."

Elfordult, én pedig az életem árán sem tudtam rájönni, miért dobog annyira a szívem. Mennyire igazságtalan volt, hogy végre kibontakozott köztünk ez a robbanásszerű kémia, csak azért, hogy megtudjam, visszatért ide, hogy követelje a koronáját és... a párját.

Ő nem az enyém. Soha nem is volt, és soha nem is lesz.

Kényszerítettem magam, hogy egyetlen dologra koncentráljak - a tábor felállítására és egy kis alvásra -, és elővettem a hátizsákom tartalmát. Volt egy tömörített matracom, amely felfúvódott, ahogy kitekertem és kiterítettem. Ami még jobb volt, amikor Shadow rányomta a kezét, az a fránya izé megduplázódott, és puha felületet adott, amin megpihenhettem. Széles mosoly húzódott az arcomra, és meglepett, mennyire örültem, hogy nem közvetlenül a sziklás talajon alszom. Eléggé biztos voltam benne, hogy ez volt a felnőttkor, és én itt voltam benne.

Megrázva a seggemet a váratlan szerencsére, gyors táncot lejtettem a fejemben lévő zenére, és ahogy megpördültem a helyszínen, majdnem combo twerkelve és fogselymet használva, láttam, hogy Angel és Shadow engem figyel... közelről.

Egy normális ember zavarba jött volna - a tánctudásom körülbelül olyan erős volt, mint az éneklési képességeim. De én nem voltam normális. Ez volt az új, tökéletesített Mera, aki nem borotválta le magáról a részeket, hogy beilleszkedjen mások világába.

"Mi?" Kérdeztem, miközben közöttük nézelődtem. "Mindenkinek táncolnia kellene, ha boldog. Ígérem, hogy teljesen megéri."

Shadow szemei belém égtek. "Elhiszem neked" - morogta, a hangja mélyebb volt, mint valaha, az akcentusa kissé erősebb, ahogy az rs-t forgatta. Mélyen a szemeiben láng lobogott, mélyen a testemben energiát kavarva. Ha így folytatja, a guggolást is felvettem a táncrepertoáromba.

Vajon tényleg élvezte, hogy nézi a szörnyű táncmozdulataimat? Vagy azért kerestem mélyebb kapcsolatot köztünk, mert én voltam az idióta, aki elkapott néhány érzést?

Akárhogy is volt, teljesen kiakadtam, és kissé morcosan huppantam az ágyamra, és bámultam a fenti eget. Angel közölte velünk, hogy fel kell töltenie az energiáját, és elment meditálni a földdel vagy valami ilyesmivel, én pedig csak a ki- és belégzésre és a relaxálásra koncentráltam. Ahogy megnyugodtam, némileg megváltozott a hangulatom, és ezzel együtt többet kezdtem észrevenni a körülöttem lévő világból.

Például... itt nem voltak csillagok. Egyetlen egy sem.

Megfordultam, hogy az egész éjfekete égboltot szemügyre vegyem, és láttam, hogy a távolban egy szelet aranyszínű, sajt alakú holdnak látszik, körülötte néhány fénysugár sodródott, de azon kívül a többi csak egy nehéz takaró volt az égen.

"Az éteri ködök - mondta Shadow, és igyekeztem nem reagálni, amikor letelepedett mellém, a testünk szinte összeért. Akár az is lehetett volna, ahogy az energiánk oda-vissza pingpongozott közöttünk, majdnem perzselődve az intenzitástól. "Jobban látszanak, amikor a napfény elhalványul."

"Te tényleg éjszakának és nappalnak nevezed?" Kérdeztem, ráébredve, hogy mindvégig ismerős földi kifejezéseket használt.

"A mi nyelvünkön nem" - mondta, és egyenletes légzése majdnem álomba ringatott. "De a legtöbb dolognak, ami itt létezik, nincs szó szerinti fordítása, ezért olyan kifejezésekkel adom át neked, amiket te értesz."

Ez tetszett nekem. Shadow általában nem volt különösebben figyelmes, de velem... igyekezett. Fogalmam sem volt, hogy ez mit jelent, de tetszett.

Nagyjából ezért voltam lányos érzelmeimben.

Shadow tovább mesélt nekem a világáról, és őszintén szólva az enyhe akcentusa elég volt ahhoz, hogy egyszerre kergessen az őrületbe és nyugtasson álomba. Hogy hogyan tudott ilyen szöges ellentétekbe vonzani, sosem fogom megtudni, de ahogy hallgattam a történetét, végül a karjának dőltem.

Shadow nem mozdított meg. Nem sokkolt meg. Hagyta, hogy a melegéhez simulva pihenjek, és egy rövid pillanatig csak a béke volt.

Ez addig tartott, amíg be nem csuktam a szemem, és a mellkasának dübörgése felrázott, hogy felébredjek.

"Enned kell - mondta.

"Neked is - tette hozzá Angel, miután végzett a saját feltöltődésével.

Felültem, megdörzsöltem a szemem, és azt kívántam, bárcsak ne érezném magam ilyen lószarnak. Nem tartoztam azok közé az emberek közé, akiket fel lehet ébreszteni egy pár perces szunyókálásból, és máris felpattannak. Kicsit morcossá tett engem és a farkasomat is.

"Remekül nézel ki - mondtam Angelnek, és észrevettem, hogy a bőrén látható energia pislákol, szinte mintha egy elektromos takaró borította volna. Ilyet még nem láttam korábban, de ez biztos Angel volt teljes töltöttségben.

"A ködök bizonytalanok - mondta, miközben végigsimította a kezét a páncélján. "Még mindig van energia, de a stabilitás kibillent az egyensúlyból. Nem tudom, mit csináltak a királyiak, mióta Shadow elment, de bármi is az, nem csinálják jól."

"Ami hamarosan meg fog változni" - mondta a szóban forgó fenevad. Mielőtt bármelyikünk is válaszolhatott volna, lefelé nyúlt, és felhúzott. "Nem vigyázol magadra, Mera" - harapott rá, miközben az általa létrehozott víznyelőhöz vezetett.

Megálltunk az oldalán. "Ezt nyugodtan meg lehet inni" - tette hozzá, és előrebökdösött.

Nem mozdultam, és nyilvánvalóan a meglehetősen epikus pihenő ribanc arcom nem tette a dolgát, mert csak újra meglökött. "Shadow" - csattantam fel. "Hagyd abba a kibaszott manőverezést! Nincs szükségem a segítségedre, hogy gondoskodjak magamról. Majd eszem... és iszom... amikor készen állok az evésre és az ivásra."

Oké, lehet, hogy egy kicsit úgy viselkedtem, mint egy kisgyerek, de még mindig nem voltam magamnál, és ő nem segített az alfás baromságaival. Ma este nem. Ma este tudtam, hogy neki van egy igazi párja, egy olyan végzet, amiben én nem vagyok benne, én pedig itt ragadtam ebben a világban, ami talán sok olyan titkot tartogat, amivel nem tudok mit kezdeni.

Ma este csak egy kis szünetre volt szükségem.

Egy újabb lökés, és ebben a pillanatban elvesztettem a fejem, és nekivágtam, nekiesve az átkozott alakváltók ördögének. Na most, normális esetben nem mozdítottam volna meg az óriási seggét, de pont a tava szélén egyensúlyoztunk, és megleptem, mindkettőnket a vízbe küldve.

Köhögtem és fuldokoltam, és elájultam, amikor a sokk hatására egy pillanatra mozdulatlanná váltam. A víz hűvös volt, de nem fagyos, és meglepően frissítő, ahogy váratlanul az orromba és a számba hatolt.

Egy erős kar felhúzott, és amikor a tenyerét a hátamra csapta, hogy segítsen felhúzni a vizet, jó esély volt rá, hogy épp most tört el egy-két bordám. De nem fulladtam meg, szóval ez is megvolt.

"Mi a fasz van, öregem?" Ziháltam, és levegő után kapkodtam, hogy a tüdőmbe jusson. "Ez mind a te hibád."

Csak bámult rám, és úgy pislogott, mintha valami mocsári lény lennék, aki megzavarta volna az úszását. "Mindig csak lökdösöl" - dühöngtem, és távolabb evickélgettem tőle, mert szükségem volt a távolságra. "Mindig megpróbálsz a te formádba illeszteni, miközben az alfa-parancsodat használod rajtam..."

Az ereje körém zárult, elvágta a szavaimat, és lassan visszahúzott a tóba, amíg oda nem értem hozzá. Itt kint nem tudtam megérinteni az alját, de ez nem volt baj, mert ő tartott engem azzal az energiával, amit arra használt, hogy ismét irányítson engem.

Mivel nem tudtam beszélni, a szemeimmel kivetítettem, hogy mennyire ki vagyok akadva.

Megöllek, ha kiszabadítasz.

Shadow vigyorgott, egy nem túl kedves mosollyal, és mint az igazán szánalmas alakváltó, aki voltam, azon kaptam magam, hogy az ajkait vizsgálgatom, a csókunkra gondolva.

Az első csókunkra. Mindkettőnk számára.

Ez csak egyre szomorúbbá vált, megszállottság égett az ereimben.

Shadow szemei elsötétültek, csak a mélyben pislákoló parázs volt. "A szád egy dolgot mond, Sunshine - mondta halkan -, de az illatod mást mond. A szemedről nem is beszélve."

Megint fuldokoltam, de ezúttal a férfi intenzitásától. A hatalmától. A jelenléte. A köztünk lévő kézzelfogható kapcsolatnak. A testem fájt, és próbáltam meghajolni, hogy enyhítsem, de persze ő egész testes szorítással kínzott.

Amikor már majdnem felgyulladtam, vagy kiakadtam, vagy hiperventilláltam - mindhárom esetben finom volt a határ -, végül elengedett, és majdnem zokogva belesüllyedtem a vízbe, ahogy a hűvös folyadék ismét körülvett, megnyugtatva forrongó bőrömet.

Mire újra felbukkantam, Shadow eltűnt, és én vonakodva követtem. Még mindig kurvára kanos voltam, de a forrongó bosszúság kordában tartotta. A bosszúság, amely csak nőtt minden egyes átázott lépéssel a földön az ágyam felé.

Amikor odaértem, Shadow két rudat nyújtott felém. "Egyél" - mondta röviden, és a kezembe nyomta őket.

Nagy volt a kísértés, hogy visszadobjam neki, de az gyerekes és ételpazarlás lenne, így megelégedtem azzal, hogy hátat fordítottam neki, és úgy tettem, mintha nem is létezne.

Bárcsak ne lett volna ott hátulról folyamatosan az energiájának forró lökése, és azok a kígyózó indák a gyomromban, a Shadow vonzásából.

Miközben faltam - szándékosan - a rudakat, amiket ő csomagolt nekem, éreztem, hogy enyhül a nyomasztó düh, ami már egy ideje rajtam ült. Hmm. Furcsa.

"Éhes volt - mondta Angel, a hangja is mögöttem szólt. Úgy hangzott, mintha Shadow közelében állt volna. "Hallottam már ilyesmiről az embereknél, de most láttam először."

Mindkettőjükre rávetettem egy pillantást a vállam fölött. "Nem voltam éhes, ti halhatatlan seggfejek."

Shadow és Angel is elmosolyodott, én pedig azon kaptam magam, hogy én is nevetek, mert rájöttem, hogy egy kicsit éhesen-dühös ribanc voltam.

"Bocs, hogy belelöktelek a vízbe" - mondtam Shadownak. "Lehet, hogy egy kicsit túlreagáltam a dolgot."

Ennél többet nem kapott tőlem.

A szörnyeteg tett egy lépést előre, az ereje belém csapott, és be kellett hunynom a szemem a tüze finom érzésétől. Másodperceken belül megszárította a ruhámat és a csizmámat. "Erősebbnek érzed magad - mondtam neki.

"Régen éreztem, hogy így feltöltődik az energiám." A nevetése száraz volt. "Valójában már el is felejtettem, milyen érzés az Árnyékbirodalom energiájában részesülni."

"Nagyon fiatal voltál, amikor kirúgtak" - emlékeztettem.

Bólintott. "Igen, a huszonkettő fiatal, de ez is egy nagy mérföldkő itt. Különösen egy királyi személynek. Megnyitjuk az energiáinkat, hogy elfogadjuk a ködök erejét, irányítjuk az első teremtményünket, és megtanuljuk, hogyan lépjünk vezetői szerepbe."

"Lemaradtál az egészről" - suttogtam szomorúan.

A vonásai elsötétültek. "Minden mérföldkövet elloptak tőlem. Ha nem tépem a ködöket, amikor távozom, Inky sem lett volna nálam, és aligha kétséges, hogy az energiája nélkül magamtól is elpusztultam volna."

Valószínűleg ez volt a nővére célja is. Hogy ilyen fiatalon, védtelenül és energia nélkül küldje el.

"Most pedig meg fogom ölni a családodat."

A nevetése végigsöpört rajtam, és nehezen emlékeztem rá, hogy korábban haragudtam volna rá.

"A húgom megölése az én jogom" - emlékeztetett Shadow.

Eléggé igazságos. Mindenkinél jobban megérdemelte, és én mindent megteszek, hogy segítsek neki elérni a célját.

Szinte mulatságos volt, mennyire megváltozott a kapcsolatunk. Vajon újra ugyanilyen gyorsan átalakulna? Különösen, ha az igazi társ újra a képbe kerül?