Jaymin Eve - Reclaimed, Tizennyolcadik fejezet

 


18

A várt halálom nem érkezett meg.

Nem volt vége, miután beburkoltak egy sötét kátránygubóba, amely stázisban tartott, mint egy kómában fekvő áldozatot, aki még tudatánál van, de már nem tud mozogni.

Sikítani akartam. Átváltozni. Áttörni azon, ami fogva tartott, de elvesztem a börtönöm sötét varázslatában. A külvilág nem létezett, legalábbis eleinte nem, aztán pedig jéghideg volt. Olyan jeges, hogy elvette a lélegzetemet, amíg el nem tűnt, és helyét olyan forróság vette át, hogy azon tűnődtem, vajon élve sütnek-e meg.

A forróság és a hideg olyan sokáig tartott, hogy napok, évek vagy akár életek is lehettek volna. Ebben az éber kómában az időnek nem sok jelentősége volt, és a gondolataim szórványosak és szétszórtak voltak, mintha az oxigénhiány elhatalmasodott volna rajtam, és már nem tudtam lineárisan gondolkodni.

A farkasom az idő előrehaladtával egyre beljebb csúszott, és egy bizonyos ponton elvesztettem, visszatértem emberi formámba.

"Harcolj, Mera! Gyerünk, Sunshine! Erősebb vagy, mint a leicher ostor."

Hallottam őt. Az első külső zaj, ami behatolt a börtönömbe, mióta be lettem zárva, és bár fogalmam sem volt, mi az a leicher ostor, tetszett az elképzelés, hogy harcoljak ellene.

Túl sokáig voltam passzív áldozat.

Energiámmal és kezemmel karmolva kapartam a ketrecemet, a hőmérséklet jege és tüze még mindig váltogatta egymást, miközben harcoltam. Ahogy egyre több erőt toltam, az energiám majdnem kimerült, enyhe repedést éreztem az ujjaim alatt. Ez felturbózta az erőmet, ahogy egyre erősebben nyomtam, amíg egy friss légáramlat meg nem csapott, és ki nem gurultam a ketrecből.

Erős kezek kaptak el, ahogy felköhögtem a belemet, a levegő megtöltötte a tüdőmet. Azon tűnődve, hogy miért tartanak úgy, ahogy, a környezetemre koncentráltam, és csak azt vettem észre, hogy egy vörös színű, hullámzó világ felett lógok.

A láva szakadék.

Szent szar.

" Shadow" - fuldokoltam, miközben felhúzott, és elvonszolt a lenti lángoló folyamtól.

Teljesen összetörve omlottam hozzá, és nem tudtam, hogy egyáltalán életben vagyok. A karjai szorosan körém fonódtak, és ahogy a mellkasának dübörgése hallatszott, hátrahúzódtam, hogy lássam őt félig vadállat módjára, a tűzfarkast maga fölött és körülöttünk.

Nem volt ura a helyzetnek.

Angel látható volt Shadow tüzének külső oldalán, próbált közelebb kerülni, de valahányszor közelebb lépett, a dübörgése felerősödött, a lángok pedig egyre nagyobbak lettek.

Még Inky - és Midnight? - is kívül rekedt.

Mi a fene van a világokban? Biztosan tudtomon kívül hívtam a ködöm, amikor veszélyben voltam. A kezemen lévő jel bizseregni kezdett, mintha emlékeztetni akart volna arra, hogy ködhöz vagyok kötve.

Mera. Midnight ismerős hangja szólt a fejemben, és olyan megnyugtató volt, hogy majdnem elsírtam magam.

"Jól vagyok - fojtottam ki, és mindannyiukhoz beszéltem. "De most komolyan, mi a fasz történt velem?"

Angel megpróbált válaszolni, de Shadow ereje olyan volt, mintha egy dübörgésre állított hangszóró mellett álltam volna, így egy szót sem hallottam abból, amit mondott. Midnight volt az egyetlen, aki képes volt kommunikálni velem. Shadow nem engedi egyikünket sem a közeledbe.

Nem voltam biztos benne, hogy mit gondoljak erről, de nem voltam mérges.

Egy nagyon ritka fegyverrel találtak el, amit a ködből építettek. Csak egy felsőbb királyi emberből készülhetett, és hogy miért volt ilyen abban a kisvárosban, az furcsa, de akárhogy is volt, nem lett volna szabad túlélned. Az életet szívja ki abból, akit magába zár, de a tiédet nem tudta elvenni.

És még egyszer, bármi is voltam, rohadtul jól jött.

Szerintünk Shadownak szánták; a húga sejthette, hogy jön, és amikor meglátták a lángoló farkast...

Feltételezték, hogy az Shadow Beast volt. Aminek tökéletes értelme volt.

"Jól vagyok - ismételtem, próbáltam átjutni Shadowhoz, aki még mindig olyan erősen szorított, hogy egyértelmű volt, nem fogja egyhamar elengedni. "Nem tudom, hogyan, de jól vagyok."

A mellkasa megremegett alattam, a vonásai most már nagyon is farkasemberiek voltak, megnyúlt állkapoccsal, több arcszőrzettel - őszintén szólva, ez tetszett nekem -, borotvaéles fogakkal és azokkal a halálos karmokkal, amelyek a kezét billegtették. A körülöttünk formálódó tűzfarkas pont úgy nézett ki, mint a gazdája. Ijesztő.

" Shadow" - mondtam halkan. Nem jött válasz. " Shadow, gyere már, haver!" Ezúttal hangosabban. "Összenyomsz engem. Jól vagyok. Jobban, mint jól."

Hazug. Midnight úgy hangzott, mintha nevetne rajtam, és láttam, hogy rázkódik.

Igen, nem voltam jobb, mint jól. Úgy éreztem magam, mint egy régi mosogatórongy, de nem voltam halott, úgyhogy minden, ami ezen felül volt, bónusz volt.

Végül a körülöttünk lévő tűz és hőség elhalványult, és mint az abszolút idióta, aki voltam, azonnal elnéztem. "Hideg érzés, amikor már nincs" - mondtam halkan, miközben az arcomat még mindig Shadow mellkasához szorította a nagy fenekű keze a tarkómon.

"Majdnem eltűntél - dübörgött. Soha nem voltam még ennyire megkönnyebbült, amikor a hangját hallottam. "Kurvára nagy bajban vagy, Sunshine".

Persze meztelenül vonaglottam neki - ez volt mostanra eléggé a dolgom. "Meg fogsz büntetni, Szörnyeteg?"

A hajamra szorított szorítása szorosabbra vált, és felnyögtem a fejbőröm fájdalmas és izgató rángatására. "Ha nem lenne nagyon nagy a közönségünk" - mormolta a fülemhez közel -, "pontosan megmutatnám, mi történik, ha majdnem meghalsz a felügyeletem alatt."

"Bassza meg." Újra felnyögtem. "Meg tudsz szabadulni tőlük?"

"Hallak!" Angel kiáltott, a szavai most már átjutottak, hogy Shadow felszabadította ereje egy részét. " Engedjetek hozzá."

Shadow vonakodva letett a földre, én pedig azon kaptam magam, hogy Midnight és Angel magával ragadott, mindketten körém tekeredtek, és az életemért kapaszkodtak belém. "Majdnem meghaltál" - mondta Angel rekedten - "és én megint egyedül voltam".

Összeszorult a torkom, de kényszerítettem a könnyeket, hogy ne folyjanak el. Csak... a gondolat, hogy megint egyedül marad, miután elvesztette az egész családját, túl sok volt nekem. Nem bánhattam ennyire meggondolatlanul az életemmel. Angel nem sok embert engedett be; én bekerültem a belső körébe, és ez azt jelentette, hogy felelősséggel tartozom azért, hogy addig maradjak, amíg csak lehet.

"Annyira sajnálom - fojtogattam, és minden erőmmel belé kapaszkodtam, ami még bennem volt. "Ígérem, nem akartalak megijeszteni, és soha nem akarnálak elhagyni. Egy család vagyunk, Angel."

Még sosem láttam sírni, de úgy éreztem, ő is visszatartja a könnyeit.

Veled kellett volna jönnöm.

Midnight is kétségbeesett, közelebb nyomódott a gerincemhez. Megijesztettem őket, és az, hogy ennyi szeretet volt az életemben, szerencsés alakváltóvá tett.

Végül elhúzódtam. "Annyira sajnálom - ismételtem meg. "Őszintén szólva nem akartam, hogy a farkasom így megszökjön, de amint kiszabadult, nem tudtam irányítani. Ez a föld... Felturbózza az energiáját, és úgy hívta magához az összes árnyéklényt, mintha kurvára semmiség lenne".

Shadow állt, és némán figyelt, Inky a háta mögött, egészen egy hatalmas fekete függönnyé duzzadt.

"Mivel ütöttek meg? És hogyan szedted le rólam?"

Midnight már elmondta, hogy ködfegyver volt, de a többit is hallani akartam.

"Ez egy leicher ködből épített fegyver volt" - mondta Angel. "Fogalmam sincs, mi a pontos fordítása, de nagyjából úgy hangzik, hogy 'ostor' vagy 'iszap'."

"Arra tervezték, hogy kiszívja az életet mindenből, amihez hozzáér" - tette hozzá Shadow. "És aztán aki a fegyvereket irányítja, az kap belőle energiát."

"A lények megölték őt" - mondtam halkan, próbáltam felfogni a dolgot.

Shadow megrázta a fejét. "Nem, csak azt ölték meg, aki a frontvonalban volt. Az, aki azt a fegyvert irányította, biztonságban van a táborban. A nővérem az egyetlen királyi a közelben, akinek megvan az ereje, hogy ilyen pusztító erőt hozzon létre."

Beszívtam egy kis levegőt. "Ő lopta el tőlem az energiát?"

Az utolsó dolog, amit szerettem volna, hogy bármilyen módon, bármilyen formában segítsek Shadow húgának. Basszus, dehogyis. De le voltam merülve... teljesen tönkrementem, így logikus volt, hogy elszívta az erőmet.

"Nem hiszem - mondta Shadow, miközben a tekintete végigfutott a vonásaimon. "Kimerült vagy a csapás elleni harcban, de nem érzem, hogy energiát adtál volna a támadódnak, és ha valami, akkor elloptad az erejüket, miközben azért küzdöttek, hogy féken tartsanak."

Jól van. Ez nagyon jó volt.

"És hogy szabadultam ki?"

" Shadow a lávába dobott téged" - mondta Angel röviden, miközben az arcán finom feszültségvonalak jelentek meg az emlék hallatán - "majd egy jeges fürdőbe, amit a sziklák között hozott létre." Megbillentette a fejét, és én megláttam a mögöttünk lévő tavat. Fogalmam sem volt, hogyan tette jegessé, de úgy látszik, Shadownak rendszeresen sikerült a lehetetlen.

"Honnan tudtad, hogy kell ezt csinálni?"

Komornak tűnt. "Fiatal koromban tanultunk az ilyen fegyverek készítéséről, és szerencsére az információk egy része visszakerült hozzám. Tudtam, hogy ahhoz, hogy reményem legyen az erő membránjának megzavarására, szélsőségekre van szükségem. Általában mire elkezded a külső burok megbontását, a leicher már elrabolta az áldozatának életét. Szerencsére nem ez volt a helyzet, és eléggé meg tudtam gyengíteni ahhoz, hogy megtaláld a harci erőt, és áttörhess."

"Meg kellett volna ölnie engem, mielőtt áttörheted?"

A férfi bólintott. "Már jóval korábban."

Az arckifejezése kísérteties volt. Harcolt értem, de számított rá, hogy mire kiszabadít, már halott leszek. Ez...

"A ködök ijesztőek" - mondtam halkan, miközben próbáltam újra levegőhöz jutni a legutóbbi halálközeli élményem után. "Végre kezdem felfogni."

Angel megrázta a szárnyait, ismét a nyugodt és összeszedett énjének tűnt. "Igen, ezért volt olyan fontos Shadow pozíciója a Legfelsőbb Lényként. Csak ő volt képes kommunikálni a ködök erejével, és némileg irányítani is tudta azt."

Nagyot nyeltem. "Hogy állhat még mindig a birodalom, ha senki sem rendelkezett igazán ezzel a hatalommal évezredek óta?"

Shadow keresztbe fonta a karját, és rezignáltnak tűnt. "A ködök nagyrészt csak léteznek. Nem ok nélkül támadnak, de kiszámíthatatlanok is tudnak lenni. Fogalmam sincs, mit tettek az elmúlt évezredek során, hogy fenntartsák itt az egyensúlyt. Nem tudom, ki végezte a szertartást, hogy a leicher és az éter ne ütközzön össze. Nem tudom, hogy a föld miért lett furcsán kiszárítva és kietlen, amikor azelőtt soha nem volt az."

Láthatóan utálta, hogy ennyi megválaszolatlan kérdése van. Egy érzelmi beállítottság, amivel erősen azonosulni tudtam.

"A válaszokat akkor kapod meg, amikor a táborba érünk - emlékeztette Angel.

Shadow arcán sötét vonalak húzódtak, frusztrációja átszivárgott. "Már tudják a helyzetünket, és ha meg tudom jósolni a húgom tetteit, akkor mindent felhalmoznak, amit csak tudnak, hogy ellenünk dobjanak."

A francba!" És ez mind, talán csak egy icipicit is, az én hibám volt.

Hoppá.