Milana Jacks - Arked By the Predator, Második fejezet

 


2. FEJEZET

 

LENA

 

Földi életem utolsó négy évében a kaliforniai San Diegóban éltem, így négyéves korom óta nem láttam ilyen közelről havat. Vagy hatéves voltam? Nehéz számon tartani, ha az ember olyan gyakran utazik, mint én.

Nos, nem egészen.

A nevelőotthonból nevelőotthonba való ugrálást nevezem utazásnak, de ezen túlmenően valójában sokat utazom. Legalábbis az USA belsejében, és most már a csillagok között is, egészen Nomra Prime-ig.

Egy tizennyolc éves, szülők és kilátások nélküli lány számára izgalmas dolog megvásárolni a szíve vágyait Ralna piacterén, a Földtől több ezer fényévre lévő piacon. Talán egy kicsit túlságosan is izgalmas, amikor Nomra Prime legdühítőbb hímje úgy dönt, hogy megcsókol, miközben a bátyjával vagyok kint, aki meg akarja ölni.

A Ralna által kínált legfinomabb szövetekbe burkolózva, a hajamat olyan ragadozó nőstények által elkészítve, akik fél óra alatt képesek viking stílusban befonni, megpróbálok kicsúszni a Vor által a karomon tartott szorításból.

"Ki volt az?" - kérdezi.

"Nem tudom" - hazudom, és imádok hazudni. Minden alkalommal, amikor hazudok, kellemes, boldog energiaröppentést kapok.

Vor karmai a bőrömbe vájnak, és felsikítok, amikor szorosabbra húzza a szorítását.

Vor mindennél jobban utálja a Arkot. Ezt ő mondta nekem, és én nem hibáztatom érte. Arkot könnyű gyűlölni. Arrogáns, impozáns és irányító, és úgy tűnik, minden könnyen megy neki, még a nehéz dolgok is, mint például, tudod, hogy megpróbálta megölni a bátyját, Tash-t.

Legtöbbször Vor és én együtt utáljuk Arkot.

Még többször hazudok arról, hogy utálom őt.

Vor megszagolja az arcom. "Az életét kockáztatja azzal, hogy idejön. Miért?"

Lerázom magamról a szorítását. "Kérdezd őt."

Vor összeszűkíti a szemét. "Azt hittem, utálod őt."

"Így van."

A szakálla súrolja az arcom, ahogy lehajol, és a fülembe súg. "Érzem a szádon az illatát."

Egy dühös Vor veszélyes állat, olyasvalaki, akit a palotában senki sem akar a határon túlra taszítani, beleértve magamat is, és bár mindenki azt mondja, hogy én Mae vagyok, a tűz és a hazugság istennője, a Ra törzs védőistennője, én is csak 180 láb magas és száznegyven font vagyok, tompa fogakkal és tompára festett körmökkel, szemben Vor hat hét, több mint kétszáz fontjával és éles fogaival és karmaival.

Ő szó szerint meg tudna enni reggelire, így amikor a torkom körül vicsorog és gúnyolódik, megsimogatom a vadállatát.

Hátralépve felnézek, de nem a szemébe, hogy ne érezze kihívásnak. A tökéletesen egyenes orrát és a cizellált arccsontjait bámulom. Vor egy jóképű hím. Tényleg az. Kedvesen mosolyogva, miközben a szívem hevesen ver, kinyújtom a kezem, és megsimogatom az arcát. "Az embereid figyelnek" - emlékeztetem. "Nem mutathatsz gyengeséget nekik. A féltékenységet bizonytalanságként értelmezhetik, és az gyengeség." Lábujjhegyre emelkedem, és ő félúton találkozik velem, hogy lágyan megcsókolja az ajkamat.

"Tessék", mondom, "az illatod az ajkamon". Nyelve felnézek végre, és összevetem a szemem az ő ezüstös szemeivel. Lángolnak a kéjtől és a kitartás ígéretétől az ágyban, amikor holnap este először veszítem el a szüzességemet.

"Az én illatom az első és az utolsó illat az ajkaidon. Mindig, Mae."

"Mindig, Vor" - hazudom.

Vor nem az elsőm. Még a középiskolában Brian Longcorn megcsókolt a sufniban. Koszosak voltunk a biciklijavítástól, és zsírt kentünk egymás testére, miközben csókolóztunk. Tizenöt évesek voltunk, és kettőnk közül én értem el a tizenhatot. Ő nem.

Egyik évben a veteránok napján sokáig fennmaradt a városon kívüli unokatestvéreivel, és ivott, drogozott, és belefulladt a tóba. Fogalmam sem volt róla, hogy nem tudott úszni.

Vor megrántotta a kezemet, kizökkentett a gondolataimból. Mintha mi sem történt volna, a könyökére teszi a tenyeremet, és tovább sétálunk a piactéren.

A törzstagok lopva felénk pillantanak, kissé aggódva, de ez nem szokatlan. Félnek tőle. Ahogy kell is nekik. Vor egy pillanat alatt gyilkol, és ezáltal a félelem, nem pedig a tisztelet vagy az együttérzés talajáról irányítja az embereket.

Belépünk a piac központjába, és mivel a királyiak holnap tartják a játékokat, a szokásosnál is zsúfoltabb a hely. Az emberek belénk botlanak, és hamarosan megállítanak minket, miközben az őrei üvöltöznek az emberekkel, hogy adjanak helyet a sétánknak.

De az emberek is látni akarnak.

Suttognak, Mae nevét skandálják.

Vor morgása állandó hanggá válik, ami fenyegetésként lebeg felettem, miközben próbálok mosolyogni és üdvözölni az embereket, akik csoszognak, hogy utat engedjenek a királyi családjuknak - Vor gyakorlatilag a hercegük, aki két uralkodó szülőktől született -, de nagyon nehéz utat engedni a hercegnek, amikor olyasvalakivel sétál, akit az istennőjüknek tartanak.

Közelebb akarnak kerülni ahhoz, akit isteninek tartanak.

Látom a szemükben.

Túl nagy a vonzalom, és kezdek aggódni, hogy harc tör ki, ha bármelyik hím közeledik hozzám.

"Vor", mondom.

Az állkapcsa összeszorul, olyannyira, hogy akár össze is törhetné a fogait.

"Vor" - ismétlem meg kicsit hangosabban, és megszorítom a karját.

"Suttognak" - mondja összeszorított fogakkal.

"Miről?"

"Róla."

Ark. A Ra herceg nem tudja kimondani a nevét. De én igen. Elalvás előtt mondom, amikor megsimogatom magam. Ezt senkinek sem kell tudnia, legkevésbé Arknak. Vagy Vornak, ami azt illeti. Igen, jobb, ha ezt a szart megtartom magamnak.

"Mik a pletykák?" Az anyja kérdezi, és én is tudni akarom. Az emberek által terjesztett pletykák számítanak.

"Azt mondják, hogy Ark azért van itt, hogy elkérje Mae-t."

"Duh."

Vor rávillantja a tekintetét.

Köhögök. "Du-h. Valami megakadt a torkomon. Mindegy, menj csak. Mi van még?" Rángatom, próbálom rávenni, hogy sétáljon vissza, de eléggé csapdába estünk a tömegben.

"Nincs hely mindenkinek, aki itt akar lenni" - mondom. "Nem kellett volna ma jönnünk. Menjünk vissza." A tér nem elég nagy a tömegnek. Ki kellene terjesztenünk a piacteret.

Vor a torkomra teszi a kezét, a vadászállat ezüstös szemét rám szegezi, fenyegetően. "Félsz néhány parasztembertől, istennő?"

"Nem félek" - hazudom.

"Meg tudlak védeni."

Ó, ezt én is tudom. Az ő fejében nincs szükség arra, hogy kiterjessze a piacot. Ehelyett elrendeli, hogy a piac népének felét lemészárolják, hogy akkor sétálhasson egyet, amikor csak kedve tartja. "Nincs szükségem védelemre, ragadozó - mondom úgy, ahogyan Imanitól hallottam, hogy Beraként beszél.

Vor nem tudja megmondani, mikor hazudok. Szerintem senki sem tudja, és ezért teszem. És hazudok, mert ez működik, és ez tartott életben engem egész idő alatt a palotában.

Vor lazít a szorításán, és megsimogatja a pulzusomat. "Akkor miért akarsz elmenni?"

"Hagyd, hogy az emberek azt suttogjanak, amit akarnak. Az emberek ezt teszik. Mi pedig hagyjuk őket a suttogásukra. A holnapi játékok részvétele történelmi jelentőségű lesz, mert Ark most megjelenik, és mivel ti fogjátok megnyerni a játékokat, a Sha még évszázadokig írni fog rólatok. Hagyjátok, hogy az emberek suttogjanak."

Megcsókol, az ajka meleg és hívogató, az illata friss és citrusos. "Mikor lettél ilyen bölcs?"

Amikor rájöttem, hogy az anyád egy álnok ribanc, aki le akarja vágni a fejemet." "Amikor találkoztam az anyáddal. Tanulok tőle." Az anyja említése emlékezteti Vor-t arra, hogyan kell viselkedni a nyilvánosság előtt. Szerinte nem mutathatja ki a dühét, vagy bármilyen érzelmet, ami azt illeti. Úgy véli, hogy azok az emberek, akik kimutatják, mit éreznek, könnyen manipulálhatók, és ő nem szeretné, ha bárki manipulálná a fiát. Szereti, ha ő az egyetlen, aki ezt teszi.

Vor egyetértően bólint, és mi megfordulunk, és elindulunk vissza a palota felé.

"Remek Raiyes lesz belőled - mondja.

Ez az, amitől én is félek. Vissza kell térnem ahhoz, hogy úgy játsszam a hülyét, ahogyan gyakran teszem. Ettől az emberek nem fognak annyira rám gondolni. Az anyjának nem kell rám gondolnia. Ha a fiatalságom és a szép külsőm mellett az eszemet is megérzi, meg fog ölni. Lehet, hogy amúgy is megöl, amint Vor gyereket szülök, de nagyobb esélyem van túlélni a palotaudvart, ha hülyét játszom és hazugságban élek. Azt hiszi, hogy fülig szerelmes vagyok a fiába.

Nem téved.

De hazudok arról, hogy melyik fiam.