Milana Jacks - Arked By the Predator, Negyedik fejezet

 


NEGYEDIK FEJEZET

 

LENA

 

Hónapokkal ezelőtt, azon az éjszakán, miután Ark megpróbálta megölni a testvérét, Tash-t...



* * *

Tash birtokán, egy rétbe ágyazva áll egy kis egyemeletes, egymásra rakott sziklából épült ház. Mielőtt belépnék Ark házába, megállok, hogy megérintsek néhány követ az ajtó mellett, és megpróbálok meglökni egyet, hátha az egész összedől. Nem esik össze.

Király. Nehezen hiszem el, hogy Arknak lenne annyi türelme és esze, hogy egy ilyen házat építsen, amely teljes egészében egymásra rakott sziklákból áll. Bár biztos vagyok benne, hogy megcsinálta. Ezek a ragadozók nagyon büszkék arra, hogy képesek önfenntartóan élni.

A szürke, kék és fekete kavicsokból álló ajtó szinte olyan, mint egy ősi mozaik, egy művészeti alkotás, és évekig tarthatott, mire elkészült. Megbökdösök egy kavicsot, ismét megpróbálom megnézni, hogy megmozdul-e, aztán bekukkantok a kövek közé, hogy megnézzem, vajon ezek a kavicsok össze vannak-e ragasztva. Nem úgy tűnik.

Egy morgás jön belülről. Ark meghallja, hogy itt kint időzöm. A ragadozók jobban hallanak és látnak, mint az emberek, mert az állat át tud változni. Ők nem szeretik magukat állatnak tartani, de mi, emberek igen. Mi ragadozóknak hívjuk a fajtájukat, egy kettős alakú idegen lénynek, akinek egy állati és egy férfi alakja van. Az emberekre vadásznak. Miután lezuhantunk, ellopták a kapszuláinkat, és arra kényszerítettek, hogy a bolygójukon éljünk.

"Bemegyek - mondom, és kinyomom az ajtót.

Az egyik nevelőanyám (olyan sokan voltak, hogy már nem is emlékszem, melyik) egy sebesült kóbor kutyát engedett be az udvarra. Elküldött, hogy vizet vigyek a kutyának, és az megharapott. Még mindig van egy sebhely a hüvelykujjam felett. A tanulság az volt, hogy a sebesült állatok harapnak.

Ark megsebesült. Tudom, hogy nem szabadna besétálnom a búvóhelyére, és becsuknom magam mögött az ajtót, főleg akkor nem, amikor a sarokban fekszik a szőrmék tetején, és az egyik jó szemével engem bámul, a másik kilóg az üregéből.

Véres pofájából éles, ujjnyi nagyságú agyarai látszanak. Vér csöpög a szájából, és a nyelvével végigsimít rajta, dorombolva, mintha azt mondaná, hogy tetszik neki az íze. Tetszik is neki. Ark szeret másokat elvéreztetni. Mindig harcba száll, és azt mondja, ami a szívén, amivel általában felbosszantja a törzstársait. A bátyja vérét nyeli.

Nem tetszik, hogy még mindig vadász formában van, és nem tud beszélni. A vadászok állatok, mindig éhesek és hajlamosak az erőszakra. "Akarod tudni, mire gondolok?" Kérdezem, még mindig az ajtóból. A szívem hevesen kalapál, a félelem, hogy elpattan és megtámad, állandóan emlékeztet arra, hogy ő egy ragadozó, én pedig a préda vagyok.

Ark morog.

"Szeretem, amikor nem tudsz beszélni."

Ark még hangosabban morog, és a hangjától legszívesebben kiengedném a hólyagomat. Idegesen kuncogok. "Imani küldött" - mondom, és teszek egy lépést felé, megállok, amikor felemeli a fejét. A szeme, amely egy hajszálon függ a szemgödörből, megpendül, én pedig félrenézek. Undorító.

"Azt mondta, maradjak veled."

Ark engem figyel, de abbahagyta a morgást, így közelebb megyek, és letérdelek mellé a szőrzetre. Izzad a tenyerem, és annyira félek, hogy hányni szeretnék, de nem tudok elmenni. Olyan ez, mint egy kényszer.

Valami a térdemhez tapad. Visszaállok. A vér, vagy a bátyja, vagy a sajátja, átitatta a szőrzetet. "Valószínűleg másra kellene feküdnöd, mint az ágyadra." Két ujjammal végigsimítok a véren, és felemelem, hogy megmutassam neki.

Ark lehajtja a fejét, tekintete a felemelt két ujjamra szegeződik. Egy nyögéssel feláll, és a szoba közepe felé billeg. Egy lejárat nyílik, és a föld egy pillanatra megremeg, hogy felfedje a titkos földalatti folyosót.

"Oooo" - suttogom, és lefelé kukucskálok. Ez annyira hátborzongató. Mindig is szerettem a hátborzongató dolgokat. Azt hiszem, a kíváncsiság miatt. Mindenesetre jobb, mintha vakmerő tökfilkónak tartanám magam.

Nincs lépcső, és a zuhanás meredek, de meg tudom csinálni anélkül, hogy kitörném a lábam vagy a nyakam. Gondolom. Leugrom, földet érek, oldalra csúszom, és csípőmmel a földre csapódom. Morogva felállok, és felnézek, hogy megnézzem, Ark elkapta-e ezt. Utálom, amikor meglátja, hogy Tash birtokán botladozom, mert mindig nevet. Eléggé ügyetlen vagyok, ő pedig... egy fürge és mozgékony seggfej, aki akkor gúnyolódik rajtam, amikor csak kedve tartja.

Hmm, ő nincs odafent.

Jaj ne, ez valami csapda? Be fogja zárni felettem a kijáratot? Bassza meg, egy vakmerő hülye vagyok.

Ark pont előttem landol.

Sikoltva hátrálok, megbotlom valamiben, és a hátamon fekve, a lábamat a testem fölé emelve szartam. Akár egy kibaszott cigánykereket is csinálhatnék. Valahogy kibogozom a végtagjaimat, és felállok, megigazítom a hajam, meg minden. Ark két lábra áll, így már tud beszélni.

"A szart is kiijesztetted belőlem!" Sikítok.

Ark megmutatja a fogait. "Nem érdekel." Ő előre megy, én pedig hátrálok, amíg a gerincem a kőhöz nem ér. Csak túl későn veszem észre, hogy sarokba szorított. A ragadozók szeretik ezt csinálni. Sarokba szorítani a prédájukat. Azt hiszik, hogy ez normális viselkedés egy meztelen hím és egy felöltözött nőstény között, de nem az, és én ezt nem tűröm. Kidüllesztem az állam, a lógó szemgolyója eltereli a figyelmemet arról, hogy megmondjam neki, hogy húzzon a picsába, és vegyen fel valami ruhát.

"Vigyáznod kéne arra a szemedre."

"Tedd vissza."

Megrázom a fejem. A teste megérinti az enyémet. Érzem az illatát. Érzem az agresszióját, a vérét, az őrületét, az állatét, az egészet, és egy részem fel akar mászni rá, mint egy fára, míg a másik részem (tudod, az épeszű) el akarja lökni magától. Egyik mellett sem döntök, és folytatom a beszélgetést. "Nem nyúlok hozzá."

"Bera küldött, hogy vigyázz rám, szóval ezt fogod tenni."

"Imani kért meg, hogy jöjjek ide, nem Bera."

Ark felhorkant. "Ugyanaz a kettő. Tedd vissza azt a kibaszott szemet."

"Te tedd vissza a szemet."

"Nem."

"Miért nem?" Kérdezem.

"Mert ezt fogod tenni."

Elfojtom a számat. "Nem fizethetsz nekem azért, hogy felvegyem azt a szemet." Nem akarok ribanc lenni. Annyira undorodom tőle. Én vagyok az a lány, aki hány, amikor mások hánynak. Akkor sem tudnék ápolónő lenni, ha akarnék, nem mintha amúgy tudnám, mit akarok. Ez nem ápolás, ennyit tudok, és Imani megkért, hogy legyek neki ápolónő.

"Mindennek megvan az ára - mondja. "És én meg tudom fizetni."

Hmm. Nemsokára megyünk a piacra, és nekem itt nincs pénzem, és nincs mivel keresnem. Legutóbb Tash fizetett, és bár ez kedves dolog, de én szeretném megkeresni a magamét.

Ark elmosolyodik. "Úgy hallottam, Ralna piacára mentek. Szükséged lesz érmékre a szép dolgokhoz. Te szereted a szép dolgokat."

A köcsög tudja. Valóban szeretem a szép dolgokat, nevezetesen az ékszereket és a drága finom szöveteket. Szeretem a szép dolgokat, mert eddig sosem lehetett ilyenem, amíg Tash nem vett nekem gyönyörű ékszereket és ruhákat, olyan dolgokat, amelyek az enyémek és csakis az enyémek, olyanokat, amelyeket eddig senki sem használt, sem a többi gyerek a házban, sem idegenek a takarékboltokból, de még a nővérem sem.

"Honnan tudod, hogy mit szeretek?" Kérdezem.

"Mert van szemem, és figyelek."

"Neked már nincsenek szemeid. Csak egy szemed van." Visszamosolygok. Megvagy! Ha. Végre.

"Javíts meg, hogy legyen két szemem." Hátralép és nyöszörög, majd megfogja a derekát. Fájdalmai vannak, bár ezt nehéz megállapítani, mert olyan jól viseli. De csak azért, mert jól viseli, még nem jelenti azt, hogy nem fáj. Ezt nem szabad elfelejtenem. Sóhajtva azt mondom: "Oké."

Ark megvonja a vállát, majd a tenyerét a fejem körüli falhoz csapja. "Csináld!"

Az arca centiméterekre van az enyémtől, és próbálok nem az üres szemgödörre koncentrálni, arra gondolva, hogy ha visszateszem a szemét, az kitölti a véres űrt.

Amikor nem mozdulok, megragadja a csuklómat, és a szeméhez vezeti a kezemet. Nyelve, az ujjaim közé veszem. "Undorító." Nyálkás. "Ez nem fog működni. Nem tudod csak úgy visszailleszteni a helyére."

"De igen, és vissza is fogod."

Izzadság gyöngyözik a homlokomon, ahogy a kezem az üres foglalathoz vándorol, Ark szemgolyója az ujjbegyeim között. Ark figyel engem, félszemű tekintete idegesítő.

"Remeg a kezed" - mondja.

"Idegesítesz."

"Én vagyok az, aki elveszíti a szemét, ha nem teszed vissza hamarosan."

"Nem nő vissza, vagy valami ilyesmi?"

"Kiszárad és leesik. Mi a bajod?"

Megigazítom a szemet a szemgödörrel. Már csak be kell nyomnom. "Lassan vagy erősen nyomjam be?"

"Hmmm. Nem is tudom. Először vagyok ilyen sérüléssel."

"Válassz egyet", mondom.

"Lassan" - suttogja, és egy centivel beljebb hajol, miközben a csuklómon lévő fogást használva mozgatja a karomat, és visszavezeti a szemet oda, ahová való. Ark pislog, és forgatja a gömböt, és valamiért azt várom, hogy az ember fehérré válik, de az állat ezüstös marad. A másik szemének színe, azé, amelyik nem javul, fehér. Ark szemei többnyire mindig ezüstösek, a vadásza mindig ugrásra készen áll, de ma este a szemek nem egyeznek.

"Szép munka, Lena."

A lélegzetem elakad. Nem is gondoltam, hogy tudja a nevemet, és biztos vagyok benne, hogy még sosem szólított meg közvetlenül. Kétszínű szemei az enyémekbe merednek, és hirtelen rájövök, hogy egyedül vagyunk, az ő odújában, a föld alatt. Egy férfi és egy nő. Meztelen, a falhoz szorít, és a gyenge kis köntösömben nincs annyi szál, hogy ne érezzem kemény testének vonzását.

" Basszál meg" - dorombolja.

"Nem akarom."

"Hazugság" - mondja, és végigsimítja az orrát az arcomon, belélegezve az illatomat. "Az illatod arra hívogat, hogy beleharapjak." Megnyalja az arcom, megáll a nyakamnál, és megcsípi, a hasa morog. "Arra is meghív, hogy magozzalak. Nem mondhatnám, hogy valaha is akartam már nőstényt magozni, de nem kérdőjelezem meg az ösztöneimet. Gyere, meg akarlak dugni."

"Nem."

"De igen."

Megnyomom a mellkasát, de nem mozdul. Megnyalja az arcom, amitől megint megdörren a hasa.

A válla mellett láng lobban fel a gödörben.

Ark megpördül, és a falhoz szorít. Körülnézek széles teste körül, és látom, hogy a láng leválik a gödör aljáról, és a levegőben lebeg fölötte. Ark térdre ereszkedik, én pedig ott állok és bámulom azt a furcsa szart, ami a levegőben lebegő tűz. Az egyetlen láng átvándorol hozzá, és addig lebeg fölötte, amíg Ark hátra nem dobja a fejét. Lehunyt szemmel széttárja a karjait, és kinyitja a száját, hogy lenyelje a lángot.

Percek telnek el.

"Ark?" Suttogom.

"Mae", válaszol nekem.