Milana Jacks - Arked By the Predator, Nyolcadik fejezet

 


NYOLCADIK FEJEZET

 

LENA

 

A nap lemegy.

Ark nem jelenik meg.

Átveszem a földdarabot Vor-tól, és kihirdetem, hogy ő a győztes.

A testem lehűl, és belül üresnek érzem magam. Azt hiszem, Mae szomorú. Vagy talán én vagyok szomorú. De jobb, ha felpucolok, mosolygok és ujjongok, mert Dani meg fog ölni, ha rájön, hogy érzelmeket táplálok a másik fia iránt. Ha meghalt, és valószínűleg meghalt, akkor nekem kell vigyáznom magamra, és túlélnem a Ra udvarban a kobra anyja mellett.

A legtöbb hím szurkol Vornak, én pedig mentálisan mappázom a hímek arcát, akik láthatóan a tömeget kutatják, és egymás között suttognak. Még ha nem is ismertem volna apró részleteket a Ra törzs hatalmi harcaiból abból, hogy egy ideig Tashnál éltem, már a második napon rájöttem volna, amikor a palotában ébredtem.

Miután megtudtam, hogy nem vadászom az élelemért, Dani meghívott reggelizni. Egy szelet nyers húst és két nyers tojást tálalt fel nekem egy csinos tőrrel, amivel etetni tudtam magam. A tőrt megtartottam. Ékszerek vannak benne. Biztos vagyok benne, hogy észrevette, amikor lekaptam az asztalról, és visszamentem a szállásomra, de nem szólt semmit, és így a tőr most már az enyém.

Néha azt kívánom, bárcsak lenne merszem használni és megvágni őt.

Nagyjából most lenne itt az ideje, amikor felém siklik a teraszon, és átölel, megcsókolja a fülcimpám azon pontját, amit korábban megharapott.

"Az örök tüzeknek most fényesebben kell égniük, mint valaha. Mae kedvez a fiamnak." Szorosan megszorít, és azt suttogja: "Nem igaz?".

"Kedveli a fiadat." Kimondom az igazat, de elkötelezem magam amellett, hogy titokban tartom azt, ami szerintem a teljes igazság, és csakis az igazság. Ark a kedvenc hazugságom. Mae Dani másik fiát részesíti előnyben, azt, aki soha nem tért vissza, és mivel a mellkasom üresnek érzem, azt hiszem, Mae szomorú, hogy Ark soha nem ajándékozta meg. A szomorúság azonban jobb, mint a düh. Mae rémtörténetei a falvakat és városokat egyaránt felégető erdőtüzekről még az én fülembe is eljutottak. A törzsi írások, a Sha-férfiak által a palota falára írt írások azt közvetítik, hogy Mae forró vérmérsékletű, kiszámíthatatlan és impulzív, mint a tűz. Csak egy kis benzinre van szüksége, és máris fellángol, és mindent elpusztít, ami az útjába kerül.

Egyes írások azt is állítják, hogy Mae kéz a kézben dolgozott Aimeával, a végzet istennőjével, hogy a ragadozókat teljesen elpusztítsa. Nagyon remélem, hogy Mae megváltozott. Nem akarok senkit sem elpusztítani. Oké, talán Danit, de ez most nem számít.

Vor közeledik, és megcsókolja az ajkamat, ott időzik, és összevissza nézünk. Nem tudom, mit lát az enyémben, amikor szeretetteljesen rám mosolyog. "Mae meg fog térni."

Átkarolom a testem, és megdörzsölöm a szúrós, hideg bőrömet. "Meg fogok fagyni itt kint." Az a szar, hogy Mae szomorú? Nem ég bennem, így most kurvára fázom, a hőmérsékletem valószínűleg egy normális emberé, és itt vagyok kint meztelenül, nulla fok alatti hőmérsékletben.

"Kell egy kabát", mondom.

Vor megrázza a fejét. "Nem, vissza kell vinned a tüzet a gödrökbe."

Megráncoltam a homlokom. "Hogy érted ezt?"

Megragad a vállamnál fogva, és megforgat. "Nézz fel", mondja.

Az Örök Láng Csarnokának nevezett hely tetején égő örök lángok csak pislákolnak.

"Mi történt?" Kérdezem.

"Mondd meg te, ember. Azok a lángok időszámításunk hajnala óta égnek. Nem alszanak ki. Soha."

"Talán valaki elfelejtette kivágni a fát, és feldobni oda." Előfordul. Az emberek elfelejtenek dolgokat.

Mellettem Dani felsóhajt. "Nem, gyermekem, senki sem felejtette el a fát. A lángok azért égnek, mert Mae szelleme fényesen ég a szülőhelyén. A tűz az energia, amit a törzsben hagyott hátra. És ha nincs tűz vagy meleg a fővárosban, az emberek megfagynak ma éjjel."

"Akkor meg fognak fagyni" - mondom. Döbbenten követem: "Mi?".

"Mi?" Vor megismétli.

"Úgy értettem, hogy mindannyian gyűjthetünk fát, és feldobhatjuk oda. A Sha imádkozik fölötte, és a tűz ég. Kész."

"Te a tűz istennője vagy, ugye?" Dani elharapja magát.

"Igen, azt hiszem."

"Vagy talán az istennő elhagyott téged, és te nem vagy más, mint préda, egy olyan étel, amit két részletben felfalnék, megemésztenék, és elfelejtenék."

"Anya" - harapja ki Vor. "Ő lesz az én Raiyesem."

Dani összeszűkíti a szemét. "Ha Raiyes lesz belőle, szüksége lesz Mae tüzére és minden hazugságára. Biztosítsd, hogy az ember megértse, hogy át kell ölelnie az istennőt, és uralkodnia kell Mae ravasz természetén."

"Igen, anyám."

"És győződj meg róla, hogy ma este meg lesz nevelve."